روايات

رواية نور الآدم الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء علي

رواية نور الآدم الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء علي

رواية نور الآدم الجزء الثامن عشر

رواية نور الآدم البارت الثامن عشر

رواية نور الأدهم
رواية نور الأدهم

رواية نور الآدم الحلقة الثامنة عشر

وصلنا في الفصل اللي لغايه ما أسوة ونور عرفوا إنهم ولاد عم آدم وعمر، ومشيوا وسابوا البيت.
………………
في بيت نور..
أسوة: نور حبيبتي، مش عايزه أي حاجه ترجعك زي زمان، أنا ما صدقت إنك بقيتي كده، فرفشي كده.
نور: هحاول….
وفجأة سمعوا صوت خبط جامد على الباب ولما فتحوا…..
….
أسوة ونور: انتوا..
….

في الشركة…..
آدم بعصبية: انتو يلي هنا، يا متخلفين.
السكرتيرة: ايوه يا افندم.
آدم: ايه التسيب ده، إحنا نقفل الشركة وتعملها قهوة بقا.
السكرتيرة: يا افندم.
آدم: بلا افندم، بلا نيلة، مخصوم منكم كلكم أسبوع.
موظف: بس يا افندم احنا معملناش حاجه.
آدم: مش عاجبك امشي من هنا… “وسابهم ومشي”

في المكتب…
آدم لنفسه: أنا ايه اللي بيحصلي ده.
قلبه: يمكن بتحب.
آدم: لا لا، مش ممكن.
قلبه: مش ممكن ليه، أنت مش شايف نفسك.
آدم: مالي ما أنا فل اهو.

قلبه: فل ايه، ده أنت شويه تاني وهطلع نار من ودنك.
آدم: بس أنا مش بحب حد.
قلبه: طالما مش بتحب حد بتقول لي إنك مش بتحب حد.
آدم: مش بحب حد، ولا عمري هحب.
قلبه: يعني مش بتحب نور، ولا فرحت لما عرفت إنها بنت عمك، ولا زعلت عليها لما اتخطفت، ورحت انقذتها وانت متصاب، كل ده ومش بتحبها.
آدم: ايوه مش بحبها، ومش هحبها، وأصلا هسافر واسيب كل حاجه.
آدم: بعدين اي الهبل اللي بعمله ده أنا بكلم نفسي، أنا اتجننت.
…..
عند نور…
أسوة ونور: انتوا.
عمر بضحكه صفرة: ايوه.
أسوة ونور: اي اللي جابكم.
إسراء: أصل آدم طردنا من البيت، ف قولنا طبعا بنات عمنا حبايبنا مش هيسبونا في الشارع كده، ولا اي.
نور: ايوه هنسيبكم.
عمر: نور أنا مش متعود عليكِ كده.
نور: مالي.
عمر: مش عارف، ها هتدخلونا ولا نرجع.

أسوة: لا ادخلوا.
..
عمر: تصدقوا الشقة حلوه انا ماخدتش بالي منها لما جيت المره اللي فاتت.
أسوة: ده من ذؤقك.
عمر: بلاش بقا الرسميات دي يا جماعه إحنا أهل.
إسراء: ايوه.
أسوة: ماشي.
إسراء: نور أنتِ زعلانه مني.
نور: ليه بتقولي كده.
إسراء: لأنك مش راضيه تتكلمي معانا من وقت ما جينا.
نور: لا بس أنا تعبانه شوي، بعد اذنكم هروح أرتاح شوي.
إسراء: يعني مش زعلانه مني.
نور: لا.
….
عند آدم….
السكرتيرة: أستاذ آدم في واحد بره عايز يقابل حضرتك.

آدم: خليه يتفضل.
..
أدهم: ازيك يا آدم.
آدم: الحمدلله يا أدهم، أنت عامل ايه.
أدهم: الحمدلله، مالك حالك مش عاجبني.
آدم: والله انا مش عارف مالي، أنا عايز أسافر.
أدهم: تسافر ليه، هو انتو مش نازلين علشان تدور على أولاد عمكم.
آدم: م إحنا عرفناهم.
أدهم: والله مين هما.
آدم: نور وأسوة.
أدهم: أنت بتتكلم جد.
آدم ايوه بتكلم جد.
أدهم: اومال مالك كده.
آدم: أصل….”وحكاله على اللي حصل”.
……..
عند أسوة…
أسوة: تحبوا تأكلوا ايه بقا يا جماعه.

عمر: أنتِ وذؤقك بقا.
أسوة بضحكة: ماشي، تعالي يا إسراء ندخل نعمل الأكل.
عمر: براحتكم، أنا هسمع شوي عقبال ما تخلصوا.
……
في أوضة نور..
نور بعياط: وراجع ليه دلوقت، راجع علشان يكسرني تاني.
فلااااش باااك…
نور: اادم، ياا آدم.
آدم: ايوه يا نوري.
نور: انا شاطرة والميس ادتني عثره من عثره علشان انا كنت شاطره معاها.
آدم: شاطره نوري حبيبتي، ودي أحلى شوكلات لاحلى نور.
نور ببراءة وباست آدم على خده: ثكرا يا دومي.
آدم بضحكة: يلا روحي نامي بقا.
نور: طيب هو أنا عايزه اقولك حاجه.
آدم: قولي يا ست نور.
نور: أنا بحبك يا آدم.
آدم: وأنا كمان يا ستي.
نور: يعني هتتجوزني لما أكبر.
آدم بصدمة: ايه.
نور: أنت هتتجوزني لما أكبر ومش هتتجوز حد غيري، صح.
آدم: لا مش صح، ويلا روحي نامي، ايه الكلام ده، في طفله تقول كده “وض**ربها وراحت عايطه تنام”
نور: أنا مش بحبك يا آدم، وبكرهك خالص، ومش هكلمك تاني.
باااااااك…
نور: كان بيرجع ليه، تاني، كان بيرجع ليه.
…..
عند آدم…

آدم: أنت كنت عايز حاجه ولا ايه يا أدهم.
أدهم: هو بصراحه يعني.
آدم: في أي يا أدهم، م تتلكم بسرعه.
أدهم: بصراحه.
آدم: لا ده احنا هنام هنا بقا.
أدهم: لا خلاص هقول بس بالراحه ي عم عليا، أنت بتخض لي كد.
آدم: هو أنا هكلك، ما تخلص تنطق.
أدهم: طيب غمض عينك.
آدم: ليه هنلعب استغاميه، احنا هنهزر يا أدهم.
أدهم: اصل أنا خايف منك الصراحه.
آدم: هو أنا عفريت يا ابني قدامك م تتكلم وتخلص.
أدهم: يا آدم بالراحه عليا.
آدم: ماشي يا نغه، يلا ارغي.
أدهم: آدم أنا…..
آدم: ايه….
….
ستووووب…

يا ترى أدهم عايز ايه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!