روايات

رواية مش غلطتي الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مش غلطتي الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مش غلطتي الجزء الثاني

رواية مش غلطتي البارت الثاني

رواية مش غلطتي الحلقة الثانية

ده انا هخرب بيت ابوك انت وهي كارما متعرفش اني بسهر هنا جبتوها ليه؟؟ هي فين ؟؟
*********************
كارما لقت واحد كان بيرقص قرب عليها
– كارما صح
= هو انا لحقت اتعرف؟
– مفيش حاجه بتستخبي هنا انا جو
تخدي ستيلا ولا بيبيسي ؟
= اية؟! خمر*ا انا مش عاوزة حاجه ابعد
– لازم تشربي مدام موجوده هنا
نفخت بزهق: هات بيبيسي
” ابتسم بخبث و مد لها الكوبايه ”
*****************************
ملك: يا ندل مش قولتلك تستني نروح سوا
ادهم غمز: قولتلكوا مينفعش القائد يوصل متأخر
اسر: عمتا احنا اجدع منك و جبنا كارما معانا

 

أدهم رمي السجاره وبصلهم بصدمه: جبتو مين!!!!؟؟
– ده انا هخرب بيت ابوك انت وهي كارما متعرفش اني بسهر هنا جبتوها ليه؟؟ هي فين ؟؟
*****************************
كارما بقرف: طعمها وحش اوي ! دي بيبيسي
جو ضحك وغمزلها: بس مضاف لها حاجات كدا
كارما برقت: لا لا خد الكوبايه دي مش هكملها
” جو مسك ايدها وحط فيها الكوبايه كارما لسه هتزقه ادهم هجم عليه واداله بوكس وقعه فالأرض ”
– قولتلك قبل كدا خليك بعيد عني انا والى يخصني و اوعي تقرب لحفلة تانيه انا موجود فيها
” قام و خرج بره و قائد المجموعة الخضرا ” خالد” بصلة بسخريه فا أدهم فهم انه قاصد يسلط واحد عشان يشرب كارما مخدر لما عرف انها اخته ”
كارما بعصبيه: انت ازاي تضربة كدا ! هو كل حاجه ضرب
أدهم بصلها و مسك الكوبايه منها رماها بعصبيه
– انت مجنون!!!! ايه في اية
= الكوبايه دي فيها مخدر يمتخلفه
كارما وهي بتحاول تستوعب جسمها بدأ يتقل: انت الى متخلف وبعدين شوفتك بتشرب منها و ههاا هقولهم على كل حاجه وانت عامل ملاك ب..
” مكملتش كلامها و توازنها اختل كانت هتقع ادهم لحقها

 

وشالها ركبها العربية عشان يوديها البيت ”
فضلت تخرف بالكلام و هي متخدره: هقول ل.. وليد كل حاجه انت و طلعت..
فضلت تكح و هي ماسكه بطنها وتتوجع
ادهم بهدوء: ششششش اهدي
مسك ايدها وقربها جمبه وهو سايق: اهدي هتبقي كويسة متخافيش
*****************************
” صلي على محمد ”
أدهم كان ساندها عشان يطلعها اوضتها لكن هي عماله تقع منه و تضحك بلا وعي فا شالها بسرعه: شششش اقفلي بوقك هتفضحينا الله يخربيتك معرفش جم ولا لاء من بره
كارما بضحك: كدا كدا هفضحك الصبح انا معايا كل حاجه
” ادهم مدهاش اهتمام وطلعها لحد الاوضة حطها عالسرير ”
كارما بلا وعي: اوعي تطفي النور!
أدهم سابه وهي رجعت دماغها عالمخده فضل مركز معاها و مش عارف السبب كانت راحت فالنوم فا خرج.
******************************

 

” تاني اليوم الصبح على السفرة ”
– احكيلي حالا حصل اية امبارح بليل!!!!!
= صباح الخير يا اختي يا حببتي
– صباح الزفت على دماغك! عملت فيا اية وانا مش في وعي!! انطق
= معملتش حاجه يا روحي
– انت هتقول ولا ها
” قاطعهم دخول وليد و هدي عشان الفطار كارما قعدت قدام هدي ”
كارما بصت بغل ل أدهم ولسه هتبدء تحكي وتفضحه
هدي: اتبسطي امبارح ؟ ادهم قالنا انوه خرجك
كارما: ايه!
وليد: شيء جميل جدا انكم قربتوا من بعض وحليتوا خلافاتكم
كارما: بتتكلمي عن اية
هدي: المسدجات الى بعتيها نسيتي؟
” فتحت موبايلها بسرعه لقته بعت مسدجات لهدي”
” أدهم طلع شخص جميل اوي ”
” انا معاه هو وصحابه ومبسوطه ”
“بصت لأدهم بعصبيه”
فضلت تدور على الصور الى صورتهاله ملقتهاش!!!
هدي ابتسمت: مقابلتيش حد امبارح كدا و لا كدا
كارما وهي بتحاول تهدي: تقصدي اية
– اعجبتي بحد يعني؟
= لاء يا ماما قولتلك انا بحب زين
قامت وسابتهم وبصت لأدهم بقرف
وليد: زين ده حبيبها؟
” هدي: ايوه لكن هو ساكن هناك واحنا خلاص بقينا مستقرين هنا مفروض تنساه”
“أدهم كان متابع حوارهم وميعرفش ليه حس بشوية غيره كدا ولكن نفض افكاره”
*******************************

 

” كارما لبست و نزلت تقعد عالبحر و ملك صاحبة أدهم شافتها ”
– كارما ازيك
= انتي هنا معناها ابو دم سم جاي وراكي؟
ضحكت: تقصدي ادهم ولا اسر
– ادهم
= هو فعلا جاي ورايا هيتمرن على شوية الامواج دي
كارما ضحكت: يمكن واحده توقعه ونخلص منه
– أدهم طيب! هو بس يمكن رخم حبيتن
= حبتين تلاته اربعه..
” ادهم وصل وشاف كارما و بصلها برخامه فا اتحركت بعيد عنه شوية هي و ملك ”
آسر: ياريت تخلي بالك
– اشمعنا
= عشان السباق بليل لازم تبقي مركز..
كارما كانت سمعاهم فا بصت لملك: يقصد اية؟!
ملك بتفكر تقولها ولا لاء فا قربت على ودنها: عدي عليا قبل السبق هنروح نشتري هدوم مناسبة و تحضري اول سبق لأدهم هتنبهري ، بس ده سري محدش لازم يعرف

 

كارما بخبث: طبعا مش هقول لحد
********************************
– المجموعة جهزت يا اسر ؟!
= عيب عليك كله تمام هتدخل اول جوله وبعد كده هتقابل خالد فالجولة الاخيره
– متقلقش هحط عليه زي كل سنة
= كدا كدا
– هي ملك فين؟
= مش عارف اتأخرت اوي
” أدهم ركب العربية عشان يستعد لأول جولة و من بعيد اتفاجئ كارما جاية جمب ملك و.!!!!!!!
_______________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مش غلطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى