روايات

رواية اميره الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء التاسع عشر

رواية اميره الليل البارت التاسع عشر

رواية اميره الليل الحلقة التاسعة عشر

وصل زياد وليل ورعد ولوا المخزن مش والع ولا في حاجه اصلا وفي نفس الوقت وصل البوليس
الظابط :ازي حضرتك ي رعد بيه
رعد :اهلا حضره الظابط خير في حاجه
الظابط :معانا امر بالقبض علي زياد الراوي وتفتيش المخزن ده
رعد :ازاي واي السبب يعني
الظابط :وصلنا بلاغ ان السيد زياد الراوي بيتاجر في السلاح والمخدرات وان هو بيسلم شحنه دلوقتي
رعد :ازاي يعني رد ي زياد
زياد :معرفش اي الكلام دا وانا لسه جاي معاكوا من البيت حالا
رعد :فعلا ي حضره الظابط احنا لسه واصلين بعد ما جات لنا مكالمه ان المخزن بيولع
الظابط :طيب ي فندم احنا عايزين نفتش المخزن
رعد :اتفضل فتش ي حضره الظابط

 

دخلت العساكر فتشت المخزن كويس ومالقوش اي حاجه غير بضاعه عاديه
العسكري :احنا مالقيناش حاجه جوه يفندم والمخزن مافيهوش اي حاجه تماما
الظابط :احنا اسفين ي رعد بيه علي الازعاج
رعد :ابقي بعد كدا اتاكد كويس انت جاي لمين دا مخزن رعد المنشاوي ودول ولادي وتربيتي ومتنساش اني ظابط قديم في المخابرات
الظابط :احنا اسفين جدا ي رعد بيه مكناش نعرف ان المخازن دي تبع سيادتك احنا البلاغ الا وصلنا انها تبع زياد الراوي
رعد :حتي ولو زياد ..زياد مهندس كبير وليه اسم في السوق واكيد حد من اعدائه في السوق هو الا عمل كدا
الظابط :احنا اسفين تاني ي رعد بيه بس حضرتك عارف شغلنا كويس واكيد دا بلاغ كيدي بس مش اكتر وانا هقفل المحضر وابعته لحضرتك لحد البيت عشان تمضي عليه
رعد :تمم ي حضره الظابط
مشي الظابط والعساكر من المكان ودخل رعد وليل وزياد
رعد :البلاغ دا طالما انت المقصود ي زياد يبقي في حد هو الا السبب في كدا
زياد :وانا عارفه مين السبب

 

رعد :مين ي زياد
زياد :هو فيه غيره احمد الراوي معرفش عايز مني اي وبيعمل كدا ليه مش مكفيه الا حصل زمان بيعمل كل دا عشان يقول اني فاشل
رعد :يبني الله اعلم دا مين ماتظنش سوء فيه
زياد :اظن اي بس دا راجع وعايز يخرب حياتي
رعد :الله اعلم برضه ممكن يكون حد من المنافسين لينك في السوق
خلاص يلا بينا عشان زمان الا في البيت قلقانين دلوقتي
ليل:ايوه ي زياد يلا عشان زمان ماما هتموت من القلق
زياد :بعد الشر عليها يلل بينا
……
روحوا كلهم ووصلوا البيت
خديجه :اي ي رعد حصل اي طمنوني ي ولا حد اتأذي
ليل :لا ي ماما طلع مافيش اي حاجه اصلا ولا حريق ولا اي حاجه
خديجه :ازاي بس

 

ليل :اه والله زي ما بقولك دا تقريبا ملعوب من حد من المنافسين لينا في السوق
خديجه :ازاي ي بني
ليل :دا موضوع طويل حضريلنا الغدا بس عشان عايزين نتغدي
خديجه :حاضر من عنيا بس هتحكيلي حصل اي
ليل بغمزه ل خديجه :لا بقا الحاج يبقي يحكيلك في السهره
رعد :بس ي ليل اتلم ومتكسفش امك
زياد :هستاذن انا بقا
خديجه: والله ابدا لازم تقعد تتغدي معانا
زياد:معلش ي طنط خديجه عشان عندي شويه شغل
خديجه :انا حلفت خلاص اقعد بقا وبعدين وعد اختك هترجع امتي من برا
زياد :والله بقالي فتره ما كلمتها ولا اعرف عنها حاجه عشان اتشغلت شوبه في الشغل
خديجه :ماينفعش يبني تقطع بيها كدا دي اختك الوحيده ومالكوش غير بعض
زياد :حاضر يطنط خديجه بس والله غضب عني دا حتي وعد حته من قلبي

 

خديجه :ربنا يخليكوا لبعض يبني ابقي كلمها بعد الغدا وسلملي عليها
زياد :حاضر ي طنط خديجه هكلمها واسلملك عليها
وخديجة دخلت تحضر الغدا في المطبخ مع فتحيه
وبعدين رصت الغدا وندهت عليهم
خديجه :يلا ي رعد انت وزياد وليل الاكل جاهز
رعد :حاضر جاين اهه اطلع ي ليل انده لشهد
ليل :حاضر ي بابا
وطلع ليل عند شهد لقاها نايمه في حضن زين حاول يصحيها
ليل :شهد ي شهد
شهد :ايوه ي ليل
ليل :يلا عشان تتغدي ي حبيبتي
شهد :لا اتغدوا انتوا انا تغديت مع زين سيبني نايمه شويه
ليل :خلاص ي شهود خليكي نايمه
ونزل وسابها نايمه وقفل الباب عليهم

 

رعد :اي يبني فين اختك
ليل :نايمه ي بابا مع زين وهي اتغدت
رعد :طيب ي بني يلا عشان تتغدي
وقهدوا كلهم لتغدوا سوا وهم مبسوطين وخلصوا الاكل
رعد :معلش ي فتحيه عايزين قهوه
فتحيه :حاضر ي رعد بيه خمس دقايق وتكون القهوه جاهزه
ونزلوا كلهم قعدوا في الجنينه ونزلت شهد بعد ماصحيت وهي سانده زين وقعدوا كلهم سوا وشربوا القهوه وفضلوا قاعدين مبسوطين سوا وبيهزروا سوا وقطع كلامهم رعد
رعد :شهد زياد طالب ايدك مني ي بنتي
شهد :**

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!