روايات

رواية واصيتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نونا رامي

رواية واصيتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نونا رامي

رواية واصيتي الجزء السادس والعشرون

رواية واصيتي البارت السادس والعشرون

رواية واصيتي
رواية واصيتي

رواية واصيتي الحلقة السادسة والعشرون

ليدفع مازن حمزه ويمسكها من شعرها لتصرخ ملك برعب وتسقط مغشياً عليها ليحملها مازن بجمود ويضعها على السرير

حمزه وهو يمسك الماء بفزع :

_خد رش على وشها مياه

ليمسكها مازن ويقوم بكب كوب الماء كاملاً على وجهها لتستيقظ وتشهق بفزع وتنظر له بخوف شديد

مازن بجمود:

_جهزى نفسك عشان بكرة كتب كتابك على ادم

ملك بصراخ وبكاء:

_لاااا مش هتجبرنى عليه

ليتوجه مازن نحوها ليركض حمزه بسرعه ويمسكه ويقول بتوتر:

_اهدا يا مازن وهى هتعمل اللى انت عايزه

لينظر لها مازن بخزلان ولاكن سرعان ما يبدل تلك النظرة بجمود ويخرج من الغرفه

ملك ببكاء وصراخ :

_مش هتجبرونى على حااااجه أنا مش هتجوز غير اسلام

حمزه بهدوء:

_صراخك مش هيعمل حاجه انتى اللى غلطتى من الاول يبقى اتحملى نتيجه غلطك

ملك ببكاء شديد :

 

 

 

 

 

 

 

 

_عايز يجبرنى عليه أنا مبحبوش

حمزه بهدوء :

_ادم مش وحش للدرجادى يا ملك ادم مفيش واحده بتشوفو الا وبتنجذب لو ومش هتلاقى احن منو مهما دورتى أنا هسيبك تفكرى مع نفسك وتعيدى حساباتك

ثم يتوجه نحو الخارج لتجهش ملك فى بكاء شديد

ملك ببكاء وهى تبحث عن هاتفها بهستيريه :

_لا لا مش هيجبرونى أنا لازم اكلم اسلام لازم اكلمو

ليقع نظرها على هاتفها الملقى على الارض لتذهب نحوه بسرعه وتتصل على اسلام

اسلام بحب:

_الو يا ملك وحشانى يا حبيبتى

ملك ببكاء:

_احلقنى يا اسلام مازن عايز يجوزنى ادم عشان عرف انى بكلمك

اسلام بلهفه:

_اهدى بس يا حبيبتى وانا هديكى عنوانى تيجي ونتفق ونشوف هنقول اى لمازن

ملك ببكاء وتوتر:

_لا مينفعش

اسلام بترجى :

_متخافيش يا ملك عشان بس نعرف نتفق وبعدين انتى مش اثقه فيا ولا اى

ملك بلهفه وبكاء:

_لا طبعا بثق فيك ط طب ابعت العنوان

لتغلق ملك الهاتف وتنهض وتغسل وجهها وترتدى ملابسها وتنطلق لتجد الحراس يقفون على باب القصر لتعود وتتوجه نحو الباب الخلفى وتجده مغلق لتتسلقه وتقفز وتنزل وتتنهد براحه وتركض وتوقف تاكس وتذهب تحت أعين ادم الذى كان يراقب كل شيء من البدايه ليتوجه ورائها بسيارته

•••••••••••••••

 

 

 

 

 

 

 

 

تنزل ملك من التاكس وتتوجه نحو المنزل وتصعد وتنظر للباب بتردد ولاكن تحسم أمرها وتطرق عده طرقات ليفتح لها اسلام ويبتسم بشده

اسلام بترحاب :

_ادخلى يا حبيبتى واقفه كده ليه

لتدخل ملك وتجلس على الأريكة وتقول بتوتر:

_هنعمل اى يا اسلام مازن مصمم

اسلام وهو يجلس بجانبها :

_ما تفكى عن نفسك كده

ملك بحده:

_انت اتهبلت ولا اى

اسلام وهو يرفع يداه بضحك:

_خلاص اهدى

ملك بقلق :

_هنعمل اى

اسلام وهو يضع يده على قدمها :

_متخافيش أنا هكلمو

ملك وهى تزيح يده بأنتفاض وتقول بصراخ:

_ابعد ايدك يا اسلام انت اتجننت

ليقول اسلام بخبث:

_فى اى يا ملك ما انتى كده كده هتبقى مراتى

لتنظر له ملك بصدمه ثم تركض نحو باب المنزل وتحاول فتحه ولاكنه مغلق

اسلام بسخريه:

_متتعبيش نفسك يا روحى مقفول

ملك برعب:

_اسلام أنا ملك حبيبتك

اسلام وهو يتوجه نحوها ويقول بسخريه وخبث:

_حبيبك اى يا بت احنا هنستعبط على بعض أنا عايزك انتى بلا حب بلا زفت

ثم يشير لمكان عالى فى الغرفه ويقول بخبث:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_بصى الكاميرا دى هتصور لحظاتنا الحلوة وبعدها نقدر بقا نبعتها لمازن واهددو واخد كل اللى أنا عايزه كل الفلوس اللى أتمناها هتبقي تحت رجلى ههههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية واصيتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى