روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الثالث 3 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الثالث 3 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثالث

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثالث

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة الثالثة

تقوم غرام وتقول غرام بصدمه هدير
هدير بخبث اه ياست غرام وايه بقا الوضع الرومنسي الي انتي فيه دا
غرام بغضب هديييير انتبهي لكلامك كان في ميه علي الارض وانا اتزحلقت وبس إنما هتغلطي هتلاقي مني رد فعل ميعجبكيش
هدير بخبث وانا هتوقع ايه من واحده وس*خه زيك
غرام تضرب هدير كف
غرام بغضب وهي ترجع يد هدير للخلف وتقول بغضب شديد هدييييير أنا انضف منك فاهمه ثم تجز علي أسنانها وتقول لو اضجراتي وقولتي كلمه تانيه وغلطي في حقي وعد مني هتندمي اوي فاهمه وافتكري انك وقعتي مع غرام المهدي الي مابترحمش فاهمه
هدير بخوف فاهمه فاهمه
تترك غرام يدها وتقول غوريييي غوري من وشي
تغادر هدير
ريان بصدمه انتي ازاي قويه كدا
غرام بسخريه عشان الي حصلي يخليني اعمل اكتر من كدا
ريان بصدمه يااااه لدرجادي

 

 

غرام لدرجادي دقيقه واحده
غرام بصراخ انتو يابهااااايم يالي هناااا
الممرضه ن نعم يا دكتوره غرام
غرام بغضب مين الي ساب الميه دي علي الأرض كدا
_ أنا يادكتوره
تنظر له غرام بحزن هوا رجل عجوز ومريض وهوا يعمل عامل نظافة
الرجل أنا هنضفها يا دكتوره ويجلس علي الارض لينضف غرام تنزل وترفعو من الأرض
غرام بابتسامه لا أنا هنضف
الرجل ازاي يابنتي أن
غرام بمقاطعة أنا الي هنضف وخد دول وتعطيه خمس الاف جنيه وتقول وروح البيت ومتشتغلش في حته ومرتبك هتخدو وزياده أنت بتاخد قد ايه
الراجل الف جنيه يابنتي
غرام من النهارده هيبقي خمس الاف جنيه
الراجل شكرا ليكي يابنتي
ويغادر
ريان في سره أنا مش فاهم حاجه هي طيبه ولا قاسيه لازم اعرف ايه الي حصلها
غرام بجمود أنا عملت اللازم ودلوقتي أنا هامشي بس ممنوع الكلام كتير عشان متتعبش
ريان بلامبلاه تمام
وتغادر غرام
ريان يتصل بااحمد
ريان بغضب الو يا احمد
احمد بخوف الو ياباشا
ريان بغضب الي حصلي دا ماكنش صدفه دي كانت حدثه مدبره عايزك تعرف مين وراها
احمد بخوف ح حاضر ياباشا يلازم اي خدمه تاني
ريان بتذكر اه صح فكرتني خد الاسم دا (…………….

 

 

……………….) وهاتلي كل المعلومات عنها من ساعه متولدت وعايز معلومات عن عيلتها
احمد تمام حاضر خلال ٢٤ ساعه هتكون كل المعلومات عندك
ريان هوا دا عشمي بردو
في مكان آخر مجهول يتكلم علي الهاتف مع شخص
مجهول ١ عملت الي قلتلك عليه
مجهول ٢ عيب عليك ياباشا كلو تمام ريان دلوقتي في المستشفي
مجهول ١ تمام اوي ابقي عدي عليا عشان تاخد بقيت حسابك
مجهول ٢ تمام الساعة ٥ كويس
مجهول ١ كويس ويغلق الخط
مجهول ١ نهايتك على أيدي يا بن الهلالي عشان انت جيت علي حاتم الدمنهوري وبكره تشوف ستوووووووووووووووووووووووووووووووب
( حاتم الدمنهوري ٢٧ سنه شاب مغرور عنيد لا يتقبل الخساره اناني لدرجه كبيره ولكنه حتما وسيم فهو يملك عيون سوداء وشعر بني وذقن بنيه وهوا شرير من اشرار الروايه حسا اني هشلكم باشرار الروايه بس اصلي أنا بتشل فقولت اشلكو معايا وبعدين هوا انتو لسا شوفتو حاجه )
وفي مكان اخر اول مره نراه
شخص يبكي
_ ماما متسبنيش عشان خاطري مليش غيرك
=اسمعيني يابنتي عايزه اقولك حاجه قبل ما اموت أنا خلاص رايحه اقابل ربي
_ لا ياماما متقوليش كدا عشان خاطري
= يا ب يابن يابنتي أنا…. انا مش امك
_ ايه ا ا ا ا ا ازاي م م م م مش امي
= بصي يابنتي أنا كنت ماشيه في الشارع ولقيتك محطوطه في سله وانا ماكنتش بخلف وجوزي ماكنش عارف يسيب ثروتو لمين قررت اخدك اربيكي بس قبل ما اعمل كدا دورت علي اهلك لغايت معرفت هما مين
_ ه هما مين
= اهلك ناس اغنيه بردو يابنتي وهما عيله (………….)
_ ايه مش معقول
وتموت المراءه
_ أنا لازم اروح لاهلي دلوقتي

 

 

وتذهب
في بيت المهدي يسمعون دقات علي الباب فتفتح ندي وتري فتاه في اوقل العشرينات وجميله جدا تملك عيون عسليه وشعر طويل بني وشفايف مملؤه وجسد منحوت
_ مش دا بيت المهدي
ندي باستغراب ايوا مين حضرتك
_ أنا عشق المهدي
ندي بصدمه ايه
وينتهي البارت
فماذا سيحدث ياتري ومن هي عشق المهدي ولماذا هي تحمل اسم المهدي ولماذا يفعل حاتم كل هذا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!