روايات

رواية وردة في المزبلة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة البارت التاسع والثلاثون

رواية وردة في المزبلة الجزء التاسع والثلاثون

رواية وردة في المزبلة
رواية وردة في المزبلة

رواية وردة في المزبلة الحلقة الثامنة والثلاثون

البارت 39
الجزء الثاني
ورده في مزبله
اتأخر من الزحمه دخل البيت على الساعه 9.00
كانت امه وجدته وخالد قاعدين
خالد : ليه اتأخرت ؟؟
امير : الطريق زحمه
كانت سها باصه لابنها بتمعن طويل وابيض وله لحيه خفيفه زايده وسامته عيونه واسعه
مش شايفه حد اجمل من ابنها اتغيرت ملامحها لما افتكرت ان ريم مراته ابد ما فيش تناسق
صحيح ان ريم جميله بس في نظرها مش مناسبه لأبنها
عصمت : جهزت شنطكم يا امير؟؟؟؟
امير طالع السلم : جهزت ريم كل حاجه وشوي وانزل الشنط
وبعدها استأذن ودخل الجناح
لقاه هدوء قاتل لو سقطت ابره يمكن تسمع صوتها من السكون
دخل غرفه النوم انصعق لما شافها نايمه ومفيش وقت
قرب منها وهزها : ريما ريما ريما
صحيت مفزوعة : ايه فيه ايه ؟؟
امير بهدوء : الساعه 9.00 وانت نايمه ما جهزتيش الشنط
شهقت ووقفت كان نفسها تتكلم

 

 

 

شاورلها امير بمعنى اسكتي : حصل خير يالا بسرعة خدي دش لحد ما اصحي مصعب ولطيفه تكوني جاهزه اوك
هزت راسها وطلع من الغرفه بهدوء
دخل غرفه لطيفه وصحاها ماغلبتهوش قعدها بالصاله وطلب منها تستني ريم
راح لغرفه مصعب وصحاه ودخل بيه للحمام
اخد مصعب دش وقعد يلبس فيه وجهز حاجات للشاليه …طلع ما لقاش لطيفه راح لغرفه لطيفه
كان صوت ريم ولطيفه بالحمام طلع منها وراح لغرفتهم يجهز باقي حاجات الطلعة لانه متأكد انها نسيت تجهزهم اضايق من اهمالها وبصي في الساعة كانت 9.20
هز راسه وكمل تجهيز له وليها وبعدها طلع بسرعه ودخل غرفه لطيفه
لقاها تمشط شعر لطيفه
رن فونه رد الو ……….. خلاص امشوا قدامنا وبعدها نلحقكم ……خلاص ماشي ……..خليهم يستنوا تحت……..مع السلامة
شاف شعر لطيفه اول مره يشوفه متسرح بالطريقه دي وقفت ريم بعد ما جهزت لطيفه
امير : روحي البسي انتي وانا هكمل للطيفه يالا بسرعه
طلعت بهدوء
وبعدها قعد يختار هدوم لطيفه بعد ما خلص بص تاني في ساعته كانت 9.42
هز راسه الوقت بيمشي بسرعه
رفع الشنطه وبص للطيفه : يالا تعالي بسرعة اتأخرنا
هزت راسها وطلعت معاه
بنفس الوقت ريم طلعت من غرفة النوم وهي بتعدل الطرحه
امير جمع كل الاغراض بسرعة: دلوقت انزلهم وانتو اسبقوني على العربيه
وبص ل ريم : قفلي الجناح
هزت راسها وطلع قبلهم امير وهما طلعوا وراه قفلت ربم الجناح واتأكدت ان امير نزل اتزحلقت على الدرابزين
وبعدها طلعت مستعجله وصلت للعربيه واتغيرت ملامحها لما شافت نسرين وروان معاهم قربت من العربيه وحاولت تكون طبيعية حتى ماتظهرلهم انها مضايقه
فتح امير العربيه وبسرعه سبقت نسرين وقعدت من قدام
طلعوا كلهم بالعربيه وبعدها حرك امير بهدوء
لطيفه : بابا خليني اقعد من قدام
امير : لما نروح على السوبر ماركت اقعدك قدام اتفقنا
لطيفه : اتفقنا
مصعب : وانا
امير بصلهم فالمرايه : وانت كمان يا بطل
كانت ريم مغمضة عيونها وسانده راسها على القزاز اللي يشوفها يفكرها نايمه بس ما كانتش نايمه
نسرين : يعني انا المفروض اقعد قدام انا اكبر منها
روان : شفتي ازاي زقتك علشان تركب من قدام زي العيال بالظبط لما كنا نروح مع صقر تسبقنا علشان تركب قدام
ابتسم امير : ايه الي عاجبكم في القاعده قدام ؟؟؟
نسرين بغل :إسأل اللي جنبك

 

 

 

 

ضحك امير على طريقة نسرين : كله ولا زعلك خلاص واحنا راجعين انتي تقعدي قدام
مصعب : بابا جعان
روان بنغزه : ليه ما فطرتوش؟؟
امير بهدوء : انا طلبت منهم ما يفطروش دلوقت هشتري لهم في الطريق
وبعدها وقف على جنب الطريق وبص في المرايا: ها عاوزين ايه ؟؟
نسرين: انا فطرت بس اشتري لي كوبايه نسكافيه اعدل بيه مزاجي
روان : وانا زيها
لطيفه : عاوزه دندوس
ضحك امير : قصدك ساندويتش وانت يا مصعب ؟؟
مصعب : زي لطيفه
ابتسم وبعدها نزل من العربيه
نسرين انشغلت بالموبيل تكلم اميره
وروان ودنها على السماعه بتسمع كلامهم
بعد دقايق رجع امير ومعاه واحد من العمال شايل الكياس ….فتح العربيه بشويش وعطى نسرين وروان النسكافيه ومسك كوب قهوته وحطها قدام وبعدها اخد من العامل باقي الحاجات وشكره دخل العربيه وعطى مصعب ولطيفه كل واحد فطوره
وعطاهم بكيت العصير لكل واحد وباقي الحاجه حطهم قدام بعد ما شافها نايمه
وبعدها حرك العربيه بهدوء كانت مغمضه عيونها وريحه الفطار دبحتها …ريحه تفتح النفس ما تقدرش تفتح عيونها خافت يقولوا عنها مفجوعه
شمت ريحه الاكل قامت بس المفروض يصحيها تفطر
وفي نفس الوقت مش قادرة تفتح عيونها من النوم
سمعت لطيفه بتقول بابا وبعدها دخلت عالم الاحلام
لطيفه : بابا ريم بتقولي شعرك مش حلو
مصعب وهو بيشرب العصير : شعرك مش حلو ريم شعرها احلى منك
نسرين بغيره : ماترديش عليها شعرك يا لطيفه احلى منها ام فنكوش
امير ابتسم : كأنك بتبالغي يا نسرين مين ام فنكوش ؟؟
نسرين بغيره واضحه : انا اصلن لون شعرها مش بيعجبني وبعدين الشعر المسحوب وناعم جدا مش بحبه ولوت بوزها
روان : يمكن صابغه ما عندناش بالعيله حد زي لون شعرها بني فاتح وفيه خصل شقره شاكه انها صابغه
رن فون امير وقطع كلامهم

 

 

 

الو ………….لا قربنا ………ربع ساعة ……ان شاء الله ……..مع السلامه
بعدها حل الصمت بالمكان وبعد ربع ساعة
وصلوا مكان الشاليه
نزلت نسرين وروان بفرحه ومصعب ولطيفه مبسوطين
بصلها وهي نايمه هزها عالخفيف : ريما ريما
فتحت عيونها بشويش
امير بهدوء : وصلنا يالا ننزل
بصت حواليها وهي مكشره ملامحها وتجاهد عشان تفتح عيونها مسك كيس فطارها ونزل من العربيه
وراح لجهة بابها فتحه بشويش ومسك ايدها : يالا يا ريما انزلي
نزلت بشويش من العربيه وبعدت عنه شويه لما شافت فارق الطول الكبير
جريت بنت صغيره ناحيتهم ووراها احمد
البنت وهي تنهج : هات ساندوتش وعينها على الكيس
دفعها احمد : لا هات ليا انا
امير بص في الكيس الي في ايده وعيون اخواته على الكيس مستنين منه فتحه
ما فيش جواه الا ساندوتش واحد احتار يديه لمين بصلهم وابتسم وفتح الكيس بهدوء
ومسكه وقسمه بالنص عطى البنت واحمد
بصت ريم للسندويتش وحست ريالتها هتنزل وهو بيقسم فيه بلعت ريقها ولفت تعترض شافت امير بينزل الشنط من وراي
بسرعة قربت من البنت وسحبت منها نص الساندويتش واكلت لقمه
صرخت البنا وضربت ريم وسحبت منها الساندويتش : حماره
غمضت عيونها ريم مش قادرة تقاوم الطعم لذيذ فتحت عيونها ما كانش فيه اثر لنور هربت انقهرت ريم يعني على اي اساس يوزع وهي لأ على الاقل يستأذن منها بصتله وهو بيضحك مع صقر ومبسوط عالاخر وهي تتضرع من الجوع نفسها تبكي نفسها في ساندوتش
شاور لها صقر وبصوت عالي : اخبارك ؟؟؟
ريم باشمئزاز ولفت وشها تدور بنظرها عن احمد او البنت تاخد منهم الساندويتش
ابتسم صقر وبص لامير : ليه ريم قالبه البوز ؟؟

 

 

 

بصلها امير وبعدها قفل باب العربيه وطنش سؤاله : يالا يا صقر خليك جدع وشيل معايا
صقر بابتسامة : قول لو سمحت من فضلك شيل معايا يا عمي صقر الاول
امير يضحك : اااه نفسك تذلني اجري حالا انادي واحد من الشباب ويساعدني وحرك حواجبه
صقر مثل الزعل : ليه محدش من الاحفاد بيحترمني عيب انا في مقام عمكم
امير باستهزاء : يا عم طير من هنا
صقر ضرب امير على راسه بشويش : اروح عند بنت اخويا احسن من وشك من يوم الفرح ما شفتهاش
كش عليه امير : غور
رفع الشنط كلها مع بعض وشاور لريم براسه
راحت وراه وصقر ماسك ايدها ويغيظ فيها ويلوك فوق راسها وهي ساكته مش بترد عليه عقلها مع الساندويتش
ارتاحت من زن صقر لما نادى جدها على صقر
سها : فينك يا ابني اتأخرت ؟؟؟
عصمت : مش قلت دقايق ونازل ؟؟؟
سها وهي بتبص لريم : اكيد انتي اخرتيه
ابتسم امير : بعدين اقولك ايه الي حصل بعد ما احط الشنط في الاوضه
سها : الله يسامحك فيه خدم خليهم يساعدوك
امير بملل من السيره : وبعدين يا ماما انا حاجاتي مش بحب حد من الخدم يلمسها لا من قريب ولا من بعيد بحب اخدم نفسي بنفسي يالا يا ريما

 

 

 

طلعت ريم وراه وبوزها شبرين
سها مسكت ايدها : ليه مش بتساعديه ها
ريم بصت علي امير ولقته بعيد عنها ومش هيسمعها : مش بيحب يغلبنيييي ومدتها بدلع ينرفز
عصمت : روحي الحقي جوزك وانتي يا سها تعالي نروح عند الحريم
مشت ريم وري امير وهي شبه بتجري فتح الباب فيه صاله صغيره جدا تفتح على غرفتين دخلت ريم وراه بعد ما قفلت الباب حط الشنط على الارض وهو يفرك ايده
راح لواحده من الغرف وبعدها طلع بص لريم : رتبي هدوم لطيفه ومصعب بالغرفه التانيه
هزت راسها بهدوء وجواها بركان
امير : ارتاحي شوي وبعدها رتبي الحاجه اتفقنا
ما ردتش وهي واقفه تبص علي الصاله
امير بهدوء : انا طالع دلوقت
بصتله وهزت راسها
وبعدها طلع
نفخت بضيق وضجر مش متعوده على المسؤولية
نفسها تنام دلوقت بصت للشنط بعجز
وبعدها قررت ترتب الحاجات وبعدها ترجع تنام
«»«««»««»»««««««««»»»»»»»««««««««««»»
فتحت عيونها بشويش مدت ايدها تتلمس مكان الموبيل حست بالموبيل سحبته بهدوء بصت في الساعه وشهقت بسرعه وقامت الساعه دخلت علي المغرب ومحدش صحها نفخت مين هيسال عنها او يفقدها بقالها من يوم الفرح ما اكلت الا شوي من التوست ولا حد اهتم بيها ضغطت بايده على بطنها وهي تحس بقرصات الجوع
قررت تنزل تحت تلاقي شي تسد فيه جوعها
اخدت فستانها عن الارض ولبسته وبعدها لبست الطرحهمن غير مرايه وطلعت من الغرفه كان المكان فاضي والظاهر ما حدش دخله بعدها
فتحت الباب وطلعت ومش عارفه فين المطبخ
حاولت تشم لعلها توصل لطريق المطبخ بس ما فيش فايده
بصت علي المكان بضجر يا رب فين المطبخ
مشيت بهدوء سمعت صوت الحريم
راحت لجهة الصوت كانوا قاعدين ومبسوطين
عصمت : لسه بدري فين غطستي ؟؟
طنشتها وطلعت من المكان بقهر
بصت علي ندي لقتها متغلبه ببنتها الصغيره و تزن فوق راسها
شافت احمد نادت عليه
احمد : يالا انا مستعجل ؟؟
ريم بقرف : اقف هنا يا اجرب

 

 

 

احمد بعجله : يالا عاوز امشي اخلصي
مسكت ايده : استني اتغديت ؟؟
احمد بابتسامة : اه اتغديت الرجاله اكلوا لوحدهم والحريم لوحدهم
زقته بغضب ورجعت للغرفه بقهر وهي عاوزه تعيط
فتحت الشنطه وطلعت بسكوت ما فيش غيره دلوقت يسد جوعها
رمت الطرحه على الارض وقعدت تاكل البسكوت
اكلت اكلت لدرجه حست حالها في مجاعه ومش شبعانه لحد ما اكتفت
رجعته مكانه وخبيته خايفه تنام وييجي مصعب ولطيفه ياكلوه
او خالد يوزعه على احمد لوت بوزها ورمت نفسها على السرير واحساس الغربه تاعبها
غمضت عيونها وهي بتفكر في حالها الدموع خنقتها يمكن لانها فاقده الاهتمام ومحدش بيهتم بيها او حتي بيسأل عليها يمكن لانها ما حصلتش عليه من صغرها وبتحاول تعوضه دلوقت ودلوقت بتدور عليه بس للاسف مافيش
غمضت عيونها لعله وعسى تنام وترتاح من الدنيا وعذابها
خلاص قرفانه وراحت في سابع نومه
صحيت على صوت مصعب وهو بيصرخ قامت وهي راسها مقلوب
مسكت الموبيل وانصعقت الساعه 10.15 الصبح
نمت كل الوقت ده؟؟!!
طلعت من الغرفه شافت مصعب ولطيفه بالصاله معاهم كوره
قربت منهم : فطرتوا ؟؟
لطيفه : من زمااااااااان
وبعدها طلعوا وهما بيجروا
قفلت الباب بقوه وهي بتغلي من الغيظ
ليه ما حدش يصحيها ؟؟؟ ليييييييييه ؟؟؟
رجعت عالغرفه وهي شبعانه نوم مسكت الموبيل وقعدت تلعب عليه
بعد نص ساعه
دخل امير: ريما هدومك مترمهومش على الارض مره تانيه وبعدين انا قلت لك رتبي الهدوم مش تحطيهم بعشوائيه
بصتله بهدوء
اخد غرض وبعدها طلع من الغرفه
رجعت تكمل لعبتها وهي بتغلي من الغيظ

 

 

 

وصممت ما تطلعش من الغرفه وبقي عندها
امل يمكن ينادوا عليها فضلت تلعب وتبص كل شويه في الساعه ولا حد سأل عنها شدت على الموبيل وهي بتلعب
الساعه عدت 3.00 ولا حد نادى ولا حد سأل عنها
حست انها لو ماتت محدش هيعرف بيها
قفلت الموبيل ودخلت للحمام اخدت دش تضيع وتبرد حرقتهابعد الحمام قعدت تمشط شعرها بعنايه وسابته مفرود
ورجعت على السرير قعدت وفتحت الموبيل تكمل لعب وتضيع وقت
غفت عينها وهي ماسكه الموبيل
صحت كانت الغرفه ضلمه قامت قعدت مسكت تاني الموبيل
كانت اللعبه شغاله والوقت بعد المغرب وقفت بشويش وراحت للشنطه تاكل بسكوت هزت راسها وهي كل حياتها بقت نوم ولعب وبسكوت
اكلت كام حبه وهي حاسه نفسها مسدوده عن الاكل خبيته مكانه ورجعت على السرير وهي شبعانه نوم من امبارح وهي نايمه
مسكت الموبيل وفضلت تلعب تضيع وقت قعدت تلعب للساعه 3.00 الفجر
استغربت حتى لطيفه ومصعب ما رجعوش غمضت عيونها ونامت
سمعت صوت بالغرفه بس ما فتحتش عيونها وكنت مغطيه وشها باللحاف
رن موبيل امير الو ………لا حالا جاي ………لالا غيرت هدومي ودلوقت انزل …….ان شاء الله مع السلامه
وبعدها اختفى الصوت الظاهر انه طلع
زاد قهرها ولا حد مهتم بيها ده اليوم التالت ولاطلعت ولا شافت حد ولاحد فقدها
عايشه على البسكويت احسن مش عاوزه تشوف وشهم
بصت في ساعة الموبيل كانت الساعة 12.30

 

 

 

 

رميت الموبيل على السرير ودخلت للحمام
غسلت ايدها وطلعت متعرفش ليه مضايقه مع انها متعوده على الوحده
من الملل رجعت تكمل اللعبه حاست عيونيها مش قادره تشوف كويس بيهم
فركتهم وبصت في الساعه كانت 4.00
قررت تريح عيونها بالنوم بس بالاول تاكل بسكوت
وبعدها تنام بعد ما اكلت رمت نفسها بتعب على السرير وحاسه جسمها مهدود
غمضت عيونها ونامت علشان تريح عيونها
***********
خلال 3 ايام كانوا الحريم قاعدين لوحدهم
والبنات اغلبهم في البسين او قاعدين مع بعض
اما الشباب قضوا الوقت لعب وهبل وعوم
سلطان وندي رجعوا من تاني يوم بنتهم الرضيعه
تعبت واخدوها للمشفى
******************
صحيت على شخص يهز كتافها
امير بهدوء : يالا يا ريما قومي جهزي الشنط هنمشي بعد ساعه
رفعت الغطا عن وشها وحست كل جسمها متكسر تعبانه يمكن من قله الاكل
امير باستغراب : تعبانه ؟؟
هزيت راسها بالرفض وعدلت قعدتها
وقف بهدوء : اذا تعبانه خلاص انا اجهزهم
وقفت وبصوت هامس : انا اجهزهم
رن موبيله وطلع من الغرفه
اخدت نفس بتعب وفضلت تعبي الهدوم في الشنط بعشوائيه
فجأة بعد ايدها بهدوء : مش كدا بيترتبوا خلاص اقعدي انتي وانا اجهزهم ارتاحي قعدت على السرير وهو يرتب الهدوم بدقه متناهيه

 

 

 

وبعد وقت قفل الشنط وطلع بيهم برا غمضت عيونها وبعدها فاقت ودخلت للحمام
غسلت وشها اكتر من مره وبعدها نشفته وطلعت
لبست هدومها بتعب وحطت الطرحه على كتفها
وقعدت على السرير وعطت ظهرها للباب
مسكت الموبيل كانت الساعه 2.30
استغربت من نومها الكتير وعرفت السبب
يمكن من الجوع وسوء التغذيه جسمها حيله مهدود علشان كدا بتنام من التعب
سمعت صوته عند الباب : يالا ننزل
لفت الطرحه على راسها باهمال وبعدها طلعت كان يادوب طالع
طلعت كان بعيد عنها مشت وراه بشويش وصلت عند الباب الرئيسي
كان الجوز الثلاثي واقفين ومعاهم هيفاء
بصتلهم قبل ما يشوفوها وعديتهم من غير لا سلام ولا كلام ما لهاش خلق لحد خالص بس سمعت كلام جدتها
عصمت : قليله الحيا حتى ما قالت السلام لينا
بعدها ماسمعتش قالوا عليها ايه تاني راحت لعربيه امير
كانت نسرين قاعده من قدام فتحت الباب الي وراه بهدوء وقعدت
نسرين : السلام لله
طنشتها ولا ردت عليها
شافت امير واقف مع الجوز الثلاثي ويردحوا وامير واقف مستمع تماما وبعدها بص لعربيته ورجع يسمع لهم
غمضت عيونها بتعب مش قادره
فجأة دخل مصعب ولطيفه العربيه وهما بيضحكوا ويصرخوا على بعض
اضايقت من ازعاجهم وحست راسها
بيوجعها وكانه حد يخبط فوق راسها بعدها دخلت روان وهي نافشه ريشها
طنشتها ولا بصت ناحيتها واخيرا جه امير للعربيه
دخل وبعدها سأل : في حد ناقص ؟؟؟
نسرين : كله موجود
حرك امير العربيه بهدوء لفت ريم وشها للشباك
وهي حاسه التعب يزيد تعبانه ونفسها تعيط من التعب
اتكورت على نفسها وهي ضاغط ه على نفسها لايمكن تبكي
هزتها لطيفه : ريم مالك ؟؟
ما ردتش عليها بلعت ريقها بصعوبة وهي حاسه انها خلاص بتفارق الدنيا
غمضت عيونها بستسلام
بعد فتره حست العربيه وقفت

 

 

 

 

سمعت صوت امير : خليكم هنا وانا هشتري لكم
نسرين باعتراض : كل البنات نزلوا
روان : وبعدين خليك مفهاش حاجه ؟؟
امير مش عاجبه : براحتكم بس ما تتأخروش
لطيفه بحماس : بابا انا كمان عاوزه انزل
امير : يالا يا مصعب ننزل على السوبر ماركت
بعدها حست ريم ان العربيه فضيت مش قادره ترفع راسها وتشوف خلاص خارت قوتها
من التعب والارهاق والقهر فضلت دموعها تنزل وتمسح فيهم طلعت منها شهقه غصب عنها مسحت دموعها مش عاوزه تبكي بس مش بايدها غصب عنها تعبانه
حست طلعت روحها وهما كلهم بيتشاورو بقالهم اكتر من تلت ساعه
مسحت دموعها ورجعت اتكورت على نفسها
واخيرا حست برجعتهم واصوات مصعب ولطيفه العاليه
دخلوا العربيه بازعاج وصوت نسرين تصرخ عليهم .بعدها حست العربيه
اتحركت سامعه صوت خربشه الكياس ونسرين تتكلم وتضحك وروان معها وامير من صوته مبسوط ويضحك معاهم واخيرا حست العربيه وقفت
بس ازاي تنزل وهي فعلا مش قادره معندهاش قوه تتحرك نزلت نسرين وروان ومصعب ولطيفه حست بصعوبة مش قادرة ترفع راسها
حست بالباب جنبها فتح وبعدها بهزه على كتفها : يالا وصلنا
بصوت ها مس ردت : دلوقت انزل
حست بخطواته بعدت عن العربيه يمكن بينزل الشنط
رفعت راسها بتعب مش قادره تتحرك ونزلت من العربيه بتعب وبقت تمشي اتجاه البيت
يمكن السلحفاه اسرع منها كانت ماشيه تقدم رجل وتأخر التانيه ورقها نشف عالاخر بصت للبيت بعجز وقله حيله امتي توصل الغرفه
كان واقف خالد والجده
بصو لريم وهي ماشيه ببطئ لما قربت منهم
بصتلهم ريم وهي مكرمشه ملامحها
عصمت فتحت عيونها : ريم
خالد قرب : مالك ؟؟
هزت راسها بالنفي وكملت مشي
مسكها خالد من ايدها ولفها لجهته
حط امير الشنط وعقد حواجبه : فيه ايه؟؟
قرب منهم وبص لريم وانصعق كان وشها شاحب خالي من الحياه
شفايفها لونهم ابيض حوالين عيونها هالات سوداء
امير : فيكي ايه؟؟
هزت راسها بالنفي وحاولت تسحب ايدها من خالد
خالد بقهر : عنيده مش عارف جايبه العند الي في راسها منين
بصعوبه سحبت ايدها من خالد وسابتهم ومشت دخلت جوه
خالد بعصبية : انا لو دفنتها مكانها محدش يلومني

 

 

 

الجده : الله يصلح حالها عنيده البنت دي
رفع امير الشنط ودخل وراها
ما كانتش بالصاله توقع انها طلعت على الجناح
طلع بسرعه للجناح …..وخلال ثواني كانت بعالم الاحلام
*********************
##############
البارت قاسي ….بس السؤال هنا ريم هتموت وترتاح من المزبله دي
وامير ايه رايكم فيه انا مش عارفه ده اتجوزها ليه بس هنعرف مع الحلقات الجايه القصه لسه فيها احداث وابطال لسه مظهروش

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة في المزبلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!