روايات

رواية وردة في المزبلة الفصل المائة والثامن عشر 118 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة الفصل المائة والثامن عشر 118 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة البارت المائة والثامن عشر

رواية وردة في المزبلة الجزء المائة والثامن عشر

رواية وردة في المزبلة
رواية وردة في المزبلة

رواية وردة في المزبلة الحلقة المائة والثامنة عشر

البارت 118
ورده في مزبله
احلامي بلون السعاده
قصص منه محمد كاتب
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
وفي اليوم التاني
فرحه بعد ما اتكلمت مع ريم امها وهدتها شويه وقالت لها ع خطه وفرحه قررت تتصل بـ لورا عشان تحاول ترجع لها لسليم وتعمل المستحيل وتنفذ الخطه .. من غير سليم مايعرف
لورا : اوكي خلاص اتفقنا موافقه برغم زعلي منك
فرحه: وانا بتأسفلك لان انتي مش بنت عمي وبس لورا انتي صديقه طفولتي عشت معاكي اجمل ذكرياتي وحياتي معاكي
لورا :وانا كمان بحبك وعشان كدا اتفقنا ع سليم
فرحه ابتسمت :الله يعنا
وبعد ساعــات
سليم كان بغرفته جاي يطلع وقف يعدل قميصه ولقي لورا داخله بتجري عليه
لورا وهي متوتره :سليم سليم
سليم مستغرب: فيه ايه
لورا : فرحه فرحه
سليم فتح عيونه واتوتر : مالها فرحه
لورو هي تتقن التمثل : فرحه تعبانه جدا لدرجه اغمى عليها امبارح ولسه طنط ريم مبلغاني بتقول تعبانه ووقعت من طولها!!!!
سليم وقف مكانه مش عارف يعمل ايه يروح يمين في شمال ونطق : ها وامتي حصل ده .. طب يلا نروح
لورا تمسك سليم : نروح فين
سليم وهو خايف على فرحه : رايحلها يعني هكون فين
لورا : ليه تروحلها

 

 

سليم مستغرب : مالك يالورا مش انتي لسه بتقولي فرحه وقعت من طولها هروح اشوفها
لورا : يعني مهتم
سليم : مهما كان دي مراتي ومش هتمنلها حاجه وحشه
لورا:طيب حيث كدا انا كمان جايه معاك
سليم بقلق ولهفه: ماعنديش وقت عاوز اطمن عليها
لورا: طيب اصبر..
لورا خدت سليم بالغرفه التانيه
لورا تفتح الباب : ادخل ودقيقه وجايه
سليم بعصبيه: انتي اتهبلتي بقولك رايح عند فرحه تقوليلي ادخل
لورا :بس اصبر دقايق وهرد عليك
لورا قفلت الباب عليه
سليم يادوب بيلف شااااااااااااااااااااااف
فرحه واقفه لابسه فستان توب بالون الاحمر والبيج وفارده شعرها وكانت قمر
سليم استغرب اول ما شاف فرحه وعرف انها تمثيليه بايخه جاي يطلع بسرعه!!!
فرحه راحت عنده : سليم
سليم عطي فرحه ظهره وبنرفزه : بتضحكوا عليا بتحاولي تعملي ايه ؟!!
فرحه : سليم لو سمحت احنا الاتنين لازم نتكلم
سليم : عاوزه ايه .. انا مش عاوز اتكلم لان مفيش حاجه اسمها احنا الاتنين
فرحه والحزن بنبره صوتها راحت وقربت منه : لا فيه لان انت لسه بتحبني وكفايه انك خفت عليه لما لورا قالت لك اني اغمي عليا
سليم بكدب: تحبي اشرحلك قلبي عشان تعرفي انك مش فيه
فرحه : ماشي بس انا عاوزه اكلمك دقايق
سليم عطي فرحه ظهره ومطنشها
فرحه مسكت ايده : عشان خاطري .. ربنا يخليك شوي بس وبعدين اللي هتطلبه هعملو وهسيبك لو عاوز
سليم غمض عيونه لما فرحه قالت انها هتسيبه
مسكت ايده وهو ااعد
سليم منزل راسه وفرحه تفرك في ايديها مش عارفه تبدء ازاي
فرحه: سليم اسمع اللي هقولهولك وبعدين براحتك احكم
سليم: سااااااااكت
فرحه : انا بعترف بغلطتي بس انت السبب خدتني من انسان كان خطيبي في يوم من الايام وخدتني بالغصب وطبعا ده مش عذر باني اخونك معاك حق .. بس كمان انت غلطان لانك هدمت حياتي مع رشاد .. والعذاب اللي اتعذبته رشاد اتعذبه
سليم بعصبيه : ايه يعني جاي تبرري موقفك

 

 

فرحه : لا مش ببرر موقفي .. بس انا ما قدرتش انسى رشاد والمسجات والاتصال بعترف هو اللي اتصل مع اني حاولت امنعه بس هو اصر وانا اعترفت اني غلطت وكان لازم ما اردش عليه .. بس يا سليم كل واحد غلطان والغلطه الاكبر غلطتك لانك خدتني من رشاد
سليم مسح وشه بكفوف ايده بعصبيه : بس مش مني ..حاولت اشيلك من بالي بس ما قدرتش حبيتك يا فرحه اعمل ايه اتعلقت بيك مع انك كنتي بتعمليني معامله هباب فالبدايه طبعا ..
فرحه : صح ..ولما بفتكر رشاد اقسى عليك .. وانا كنت بتمنى اطلق منك
سليم لف وبصلها بطرف عينه وبقهر
فرحه : اتمنيت بس لما شفت دموعك وعذابك فاليوم ده وكلامك اتعذبت اكتر بالذات كلام لورا ودخولك المستشفى وكلام بابا اني ما صنتش جوزي وغير كلامك اني خنتك يعلم رب العالمين اني مقبلش عليك كدا لان طاعة الزوج واجبه وانا ما فكرتش حتى في كدا .. ولما شفت اللي حصلك فكرت اكتر وبالذات لما بعدت عنك عرفت ان ليك غلاوه جوه قلبي واني اتعودت على كلامك ووجودك واللي يحس بفقدان الشخص يحس بغلاوته ..
سليم : او انك حبيتيني
فرحه اتنهدت : ماعرفش احساسي بس اللي اعرفه اني ندمانه واني محتاجالك .. وعرفت ان الايام اللي عشتها من غيرك كانت ايام مُره
سليم وقف ومربع ايديه : وعاوزاني انسالك انك خنتيني يافرحه الغفران عندك ساهل مش كدا
فرحه وقفت معاه : لاء بس انا بررت موقفي
سليم : بس انا مش عاوزك خلاص
فرحه والدموع خلاص ملت عيونها : عاوز ايه تاني اكبر من اني اتاسفتلك الف مره وكنت صريحه معاك عاوز ايه تاني اكبر من كدا اتفضل قول
سليم : سليم: انتي جايه تحمليني كأن كل الذنوب ذنوبي وع العموم عشان اريحك مفيش حب بيستمر وانتي نجحتي تغيرني فأ سف كان بودي اصدق الندم الي انتي فيه بس بعد ما سبتيني مرمي في المستشفي صعب اصدق
فرح عيطت: عارفه مكنش لازم اسيبك بس كنت حاسه اني ارتكبت غلطه كبيره في حقك وحسيت بيك
سليم بسخريه : من امتي كنت مهتمه بالي بحسه والا الي بعيشه انتي تقهري الواحد بس وتسبيه
فرحه: ورجعت
سليم: بس سبتيني يافرحه وو كسرتي قلبي
فرحه: سبني اعالجك
سليم بصوت حزين: هتعالجي قلبي ازاي وانتي سبب مرضه
فرحه مسحت دمعه اتمردت ونزلت: خلاص قول انك مش عاوزني ولا بقيت بتحبني وانا هسيبك و هخليك تعيش من غيري يمكن تلاقي الراحه في بعدي عن اذنك
سليم اول ما شاف فرحه ماشيه
فرحه لفتلو : سليم اخر مره بسألك عاوزني ولا لاء وصدقني ااذا مش عاوزني قولي حالا واوعدك انك مش هتشوفني أبدا وانسي ان في حياتك واحده اسمها فرحه.. يلا جاوب عاوزني ولالاء
سليم منزل راسه ساكت
فرحه برجاء: سليم قول اه ولا لا
سليم فضل ساكت
فرحه بألم : معناتها مش عاوزني خلاص هخليك تعيش من غيري يا سليم وسامحني ع كل حاجه
فرحه جات تفتح الباب تخرج
سليم اول ما حس ان فرحه بتروح من ايديه ماقدرش يتحمل اكتر راح شدها : فرحه
فرحه لفت تشوفه وتشوف حبه ولهفته وخوفه انها تمشي
سليم قربها منه: مهما تعملي ما اقدرش اتخلى عنك(مسك ايدها )لانك جوايا حتى نزواتك هانساها لاني انا كمان غلطت في حقك يعني كل واحد غلط في حق التاني
فرحه بابتسامه : يعني عاوزني وبتحبني
سليم بابتسامه تدوب القلوب : طب لو مش بحبك احب مين .. انتي كل دنيتي وعالمي .. اصلا انا من غير بقايا جرووووووووووح .. انا ليكي وانتي لي .. انا مهوس بيكي
فرحه ابتسمت واتكسفت ونزلت راسها ..
سليم رفع وشها وابتسم وغمز: بس مين صاحب الخطه دي
فرحه ابتسمت: انا وماما ولورا
سليم: انتم تشكيل عصابي عليا بقي
فرحه: تقدر تقول اتفقنا عليك وانت شربتها
سليم: اه ده عشان صعبتي عليا وهرحم امك من رسم الخطط بس لازم نبتدي صفحه جديده
فرحه رفعت راسها : خلاص اوعدك اني اتغير واني هبتدي حياتي معاك من اول وجديد
سليم: يعني عادي اقرب منك
فرحه بعدت شويه : ماشي بس شوي شوي عليا لان انا بتحرج
سليم ضمها تاني : بحب كسوفك .. يعني نعمل شهر عسل جديد
فرحه برقه: موافقه
سليم حضن فرحه بتملك : تمام بما اننا بنبتدي حياتنا من اول وجديد من بكره هحجز ليا وليك في فندق لاحلى وارق فرحه فالكون

 

 

فرحه بتعجب: بكره
سليم : اه من بكره خلاص خلينا نبتدي حياتنا من اول وجديد وصدقيني هسعدك يافرحتي ولا يمكن اخليك تعرفي غير اسم سليم …. بس انتي لازم تديني فرصه
فرحه : الفرصه قدامك استغلها ع الاقل اعالج وجع قلبك
سليم بخبث وانا اهو قلبي بين ايديكي فسعديه
فرحه ضحكت بصوت عالي
سليم: عارف انه الربيع جه برجوعك بيتك وفرحان انك هتنامي في حضني لـ اول مره
فرحه بصتله واتقابلت عيونهم في نظره طويله شافت فيها الحب والرغبه في عيون سليم وضمها لحضنه بكل الحب والعشق الي جواه واخد نفس طويل يشم ريحتها الي وحشته وهي اتعلقت في رقبته وشالها وحطها ع السرير و رجعو لبعض وكل واحد عرف غلطته .. وفرحه حاولت توهب لنفسها فرصه تانيه وتبتدي حياتها من جديــــد
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
مالك نازل لقاها بتغني وفرحانه قرب وسألها: فيكي ايه انا من امبارح حاسس ان وراكي حاجه فيه حاجه حصلت
ريم: الحمد لله فرحه اتصلحت هي وسليم
مالك: الحمد لله سليم اخلاقه عاليه وقلبه طيب وبيعشق بنتنا بهوس
ريم : وانا عشان كدا واثقه ومتأكده ان علاقتهم هتتحسن وهتبقي اقوي واحنا هنفضل نساندهم من بعيد
مالك: طبعا هنفضل جنبهم وندعمهم
ريم: وبالنسبه لموضوع رشاد ووعدتني انهم هيحلو الامر من غير ما يدخلوا حد
مالك: كدا احسن لان لو ادخلنا هتبقي حرب اهليه عارفه ياريم حتي لو كان سليم انفصل عنها مستحيل كنت اوافق اديها لرشاد وخصوصا بعد الي عملوا
ريم: عارفه انك مش بتقبل صقر ولا عايله شديد
مالك: والله عايله غلسه وخنيقه
ريم كشرت بطفوليه : كدا برضو يا مالك يعني انا خنيقه
مالك مسك خدها يشده بشقاوه: انتي الي فيهم والله بس بتعامل معاهم عشانك زي ما وافقت ع ابن صقر برضو عشانك وعشان بنتك
ريم :الحمد لله خطتي نجحت وكله بقي تحت السيطره
مالك ضحك بصوته كله ع حركتها: بقولك ايه بما انك اعصابك تلفت تفكير وخطط ما تيجي نخرج اي مكان
ريم: نروح فين
مالك: اي مكان تختاريه نهرب من الدوشه شويه بس مش عايز ابنك بالذات يعرف
ريم :اشمعني
مالك :محتاج اتفسح معاكي شويه
عماد نزل وقرب : الله الله ع الحب الي ع العصر
مالك: مراتي وبحب فيها شويه فين المشكله
عماد شهق وضرب ع صدره: طيب قولي مش قصدي معلش انا ابنها ايه الرحرحه دي
مالك: اترزع أأقعد يا عماد
عماد؛ حاضر يا بابا بس فين خميره النكد فرحه
ريم: روحت بيتها الحمد لله
عماد: بجد يعني عقلها رجع لراسها وعقلت
ريم :بنتي طول عمرها عاقله انت الي مجنون
عماد: انا ابنك
ريم :وانا امك
عماد : كدا كفك ضربوه كفهم في بعض) بس رجعت ازاي يعني هو جه اخدها ولا ايه
مالك : البركه في خطه امك
عماد اتحمس : خطه ايه دي
مالك: قوليله ليموت من الفضول
عماد: اه والله بس ليه مقولتليش كنت ساعدتك انا بتاع التخطيط
مالك: لاء انت جهاز مقالب فالح تعمل مقالب في مي
عماد :والله يا بابا كل مره اقول خلاص توبه مش هعمل فيها مقلب تاني مبعرفش
ريم :وبترجع تزعل منك
عماد: عادي نتخاصم ونرجع نتصالح ونرجع تاني نتخاصم ونتصالح وهي نحست
ريم: ياعيني عليها دي كانت عاقله وزرينه بس لو اتجننت البركه فيك
مالك: هي راجعه امتي من الكليه
عماد بص في ساعته: قدامها يجي نص ساعه وتوصل المهم احكيلي ع الخطه
الي نجحت مع اني معلوماتي ان اي موضوع بيدخل فيه الستات بيبوظ
ريم بغرور: الا امك لانها ست مميزه
مالك: طبعا يا جنتي المهم تجهزي وهرجع اخدك ع الساعه تسعه
ريم هزت له دماغها: تمام هكون جاهزه
عماد: ع فين يا حلوين
مالك: خارج اتفسح مع مراتي فيه مشكله
عماد :هو انتم لقتوني في الشارع ليه بتعاملني كدا انا ع فكره ابنك
مالك ضربت كتف عماد : انا و هنسي انك ابني فأمشي يا عماد من هنا انت حد مسلطك عليا امشي من هنا
عماد بعناد: لاء انا لاجئ هنا ومرتاح هنا
مالك:الواد ده طالع كدا لمين
عماد بنصف عين: طالعلك يا بابا
مالك: وليه متكونش طالع لـ امك

 

 

ريم بضحكه: لاء فرحه الي طلعالي انما عماد بيعمل حركات طفوليه زيك في شبابك
مالك: كدا برضو يا ريم وانا الي بقول عليكي طيبه
عماد: لاء وحدوا الله انا حسدتكم ولا ايه
ريم ضحكت لماشافت شكله ورمتله بوسه في الهواء: بهزر يا حبيبي
عماد: انا مش عارف من غيري كنتم هتعملوا ايه
ريم: انت تخالي العاقل مجنون
عماد: كدا بصي انتي متتكلميش معايا كلمه واحده اليوم طالما دخلنا في الغلط
ريم إبتسمت و هزت راسها بلاء
مالك قام ومسك ايدها يقومها معاه هربان من غلاسه عماد : بقولك ايه تعالي نطلع فوق ونقفل علينا الباب بالترباس واقولك البرنامج احسن الواد ده يخش علينا
عماد: ماشي يمه ماشي رايحه تتفسحي من غيري ماشي اعملوا الي انتم عاوزينه براحتكم (وابتسم) لاء بس هما قلبهم مش هيطاوعهم وهياخدوني
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
العيله كلها فرحت بالخبر جدا .. ولورا حست ان اخوها واخيرا هيعيش بسلام وحب وحنان اللي ماحدش قدر يعوضه غير فرحته
بس فرحه قررت قبل ما تبدي مع سليم صفحه جديده وقبل ما تبدء ايامها الحلوه مع جوزها ..قررت تروح عند رشاد طبعا بعد استئذان من سليم وتواجه رشاد الي قالها ان الوضع هيبقي صعب بس هي قالت له لازم يثق فيا عشان يقفلوا الماضي ده نهائي وهو وافق ع مضض بس في الاخر اتفهم انهه لازم تقفل صفحه الماضي عشان تعرف تعيش معاه الحاضر والمستقبل!!!!
رشاد بغرفته
فرحه دخلت وسالت نوره عن رشاد
فرحه دخلت غرفته وطبعا الباب مفتوح ونوره في الصالون
رشاد في غرفته يادوب خارج من غرفه اللبس
لف شاف فرحه واستغرب
فرحه كانت في نص هدومها من الموقف كلو
رشاد بابتسامه وفرح راح عندها : فرحه انتي هنا انا في حلم ولا علم
فرحه رفعت راسها : عامل ايه
رشاد : حالي قبل ما اشوفك ضلمه بس لما شفتك رديتي النور اللي اختفي من حياتي
فرحه وهي متوتره : رشاد ممكن اتكلم معاك شويه وبصراحه
رشاد: انا محتاج نتكلم ده انا كنت بقول فينك يافرحه ليه مش بتردي عليا وانا غلبت اتصالات
فرحه ملبوخه : رشاد عاوزه اقولك موضوع بس ربنا يخليك افهمني
رشاد حس ان الكلام جد والحكايه فيها انَ
رشاد عقد حواجبه : خير يا فرحه خوفتيني
فرحه بلعت ريقها : فاكر يوم ما قلتي مره انك مستحيل تتخلي عني الا اذا انا طلبت ده منك
رشاد : ايوه فاكر لان حبنا متبادل وانا لسه عند كلمتي ..مستحيل اتخلى عنك الا اذا انتي مش عاوزاني
فرحه : ولحد دلوقت عند كلمتك
رشاد : اكيد .. انا عاوزك وبحبك يافرحه
فرحه: اسمع يا رشاد انا قسيت على سليم قد ما اقدر لحد ما كشفنا وحصلتلي مشاكل كبيره .. ولما بعدت عنه حسيت اني غلطت بحقه وبحق عيلتي كلها وفوق كل ده عصيت ربنا
رشاد اتوتر : والمعنى
فرحه وهي منزله راسها : المعني اني قررت ارجع لجوزي واكون زوجه مخلصه له وانت ربنا يوفقك مع غيري
رشاد انصدم وقف مكانه وحاول يحبس دموعه وبصوت حزن : انتي بتقولي ايه قصدك عاوزه سليم وعايزه علاقتنا تنتهي
فرحه دمعت : اسفه عارفه اني غلطت في حقك وانت استنتي كتير ..بس كمان سليم جوزي وابن عمي وحرام اللي عملتو فيه رغم رفض يحكي لمخلوق وسليم اكتر شخص محتاج للحب والحنان اكتر مني ومنك كفايه انه صاني وحبني واخلصلي يعني المفروض اصونه
رشاد لف وشه الناحيه التانيه يحاول ما يظهر انه متضايق : يعني قصدك خلاص نسيب بعض
فرحه : افتكر يا رشاد في يوم قلت انك تسبني واتجوز غيري وانا بقولك انساني ..وانا جيت وبقولك انساني يا رشاد لاني خلاص هكون لجوزي سليم اللي ماشافش مني غير العذاب والظلم والخيانه .. ولازم اعوضه
رشاد بصلها وبعصبيه : وحبنا يا فرحه ووعدك لي
فرحه : حب الزوج لزوحته اكبر من اي وعود .صح انا وعدتك ..بس بتخلى عن الوعد اهون عندي من اني اظلم سليم واخونه واتخلى عنه .. افهمني يا رشاد .انت انسان طيب ومحترم وكل واحده تتمناك بس انا كمان اخترت سليم واخترت حب اهالي الي ربوني وادوني الحريه الي انت استعملتها غلط
رشاد بصوت حزين : يعني ده اخر كلام عندك
فرحه : سامحني
رشاد وهو ماسك دمعته : انا قلت لك يافرحه اذا في يوم من الايام حبيتي جوزك مش همنعك انا كنت عاوزك لانك ماكنتيش بتحبي جوزك .. وما حبيتش انك تتعذبي بس طالما حبيتي سليم خلاص ده هو الاهم عندي انا سعادتك من سعادتي .. ولما اشوفك مبسوطه حتى ( مغمض عيونه وبحزن يقولها )حتى لو مع غيري .. هنا صدقيني بفرح اللي بيحب بجد يتمنى لحبيبته السعاده واتمنى لك السعاده يا فرحه لاني عارف اذا غصبتك ترجعيلي هتتوجعي عشان سليم وانا محبش تندمي لانك خدتيني طالما اخترتي القرار.. خلاص ربنا يوفقك .. وانا هحاول انساكي يا فرحه..بس كمان بعتبرك بنت عمتي ولا ممنوع
فرحه عيطت : لا طبعا لو حصل ايه انت ابن خالي اللي بيخاف عليا ويعزني
رشاد : خلاص يا فرحه الله يهنيك فين ما تكوني..
فرحه بصتلو وهي بتعيط انت قلبك كبير يا رشاد وانا بيتمنالك الخير حتى لو مع غيره
فرحه بحزن : : يعني اطمن مش متضايق مني
رشاد ماسك نفسه وبيجاهد يحبس دموعه وحزنه : خلاص قلت لك سعادتك من سعادتي وطالما لقيتي شريك حياتك انا هحاول
فرحه : اتمنى لك كل السعاده يا رشاد .. وان شاء الله تلاقي واحده احسن مني .. لانك انسان طيب
رشاد ببتسامه غصب : ربناه يسعدك يا بنت عمتي
فرحه طلعت من غرفته …
اما رشاد فخد نفس وااعد وعيط والدموع تنزل منه غصب عنه: مستحيل القي واحده زيك يافرحه لانك انتي حبي الاول والحب الاول عمره مايتنسي
……

 

 

وفي اليوم التاني
في فندق ع البحر
اللي العيون مستحيل ما تنبهرش بجمال البحر ومن فخامة المكان ورقيه والاماكن المحاطه بالبحر من كل اتجاه
فرحه : واااااااااااو خيال
سليم حط ايده ع كتافها: فعلا المكان روعه
فرحه : فعلا والله روعه
سليم بصلها ببتسامه طيرت عقلها: بس انتي اروع كمان
فرحه ابتسمت : تسلم عيونك الاحلى
سليم : تعالي ما شفتيش الجناح اللي حجزته لينا
فرحه دخلت غرفتها في الفندق مكان وااااااااااااااسع وفخم وراقي كل شئ ملفت وجذاب
فرحه توزع نظرها : عمر ي ماتوقعت المكان جميل كدا
سليم غمز: ايه رايك
فرحه : الصراحه يهبل
سليم: تمام انا هروح اقولهم يجهزو العشي
فرحه : وانا اروح اغير هدومي
كل واحد مجهز مفاجاه للتاني طبعا بدون ماحد يعرف نوع المفاجاه
سليم راح جاب كيكه وصورة فرحه عليها وحط شمعه واحده .. وطبعا مع كارت حلو.. ومع اربع ورود حمر،،اما فرحه فالمفاجاه هي لبست فستان فرحها للمره التانيه ورفعت شعرها وحطت مكياج بسيط وحلو واتبرفنت ..
سليم بعد ما خلاهم يجهزو العشاء وجاب الكيكه .. طبعا مع اربع ورود حمر وكل ورده جواها بطاقه صغيره ..
سليم مستني فرحه
وبعد ثواني طلعت من غرفة اللبس بفستان الفرح
انبهر سليم وقف مكانه مستغرب معقوله دي فرحه
فرحه بخجل راحت عنده : ايه رايك بالمفاجاه
سليم فتح عيونه: انتي فرحه
فرحه ضحكت : ليه متغيره
سليم :لا بس بفستان الفرح
فرحه : بس كان يوم فرحنا عادي او يوم قاسي وفرحنا الليله ابتدي
سليم مسك ايد فرحه وباسهم : يا رب ما انحرم منك
فرحه ابتسمت : ولا منك
سليم: تعرفي اتمنيت اللحظه دي من زماااااااااااان اااااااااااااه لو تعرفي السعاده الي غمرتني طول الوقت
فرحه بدلع : وانا هحاول اعوضك عن كل حاجه .. انت يا سليم ما قصرتش معايا صنتني وحبيبتي واتحملتني
سليم : كل شي عشانك يهوووووووون يا اغلى من قلبي
فرحه شافت الكيكه عليها صورتها
فرحه: الله حلوه الكيكه..
سليم : اصلا الكيكه مش حلوه اللي محلي الكيكه صورتك

 

 

فرحه ابتسمت وشافت شمعه استغربت : سليم انت ليه حاطط شمعه واحده
سليم : لان حياتي ابتدت من دلوقت يعني عمري كانه سنه باقي ايامي مالهاش معنى انا بالسنه دي اعيش..والشمعه كمان معاتها ان قلبي وقلبك واحد
فرحه بينها وبين نفسها…ازاي ما حسيتش بحبك لي ازاي اهملتك انسان ينحب من اول نظره
سليم مسك ايد فرحه واعدها وعطاها الورد
فرحه : اربع ورود حمر
سليم : وكل ورده ليها بطاقه صغيره اقري ايه المكتوب
فرحه خدت الورده الاولى وفتحت البطاقه وشافت حرف ( ب) وفتحت البطاقه التانيه وشافت حرف ( ح)
والورده التالته ( ب) والاخيره ( ك )
سليم قالها بصوت عذب: الكلمه هي بحبك يافرحه
فرحه اتحرجت جدا ونزلت راسها ..سليم بطبعه رومانسي
سليم: خدي اقري الكارت ده كمان
الكارت مكتوب فيه
(( بحبـــك وبحبك طول حياتي
ياللي الحب ما انكتبش الا ليك
ياللي كلمة احبك محدش يستاهلها سواك
ايوه بحبك وبحبك العمر كله
وبنثر ورود العالم باسمك .عشان تعرفي انك جوهرتي الغاليه)
فرحه رفعت راسها وهي وشها احمر
سليم : والهديه هتوصلك بعد ايام
فرحه : كفايه شعورك كله احلى هديه عندي
سليم قرب منها اكتر وبصوت واطي : لو اكتب من اليوم لحد بكره ابيات شعر وغرام مستحيل اوفي لو جزء بسيط عن اللي جوايا.
سليم : فرحه غمضي عيونك شوي
فرحه على نياتها غمضت عيونها ..
سليم سحب شفايف فرحه في بوسه عميقه
فرحه فتحت بسرعه ودورت وشها الناحيه التانيه
سليم بمكر : مالك
فرحه : سليم .. ياكداب قلت هتديني هديه
سليم : يعني حرام ابوس مراتي.. اظن انتي قلتي اننا عرسان جداد .. وكفايه ما خليتينيش المس شعره من ايام كتبت الكتاب والدخله .لا وكلو كان ممنوع
فرحه محروجه : بس انا بتكسف اظن عارفني كويس
سليم حط شعرها وراه ودنها: خلاص يا عمري .. يلا نئعد مؤدبين لحد ما نتعشي
فرحه بدأت تحب سليم .وتحس بغلاوته وحنيته بعد العشي
قرب سليم منها وبدء يوزع قبلاته عليها ومره يبوسها بهدوء ومره بعنف ورغبه اتسللت ايده تفتح سحاب الفستان ولما فرحه حست بايده جسمها كلو ارتعش

 

 

سليم دايب: فرحه انا عاوزك ورغبك
فرحه نزلت راسها
سليم سكت شويه وبعدين قال: مفيش مشكله اظن قولتلك مش هلمسك الا برغبه منك وجه يقوم مسكت ايده بصتلو بخجل بص في عيونها الي تسحره و فجأة قربت هي منه و باسته بشويش و سليم انصدم بس عجبته جراءتها ووووووو رجعت ايد سليم تفتح السحابه ورفعها واخدها حطها بالسرير و باسها بشفايفها بشوق
سليم: ههههه والله لا أخليك تعشقي أنفاسي والليله هنتقم منك
قربت منه و باست شفايفه و هوا على طول سحبها لحضنه
واليوم يوم لا ينسى لسليم او فرحه واليوم بداية حياتهم الحلوه ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة في المزبلة)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!