روايات

رواية وردة في المزبلة الفصل المائة وثمانية 108 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة الفصل المائة وثمانية 108 بقلم منة محمد

رواية وردة في المزبلة البارت المائة وثمانية

رواية وردة في المزبلة الجزء المائة وثمانية

رواية وردة في المزبلة
رواية وردة في المزبلة

رواية وردة في المزبلة الحلقة المائة وثمانية

في بيت ايهاب شديد
سندس ماسكه التلفون ..
رامز بضيق: الله يهديك يا امي لازم تتصلي دلوقت يعني
سندس: الله من امتي واحنا مستنين الست هاله ترد علينا
رامز: سبيهم خليهم هما يتصلوا
ايهاب بخنقه: رامز خالي امك تتصل وتخلصنا راسي وجعتني من الموضوع ده
رامز متوتر جدا خايف ان اهل هاله يقنعوها بالجواز منه وهو مش عاوزها
سندس : الو
هاله اللي ردت : الو
سندس : مساء الخير يا بنتي
هاله قلبها دق لانها عرفت صوت سندس : مساء النور
سندس : هاله معايا
هاله خايفه ان سندس تسالها : اهلا يا مرات عمي عامله ايه
سندس : الله يسلمك انتم كويسين امال فينكم
هاله : والله مشاغل الدنيا يا مرات عمي انتي اخبارك ايه
سندس : بخير بقولك ايه امك فينها
هاله : لحظه اندهالك اوكي
هاله راحت غرفة امها وهي بتجري : ماما
سلمي في الفراند
هاله :مااااما
سلمي : ايه فيه ايه
هاله : تليفون
سلمي : مين
هاله : مرات عمو ايهاب
سلمي قامت من مكانها : والله فضيحه اكيد عاوزه تسال عن ردك
هاله : انا ماليش دعوه اظن الجواز قسمه ونصيب ..

 

 

 

سلمي : الله يعيني عليها لما اروح ارد عليها ..
سلمي راحت عند التليفون وهي متوتره
سلمي: الو مساء الخير
سندس : اهلا والله عاش مين سمع صوتك فينك ياسلمي
سلمي : والله موجوده انتي عامله ايه
سندس : بخير قلنا بنتصل نسال عن موضوع ابني شفتك طنشتي خالص
سلمي : لا والله ما طنشنا ولا حاجه ..بس
سندس: بس ايه
سلمي : بس محروجه اتصل
سندس رافعه حواجبها : ليه خير
سلمي بتوتر: زي ما تعرفي يا سندس ان الجواز قسمه ونصيب ومحدش يقدر يفرض على حد بالذات الجواز
سندس : قصدك ايه .. قصدك ان بنتك مش عاوزه ابني
سلمي : لا مش كدا بس هي صلت استخاره وماارتاحتش
سندس : يعني مش عاوزه رامز
رامز قاعد واول ما سمع ان هاله رفضته انبسط وارتاح جدا
سلمي : والله مش عارفه اقولك ايه بس ما اقدرش اغصب البنت
سندس : ليه مالو ابني هتلاقي احسن منه
سلمي : والله ابنك سيد الشباب
سندس : خلاص خلاص واحنا الغلط عندنا اننا اختارنا بنتك من كل البنات.
سلمي :ساكته
سندس : يلا مع السلامه
سلمي: مش عاوزاك تزعلي احنا اهل
سندس بعصبيه : يلا عن اذنك مع السلامه
ايهاب : ها ايه الي حصل
سندس بعصبيه : شايفين نفسهم ع ايه هما مين عشان يرفضو ابنك والله لجوزه بست البنات
ايهاب خلاص يا سندس الزمن اتغير وهما حرين لان ده جواز
رامز في نفسه …ليه ازعل والله يا سندس لو تعرفي اني طاير من الفرحه
ايهاب : ولا تزعلي نفسك وده جواز يا سندس قسمه ونصيب
رامز يكلم نفسه… نهار اسمر لو حصلت مشاكل في العايله وخصوصا من جدي خالد ولا ندوره مش مهم بقي المهم اني فكيت واقدر اخطب جودي لما اروح افرح رشاد بالخبر
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
في بلجيـكا
فرحه قاعده مع سليم في الصاله
يشوفو فيلم ..
فرحه بزهق: ماتقولي ايه قصه الفيلم الملعبك ده ولا فاهمه منه اي بطيخ
سليم : ده حلو شوفي قرب علي النهايه
فرحه نفخت : والله مليت

 

 

 

سليم : ده الله يسلمك فيلم رعب بس ايه روووعه
فرحه فتحت عيونها: بجد
سليم ضحك: اه بجد
فرحه : والله انت ندل وجبان ناقصه انا رعب كفايه الحلم اللي حلمته عن امي
سليم: هههههههههههههه ليه خايفه
فرحه : والله حسب الفيلم
سليم : شوفي ياقلبي انتي شوفي الفيلم واذا خفتي نامي في اوضتي
فرحه قامت من على الكنبه وحدفت عليه المخده الصغيره : وانت عاوزها وبتتمناه من القلب
سليم : هههههههههههههههههه اكيد طبعا على الاقل احس اني متجوز مش سنجل نايم بروحي
فرحه : انا اقوم من جنبك احسن
سليم ماسك بلوزتها : تعالي رايحه فين القعده من غيرك ممله.
فرحه بطرف عينها : سلوم خليني ارووح
سليم : يا نهار اسمر .. اول مره تدلعيني حلاوتها وهي طالعه منك
فرحه : والله انت فاايق ورايق
سليم : ايه رايك طلاما فايق نخرج اي مكان
فرحه : لا تعبانه من يوم قطر الموت ولا الكابوس كمل عليا
سليم : لا بس نتمشى جنب الشقه ونروح البحر اظن البحر قصدنا ونتعشا برا والله الجو جميل
فرحه : اممممممممممممم طيب اوكي ثواني اغير واجيلك
سليم : وانا كمان اغير
فرحه لبست ووسليم
طلعو الاتنين اتجاه البحر قريب من شقتهم..
سليم واقف ناحيه البحر يستنشق الهوا ومغمض عيونه : يااااااااااااي الجو تحفه
فرحه : اه والله الجو حلو جدا
سليم لف لفرحه : محدش محلي الجو غيرك يا عمري انتي
فرحه اتكسفت : سلوم وبعدين معاك
سليم : لا بعدين ولا قبلين بتغزل فيك لحد ما اموت
اشواق و فاطمه بيتمشو علي شط البحر
اشواق : فطوووووووووووم من العصر واحنا نتمشي والله تعبت
فاطمه : طيب يلا نروح للمطعم هناك
اشواق وهي ماشيه شافت ملامح سليم
اشواق كانت تمشي وقفت مكانها .
فاطمه لفت لـ اشواق: ايه انتي ليه وقفتي
اشواق واقفه والضحكه على شفايفها
فاطمه : الحمد لله اتهبلتي
اشواق وهي تشاور على فرحه وسليم: شوفي هناك
فاطمه : مش شايفه نظري ضعيف فيه ايه
اشواق تتنهد : سلييييم حبيب قلبي هناك
فاطمه: اتكسفي على دمك
اشواق :قومي خلينا نروح هناك نسلم عليهم
فاطمه : لا منروحش احنا مالنا بيهم خليهم لوحدهم
اشواق :براحتك بس انا بقي هروح
اشواق راحت وسابت فاطمه
فاطمه لحقتها وقالت تلحقها قبل ما تعك الدنيا
سليم :ها يا عمري تحبي نتعشى
فرحه : والله على راحتك
سليم شاف فاطمه واشواق جاين ناحيتهم
سليم : اوف دول ايه الي جايبهم
فرحه لفت وراها : مين
سليم : صحابك
فرحه : ما تغلطش فيهم
فاطمه واشواق بعد ما وصللهم
فاطمه : اهلا فرحه
فرحه : اهلا بيك حبيبتي
اشواق وهي تلعب بشعرها يقال انها مكسوفه : عاملين ايه
فرحه : بخير
اشواق هتاكل سليم بعيونها : ازيك يا سليم

 

 

 

سليم منزل راسه : بخير
اشواق ولسه عيونها ع سليم : من زمان ما شفناكمش
فرحه: والله موجودين
فاطمه : يلا روحتو فين قوليلي فين الاماكن اللي روحتوها
فرحه بتحكي لفاطمه على اسم الجنينه وعلى الاماكن اللي راحوها ..اما اشواق فعيونها على سليم وفرحه لاحظت ده وحست انها اضايقت جدا
فرحه لفت لـ لاشواق : مالك يا اشواق ليه مش معانا
اشواق : ها ممم معاكي
فرحه بابتسامه صفره : ايه معجبه بجوزي من الصبح عيونك عليه ايه عجبك اتفضلي خديه
سليم اول ما سمع كلامها اتعصب جدا وراح بعيد عنهم
اشواق وشها احمر : لا مش كدا بس فكرني بـ واحد من اهلنا..
فرحه : اها راكبه الحكايه
سليم راح بعيد عنهم وهو متعصب جدا وراح وقف وماسك الحصا ويفره ويكلم نفسه : والله ولا مهتمه معقوله للدرجه انا انسان عادي ..للدرجه انا ولا حاجه ..في واحده تقول لوحده تانيه خدي جوزي الله يسامحك يا فرحه
فاطمه : طيب يافرحه عن اذنك اخرناكي روحي عند جوزك
فرحه : لا عادي ونستوني
اشواق بصت لسليم : يلا باي
بعد ماراحو
فاطمه: فضحتينا ده كويس ان البنت حست انك هتاكلي جوزها والحمد لله انها ولا اتعصبت ولا حاجه
اشواق : الله اعمل ايه ما اقدرش ما اقدرش انا معجبه بيه الراجل دوبني
فاطمه بقرفه : ابعدي عني هتجننيني
اشواق : هو يجنن الصراحه ماشا ءالله عليه جمال الكون فيه فرحه دي بجد محظوظه
فاطمه : كمان بتحسديهم
اشواق : بحسدهم عشان يسبها وياخدني
فاطمه : والله انت ندله وجزمه
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
فرحه راحت لسيلم وشافته متعصب
فرحه : يلا نروح
سليم واقف مكانه وحواجبه دخلت في بعض من العصبيه وهو يرمي الحصا في البحر ..
فرحه: مالك يا سليم
سليم بعصبيه : انا تمام
فرحه : ازاي تمام.. شكلك باين انك مضايق
سليم لفلها: اخير حسيتي يا مدام
فرحه مستغربه : ليه عملت ايه
سليم بتهكم: لا ولا اي حاجه يعني للدرجه انا ولا حاجه عندك حتى لو انا ولا حاجه على الاقل احترميني قدام صحابك مش تقوللها لو عجبك خديه عيب انا لعبه عشان تقولي كدا
فرحه: بس انا مش قاصده كدا .. بس لانها كانت مركزه معاك وانا حبيت احرجها
سليم : يعني بدل ما تزعقلها تعرفي لو واحده تانيه كانت ضربتها
فرحه بتكبر: ده لو كان بينهم حب متبادل يا سليم
سليم انجرح جدا : يعني انتي بتكرهيني
فرحه لفت وشها : انا مش بكرهك .بس كمان مش بموت فيك ..وبعدين يا سليم انت مكبر الموضوع
سليم بنرفزه:طبعا كل الي بيحصل مش مهم عندك وتحسيه امر عادي بس لو عند حبيب القلب رشاد بيكون شئ تاني
فرحه : انت قصدك ايه
سليم ببتسامه حزن: ولا حاجه بس انا كنت متوقع انك اتغيرتي معايا وعندي امل انك تحبيني في يوم من الايام
فرحه : محدش يقدر يغير القلوب يا سليم
سليم بعصبيه : طيب يلا نروح الشقه انا تعبان عاوز انام
فرحه : بس انت قلت انك جعان وعاوز تاكل
سليم: كلت وشبعت كلت القهر والالم
اتنهد بحسره) بس الاول تعالي اخدلك الاول اكل عشان تاكليه ..وبعدها نروح الشقه
فرحه راحت مع سليم الشقه .. وفرحه زعلت هي مش قاصده تجرحه بس هي كانت واضحه .. وطبعا فرحه مش بتكرهه
بشكل واضح بس هي لابتحبه ولا بتكره يعني شعورها عادي ..بس ليه زعلانه من نفسها
سليم راح الشقه وعلى طول دخل غرفته وقفل الباب بصوت عالي ..
فرحه لنفسها..سوري ياسليم انا مش بعرف اجامل وكنت واضحه لاني مستحيل انسى الانسان اللي متعذب هناك وانا انبسط معاك..انا مش بحبك يا سليم ولا بعرف اجامل
سليم عمال يتقلب شمال ويمين في السرير ومش قادر ينام من القهر اللي في قلبه من كلام فرحه لاشواق .. وبعدين ااعد على السرير ومسك المخده في حضنه وهو بيكلم نفسه……. انا ليه مكبر الحكايه كدا.. يمكن هي مش تقصد من كلامها يمكن بس بتهزر ماعرفش بس بحس كلامها كان من قلبها. والله ماعارف )

 

 

فرحه بعد ما غيرت لبست بيجامه وفردت شعرها وكلمت نفسها معقوله سليم زعلان بسبب الكلام .. بس انا والله مش قصدي اجرحه دي اول مره سليم ينام وهو زعلان مني واحنا في شهر العسل … اووووووه وانا ليه مهتمه والله انا مش غلطانه هو اللي فهم الكلام على مزاجه . لما اروح انام احسن لي ده وجع قلب
عند اشواق وفاطمه ..
اشواق وهي في السرير عاوزه تنام وفاطمه بالسرير التاني
فاطمه وهي لفه لاشواق : بقولك ايه يا اشواق
اشواق مغمضه عيونها عاوزه تنام : مممممم خير
فاطمه : والله خايفه تكوني عملتي مشكله بين فرحه وسليم
اشواق فتحت عيونها على طول
فاطمه : شيفاك فتحتي عيونك مش كنتي عاوزه تنامي
اشواق : سمعت اسمه ونسيت النوم
فاطمه رمت المخده عليها : خيبه عليك انا في موال وانتي في موال تاني
اشواق : ههههههههههههههههه
فاطمه : والله مرعوبه تكوني عملتي مشكله بحس ان سليم شخص صعب
اشواق : شفتي ده دليل ان فرحه مش بتحبه بقي فيه واحده بشهر العسل تقول كدا
فاطمه : يمكن بتهزر معانا
اشواق : لا وبعدين بحسها جامده كدا في ردودها
فاطمه : كله منك من كتر ما بحلقتي في الراجل .. فضحتينا
اشواق أأعدت وساندت على السرير : والله مش بايدي غصب عني ما اقدرش اشوف الملاك واغمض عيوني
فاطمه : بقولك ايه نامي نامي انت الكلام معاك ضياع
اشواق : هههههههههههه . ايون طبعا ضياع
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
سليم وهو بيفكر بفرحه مش قادر ينام قام من السرير وزاح اللحاف عنه وطلع وكان نفسه يروح عند فرحه بس جه يفتح باب غرفتها شاف فرحه قفله الباب واكيد نايمه
سليم واقف عند بابا غرفتها والله محروج بس انا كان نفسي اكلمها خلاص امري لله استناها الصبح
راح سليم غرفته وحاول ينام بس بصعوووبه قدر ينام بقلق
الصبح
فرحه وهي قايمه من النوم وتثاوب راحت غسلت وشها ووقفت عند الدولاب تكلم نفسها والله بقينا الظهر وده ولا ظهر السيد سليم عامل زعلان ماشي استناه في الصاله واساله
سليم لسه نايم لانه امبارح النوم جفاه
فرحه شافت الوقت اتاخر كل مره سليم بيقوم قبلها ودلوقت الساعه 10 وهو نايم استغربت جدا
راحت فرحه غرفته ودقت الباب ..
سليم سمع دق الباب بالعافيه فتح عيونه وهو حاطط ايده على راسه : اه فيه صداااع رهيب
سمع الباب لسه بيخبط قام وغسل وشه وشعره السايح شوي منكوش من كتر ما اتقلب على السرير ليله امبارح
سليم فتح الباب وشاف فرحه
فرحه شافت سليم وشكلو باين انه تعبان وكأنه منمش
فرحه: سوري قومتك من النوم بس استغربت شفتك لسه نايم
سليم وعيونه نصها مفتوح وصوته غليظ شوي لانه لسه قايم : اولا بيقولو صباح الخير .. وبعدين امبارح ما عرفتش انام لحد الصبح فيه حاجه
فرحه عرفت انها السبب : لا خلاص أسيبك تنام
سليم : لا لا انام ايه لازم تفطري
فرحه : عادي هطلب من اي مكان وبخليهم يطلعولنا هنا
سليم ببتسامه جميله : لا ياحياتي مينفعش كدا خالص انا هوديك لاحسن المطاعم تفطري اميره بس اديني فرصه عشان اغير
فرحه : اوكي زي ماتحب
فرحه راحت غرفتها عشان تغير وهي بتختار لبس استغربت ان سليم بيكلمها عادي جدا ،،استغربت لانها توقعت العكس ..
فرحه لبست بلوزه بقطعة النمر البلوزه تحت الركبه وبنطلون بقطعة ( شامواااه ) الناعم على لون البيج وحطت مكياج خفيف كحل ازرق يبرز جمال عيونها وملمع على شفايفها .. ولبست الشوز بلون البيج
والشنطه بماركة نفس الطقم
اما سليم فلبس بنطلون بيج .. وقميص اسود وعليه جاكت بيج ومشط شعره السايح وطلع بس لسه مصدع
سليم نقر علي الباب : فرحتي
فرجه جريت عليه : انا هنا
سليم شاف فرحه : يا حوستي من النمر خايف تلمي الحيوانات علينا
فرحه من طرف عينها :سليم بتتريق عليا اصلا دي الموضه انت ايه الي عرفك
سليم : هههههههههههههه لا والله انا بهزر معاكي بالعكس اللبس حلو عليك( سليم حط ايده على جبينه )
فرحه : مالك يا سليم
سليم : مصدع جدا
فرحه : عادي ااذا مش تقدر منروحش
سليم: لا حياتي ..لازم نخرج
فرحه : طيب لحظه اجبلك برشام
راحت فرحه واخدت الشريط وخلته في شنطتها
سليم مد ايده : ها فين البرشام
فرحه مشت : طيب بس برشام كدا من غير فطار لا افطر الاول عشان صحتك
سليم مسك ايدها وباسها فرحه بصتلو باستغربت
سليم وهو ماسك ايدها عشان يوقفها ومبتسم : بحبك والله حبيبي خايفه على صحتي
فرحه نزلت راسها وانحرجت : سليم خلينا نروووح
سليم: الصداع خف يا عمري بوجودك قربي
فرحه بدلع: سليم سيب ايدي وخلينا نروح ولا مش هطلع معاك في حته
سليم ساب ايدها : خلاص يا عمري ولا ازعل القمر .. يلا نروح نفطر وبعدين اي مكان تحبي اوديكي انشالله القمر
سليم وفرحه راحو يفطرو
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
في بيت صقر
هند وهي تكلم نوره
هند : يلا يا نورووووو تعالي بيتنا وبطلي حركات قرعه
نوره :ليه
هند : تعالي عشان نتكلم علي تجهيزات كتب كتابي
نوره : طيب هو فاضل اد ايه علشان زهايمر بقي
هنند : اوف مش اكتر من اسبوعين وانا لسه حتي ما فصلتش فستان تخيلي
نوره :طيب مانشتري جاهز ونخلص
هند : اووووووووووووه لا عاوزه افصلو علي مزاجي
نوره: طيب هسأل جوزي الاول
هند:كلو الا سبعك
نوره فاتحه عيونها : ليه يا هبله لازم اسأل جوزي
هند : طيب تعالي بكره بيتنا والله زهقانه جدا
نوره : اوكي

 

 

نوره اول ما قفلت مع هند على طول اتصلت بجودي
جودي بتتفرج علي التلفزيون وموبايلها بعيد عنها اول ما سمعت موبايلها يرن جريت على طول ناحيه موبايلها
جودي: الو
نوره : اهلا بالست جودي
جودي : اهلا بأبله نوره اللي اخير افتكرتني
نوره : عيب جدا انا علي طول فكراك
جودي : تسلمي
نوره : الله يسلمك حبيبتي .. بقولك ايه بتعملي ايه؟
جودي: ابدا بسلامتك قاعده في اوضتي بتفرج علي التلفزيون من الملل من يوم فرحه ما سافرت وانا لوحدي
نوره : طيب ماتروحي عند امك ترغي معاها
جودي : منيره قاعده مع مرات عمي النحس
نوره : هههههههههههههه للدرجه بتكرهيها
جودي: والله انا مش بكرها بس هي كشريه ولا بتحبني لله في لله
نوره : المهم ايه رايك تيجي بكره بيتنا
جودي : فضيحه كل مره عندكم
نوره : و لا فضيحه ولا حاجه احنا نعمل حله مكرونه ونضرب بيبسي ونغلس ع هند وليلي وننقط صقر بس
جودي: هههه طيب ماشي
نوره : قشطه انا هروح اتغدى مع جوزي وانتي روحي قولي لامك
جودي : خلاص تمام بكلم امي واجيلكم ان شاء الله
نوره : مستنياك
جودي: اوكي وميرسي مره تانيه
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
في بلجيـــكا
بعد ما خلصو الفطور..
سليم بيشاور على المحلات القريبه..
سليم : حبي ايه رايك ندخل المحلات دي باين عليهم رووعه
فرحه بتجري قدامه
راحو ناحيه التحف الغربيه الخاصه في بلجيكا اللي على شكل الاحجار الملونه
سليم ماسك تحفه بشكل الكاكاو : ايه رايك تقولي كانها كاكاو حقيقي
فرحه : اه والله روووعه
سليم : هما حاطين اهم التحف بتراثهم وحاطين على شكل التذكار عن طريق التحف
فرحه: هناخد منها
سليم: شور اكيد بس ناخد ايه مممممممممممممم
فرحه : حتي عملنهم بشكل الاحجار
سليم : مالنا ومال علمهم مفيش غير مَصر الحبيبه اللي مالناش غنى عنها
فرحه : اه والله بحب بلدي
سليم وهو يبتسم : مالنا بقينا وطنيين كدا ليه
فرحه : ههههههههههههههه
بعد ما طلعو ..
فرحه : الصراحه بلجيكا حلوه انا هنصح عماد ومي يروحوها في شهر عسلهم وتولين وشيماء
سليم : فعلا عندهم اماكن خرافه
فرحه تلف لسليم وهما بيتمشو: تصدق انا قررت اننا ما نروحش المانيا خلاص
سليم وقف مكانه : بجد

 

 

فرحه : اه انت قلت اننا نروح اول بلد بلجيكا بعدين المانيا خلاص مش عاوزه اروح المانيا بحس اني مرتاحه هنا جدا
سليم فرح : والله انا مبسوط جدا لانك مرتاحه هنا وده هو الاهم عندي ..خلاص نخليها بعد اسبوع
فرحه : اسبوووع لا كتير كدا بنكمل تقريبا اسبوعين ونص
سليم : عادي ورانا ايه
فرحه : بس وحشوني اهلي جدا والبنات
سليم: في دي عندك حق انا كمان اهلي ووولادد عمي وحشوني .. يلا نمشي ونشوف المناطق الحلوه
فرحه : يلا
فرحه وسليم وهما يتمشوا راحو اتجاه المناطق الحلوه وبعدها وصلو شقتهم
فرحه : اخ يا رجولي تعبت
سليم : بس انبسطنا الصراحه لو كنت اعرف المناطق والمحلات التراثيه كنا من زمان روحنا
فرحه ببتسامه : طيب يلا نروح تعبت
سليم شاف محل الايس كريم : لحظه يا قلبي ناخد ايس كريم وهرجعلك
فرحه: بليز متتاخرش انا تعباااانه
سليم : ثواني يا عمري بس انتي خليك واقفه مكانك
سليم راح ناحيه الايس كريم
فرحه وهي واقفه تستنا سليم
عدا شاب وصاحبه
( الشاب ده كان بيبحلق في فرحه في الطياره وسليم اتعصب من نظراته
فحسام وصاحبه وهما بيتمشو
حسام أأعد مره واحده علي الرصيف: مش عارف يا اخي حصلي ايه حاسس اني هقع من طولي
صاحبه: هي حبكت تقع هنا
حسام : اه وماتتريقش عليا
وهما بيمشوا فجاه حسام وقف مكانه
صاحبه: ليه وقفت
حسام واقف وفاتح عيونه
صاحبه: انت اتهبلت و كأنك بووووومه
حسام شاور علي فرحه : شوووف شووووف
صحبه : ايه
حسام : مش دي اللي اتهبلت عليها في الطياره
صحبه وهو يتامل في فرحه : مممممممم مش فاكر
حسام: هي انا متاكد اف يخربيت جمالها .. اوووه لما اروحلها ارغي معاها احلى فرصه ..قوم قوم خلينا نروح عندها
صحبه يوقفه : بلاش فضايح ياعم حد يكون معاها وتعملنا مشكله انت عاوز منها ايه
حسام : بس هسالها اذا هي متجوزه ولالاء
صحبه : وانت مالك
حسام : يا اخي علي الاقل ناخد رقمها
صحبه : والله انت روح لوحدك انا مش عاوز مشاكل
حسام : والله انت خواف انا رايح خليك
حسام راح عند فرحه وببتسامه
حسام : مساء الفل ياحلوه
فرحه بصتلو وبعدت عنه وطنشته
حسام :كنت بس عاوز اسالك انتي متجوزه ولا ايه النظام
فرحه اتعصبت من اسلوبه ولفت وعطته ظهرها
حسام: والله سؤال متجوزه ولالأ .. واتمنى لا ،، ولا حتي ايه يعني المهم اتكلم معاك
فرحه اتعصبت جدا جدا ولفتلو : تصدق انت وقح ولابتتكسف على دمك
حسام : افففففففففف .. بس بس متتكلميش حتي صوتك جميل بلبل بيغرد يا اوختي بس عاوز اسال انتي جايبه الجمال ده كلو لمين بابا ولا ماما
فرحه بصوت عالي : احترم نفسك ولا بتشوف الي عمرك ما شفته
حسام:واو وكمان شرسه وعنيفه
مره واحده فرحه هجمت عليه تضربه
سليم في محل الايس كريم ولا عنده علم بالمعركه الي حاصله برا
سليم وهو ماسك الايس كريم: thanks
ويادوب بيخرج من المحل يشوف شخص بيكلم فرحه،، وفرحه بتضربه وسليم يجري ويرمي الايس كريم
سليم راح ناحيته ومسك قميص حسام
سليم وهو ماسك قميص حسام من قدام وبعصبيه : انت بتعمل ايه هنا
حسام بوقاحه : وانت مال اهلك انت مين
صاحب حسام يشوف الموقف : تستاهل يا حسام قولتلك ابعد ربنا يعينك
سليم : انا مين انا جوزها يا شبح
حسام يبلع ريقه : هاه جوزها ..انا انا
سليم وهو يتامل في ملامح حسام وشده من قفاه: تعال مش انت اللي كنت بتبحلق في مراتي في الطياره
حسام ميت خوووف : ها لا مش انا
سليم لف شاف صاحبه : لا انت وده صاحبك كمان .. قولي اعمل فيك ايه انت مش بتتكسف ع دمك
فرحه: سليم سيب قميصه بلاش فضايح
سليم بصريخ : ايه يعني فضايح مش شيفاه جاي لحد عندك واكيد ضايقك
حسام وهو خايف: لا بس كنت بسالها
سليم بغضب اسود : ايوه تسالها عن ايه قولي وانا اجاوبك
حسام : بس عاوز اسالها عن مناطق بلجيكا
سليم بستهزاء : لا والله شايفها من اهل بلجيكا شايفني هندي بتكدب عليه
صاحب حسام قرب عشان يساعد صحبه
صاحب حسام : ممكن تهدا هو مكنش يقصد

 

 

سليم بصوت عالي: انت مالك متدخلش لا اضربك انت التاني
سليم وهو يشد على قميص حسام : تعرف انا ملاكم حريف ممكن ارقعك بوكس اخلي وشك كلو يجيب دم من كل اتجاه يغرق هدومك عشان تعرف تعاكس مره تانيه
فرحه مسكت في دراع سليم : ربنا يخليك سليم اهدا بلاش فضايح الناس اتلمت كلها علينا الكل بيشوفنا
سليم: لا خليني بس اضربه عشان يتأدب
حسام وهو يحاول يسحب ايد سليم بس مش قادر لان سليم معضل وعليه جسم ومسكة قويه
فرحه بصريخ : سليم بلييييييييييز بلاش فضايح
سليم دفع حسام بالقوووة على الارض لدرجه حسام اتعور من قوة الدفعه
سليم : شوف المره دي بخليك عايش عشان مراتي بس والله ان شفتك مره تانيه تتقرب من مراتي لا اخليك تنسى اسمك وشكلك كمان لانك بتتشوه من الضرب
حسام وهو يرجع للورا : اوكي اوكي
فرحه اتعصبت وراحت الشقه
وسليم جري وراها
صاحب حسام: قلت لك سيب البنت في حالها بس انت مش بتوب
حسام يكح : اح اح .. اسكت مسكته قويه مش قادر اتنفس
صحبه : تستاهل
حسام: وانا ايه عرفني انه جوزها
صحبه : كويس انه ماقتلك والله
حسام : اسكت جسمي كلو بيرجف ايده جامده..
صحبه ضحك : يارب تتلم عشان مره تانيه متعاكس بنات الناس
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
بيت مالك الشافعي
عماد راجع من الكليه دخل البيت كانت ريم بتجري ع الجهاز سلم عليها واخد جرعه الحنان والدعاء طلع فوق ع طول و هو طالع شاف في الصاله مي ممدده على الكنبه و تتفرج Tvو تولين مربعه على الكنبه وشكلها اللهم لاشماته الشعر منكوش و واضح أنها ضرباه في الخلاط ولابسه توكه غريبه وفاتحه السبيكر وتضحك من قلبها مع جودي عماد راحلهم بإبتسااامة إرهاق : السلام عليكم
ردوا السلام مي عدلت ااعدتها قعد عماد على الكنبه وفتح زراير قميصه بإرهاق مي كانت مندمجه و تتابع فلم تركي غمض عيونه ونام غصب عنه بس صوت مي المزعج ماخلاهوش يقدر ينام
مي: عمااااااااد
عماد فتح عيونه النعسانه: ايه فيه ايه
مي : قوم عشان تودينا عند لورا بنت عمك النهارده فيه مباراه مهمه جدا
عماد: : انتوا بنات ولا عيااال تتفرجوا على مباراه مش دلوقت هقوم اوديكي اهبطي بقي علي المغرب
مي بزعل : انت كدااب تقول كدا ولما يجي المغرب تغير رأيك وتقول مواعد واحد من صحابك
عماد بضيقه : خلاص يرحم امك وابوكي قلت لك مش مواعد حد
تولين افتكرت : طيب انت عارف إن اليوم مباراة الاهلي والزمالك يعني أكيد تروح تتفرج عند واحد من أصحابك
عماد بنرفزه : خلاص بعد ساعه أوديكم إرتحتو
مي بعصبيه عبيطه : ايوه كدا ماتجيش معانا الا بالعين الحمرة
عماد بنص عين : مي كلمه كمان والله أحلف إني ما أوديك إذا طولتي لساانك
مي إبتسمت وسكتت
تولين ضحكت : الله I am joking with you
عماد وقف مسكها من قفاها : انتي بالذات تعدلي إسلووبك بشعرك ده ،،ده مش اسمه هزار وراح غرفته
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
في بيت الشافعي
زين بالشركه و الجده بغرفتها دينا بعد ماقفلت مع فرحه وسلمت عليها راحت تنام وماهي فالمطبخ
في غرفة شيماء كانت ااعده على النت دق الباب
شيماء : ميييييييين
مراد : انا ياشيمو عدلت ااعدتها ودخل مراد اللي واضح عليه الملل
شيماء بإبتسامه : خيرمالك يامراد
مراد: زهقان ومفيش حد فالبيت قلت أجي اتكلم معاكي شويه
شيماء بإبتسامه : والله كان نفسي اتكلم معاك بس مشغووله حاليا

 

 

مراد بسخريه : ايه عندك بزنس
شيماء ضحكت : لا قاعده أقدم على الجامعه وانت إذا اعدت فوق رااااسي ولا هعرف اعمل اي حاجه
مراد افتكر : اه واخبار التقديم معاكي
شيماء بضيقه : خليها على الله
مراد كتم ضحكته على شكلها : طيب على أي قسم ناويه تقدمي
شيماء بزعل : مع النسبه اللي جبتها شكلي بقدم على لغة إنجليزيه
مراد : طيب حلو لغة إنجليزيه ليه زعلانه
شيماء إبتسمت بضيقه : لان كان نفسي أقدم طب مع تولين
مراد بصدمه : تولين بتقدم على طب
شيماء إبتسمت : افكورس ماشاءالله عليها جابت نسبه عاليه وهي من ألاول نفسها تدخل طب وقدمت ومستنيه الرد
مراد عقد حواجبه : ومين قال إني موافق تقدم على طب
شيماء بإستغراب : خييييييييير البنت من ألاول نفسها تدخل طب وانت ليه مضايق
مراد ضايقه الموضوع و طلع من غرفة شيماء اللي كانت متأكده ان مراد مش عاجبه موضوع الطب حتى هي كان نفسها تقدم طب بس زين رفض لانهم بيغيروا جدا علي بنات العايله بشكل مستفز
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
فرحه طلعت الشقه بكل عصبيه
سليم وهو متعصب اكتر منها: دلوقت ممكن اعرف ليه حضرتك متعصبه
فرحه : ليه متعصبه فضحتنا ولميت الناس كلهم علينا وماسك الراجل ونزل ضرب فيه كويس انه ما متش في ايدك
سليم : احمدي ربنا اني ما ضربتهوش علقه موت والله لو انتي مش جنبي كنتي شوفتي كنت عملت فيه ايه كنت خليت وشه خريطه
فرحه بنفعال : بس خلاص مفكر نفسك فتوه
سليم اتك ع سنانه بيطحنهم :انت طالبه مني يكون موقفي ايه لما اشوف واحد واقف يتحرش بيك عوزاني اخده بالاحضان
فرحه : بس مش كدا بالصريخ والضرب
سليم ضرب الحيط بايده : انت عاوزه ايه اكون ديوووث يعني ابقي حمار مغرش عليكي الغيره محدش يقدر يتحكم فيها يامدام
فرحه قالت بالغلط : اسمع يا رشاد
سليم وقف مكانه وفتح عيونه،، وعيونه كلها غضب: اييييييييييييه رشاد ما شاء الله عليكي ومسك دراعها لازم فعلا ما تحبينيش طلاما في قلبك وعلي لسانك رشاد
فرحه تتالم : اي اي سيب دراعي
سليم رمي ايدها بكل عصبيه
فرحه بتوتر : ما كنتش قاصده اقولها وبعدين اتلخبطت يعني مينفعش اتلخبط فالاسامي
سليم : لو اسم تاني ماكنتش نطقت بس اسم رشاد ده معناته ان لحد دلوقت لسه في قلبك يابنت عمي
فرحه : الصراحه انت مكبر الموضوع
سليم : لازم دايما انا الغلطان وانتي بريئه
سليم طلع من البيت وهو شايط والقهر بقلبه ورزع الباب بصوت عالي
فرحه كانت بتناديه بس طنشته
فرحه كلمت نفسها: اف حتى عاوز يتحكم في قلبي وانا كمان معرفش ازاي جه علي لساني اسم رشاد والله براحته عاوز يزعل خاليه يزعل محدش يقدر يتحكم بالقلووب
سليم طلع وساب البيت والي زود قهره ووجعه انها مافكرت حتي تنادته يعني كأنها بتقوله اتفلق ولا تفرق معايا نزل راح ناحيه الشط لان البحر قصاد شقتهم على طووول قعد علي اول كرسي قابلو.
وااعد يتأمل البحر لان البحر بنسبه لسليم كل شئ وهو دايما يشكي للبحر همومه ويحس بالراحه لما يروح هناك ..
وفضل يكلم نفسه وهو واقف يتأمل البحر ومكتف دراعاته ومغمض عيونه ومقهور ويقول في نفسه ( ااااااااااااه يا فرحه ظنيت اني قدرت اخليك تنسي رشاد بس شفت العكس حتى في شهر عسلنا افتكرتيه (رفع عيونه للسماء ) والله ماعارف يارب اعمل ايه ساعدني يارب في الي انا فيه
اما فرحه فكانت متوتره شوي لان سليم طلع وهو متعصب بس هي مش كان قصدها للاسف زله لسان .. فرحه فضلت أأعده وتنتظر رجوع سليم ع احر من النار
اما اشواق وفاطمه كانوا في شقتهم وطبعا شقتهم قريبه جدا من شقة سليم وفرحه
اشواق وهي على السرير : افففف مللل مللل
فاطمه وهي ترتب الدولاب :اه ملل الصبح طلعنا نتمشي ايه مش بتزهقي من الصرمحه
اشواق : ايوه مللل اعمل ايه اشنق نفسي
فاطمه : شوفي التلفزيون
اشواق قامت من مكانها : لا قايمه من جمال البرامج
اشواق راحت ناحيه الفراند : خلينا اقف في الفراند اهو علي الاقل اروح و اشوف الناس واغير جو
..اشواق وهي ولسه بتلف لمحت سليم قاعد ع كرسي من بعيد
اشواق تفتح عيونها زياده عشان تتاكد و تاخد نفس
فاطمه لفت ناحيه اشواق : مالك فاتحه عيونك شفتي حد بيموت
فاطمه تتامل اشواق وهي فاتحه عيونها وبتضحك
فاطمه راحت عند اشواق :جري ايه ياهبله
اشواق فاتحه عيونها وشاورت علي سليم
فاطمه تبص شمال ويمين : مين .. تقصدي مين
شواق تشاور لفاطمه : مالك سليم هناك
فاطمه : مش باين
اشواق : لانك عميه

 

 

فاطمه : ايوه شفتي سليم فيها ايه يعني
اشواق راحت اتجاه الدولاب
فاطمه : بتعملي ايه
اشواق : اسكتي خليني اتشيك دي فرصتي بالذات لان فرحه مش معاه
فاطمه فاتحه عيونها: قصدك ايه يابلوه
اشواق وهي ماسكه فستان قصير: قصدي يا حلوه اني رايحه لسليم اعمل انها صدفه واتكلم معاه
فاطمه : بجد انا مطلعتش كدابه يوم ما قلت مجنونه انتي يابت مش بتتكسفي ع دمك
اشواق : وفيها ايه ما هو يعرفنا يعني عادي
يلاه اروح البس عطلتيني يانكد افندي
اشواق راحت لبست احلى ماعندها وحطت مكياج وبرفن نفاذ
اشواق بدلع : ها ايه رايك قمر
فاطمه بتريقه: والله كانك رايحه ديسكو
اشواق : بذمتك انا مش جذابه وحلوه
فاطمه : اشواق بطلي الحركات دي
اشواق : اصلا انا ليه اضيع الوقت معاكي خاليني اروووح عند اللي اخد عقلي وتفكيري نفسي اعرف عنه كل حاجه . يمكن يرتاحلي ويسيب مراته
فاطمه : اشواااااااااااااق تعالي هنا
اشواق وهي مطنشها : بااااااااااااااااااااااي
……………………..
اشواق راحت عند سليم
( اشواق كانت حلوه بالذات لانها جذابه جدا بس طبعا فرحه احلى منها.. بس اشواق عندها اسلوب دلع وغنج
سليم لسه واقف عند البحر
اشواق قربت عنده وبرقه : احم احم
سليم لف وشاف اشواق واستغرب
اشواق : اخبارك يا سليم
سليم مستغرب : بخير
اشواق : ايه مش فكرني انا اشواق
سلم افتكرها بالذات لان فرحه فضحته قدامهم : اه اهلا
اشواق لمحت حزن : ممممممممممم ممكن نتكلم
سليم بيلف يرووح : لا اسمحيلي مشغول
اشواق : سليم لحظه
سليم لف : نعم
اشواق برقه ونعومه : ممكن اتكلم معاك .. عاوزاك في موضوع
سليم :بس انا ما اعرفكيش ازاي عاوزه تكلميني في موضوع
اشواق : انت زوج صحبتي يعني انا اعرفك .يلا بليز
سليم بعد مافكر : اوكي بس نئعد هنا ناحيه البحر
اشواق : خلاص اي مكان وانا هعزمك على الايس كريم اللي عندهم طعمه لذيذ
سليم من غير نفس : اوكي بس دقايق
فرحه بصت في ساعتها حست ان سليم اتاخر زياده عن اللزوم وقلقت جدا
راحت ناحيه غرفتها وفتحت الستاره ولا تشوف سليم قاعد ومعاه اشواق ..
فرحه استغربت جدا وعرفت انها اشواق وهنا افتكرت ان اشواق معجبه بيه .. فرحه قفلت الستاره وعقدت حواجبها ومستغربه : غريبه سليم مع اشواق
وانا ليه مهتمه ..معقوله بغير ..لالا لا مستحيل انا اغير
راحت فرحه المطبخ عشان تشرب عصير وهي لسه مستغربه غضبها
عند سليم واشواق

 

 

سليم منزل راسه وساكت
اشواق وهي تتامل فيه : مممممممممممم سليم ليه ساكت
سليم رفع راسه : اظن انتي الي كنتي عاوزه تتكلمي في موضوع
اشواق مش عارفه تقول ايه : ممممممممممم اه صح بس حكايه عاديه اه بالحق كنت عاوزه رقم مراتك
سليم عقد حواجبه : يعني هو ده الموضوع
اشواق : يعني الحقيقه خايفه تسافرو وانا ماعنديش رقمها
سليم : خلاص اوكي معاكي ورقه
اشواق : لا مش معايا
سليم: وانا كمان
اشواق وهي فاتحه كف ايدها : خلاص اكتب الرقم على ايدي
سليم مستغرب من جراتها : ليه انا اكتب .. ( طلع القلم من قميصه ) خدي انتي القلم وانتي اكتبي
اشواق انحرجت : اوووه صح .. اوكي كام الرقم
سليم : *******
اشواق : ميرسي ياسليم
سليم قام وقف : خلاص ممكن اروح
اشواق مسكت ايده قصد عشان توقفه : لا لسه
سليم على طول سحب ايده واتعصب
اشواق : سوري مش قصدي بس مش تمشي
سليم : اسف بس انا ميصحش اقعد مع واحده بالذات ما اعرفهاش والله مش حلوه
اشواق : بس احنا نعرف بعض وبعدين عادي.ولا خايف من مراتك تشوفنا
سليم ضحك جواه ….يا ريت فرحه تحس باي حاجه ولا تهتم
اشواق : سرحت فين
سليم : ولا اي مكان بس فرحه عادي عندها
اشواق : مممممممممم ممكن اقولك حاجه بس ما تزعلش مني ولا تضايق من سؤالي
سليم مستغرب : اتفضلي قولي
اشواق : الصراحه انا حاسه ان فرحه مش بتعزك خالص
سليم اضايق جدا ووشه احمر
اشواق : مش عاوزك تزعل ..بس مش بحس بينكم حب زي باقي الازواج
سليم بعصبيه : عاوزه ايه عاوزنا نبين لكل العالم اننا بنحب بعض الحب في القلب وبعدين هي بنت عمي قبل ما تبقي مراتي
اشواق : ايوه عارفه بس
سليم وقف : اسمحيلي اشواق انا ماشي
………
عند فرحه
رجعت مره تانيه وفتحت الستاره وشافت اشواق وسليم لسه مع بعض
فرحه: غريبه مالهم ايه حاصل بينهم ..
حست فرحه بالغيره والقهر بس هي مش عايزه تحس بده
( عند سليم واشواق )
سليم : اشواق اتاخرت جدا عاوزه حاجه تانيه
اشواق : لا خلاص بس لسه ما عزمتكش على الايس كريم
سليم : مره تانيه
سليم لف يمشي
اشواق :سليم
سليم لف : خير
اشواق : ما تضايقش من حاجه.. لو فيه ناس بيضايقوك دول اعدائك ولا عاوزين سعادتك و اكيد فيه ناس بيحبوك ونفسهم يشوف السعاده بقلبك ..
سليم ساكت بالحسره!!!
اشواق بابتسامه : مع السلامه يا سليم واتمنى المره الجايه اذا شفتني ما تنساش اسمي .. علي فكره اسمي مميز اسمي اشواق ..
سليم : ان شاء الله يلا عن اذنك
راح سليم شقته
اما اشواق عيونها مثبته عليه بابتسامه ..وتقول في نفسها ( عملت فيا ايه ياسليم ازاي سحرتني ..خليتني جريئه وابقي انسانه تانيه)
سليم راح لشقته وهو مضايق جدا
دخل .فرحه كانت في الصاله بتتفرج علي التلفزيون واول ما سمعت صوت الباب لفت فرحه وشافت سليم الي بصلها بنظره كلها غضب بتقول ..تعرفي انتي بالنسبالي ايه
انتي الي ضلك يبقى ضلي وتبقى اجمل شيء فضلي لما اسهرلك تملي ويا طيفك يبقى ليه تبقي بالنسبالي ايه
لما اتحدى الدنيا عشاك لما اتعذب من احزانك لما اوهبلك وانت مكانك كل اللي انت بتتمنيه
وراح ولا سلم عليها ولا قالها كلمه و دخل غرفته ورزع الباب بقوووة..
فرحه استغربت منه وقالت في نفسها : غريبه اول مره سليم ما يدينيش منظر باين انه متعصب اروح ارضيه لا وانا اروح ليه يتحرق هو اللي زعل مع نفسه وانا مش غلطانه .. لو القيامه قامت ما هروحله
……………….https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
سليم غير ملابسه وسند على السرير وحط ايده وراه راسه وكان بيفكر بكلام اشواق ياتري ايه قصدها ان في ناس بيحبو سعادته .. .. ورن موبايله
سليم من غير نفس : الو

 

 

لورا : اهلا بالغايب اللي ولا بيسال عني
سليم اول ما سمع صوت اخته أعد وبفرحه : اهلا بحبي اختي حبيبتي
لورا : فينك ياقاطع طب قلنا شهر العسل عادي لكن تنسى ان عندك اخت
سليم: حبيبتي والله مستحيل انساكي.
لورا: صدقتك اخبارك واخبار فروحتي
سليم اول ما سمع اسم فرحه اتنهد بحزن..
لورا: مالك ياسليم
سليم بحيره : والله ماعارف اقولك ايه
لورا وهي خايفه : لا يكون فيه حاجه في فرحه
سليم : لا لاهي بخير
لورا : اومال ايه الي حصل
سليم : حكيلك
سليم قال كلو للورا
لورا: اها الحكايه كدا
سليم : وانا مقهور هموت وهي ولا حتي اتأسفت للدرجه تخيلي انا ولا حاجه بالنبسالها
لورا بتهدي حتي لو بالكدب: بس هي ماكانتش تقصد
سليم: اكيد هو في بالها عشان كدا اتلخبطت وقالتلي رشاد بدل سليم .. والله انا هموت مقهور وعض المخده
لورا تهدي : سليم حبيبي انت عارف ان فرحه كانت رفضاك من البدايه ووافقت على الجوازه وقلت انك بتحاول تغيرها وتخليها تحبك صح
سليم : بس انا والله مش مقصرمعاها في اي حاجه وبحاول انسى كلامها الجارح بس هي ابدا ولا حاسه بمشاعري
لورا : انت عارف ان الشئ ده مش هيحصل في يوم وليله واحنا كلنا ياما نبهناك بس انت اصريت .. فلازم تدوس على قلبك وتسامحها او تطنش الموضوع عشان تقدر تخليها تحبك وتستمر علاقتكم مع بعض مش انت بتحبها ومش عاوز تخسرها لازم تحاول ..
سليم بوجع: انا مش بحبها انا بعشقها وانت
عارفه فرحه مش بنت عمي ولا مراتي فرحه دنيتي كلها
لورا : خلاص دلوقت تطلع وتنسي الحكايه برمتها ويمكن هي تحس بغلطتها وتقر وتعترف
سليم : يعني عاوزني انسي الوجع .. صعبه
لورا : ما فيش حاجه صعبه لو بجد بتحبها انسى الحكايه بالذات ان لحد دلوقت مفيش حب متبادل اما لو كان متبادل كان من حقك تقوم الحرب عليها
سليم: خلاص بحاول انسى وابين لها العكس وربنا يعيني
لورا : ربنا يسعدك يا اخويا .. وفرحه طيبه جدا بس هي مضايقه لانك دمرت حبها
سليم : اوكي بحاول اطلعها وانسى اني مضايق
لورا : اوكي يلا اسيبك معاها
سليم ضحك : ميرسي لورا اتصلتي في الوقت المناسب
لورا : الحمد لله كام سليم عندي
سليم : هههههههههه تسلمي وسلمي ع ماما وبابا والواد هيثم يلا مع السلامه
لورا:يوصل ياحبي بحفظ الله
انا ح انسى جرحي وقسوتك وانسى عذابي كمان
ح افوق اكيد من صدمتي بعد اللي حسيت بيه مجرد وقت وده كله اكيد ح انساه
ورده في مزبله
الجزء الرابع
احلامي بلون السعاده
منه محمدhttps://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
فرحه : سليم انت من زمان بتكتب خواطر واشعار
سليم بابتسامه : والله مش من زمان اوي بس بعد ماحبيتك حبيت اكتب اشعار لان بعد ما جيتي حياتنا خلتيني شاعر كبير (وضحك بصوته الرجولي كلو)
فرحه :طيب ليه مش بتنشر مواهبك في المجلات في الجروبات كدا يعني
سليم : الصراحه كتير نصحوني .. بس منه حكتلي عن موضوع سرقه قصتها اغتصبني ابن مستشار ومن ساعتها خوفت اكتب واتسرق

 

 

فرحه : لا بجد روووعه جميل لو كتبت اشعارك ممكن تحتفظ شويه عشان السرقه طبعا زي مابتقول منه الي ندمت ندم عمرها انها نشرت اخر حلقه من حمزه فعشان كدا لازم كل واحد يكتب جزء لنفسه
سليم مسك ايد فرحه وبابتسامه رقيقه : اكيد الجزء ده هيكون لقلبي
فرحه بتسحب ايد سليم بكل رقه وتبصلو تاني : ليه
سليم مسك دراع فرحه : لاني مجنون بيكي بحبك بسحرك وده خلاني ابقي انسان تاني .
فرحه اضايقت وقالت في نفسها (( اااااااااااااااااااااه يا ربي ..اعمل ايه .. صحيح ان سليم محتاجلي جدا وهو طيب ومش مقصر معايا بس صعب صعب ابادله لان رشاد لسه في قلبي وصعب جدا اكون مبسوطه وهو هناك متعذب اعمل ايه يارب
سليم : مالك يافرحه سرحتي في ايه
فرحه : لامفيش بس امتى هنرجع
سليم مستغرب :ليه مليتي
فرحه : لا مش حكايه مليت بس بحس بصداع عاوزه ارتاح
سليم بص في ساعته : مممممممممم بعد ربع ساعه ان شاء الله تعالي يا عمري أأعدي عشان ما تتعبيش اكتر !!!!
……..
في بلجيـــكا
سليم وهو ماسك ايد فرحه عشان تنزل من الباخره : شوي شوي يا حبيبتي خايف تقعي
فرحه وهي رافعه ملابسها : فعلا خايفه اقع في البحر
سليم : لا عيب متخافيش وانا معاك انتي ناسيه اني سباح ماهر
فرحه بعد مانزلت من الباخره
فرحه : الحمد لله وصلنا
سليم: الصراحه كان يوم حلو جدا
فرحه : فعلا
سليم : ان شاء الله دايما اشوف الفرحه ماليه قلبك
فرحه تبتسم
سليم: يلا نرجع شقتنا
فرحه : يلا
وبعد ما اخدو التاكسي ووصلو قريب شقتهم
سليم: فرحه ممكن دقايق
فرحه : هتروح فين تاني اياك تقولي جعان
سليم : ههههههههههه لا مش جعان بس دقايق
راح سليم بسرعه وجاب ورده حمراء
سليم وهو ماسك الورده الحمراء : اتفضلي يا اغلى وارق واحلى زوجه في الكون كله
فرحه وهي تاخد الورده وبابتسامه :تسلم يا سليم
سليم : تصدقي الورده مبسوطه جدا وبتزغرد
فرحه: ليه
سليم : لانها لمست ايديك الحلوه
فرحه ووشها احمر : سليم بس بقي
سليم: اوووه سوري نسينا ان الحلوه خجوله
فرحه مشت : سليم يلا قدامي نروح الشقه
سليم :لحظه لحظه جاي معاك
فرحه بعد ماراحت الشقه
دخلت وغيرت هدومها ولبست جلابيه راقيه وحلوه بدرجات البيج ..
و راحت غرفة سليم وهي واقفه عند الباب : سليم سليم
سليم وفي ايده كتاب : اهلا يا عمري اتفضلي
فرحه : سوري على الازعاج
سليم: يخربيت الرسميات .. يا حلوه انتي مراتي يعني لا ازعاج ولا حاجه بالعكس قربك هو اللي بيفرح قلبي
فرحه بصت في الكتاب : ايه ده الي في ايدك
سليم : كتاب اشعاري .. كل ما يبقي عندي كلمه احب اكتبها
فرحه: ممكن اقراه
سليم : مممممممممممم مش دلوقت خالي يتحقق اللي في بالي بعدين انا بنفسي هدهولك
فرحه : وايه هو اللي في بالك
سليم : لاحقه يا عمري بعدين اقولك ان شا ءالله
فرحه : اوكي على راحتك سليم هتصل بماما
فهد : اوكي يا عمري اتصلي طبعا
فرحه : بس ماعرفش فين موبايلي
سليم : خلاص انا هتصل على موبايلك عشان تعرفي مكانه
سليم خد موبايله واتصل بفرحه
فرحه وهي واقفه عنده وتسمع صوت موبايلها: اسمع موبايلي بيرن بس مش عارفه برضو فينه
سليم : روحي شوفي اكيد في اوضتك
فرحه راحت تدورعلي موبايلها ولقته في الصاله
سليم : ها لقتيه
فرحه :اه لقيته

 

 

سليم : ماشي
فرحه راحت تتصل بـ امها
…………………..
في بيت مالك الشافعي
ريم قاعده مع مي وعماد تلفونها رن
فرحه : الو ماما
ريم : حبيبتي فرحه قلبي وروحي
مي لفت بهتمام
فرحه بدموع: اخباركم يا قلبي وكل الي عندك وبابا وعماد ومي
ريم : الكل بيسال عنك يا قلبي انتي عامله ايه وسليم تمام
فرحه : كلنا بخير بابا فين اكلمه
ريم:للاسف عنده عمليه
عماد اخد الموبيل : فينكم انتو دلوقت ياغجر في المانيا
فرحه ضحكت: لا مش ريحنها يابومه ههههههه مبسوطين هنا جدا في بلجيكا قلنا خليكم انتم هناك احسن
عماد : طول عمرك كياده
فرحه: ههههههه براحه ياكميل انت زعلت
عماد: انا مش زعلت انا اتقهرت طب خوديني معاكي اخت ندله
فرحه: خلاص ياحب ابقي تعالي انت ومي شهر عسل وخدنا معاك
عماد ضحك: هي هتبقي كدا خلاص خلاص حصل خير خدي امك معاكي
فرحه : هاتها ريم وحشتني
ريم : وانا اكتر يا قلبي
سليم قرب من فرحه شاورلها انه عاوز يسلم عليهم
فرحه : ماما سليم عاوز يسلم عليكم
ريم : ادهولي
سليم : سلاموا عليكم يا طنط
ريم: اهلا بابني ونص بنتي التاني عامل ايه ياحبيبي
سليم : بخير طالما انتم كلكم بخير .. واخبار عمي وعمده ان شاء الله بخير
ريم: الحمدلله بخير ومشتاقينلكم يلا امتى ناوين ترجعو طولتو اوي
سليم : ان شاء الله قريب
عماد : امتي ياسليم اقسم بالله ارحلكم بردح
سليم: ههههههه ليه يابلطجي
عماد:كدا مراتك بتغظنا ياسليم يرضيك
سليم: اه يرضيني ههههههههههههههه ويلا اتكل عاوز حاجه ياعمده
عماد: لا بس مش هوصيك علي فرحه اوعي تزعلها دي اختي الوحيده
سليم : فرحه ي في نن عيوني
عماد بهزار: تسلم يا ولدي وربنا يسعدكم
سليم ابتسم: سلمي على الكل وعلي عمي
عماد : يوصل ان شاء لله
عماد قفل مع سليم
مي : ها ايه اخبارهم
عماد : بيسلموا عليكم
مي : الله يسلمهم
عماد بإبتسامه : تحبي تخرجي
مي بحمااس :ياريت والله زهقت
عماد إبتسم : خلاص إجهزي نطلع نتعشا
مي : وماما
عماد : لا بس انا وانتي متشليش هم ماما تروح تكلم مالك يخرجها ع طول
مي ضحكت: ازاي بس

 

 

ريم ضحكت: روحو انتو انا هستني مالك مينفعش اخرج من غيره
عماد :شوفتي امي وحفظها
…………………………….
رايكم في كل الشخصيات منتظره اسمعه من فضلكم
رايكم اموت سليم صح يستاهل لانه شبح ونحنوح في نفس ذات الوقت والنوع ده انقرض

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة في المزبلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!