روايات

رواية وعد الفهد الفصل التاسع 9 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الفصل التاسع 9 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الجزء التاسع

رواية وعد الفهد البارت التاسع

رواية وعد الفهد
رواية وعد الفهد

رواية وعد الفهد الحلقة التاسعة

مريم: طيب انت هتفضل ساكت كده
دامر لا رد
مريم: يا استاذ صحيح انت اسمك ايه
دامر لا رد
مريم: انا أسمى مريم وانت
دامر أيضا لا رد
مريم: لو مش طايقني ممكن امشى عادى
دامر: أسمى دامر
مريم :اخيرا نطقت ثم اكملت لو حاجه مدايقاك وعايز تتكلم هسمعك
دامر: ايه اللي يخليني اثق فيكي
مريم: والله براحتك
دامر بتنهيده: حاسس انى تايه خسرت صاحبى واخويا
مريم: ليه
دامر: عشان التار والدم
مريم :انتو لسه بتفكروا كده في حاجه اسمها قانون

 

 

دامر: القانون هيرجع صاحبى واخويا هيرجع اختي اللي ماتت هيرجعنا زى زمان
مريم: معاك حق
دامر: ياريتني ما رجعت من غربتي ياريتني مارجعت وعرفت كل دا مش كفايه علي فراق اختي ثم نظر لمريم قائلا وجعتلك راسك مش أكده
مريم: اممممم شويه
دامر :نعم
مريم :بهزر معاك يا عم في ايه
دامر: انتي غريبه قوى اول مره شوفتك اتخانقتى معايا ودلوقتي قاعده وبتسمعيني انتي مين ؟
مريم: مريم
دامر: ايوا مريم مين
مريم: بصي يا سيدى اسمى مريم محمد دكتوره وعايشه في القاهره جيت هنا ازور واحده صاحبتي بس
دامر بابتسامه: اهلا وسهلا بيكي في قنا يا دكتوره مريم
مريم: اهلا بيك يا اخويا أقوم انا بقى اروح عشان زمان وعد قلقانه عليا يلا سلام
دامر بابتسامه: سلااام
في بيت فهد
بدريه :عرفتي هتعملي ايه يا بتي
صباح :ايوا يا حجه عرفت
بدريه: زين
اثناء حديثهم اتي فهد قائلا :هااا يا حجه صباح عامله معاكى ايه
بدريه بابتسامه: زي الفل يا ولدى
فهد موجه كلامه لصباح :صباح انتي هتفضلي معانا أهنه في السرايا ولو احتجتي ايه حاجه انى موجود اعتبرني اخوكى الكبير
صباح :ربنا يخليك يا فهد بيه
بدريه :اجهزلك الوكل يا ولدى انت مااكلتش حاجه من الصبح
فهد :ماشى يا حجه جهزيه
ثم خرج فهد
في مكتب فهد
فهد : ها يا فتحي قولت للدكتوره وعد انى عايز اتحدت مع الدكتوره مريم والدكتوره يارا
فتحى: ايوا يا فهد
فهد: تمام
فتحى: انت كنت قولتلى ادور في موضوع الحادثه اللي حصلت مع الدكتوره وعد
فهد :صوح وصلت لحاجه
فتحى: ايوا فى واحد شاف اللي حوصل يوم الحادثه وعايز يقابلك
فهد :زين هقابله
واثناء حديثهم دخلت بدريه المكتب قائله: الوكل جاهز يا ولدى
فهد :جاي يا حجه

 

 

مساءا
فهد وبدريه يتحدثون سويا
فهد: خير يا حجه قولتي عايزه تتحدتى معايا
بدريه: ايوا يا ولدى
فهد :خير يا حجه
بدريه :ايه رايك في الدكتوره وعد
فهد :مش فاهم يا حجه تقصدى ايه
بدريه :اقصد بكفياك أكده يا ولدى عايزه افرح بيك
فهد: تانى يا حجه
بدريه: تاني وتالت رحمه ماتت من سنين يا ولدى انسى بقى
فهد :هه وعايزانى اتجوز الدكتوره وعد مش أكده
بدريه :ايوا يا ولدى
فهد :بس انا منستش رحمه يا حجه ولو اتجوزت الدكتوره وعد هظلمها معايا وهى ما تستحقش ده
ثم أكمل سيبى كل حاجه للوقت يا حجه
بدريه :ربنا يريح بالك يا ولدى
في بيت الشيخ رفعت
صفيه بقلق موجه كلامها ل عزمى: دامر ماجاش لحد دلوقتي يا حج
عزمى: كيف أكده استني هكلمه
أخرج هاتفه كى يهاتف ابنه ولكنه لا يرد
عزمى: ليكون فهد عمله حاجه
الشيخ رفعت: خبر ايه ولدى
عزمى: دامر مجاش لحد دلوقتي ومابيردش علي تليفونه
الشيخ رفعت :خير يا ولدى زمانه جاي أهدى يا حجه صفيه دامر مش اصغير عشان تقلقوا عليه أكده
عزمى: ابوى ممكن يكون فهد عمله حاجه
اثناء حديثهم دخل دامر قائلا: وفهد هيعملى ايه يا بوى
عزمى: كنت فين يا ولدى
صفيه: قلقتنا عليه يا دامر كنت فين
دامر: ما ردتش عليا يا بوى

 

 

فهد هيأذيني ليه
عزمى: هااا مفيش يا ولدى
دامر: انا كنت عند فهد وقالي علي كل حاجه ثم اكمل قتلت عمى عبدالله ليه بوى
عزمى بارتباك :انا ما قتلتش حد
دامر: وفهد هيقول أكده ليه هيطردنى من بيته ليه ساب رحمه قبل سابق ليه خد الأرض وحرق المخزن زى ما قولت
الشيخ رفعت :أهدى يا ولدى
دامر: رد عليا يا بوى قتلت عمى عبدالله ليه
فى منزل وعد
وعد حكت ليارا ومريم زى ما طلب منها فهد
مريم: قصدك ايه قصدك أن ممكن بنت عمو تكون انا أو يارا
وعد: بالظبط
يارا: ودلوقتى ايه المطلوب
وعد: مش عارفه بس فهد عايز يتكلم معاكوا
وعد: مالكم ساكتين ليه
مريم: انا مصدومه مش مصدقه اللى بتقوليه
يارا :ولا انا
وعد: بكره هتفهموا كل حاجه
في صباح اليوم التالي
في بيت فهد
فتحى: صباح الخير يا حجه
بدريه بابتسامه: صباح النور يا ولدى
فتحى: فهد صحى ولا لسه
بدريه :ايوا هبابه وتلاقيه نازل اقعد يا ولدى
فتحى :حاضر يا حجه
بدريه: يا صباح يا صباح
صباح :ايوا يا حجه
بدريه: جهزى السفره يا بتي
صباح: عيونى يا حجه

 

 

بعد ذهاب صباح
فتحى: هى مين صباح دى يا حجه
بدريه بابتسامه؛ دى صباح بنت الشيخ بدران الله يرحمه بتسال ليه يا ولدى
فتحى: هااا لا يا حجه ولا حاجه
بدريه :أكده طيب ماشى
في منزل وعد
وعد :مش بدري اوى أننا نروحلهم دلوقتي
مريم :لا مش بدرى
يارا :انا معرفتش انام طول الليل من التفكير
وعد :طب يلا بينا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!