روايات

رواية وعد الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الجزء الرابع عشر

رواية وعد الفهد البارت الرابع عشر

رواية وعد الفهد
رواية وعد الفهد

رواية وعد الفهد الحلقة الرابعة عشر

عزمى بغضب: ايه اللى جابك
نرجس :اتوحشتك
عزمى ؛نرجس جايه ليه
نرجس: ورده عايشه
عزمى: عرفت
نرجس :وهنعملوا ايه
عزمى: اللي هعمله ملكيش صالح بيه
نرجس: لا ليا صالح ولا ناسى أننا شركاء في كل اللي حوصل زمان
عزمى وهو ينظر هو قائلا بغضب: اكتمى عايزه تفضحينى
ثم أشار لها قدامى نتحدتوا في المكتب
نرجس :وماله
في مكتب عزمى
عزمى بغضب :ايه اللى رجعك
نرجس: راجعه اخد حقى
عزمى بسخرية : هه حقك
نرجس: ايوا حقي حقي اللى اخواتى اخدوه منى ورثى من ابوى

 

 

عزمى :وهتاخديه من مين من فهد وورده
نرجس: ايوا وانت هتساعدنى
عزمى : لاع انى مش هحط يدى ف يدك تانى واصل
نرجس بابتسامه: هتساعدنى يا عزمى ولا هقول لفهد انك قتلت رحمه
عزمى :أنى مقتلتهاش انتى اللي قتلتيها
نرجس :وانت ساعدتني وخفينا جثتها
عزمى: محدش هيصدق الكلام ده أن اقتل بتى
نرجس بسخريه: مش لو كانت بتك متبصليش أكده ايوا عارفه رحمه مش بتك
عزمى وهو يحاول خنقها :انتى ايه شيطان
في المستشفى
عمر بابتسامه: صباح الخير يا دكتوره يارا
يارا :صباح النور
عمر :قاعده لوحدك ليه
يارا :ابدا برتاح شويه
عمر :طيب تسمحلى اعزمك علي حاجه
يارا: اكيد
وذهبوا سويا إلى مطعم مجاور للمستشفى
عمر: في حد بيشتغل في القاهره ويجى يشتغل في قنا
يارا: بالعكس المكان هنا حلو جدا كفايه انى جنب صحابى
عمر: طب انتى مش ليكى أهل في القاهره
يارا: انا يتيمه اتربيت في ملجأ
عمر بصدمه: بجد

 

 

يارا: ايوا انا ووعد ومريم
عمر بابتسامه: اول مره اعرف الموضوع دا
يارا :وانت بقى منين بصراحه لهجتك ماتقولتش انك من هنا خالص
عمر :معاكى حق انا ابويا من قنا وامى من القاهره عيشت طول عمرى في القاهره لكن جيت هنا مع عائلتي من ٣ سنين واستقريت هنا
في المستشفى
في الغرفه التي تتواجد فيها مريم
الباب يدق
مريم: ادخل
دامر: السلام عليكم
مريم: وعليكم السلام انت ايه اللي جابك
دامر وهو يرفع يديه لها قائلا :عملت حادثه بالعربيه وزى ما انتى شايفه يدى مجروحه ممكن تداويها يا دكتوره
مريم: حادثه تانى دا انت متعود بقى ما تجيب سواق يا بنى بدل المرمطه دى
دامر: هتعالجنى ولا اروح اشوف حد غيرك
مريم: خلاص خلاص هعالجك اعطيني ايدك
مريم :دى عايزه خياطه استنى هجيب بنج
دامر :خلصى يا دكتوره بنج ايه
مريم :انت حر
وبدأت مريم بخياطه الجرح وتطهيره
واثناء قيامها بذلك
دامر: انتى صوح ورده بنت عم عبدالله
مريم :ايوا
دامر :مش مصدق
مريم :براحتك
دامر :كيف احكيلى

 

 

مريم: اووف بص هيريحك واقولك وحكت له ما حدث
ها صدقت دلوقتى
دامر بابتسامه: صدقت
مريم: تمام خلصنا لازم تغير علي الجرح كل يوم
دامر بابتسامه: تسلم يدك يا دكتوره سلام
مريم: سلام
في منزل فهد
بدريه :أجلت الموضوع ليه
فهد :مش وقته يا حجه
بدريه: ليه مش وقته إذا كان علي عمتك نقولها وتيجى معانا تتقدملها
فهد: هتكلم مع الدكتوره وعد الاول يا حجه
بدريه: هنتكلم معاها في ايه
فهد :عايز اعرف الاول إذا كانت راضيه بيا ولا لاع
بدريه :طب قوم روحلها هى في المستشفى دلوقت روح واتكلم معاها
فهد :اتغدى الاول يا حجه
بدريه :مفيش وكل غير لما تكلمها الاول
فهد :هههههههه حاضر يا حجه رايح رايح
وذهب فهد
في المستشفى
في غرفه وعد
الباب يدق
وعد: ادخل
فهد: ازيك يا دكتوره
وعد بابتسامه :اهلا وسهلا فهد بيه اتفضل
فهد :هعطلك عن حاجه
وعد: ابدا
فهد :زين في موضوع أكده عايز اكلمك فيه
وعد :خير
فهد: احم احم دكتوره وعد تتجوزيني
وعد بصدمه :نعم
فهد: فكرى براحتك مش عايز منك رد دلوقت انا بس قبل ما توافق أو ترفضى لازم تعرفي حاجه مهمه
انى كنت خاطب قبل أكده كانت كانت حب عمرى عشقتها من وانى عيل اصغير لكن سيبتها
وعد: لسه بتحبها

 

 

فهد: ايوا بس هى ماتت دلوقت فكرى براحتك يا دكتوره وانى مستنى ردك عن اذنك
وعد أوامت له ولم تتحدث
ذهب فهد وترك وعد تفكر في كلامه
مريم: وعد وعد انتى يا بنتى روحتى فين
وعد :عايزه ايه يا مريم
مريم :مالك
وعد: فهد كان هنا
مريم: بجد وقالك ايه
وعد :عايز يتجوزنى
مريم :طيب وانت ايه رايك
وعد :مش عارفه هو بيحب واحده تانيه
مريم :بس الواحده التانيه دى ماتت يا وعد
وعد :وهو مانسيش
مريم: وافقى يا وعد
وعد: اوافق ازاى هو عمره ما هيحبنى
مريم :بس انتى بتحبيه هتقدرى تخليه ينساها
وعد :وإذا ما قدرتش هعيش تعيسه طول عمرى ما واحد مش بيحبنى
في منزل فهد
نرجس: مساء الخير
بدريه: مساء النور يا خيتي البلد وحشاكى قوى أكده
نرجس :اومال بقالى اسنين مجاتش اهنه
واثناء حديثهم يدخل فهد قائلا: مساء الخير
بدريه ونرجس: مساء النور يا ولدى

 

 

بدريه: ها يا فهد كلمتها
فهد :ايوا يا حجه ومستنى ردها
بدريه بفرحه :زين يا ولدى
نرجس: ماتفهمونى في ايه
بدريه بفرحه: فهد هيتجوز
نرجس بصدمه: كيف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!