روايات

رواية وعد الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الجزء الرابع والعشرون

رواية وعد الفهد البارت الرابع والعشرون

رواية وعد الفهد
رواية وعد الفهد

رواية وعد الفهد الحلقة الرابعة والعشرون

بعد ان اعترفت نرجس بكل ما فعلته تم القبض عليها بتهمه القتل العمد وايضا تم القبض علي عزمي لمشاركته لها والتستر عليها “وبكدا نقول خلصنا من نرجس وعزمي ونبدا نركز علي الابطال بتوعنا ”
مساءا في المستشفي
فهد :قومي يا حجه رائد هيوصلك للبيت انتي تعبتي قوي النهارده
بدريه: لا اني هفضل اهنه مع مريم مش هسيبها
وعد :انا هنا انا ويارا يا خاله روحي انتي ارتاحي
فهد :خلاص يا حجه قومي روحي ارتاحي رائد هيوصلك للبيت
بدريه بتنهيده :حاضر يا ولدي هقوم وهرجع تاني الصبح
فهد :ماشي ثم وجه كلامه لرائد خد الحجه علي البيت يا رائد
رائد :ماشي يا فهد اتفضلي يا حجه
بعد ذهاب رائد وبدريه
لا يوجد بالغرفه غير صوت بكاء يارا
وعد :خلاص بقي يا يارا
يارا ببكاء: مش قادره اشوفها كده
وعد وفهد ينظرون لبعضهم فهي علي هذه الحاله منذ ساعتين
وفجاه يدق الباب ويدخل عمر قائلا :مساء الخير
الكل :مساء النور
عمر :احم دكتوره يارا ممكن اتكلم معاكي شويه

 

 

فهد بسرعه: ياريت احم اقصد اتفضلوا خدوا راحتكم
بعد ذهاب عمر ويارا
فهد :مريم هتقوم امته
وعد بحزن :مش عارفه
فهد :اني السبب في حصلها ده
وعد :ازاي انت ذنبك ايه
فهد: كانت هتبقي في امان لو كانت بعيد عن كل ده
وعد: اللي حصل حصل المهم دلوقتي هي تقوم
فهد :صوح
في الخارج
يارا ببكاء: عايز تكلمني في ايه
عمر: هنتكلم وانتي بتعيطي كده
يارا: اه
عمر :تموتوا في النكد والله
يارا :انا نكديه يا عمر
عمر :اه نكديه ثم اكمل بابتسامه بس بحبك
يارا هي تمسح دموعها بكف يدها قائله : بجد يا فوزي
عمر :امشي يا يارا امشي
يارا: ههههه خلاص خلاص
عمر: بتفصليني
يارا :كنت عايز تكلمني في ايه
عمر بابتسامه :ولا حاجه
يارا :اومال قولت كده جوه ليه
عمر بنفس الابتسامه :مفيش سمعتك بتعيطي عشان مريم قولت ايه بقي مينفعش يا واد يا عمر يارا تعيط كده وانت موجود
يارا: لا يا شيخ
عمر :اه والله قولت كده
يارا :والله وايه كمان
عمر بابتسامه: وبعدين يا ستي روحت جبت الشوكولاته دي اتفضلي
يارا بفرحه: شكرا ثم اخذت تاكل فيها
عمر :هاتي حته طيب
يارا وهي تاكل الشوكولاته :لا
عمر بمصمصه: الحق عليا كان زماني في البيت دلوقتي نايم ومرتاح لكن اعمل ايه في قلبي دا دايما كده تاعبني معاه
يارا ومازالت تاكل الشوكولاته: خلصت اوام لها عمر طيب
عمر :هاتي يا بت الشوكولاته دي
يارا: ابعد ايدك لتوحشك

 

 

عمر بصدمه وهو ينظر ليارا :مين دي
عند فهد ووعد
فهد :ههههههههههههههه مريم دي مشكله
وعد: هههههههههههههه معاك حق
فهد :وعد مش ندامه
وعد :اندم علي ايه
فهد :انك وافقتي تتجوزيني
وعد بابتسامه :ابدا
فهد: يمكن ماقدرش اعطيك السعاده اللي بتتمنيها
وعد :مش مهم وجودك جنبي كفايه
في اليوم التالي
في المستشفي
في غرفه مريم
دامر :صباح الخير يا مريم اسف اتاخرت عليكي بس حوصل حاجات كتير امبارح هحكيلك بعدين اني فرحان قوي يا مريم علاقتي بفهد رجعت الاول اصلك متعرفيش فهد ده اخويا الكبير اني وهو ورائد وفتحي طول عمرنا يد واحده دلوقت رجع اخوي وصاحبي ثم نظر لها قائلا وحشتيني قوي يا مريم
في بيت فهد
يجتمع كلا من فهد ورائد وعصام
عصام: اني همشي اني ورقيه ملوش لزوم قعدتي بقي
فهد :كيف يعني دا بيتك انت ملكش ذنب باللي حوصل
رائد: فهد معاه حق خلينا ننسي اللي حوصل بقي واثناء حديثهم ياتي فتحي قائلا بابتسامه :صباح الخير
رائد: اهلا اهلا بالعريس
فهد: ما لسه بدري
فتحي: في ايه يا جماعه دا هما يومين اللي غيبتهم
رائد: اليومين دول حوصل فيهم حاجات كتيره قوي قوي
فتحي باستغراب: حاجات ايه دي
فهد حكي له ما حدث
فتحي: وه وه وه وه كيف ده والدكتوره مريم زينه دلوقت
فهد بتنهيده: في غيبوبه مش عارف هتقوم منها امته
فتحي: خير باذن الله
اتت بدريه قائله: فهد عايزه اروح المستشفي لمريم

 

 

فهد :حاضر يا حجه ثم وجه كلامه لفتحي وعصام ورائد قوم انتو تابعوا الشغل
في المستشفي في غرفه مريم
فهد: دامر بتعمل ايه اهنه
دامر بتوتر :جيت اطمن علي الدكتوره
فهد موجه كلامه لبدريه: ادخلي يا حجه وانت تعالي عايزك
في الخارج
فهد :فهمني بقي بتعمل ايه اهنه
دامر: بصراحه اكده اني بحب مريم
فهد :طب ما اني عارف
دامر بصدمه: كيف
فهد :كيف دي بقي ملكش صالح لما مريم تقوم بالسلامه باذن الله تعالي اتقدملها زين
دامر بفرحه: زين زين قوي
فهد: يلا روح شوف حالك
عند عصام وعمر
عمر :عايز تمشي ليه
عصام :مليش عين اقعد اهنه بعد اللي عملته امي
عمر: وانت ذنبك ايه هي غلطت وهتاخد جزاءها
عصام :ذنبي انها امي ذنبي اني معرفتش امنعها معرفتش احميها من حالها
في المستشفي
يارا بفرحه :وعد وعد مريم فاقت
وعد بفرحه :بجد ثم ذهبوا الي غرفه مريم
وعد بفرحه: حمدالله علي سلامتك يا مريم
مريم بتعب :الله يسلمك يا وعد
يارا ببكاء: حمد لله علي سلامتك يا مريم
مريم :طلعوا البت دي بره
وعد وبدريه :ههههههههههههههههههه
يارا: انتي رخمه ليه وانا اللي هموت من قلقي عليكي
مريم: انا زي الفل اهو بطلي عياط بقي
يارا ببكاء: حاضر
مريم: ههههههههه بردو
فهد بابتسامه :حمدلله علي السلامه يا مريم
مريم: الله يسلمك يا فهد ثم تساءلت دامر فين
فهد :وانتي بتسالي عن دامر ليه
مريم: احم مفيش
فهد بابتسامه: ماااشي يا مريم

 

 

في بيت الشيخ رفعت
صفيه: في ايه يا ولدي
دامر :جهزي حالك هنروح نطلب يد مريم اخر السبوع ده
صفيه بفرحه: مريم فاقت
دامر بابتسامه: ايوا ايوا يا حجه فاقت
صفيه :ربنا يفرح قلبك يا ولدي
دامر: يا رب يا حجه
عند فهد
فهد :الو
…………
فهد :ايوا اني فهد السيوفي
…………
فهد بصدمه: كيف انتحرت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!