روايات

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الجزء الثاني

رواية وقعت في حب انتقامه البارت الثاني

رواية وقعت في حب انتقامه الحلقة الثانية

في الليل
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
اسر:مبروك عليكي في جحيمي
نور بغموض:ده انا اللي هوريك اللي عمرك ما شوفته
روفان:هتمشي
نور:معلش ابقي تعالي
روفان بدموع:اكيد
نور:اي ده يابت هو انا مهاجرة
روفان:اول مره تبعدي عني
نور:مش هبعد والله
روفان بقلق:نور
نور:في اي
روفان :بابا
نور:ماله
روفان :لما يرجع تفتكري هيعمل اي

 

 

نور:مش عارفه بس اكيد مش هيسكت
روفان:ربنا يستر
اسر جه عليهم هو كان سامع الحوار من الاول
اسر :مش يلا
نور بتحدي:يلا
سلمت علي روفان واسر سلم علي صحابه ومشي
***********
اسر ونور وصلو الفيلة بتاعته
اسر:بصي بقا انا مش متجوزك عشان سواد عيونك
نور بضحك وسخرية:يلا يااحول عيني مش سوده
اسر بصدمه:احول!!هنبتدي بكده
نظرت له نور بغموض وسكتت
اسر:بصي انتي هنا هتبقي زي الخدامين بالظبط
نور:انت يالا خدامه مين سيبك من الاسطوانه دي الكلام ده في الروايات بس
اسر:في اي يابت انتي لسانك طويل ليه اللي يشوفك ميقولس ان اللسان ده اللي بيتكلم
نور:انا كده بقا
اسر بهدوء فجأة:تعالي
نور برفع جاجب :ليه
اسر:ماتيجي ولا خايفه
نور :وانا اخاف من اي هو انت هتاكلني
اسر:يارب الصبر من عندك
نور وهي بتقرب :نعم
اسر:انت عارفه انا اتجوزتك ليه
نور:ليه
اسر: عشان انتقم
***************
عند روفان وعلانه ومش عايزه ترجع البيت لانها هتقعد لوحدها
زياد :اوصلك
روفان:شكرا انا مش هروح اصلا
زياد بصوت عالي:نعم ليه رايحه فين

 

 

روفان:رايح….انت مااالك
ولسه جايه تمشي مسكها
زياد:لا مالي ونص قولي انتي رايحه فين
روفان:ملكش دعوه وطلعت لها لسانها ولسه هتمشي مسكها جامد وزقها للعربيه وقفل الباب جامد وركب
روفان بفضب:انت اتجننت
زياد:اااه ولو مسكتيش هعمل حاجه تزعلي عليها
نظرت له بخوف وسكتت
كمل زياد:ايوه مجنون
روفان بسخرية وتزمر :عارفه
ضحك عليها اتأكد انها طفلته من اول ما شافها وعرف اسمها وهو اتأكد
روفاني:يلا
**********************
عمر:تعالي يلا اوصلك
كاميليا:شكرا هروح مع زياد
عمر:زياد اللي مشي
كاميليا:هروح مع سامر(سامر ابن خالتها هو بيحبها وعمر عارف بس هي بتعتبره اخوها)
عمر بغيرة:امممممم طب يلا تعالي اوصلك بدل ما انتي حره وبعدين انا مش قولت مفيش سي زفت
كاميليا بنرفزه:انت مالك اروح مع ده ولا اي حد دخلك اي كنت اخويا خطيبي جوزي ومشت وراحت لسامر فعلا عشان تروح معاه وركبت معاه العربيه
عمر غمض عينيه بغضب هو فعلا مش ليه حق انه يتحكم فيها بس لما شافها بتركب عربية سامر الدم غلي في عروقه بفكرة انها هتقعد جمبه ويمشوا لوحدهم وجري عليها وشدها من العربيه
ساممر:انت بتعمل اي
عمر مسمعش ليه دخلها العربيه وركب ومشي
كاميليا بخوف من منظره:عمر
عمر بحده:نعم
كاميليا:ااا انت كويس
عمر بتهكم وغضب:وبتسألي عليا ليه كنت اخوكي كنت خطيبك كنت جوزك بتسألي ليه
كاميليا بدموع :انا اسفه
عمر بتنهيده:طب بتعيطي ليه انا اسف حق عليا بس انا زعلت من اللي قولتيه
كاميليا بدموع:انا اسفه
عمر:متعيطيش انا مش بستحمل اشوف دموعك
كاميليا :ليه
سكت عمر مش عارف يجاوبها بأية وشغل العربيه وهي اتنهدت بحزن
**************بقلمي ميرفت سعيد

 

 

عند اسر ونور
اسر:عشان انتقم
نور بصدمه:تنتقم من مين
سكت اسر
نور:من ميييين
اسر:مش هقولك
نور:ليه
اسر ببرود:هو كده
نور:ليه انا عملت فيك اي
اسر:ملكيش دعوه ولسه جاي يمشي
نور:انا بحبك
اسر:********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب انتقامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!