روايات

رواية حبيت جميل الفصل الثالث 3 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الفصل الثالث 3 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الجزء الثالث

رواية حبيت جميل البارت الثالث

رواية حبيت جميل الحلقة الثالثة

زينب:مالك يا فاديه مرهقه كده ليه!
فاديه:تعبت من الشخص اللي اسمه فارس ده كل لما احاول ارجعله حاجته يحصل حاجه تمنع ده
زينب:ازاي انتي مش كنتي بتقبليه من شويه!
فاديه:حصل حاجات كتيره جدا انا تعبانه هنام دلوقتي وبكره احكيلك
زينب:مش عارفه ليه حاسه انك بتحبيه او على الاقل معجبه بيه
فاديه:انتي بتخرفي!احب مين انا
وزفت ايه ده كمان
هرجعله حاجته وكل واحد يروح لحاله واتخمدي عشان بدأتي تهبلي
زينب:اتخمدت
سرحت في كلام زينب اختي هو انا ممكن احبه بجد!طب ليه وعشان اي اصلا احبه بس انا برضو خايفه اوصل للمرحله دي حاجته لازم ياخدها منكرش انه ظريف ولطيف ودمه خفيف وطويل وابيض وحليوه اوى

 

زينب:فاديه سرحانه في ايه وبتبتسمي كده!
فاديه:انتي لسه مش نمتي نامى
زينب بغضب:هتكتمي نفسي بالمخده يا فاديه
فاديه بابتسامة:بهزر معاكي
زينب:عشان تهزري تموتيني!بس الواد حلو ويتحب مش دي صورته اللي في خلفيه موبايله!
فاديه:اه هو
نانسي:هااا يا فارس فين الموبايل بتاعك!
فارس: حصل ظروف ومجتش يوم تاني بقا انا داخل انام
غريبه فارس مرنش ولا حاجه انا هفضل ابص لصورته كده كتير وافتكر كلامه لما قالي انتي كلك خير!هو انا ليه حاسه اني محتاجه اشوفه ويهزر معايا شعور حلو ومليان شوق بس لا هفضل كده تقيله انا محدش يقدر يوقعني ولو حبيته مش هبين ده خاااالص اتفزعت ورميت الفون علي السرير وانا مركزه في صورته لقيته بيرن
فارس:هتفضلي سااااكته كده ما تردي يااااابت
فاديه:مسميش بت الوووو نعم عايز ايه!
فارس:اتكلمي باسلوب احسن من كده احسنلك

 

فاديه:ليه هتعمل ايه يعني!
فارس:هحبك الوووو مبترديش ليه الكلمه احرجتك!والله يريتك بتحسي روحتي فين يا وليه انتي!الوووو
قفلت السكه في وشه الله يخربيتك انت بتهبب اي هو ازاي يقول الكلام ده!حيوان صحيح والله لو رن ما هرد عليه تاني
نانسي:فارس صاحي!
فارس:اتفضلي يا ماما
نانسي:محمد صاحبك مش مبطل رن عليك خد كلمه فهمه ان الموبايل بتاعك مش معاك دلوقتي
فارس:حاضر يا ماما
نانسي:تصبح على خير يا حبيبي
فارس:وانتي من اهل الجنه يا ماما
نانسي:يارب يا فارس سلام
فارس:الو يا محمد
محمد:ينفع كده اللي انت عامله فيا!بقالي كام يوم بتصل بيك ومبتردش هو في ايه!حتى صحابك برضو محدش بيرد عليهم
فارس:معلش يا محمد الفون بتاعي مش معايا الايام دي مع حد يخصني وهيرجعه تاني
محمد:حد يخصك مين!انت تعرف مين غير الشله!انت رجعت لياسمين ولا ايه البت اللي دمها تقيل دي!

 

فارس:ياسمين مين انت كمان بلاش السيره دي ده موضوع واتقفل من زمان
محمد:طب هتجيب الفون امتي
فارس:يا عم مش عايز الفون انا هبقي اجيلك وخلاص سيب الفون في حاله ده شاغل بالي
محمد:مين ده اللي شاغل بالك!
فارس:اييه انا قولت شاغل بالي!لا محصلش سلام دلوقتي هجيلك بكره
فاديه:انت يبني تقابلني بكره في نفس المكان تاخد حاجتك عشان كده كتير الصراحه
فارس:انتي صوتك ميعلاش عليا فاهمه ولا لا!
فاديه:كلامي واضح ومش هقول تاني
فارس:يابنت المجنونة غوري يا بت مش عايز من وشك حاجه
يابن الايه تقفل في وشي السكه كده يا فرستيييييي بجد انا محدش قدر يقفل السكه في وشي اييييي ده انا كنت قليله الذوق في كلامي كده!استغفر الله العظيم بجد
فارس:بترني ليه عايزة اي تاني!
فاديه:معلش لو كلامي دايقك
فارس:انتي بلوه ربنا ابتلاني بيها
فاديه:بلوه اي يلاااا انت مين اصلا انا مش شيفاك

 

 

فارس:وديني لو رنيتي تاني لتزعلي وبكره في نفس المكان الساعة عشرة صباحا سلام يا روحي
فاديه:روحي!انت يبني فارس الوووو الووو
انا هروح بكره وامري لله اخلص من الواد ده انا اي كان خلاني اروح الفرح اصلا كان يوم مطلعتش ليه شمس والله خدت فنجان قهوه بتاعي وروحت اشم هوا في البلكونة وسمعت صوت رساله جايه من فون فارس روحت اشوفها لان الفضول قاتلني لقيت بنت اسمها ياسمين باعته بتقوله انه واحشها اوى ولازم يشوفها في المكان بتاعهم معرفش ليه اول ما شفت الرساله قلبي اتقبض وزعلت واعصابي بقيت مش بخير خالص
زينب:اصحي يا فاديه المفروض رايحه تقابلي فارس
فاديه:مش هروح خليه يروح هو مع نفسه
زينب:ازاي!
فاديه:اوعي انتي كمان
زينب:البت اتجننت ولا ايه يا حول الله يارب
انا مالي تجيله رساله ولا متجيش وانا زعلانه اوى كده ليه ما يولع هو وهي انا هروح اديله حاجته لااااااااا مش هروح يا بتاع ياسمين افضل رن كتير كده والله ما هرد عليك او ابعت ياسمين ترد هي
زينب:انتي بتكلمي نفسك!

 

فاديه:غوري من وشي انتي كمان
زينب:خدي رايحه فين!
فاديه:اجهز فطار
زينب:فارس بيرن
فاديه:سبيه يا زينب مترديش انا بقولك اهو
نانسي:مش هتروح لفاديه يا فارس!
فارس:بنت المجنونة مبتردش عليا
نانسي:مدايق نفسك اوى كده ليه!اهدي هترد
فارس:البت دي تعبتني اوى دبشششش يا ماما بس ببقي حابب اكلمهاااااا مختلفه عن اي حد عرفته انا رايح اشوفها في نيتي مش اجيب حاجتي خالص وببقي اتمنى يحصل حاجه تمنعها تردلي الحاجه عشان اشوفها تاني
نانسي:ربنا يستر علي اللي جاي يا قلب الدبدوب انت
فارس بضحك شديد:خلاص بقا يا ماما
رن يا فارس رن يا بتااااااااااع ياسمين شوف بقا هتاخد حاجتك ازااااااااااااي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت جميل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!