روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل السادس 6 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل السادس 6 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء السادس

رواية وقعت في حب قاسي البارت السادس

رواية وقعت في حب قاسي
رواية وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة السادسة

مليكة ب هدوء : بس انا مش موفقه
سامية و هي بتخبط ع صدر’ها : ي لهوي اي الكلام دا ي بتي
محمد ب تفاجؤ : انتي بتقولي اي ي مليكة انتي سامعه حالك
مليكة ب دموع : ايوا سامعه ا انا اسفة بس مقدرش اكون عالة ع حد
سامية ب حكمه : انتي زعلانه من كلام شهد هي بتخر’ف ي بتي
مليكة ي عياط : لا هي وضحتلي الصورة انا اسفه مش هقدر ا انا عايزة اروح مصر عند خالو
محمد و هو بيخبط ايد ع ايد : لا انا هنزل انادي ل سيف يكلمها
سامية بسرعه : لالا ي ولدي بلاش سيف
محمد ب حزن : امال هعمل اي ياما لازم اقوله عن ازنكم
نزل محمد تحت عند سيف و شاورلة يجيلة
سيف قام ب استغراب
سيف : ف اي ي محمد مالك و فين البصمة
محمد ب توتر : اصل ي اخوي يعني
سيف ب قلق : مليكة كويسة جرالها حاجه
محمد بسرعه : لالا هي كويسة بس اصل
سيف ب زهق : انجز ي محمد ف اي وقفت قلبي
محمد : مش موافقه
سيف ب ملامح استفهام : مين ال مش موافقه

 

 

محمد : م مليكة قالتلي مش موافقه
سيف ب صدمة : انت بتقول اي مش موافقه ازاي يعني اي ال حصل
محمد : معرفش اطلع اتكلم معاها
طلع سيف ع فوق بسرعه و فتح الباب
سامية ب توتر : سيف ي ولدي
سيف ب هدوء : لو سمحتي ي اما سيبينا لوحدنا دقيقتين
سامية بصت ل مليكة و بصتله : حاضر
طلعت سامية و سيف دخل و قفل الباب و قرب من مليكة
قرب سيف منها بهدوء و قعد قدامها و اتكلم ب حنية : مالك ي مليكة اي ال حصل
مليكة و هي بتحاول تمسك دموعها : ا انا كويسه بس مش عايزة اكمل الجوازة دي ي ابية
سيف مسك ايدها و رفع وشها ليه : قوليلي مين دايقك
مليكة ب دموع : مفيش
سيف مسك وشها ب كفوفة : ملوكتي بلاش تكدبي ف اي
مليكة عيونها بدأت تدمع و شهقاتها طلعت : ش شهد قالتلي ا انك هتتجوزني عش عشان خاطر مش ليا حد و و
سكتت و مقدرتش تكمل
سيف ب غضب و عروقه بانت و ملامح وشه اتغيرت ١٨٠ درجه
سيف ب غضب حاول يخفيه : و انتي صدقتيها
مليكة بصت ف الارض
سيف ب حنية : مليكة ي حبيبتي صدقيني هي غيرانة منك عشان كده بتقول كده
مليكة ب طفولة و براءة : بجد
سيف قرب منها و مسح دموعها : بجد و جد الجد كمان
و عمل نفسة زعلان : بس انا زعلان منك
مليكة ب لهفه : مني انا ليه ي ابيه

 

 

سيف و هو كاتم ضحكته : بقا تصدقي شهد و تكدبيني و مش عاوزة تجوزيني
مليكة ب تسرع : لا و الله عاوزة عاوزة
و حطت ايدها ع بقها ب صدمه من ال قالتة
سيف مقدرش يمسك نفسة و فضل يضحك
مليكة ب كسوف خبطتة ف كتفه : خلاص بقا بتضحك ع اي الله
سيف قرب منها تاني : بس اي دا هو ف حد بيحلو كده لما بيعيط
مليكة ب توهان : هه
سيف لقاها سرحانه ف عيونه
سيف ب خبث : للدرجادي حلو
فاقت مليكة ع كلامة : ا ا انا اصل
سيف ب ضحك : انتي هتقطعي ولا اي لا صحصحي كده
مليكة ب قمص : طيب لو سمحت اخرج برة بقا
سيف بصلها : ماشي انا نازل و مستني ردك مع امي ي ملوكتي و غمزلها
خرج سيف
سيف ب حدة موجة كلامة ل والدتة : بت اختك لو متلمتش ياما
مش هيحصلها طيب
سامية : حاضر ي ولدي متقلقش
نزل سيف و راح عند المأذون بعدها بشوية جه محمد و معاه البصمه
محمد ب فرحه : كمل ي شيخنا العروسة موافقه و البصمه اهي
كملت مراسم الزواج و بقت مليكة مكتوبة ع اسم سيف
و بقت حرم سيف القناوي
دخل محمد عند الستات
محمد ب فرحه و صوت عالي : زغرتوا كتبنا الكتاب
علا صوت الزغاريط ف الڤيلا
سامية ب فرحه : زغرتوا ي بنات
شهد ب غضب و هي بتهمس ل امها : عاجبك اكده اهو ضاع مننا
ازهار ب خبث : متخافيش ي بتي هتشوفي امك هتعمل اي

 

 

شهد ب سخرية : لو كنتي هتعملي حاجه كنتي عملتي من زمان سيف ضاع من يدي خلاص ياما و ال حصل حصل
ازهار بصت ل بنتها ب خبث : و رحمة ابوكي ل يكون سيف ده من نصيبك و هيرمي البت دي و هتشوفي اسمعي مني
بصت شهد ل امها و لفت وشها و رسمت ع وشها ابتسامه غصب عنها
الساعه 12 بالليل
كانوا كل المعازيم مشيت و البيت بقا هادي
سيف ب ضحك : الله يخربيتك ي محمد انت اي ي اخوي مش بتشبع رقص
محمد و هو بيضحك : وه احنا عندنا كام سيف
اسلام و هو بيطبطب ع سيف بضحك : المغف’لين زادو واحد
سيف راح ضار’ب اسلام ب البو’كس ف بطنه : اتلم ياض انت
اسلام ب وجع : اسفين ي سيف بيه .. يلاا استأذن انا بقا
سيف ب استغراب : رايح فين انت هتبات معانا
اسلام : لا يا ابوي الله يكرمك مينفعش انا هروح
سيف ب حدة : بقولك هتبات اهنه عايز تسافر الساعة دي روح نام
محمد : ايوا ي اخوي الوقت اتأخر
اسلام ب تمثيل : و الله طالما مصرين اكده و وجودي مهم للدرجادي هقعد
سيف ب سخرية : ادخل نام ي دفعه
اسلام ب غمزة : داخل ي عريس عايز تنيمنا كلنا ايوا بقااااا
سيف و هو طالع : مش فاضيلك عارف لو فاضي كنت جيت ساويتك ب الارض ال واقف عليها
اسلام ب صوت عالي : طب انا هنام فين
محمد ب خبث : هتنام عندي انا
اسلام ب قلق : عندك اي ي واد انت مالك ي محمد اظبط
محمد ب ضحك : ي لهوي هموو’ت شوفت وشك عمل ازاي هههههههههه
اسلام ب برود : ابو رخا’متك ياخي عيل ر’خم
محمد ب ضحك : ت تعال ي اخوي هوديك اوضه تنام فيها
اسلام : م خلاص ي با’رد بتضحك ليه
محمد و هو بيكتم ضحكته : لا ي عم ولا حاجه
عند سيف دخل ملقاش مليكة ف الاوضة بتاعتة
سيف و هو بيغمض عينة : ي رب ميبقاش ال ف بالي
خرج و راح اوضتها و فتح الباب بيبص لقاها نايمة ع السرير ب اهمال

 

 

سيف قرب منها و شالها بالراحه و راح ع اوضته و حطها ع السرير و فضل يتأمل فيها
سيف ب همس و حنية : انتي عملتي فيا اي ي مليكة شوفتك من يومين اتنين بس شقلبتي حالي .. معقول هو ده الحب من اول نظرة و انا ال مكنتش بآمن بيه
قرب وشة منها و بدأ يشم ريحتها ال سحرتة
سيف ب توهان قرب منها لغاية ما اختلطت انفاسهم سوا و بدأ يبو’سها شفا’يفها
مليكة بتفتح عنيها ب كسل بصت لقيتة بيعمل كده كانت هتبعد و لاكنة مسكها بسرعه
بعد شوية ارتخت ف ايدة
سيف بعد عنها لما لقاها مش قادرة تتنفس
سيف و هو بيلهث : بحبك ي مليكة
مليكة ب توهان : هه
سيف ب ضحك : لا مش وقت هه دي خالص
مليكة ب خجل : ا انت قليل الادب ع فكرة
سيف ب خبث : انا قليل الادب طيب انا زعلان
مليكة بصتلة بسرعه : لا متزعلش مش قصدي
سيف ب خبث و هو بيمثل : لا زعلان و عايز اتصالح
مليكة ب براءة : حاضر هصالحك بس ازاي
سيف قرب منها بخبث : تعالي و انا هقولك ازاي
و راحوا ل دنيا تانيه * ملناش دعوة بيهم 😂*
تاني يوم
كانت نايمة ف حضنة و هو بيلعب ف شعرها
مليكة ب تململ من الشمس ال نورت الاوضه : اممم
بتفتح عينها لقت سيف صاحي و بيبصلها ب حب
مليكة ب كسوف : صباح الخير ي ابيه
سيف ب ضحكة خبيثة : صباحية مباركة بقا
مليكة ضربتة ع صد’رة و خبت وشها فيه
سيف ب ضحك : اي دا كل دا كسوف ههههه طيب خلاص خلاص
مليكة و هي بتبصله : ابية انا جعانه

 

 

سيف ب ضحك : اولا كده بلاش ابيه دي عشان انا دلوقت جوزك تقوليلي ي سيف تاني حاجة قومي ي طفصه و انا هنادي ع سعاد تجيب الفطار هنا
مليكة ب خجل : ا اصل يعني
سيف ب خبث : اي مش عاوزة تقومي خلاص اشيلك انا
مليكة ب احراج : ي ي قليل الادب لا هقوم
نسيب الاتنين دول شوية كده ع ما يلبسوا 😂🙂
خلاص لبسوا 😂
سيف ب حنية : اي القمر ال ع الصبح ده
مليكة بحب : بجد شكلي حلو
سيف قرب منها و طبع بو’سة ع ايدها : اجمل من رأت عيني
مليكة ب غيرة : يعني عينك دي شافت غيري
سيف ب ضحك : دا بيت شعر ي حبيبي
مليكة : اه بحسب
سيف ب خبث : اي بتغيري
مليكة ب توتر : انا لا خاااالص محصلش هو فين دا
سيف ب ضحك : طب تعالي يلا عشان تفطري سعاد جابت الفطار اهي
مليكة : يلا
بدأو ياكلوا و مخلاش الوقت من الضحك و المغا’زلات و لاكن قطع كلامهم دا
خبط جامد ع الباب
سيف قام ب خضه : اي ف اي
سعاد ب لهفه : الحج ي بيه …..
ي تري اي ال حصل 🙄

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!