روايات

رواية وقعت في حب ملتزمة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

رواية وقعت في حب ملتزمة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء إبراهيم

رواية وقعت في حب ملتزمة الجزء الثالث

رواية وقعت في حب ملتزمة البارت الثالث

رواية وقعت في حب ملتزمة
رواية وقعت في حب ملتزمة

رواية وقعت في حب ملتزمة الحلقة الثالثة

ام حوريه بلهفه و خو*ف.. بنتي فين انطق حصل لها اي..
مُعاذ.. اهدئ يا طنط حوريه كويسه.. الدكتور طمني عليها..
ام حوريه.. مين الا جابها هناا
مُعاذ.. انا الا جبتها بس متقلقيش انا مجتش جنبها ولا شالتها هي قبل ما يغمي عليها قالت لـ ست كبيره ان محدش يقرب منها حتي لو هتموت بس الحمدلله ربنا ستر… هي شويه و تفوق…
ام حوريه.. شكرا يا مُعاذ يا ابني تعبتك معايا
مُعاذ.. لا شكرا علي واجب..
************
والد حوريه.. انت فاكر نفسك هتهر*ب بعد الا عملتوا…
*عملت اي كنت باخد حق ابويا الا دخل السجن ظلم بسببك..
والد حوريه.. ابوك اتمسك معاه مخدرا*ت.. انا مظلمتش حد و بنتي الا راحت فيها..
* ما*ت بسببك و انا مش هر*حمك و هاخد حقي منك و صدقني هخرج من هنا و هقت*لك انت فاهم يا حضرت اللواء..
والد حوريه.. يا عسكري.. خده الحبس… العداله فوق كل شئ..
***********

 

 

 

داخل المستشفى..
والد حوريه… حوريه عامله اي..
ام حوريه… الحمدلله بقيت احسن و إن شاءلله تخرج من بكرا..
والد حوريه… شكرا يا مُعاذ علي إنقاذ بنتي..
مُعاذ.. لو عايز تشكرني بجد تجوزني حوريه.. و انا والله هشلها في عيوني..
والد حوريه.. و انا مش هلاقي لــ بنتي احسن من كده يا ابني.. تقوم بالسلامه بس و ربنا يقدم الا فيه الخير..
مُعاذ بفرحه.. متشكر يا عمي… و ربنا يقدرني و اقدر أفرحها… بس يا عمي كان في حاجه عايز اقولها..
والد حوريه.. قول يا ابني خير…
مُعاذ…. بخصوص حوريه..
والد حوريه… مالها حوريه هي مش بقت كويسه…
مُعاذ… عمي حوريه مش هتقدر تمشي تاني الحاد*ثه عملت لها شلل نصفي..
والد حوريه.. لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم.. ليه كده يارب بنتي متستهلش كل ده.. بنتي اطيب من انه يحصل معاها كده…
مُعاذ.. اهدء يا عمي الدكتور قال انها تقدر تعمل عمليه برا… والمفروض نحمد ربنا علي كل شيء..
والد حوريه الحمدلله يا ابني الحمدلله… المشكله هنقولها ازي…
مُعاذ… تقوم بس بالسلامه وبعدين نقولها
************
ام حوريه.. حمدالله على سلامتك يا بنتي الحمدلله انك بخير.. كده يا حوريه تخضيني عليكي..
حوريه ببتسامه.. انا كويسه يا امي متقلقيش عليا بنتك قويه..
والد حوريه.. طبعا قويه لازم تطلع لابوها..
حوريه.. حبيبي يا بابا…

 

 

 

عمها بحب و حنان حضنها و بأس رأسها.. ربنا يشفيكي يا بنتي يارب.. البسي الحجاب مُعاذ عايز يدخل يطمن عليكي..
حوريه.. و دا اي جابوا ده..
ام حوريه.. الواد كتر خيره هو الا جابك هنا و مخلاش حد يقرب منك زاي ما قولتي ولا حتي هو..
حوريه لبست النقاب و اعدلت نفسها.. خليه يجي يا بابا..
مُعاذ.. حمدالله علي السلامه يا حوريه..
حوريه.. الله يسلمك يا مُعاذ وشكرا علي تعبك معايا..
مُعاذ.. المهم انتي حاسه بأي..
حوريه. الحمدلله بس انا رجلي مش حاسه بيها هي فيها حاجه…
والد حوريه… انتي بترضي بقضاء ربنا صح ولازم ان كل حاجه بتحصل لينا بتكون اختبار من ربنا و….
حوريه بدموع… هو في اي يا بابا بتتكلم كده ليه..
والد حوريه.. بصي يا حوريه انتي دلوقتي مش هتقدري تمشي علي رجلك غير لما تعملي عمليه…
حوريه بدموع.. يعني اي يا بابا انا جالي شلل مش هقدر امشي تاني خلاص…
مُعاذ مقدرش يسحمل دموعها سبهم و خرج… و اول ما خرج سمع الاذان.. مُعاذ كان اول مره يدخل المسجد… داخل و صلي وبقا يدعي ربنا كتيررر.. عشان حوريه..
يارب انا عبدك الضغيف.. يارب اشفي حوريه هي طيبه متستهلش الا حصلها ده.. يارب هي ملهاش غيرك بتروحله… يارب انا اول مره ادخل مسجد و اصلي ثبتي ياربي علي صلاتي قربني منك قرب المحبه لا قرب المحتاج… يارب انا عايز اتغير للاحسن….
مُعاذ خلص صلاة و مشي..
**********.
تمور شهور و ايام و حوريه لسه زاي ما هي بقت بتقعد علي كرسي متحرك… و مُعاذ اتغير و بقا ملتزم ختم القرآن وبقا يصلي كل وقت بوقته.. لحد ما جهه في يوم..

 

 

 

والد حوريه… حوريه يا بنتي
حوريه.. نعم يا بابا..
والد حوريه… جالك عريس و شخص ملتزم جدا..
حوريه بزعل.. و مين راضي بوحده زايي…
والد حوريه… دا انتي ست البنات كلهم.. و الا هياخدك ده يبخته…
حوريه.. و ده مين تعيس الحظ..
والد حوريه.. مُعاذ..
حوريه… ااااااي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب ملتزمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!