روايات

رواية حبها بداية إلتزامي الفصل السادس 6 بقلم ملك أحمد

رواية حبها بداية إلتزامي الفصل السادس 6 بقلم ملك أحمد

رواية حبها بداية إلتزامي الجزء السادس

رواية حبها بداية إلتزامي البارت السادس

رواية حبها بداية إلتزامي الحلقة السادسة

بينما كانت حورية تستمع عبر سماعة الهاتف لما يحدث بينهم من حوار فوقع الهاتف من يدها.
فريدة_مالك يا حورر يا بنتي،حورررية
حورية بتعلثم_ أدهم ع عم عمل حادثة
فريدة_ أدهم يارب نجيه وعافيه لا حول ولا قوه الا بالله يلا مستنيه اي قومييي نلبس ونروح وراهم المستشفى.
_______________💚🦋.
فـي المستشفى….
فاطمة_ طمني يا دكتور
الدكتور_ والله حالته خطيرة بس انا احنا بنعمل اللي علينا والباقي على ربنا.
فاطمة ببكاء_يعني اي ؟ ابني بيروح مني
منار_ اهدي يا ماما.
فريدة_ هيبقى بخير هدي نفسك يا فاطمة مش كده .
يزن _ راح يكون بخير يا أم أدهم
خديجة_ حورية مالك مبتتكلميش ليه أنطقي أهدم هيبقى كويس متعيطيش
حورية_ مش عارفة أعيط على انه كان بيخوني ولا على أنه بين الحياة والموت.
خديجة_ بيخونك مين قال كده أدهم بيحبك.

 

 

حورية بإستهزاء_ هه بيحبني قال بقولك أخته اعترفت لي بي ده وهو كان رايح يقابلها تاني النهارده انا كنت لعبة ادهم بيتسلى بيها .
اخذت خديجة ترتبط على قلب صديقتها
ياسر_ منار متعيطيش عشان خاطري هيبقى كويس صدقيني.
منار_ انا خايفة يموت يا ياسر خايفة يموت وهو أتجرأ بالكلام على الله وتمادى في عصيناه .
ياسر_ أدعيله يا منـار .
منار_ أدعيله بأيه ولا أقوله أي ؟ هقول لربنا اي وهو كان رقيب على كلام ادهم وتصرفاته قبل الحادثة استحي من الله.
ياسر_ كلنا بنعصي ربنا متقوليش كده يا منار انا هعلمك دعاء أدعيله بيه …(فاغفر لعبدك العاصي وأرزقه توبة قبل مماته.)
ظلت منار تدعي بما علمها ياسر .
بعد 11 ساعة””
الدكتور_ أستاذ أدهم فـاق.
فاطمة_ينفع ندخل نشوفه .
الدكتور_ اه ينفع أتفضلي بس متطوليش جوا عشان يرتاح.
فاطمة_مـاشي.
دلفت فاطمة واتبعتها منار
عادت فاطمة للبكاء حينما رأت أدهم مسطح على الفراش وممتلئ جسده بالجروح .
منار_ أدهم أنت سامعني..
أدهم محاولاً التحدث_ حـ حـور
منار_ حورية برا جات عشانك.
أدهم_ نـ ـا ديـلها
خرجت منار من الغرفة قائلة_ حور أدهم عايز يشوفك.
ظلت منار خارج الغرفة ثم دلفت وقامت بالنداء على والداتها
منار_ ماما تعالي عايزاكي.
خرجت فاطمة _ عايزة اي؟

 

 

منار_ سيبيهم لوحدهم شوية محتاجين يعاتبوا بعض .
حورية_ حمدلله على سلامتك
أدهم_ حـ حـور أنـ أنـا أسـف
حورية_مفيش داعي للأسف يا استاذ أدهم كل شئ انتهى زكل شئ قسمة ونصيب.
هربت دمعة من عين أدهم _ حـورية أديني فرصة.
حورية_ ادهم انت وعدتني ومن اول وعد خلفت بيه ، انت كنت بتتسلى بيا يا ادهم انا للدرجة دي طنت رخيصة بالنسبة لك.
ادهم_ اوعي تقولي كده انت غالية عندي اوي عشان كده دخلت البيت من بابه علطول .
حورية_ اومال اللى كنت بتعمله ده اي قدامي بتفرش الأرض ورد ومن ورايا بتخوني.
أدهم برجاء _ أنا كنت غبي يا حور انا تجرأت على ربنا في الكلام وضربت اختي عشان شهواتي ونسيت انها زايلة ، ربنا حب يوريني أد أي انا ضعيف في دقائق بس خلاني فاقد الحركة حور انا مش قادر احرك رجلي احساس العجز وحش اوي.
هربت دموع من عين حورية _ ادهم أنت…..
ادهم ببكاء_ بقيت عاجز
متسبنيش يا حور .
حورية_ أرتاح وأنا هرجعلك تاني.
خرجت حورية باكـية وتركت المستشفى بأكملهـا.
وحينما وصلت إلى المنزل شرعت في الصلاة وهي تبكي بكاء الطفل الذي عاد لحضن أمه، نعم فهي تبكي أمام من هو أرحم بها من أمها أنه الله الرحيم الودود .
حورية_ يارب أنا مش قادرة أكمل معاه مش قادرة بعد ما عرفت خيانته ليا فوكلتك أمري يارب دلني أعمل اي؟.
ظلت تدعي حتى ذهبت في نوم عميق
فـي المستشفى
ادهم_حورية فين
ياسر_رجعت البيت ترتاح

 

 

منار_ سيبها يا ادهم تهدى
ادهم_ ماشي.
هنا دلف الدكتور قائلا_ لازم أخده حالا عشان العلاج الطبيعي .
فاطمة_ هيقدر يمشي عليها تاني يا دكتور .
الدكتور_ احتمال لكن مقدرش أكد ده .
أدهم_ انا مش هبدأ اي علاج غير لما حورية تكون موجودة.
منار_ بس يا ادهم…..
ادهم_ مش هغير رأي.
الدكتور_ بس انت كده بتضر نفسك.
ادهم_ مش اكثر من الضرر اللي سببته لحورية.
فاطمة_ منار روحي يبنتي رني بحور.
منار_حاضر يا ماما .
في منـزل حورية رنين هاتفها يعلن اتصال من منار.
حورية_ السلام ورحمه
منار_وعليكم السلام حورية ………………………………..
وقصت عليها منار ما حدث.
حورية_ بس انا اسفة مش هقدر أجي.
منار_ حورية انا بترجاكي تيجي علاج اخويا في ايدك
اي رأيكم هتتنازل وتروح ولا اي الدنيا؟💚😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبها بداية إلتزامي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!