روايات

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الفصل الثاني 2 بقلم دونا

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الفصل الثاني 2 بقلم دونا

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الجزء الثاني

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا البارت الثاني

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا كاملة
رواية يا من سكنتي قلبي عمدا كاملة

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الحلقة الثانية

وقفنا المره اللي فاتت لم فريده من غير واعي ضربت مقار بقلم وطبعا بطلنا داا كان اول مره حد يمد أيده عليه لدرجه ان ..
مقار ملامحه اتغيرت بطريقه تخوف جداا لدرجه من كتر الغضب عيونه اتغيرت من لونها الطبيعي للون الاحمر الدموي وهنشوف دا نتيجته اي يلا بينا ..
مقار بغضب وزعق جامد : انننننتتتتتتي ازاي تتتجرأي وتتتعملي اللي انتيييي عملتته يا فررريدة حسسسابك تقل اووي معايا وهتندمي علي اللي انتي عملتيه يا هااااننم ..
فريدة بخضه وخوف من صوته اللي بخوف وغضبه : و و والللله ممششش ق قصدددد… واغما عليها من كتر الخوف وتوتر ..
مقار بخوف وقلق : فريدة حبيبتي انتي كويسه فوقي يا عمري والله مش قصدي يافريدة فوقققي …
داده صفاء يا داده صفاء الحقيني يا داده ..
داده صفاء بقلق : في اي يابني
بصدمه مما تراه يلهوي يابني مالها يابني اوع تكون ضربتها يا مقار اوع يابني قولي اي اللي حصل ..
مقار بجمود وبرود كعادته :مفيش حاجه يا داده وهتعبك معايا غيرلها هدمها بس لحاجه بيتي مريحه لو سمحتي لحد متصل علي الدكتوره تجي و نطمن عليها وسبها وطلع من الاوضه مخنوق ومدايق جداا والقلق والخوف مسيطرين عليه جداا ..
داده صفاء بحنيه وقلق : حاضر يابني وربنا يهدي الأمور
مقار بقلق : الو يا يعقوب ابعتلي دكتوره بسرعه علي البيت وياك تتأخر واللي نهايتك علي ايدي انت وهي فاااهم وتكون دكتوره مش دكتور يا يعقوب مااااشي وقفل السكه علطول
يعقوب بعدم فهم وقلق : الله مالو دااا وبسرعه وبيقوم وبغير هدومه وبيتصل علي المستشفي علشان يبعتلهم دكتوره وبعدها خلص لبس ونزل جري علشان شوف صاحب عمره وبيدعي في سره أنه يكون كويس وبخير لانه كل علته واهلو وبيتوعد لا اي حد بيفكر بس يأذيه وهو هيقتله.

 

 

 

 

الدكتوره وصلت وبدأت تكشف علي فريدة وطلبت من الكل يطلع بره علشان تكشف عليها كويس .. ولكن ازاي .
مقار ببرود وزعق : انتي تشوفي شغلك وانا وقف وبعدين دي مراتي اكشفي عليها قدمي وات*زفتي قولي عندها اي يلااا ..
الدكتوره بخوف : كشفت علي فريدة وخلصت وكتبت العلاج وبتقول بخوف أستاذ مقار المدام عندها انهيار عصبي وهبوط في الدوره الدمويه وده بسبب ضغط نفسي وكتمان وده طبعا عملها انهيار عصبي وهبوط وياريت تاخد العلاج في وقته ومتتعرضش لاي ضغط أو زعل لانه ده بيأثر علي نفسيته جدااا وتهتم بصحتها كويسه بعد أذن حضرتك ومشيت .
مقار طلب من السواق يجيب العلاج وداده صفاء طلعت تعمل اكل لفريدة لحد ما يجيبو العلاج ..
مقار بندم وتفكير في محبوبته : انا اسف يا فري ماكنش لازم اوصل الأمور لكده بس لازم يحصل كل ده الفتره دي علشان اقدار احميكي يا بنوتي بيفوق مقار علي خبط علي باب الاوضه ..
مقار : اتفضلي يا داده في حاجه حصلت .
داده صفاء : ابدا يابني مفيش حاجه بس يعقوب تحت في المكتب مستنيك من بدري وبين علي وشه الخوف والقلق اوي يابني ..
مقار : حاضر يا داده انا نازل بس خليكي مع فريدة لحد متفوق علشان متتعبش اكتر لم متلقيش حد جنبها ..
داده صفاء بحنيه :حاضر يا ضنايا متقلقش أن شاء الله هتفوق هتكون كويسه .
مقار : بعد اذنك يا داده وسبها ونزل يشوف صحبو ..
مقار بحزن : مالك يا بني اي اللي خالك تنزل بليل كده .
يعقوب بقلق اكبر : كده في حاجه من طريقه كلامك دي في اي يا مقار انت مش متعود تخبي عليا حاجه اديلك اكتر من اسبوعين علي الحال ده مالك كده قولي يا صاحبي ده انا اخوك وسندك وانت عارف اني مليش غيرك وانت كمان ملكش غيري وبرغم كده مبتشيلنيش همك ولا حته حزنك وعلطول شيل همي وكل حاجه تخصني مالك في اي ومتقوليش مفيش حاجه وكله تمام علشان انا مش متحرك من هنا غير لم اعرف كل حاجه يا مقار ماشيي هاااا يلاااا قول بقا

 

 

 

مقار بحزن كبير علي ما تسبب فيه لصحب عمره وأخوه : حاضر هقولك علي كل حاجه بس تخليه بيني وبينك بس يا يعقوب ومتتهورش كعادتك تمام ..
يعقوب بتفهم وتركيز : ماشي تمام قول بقا
مقار :. الموضوع هوووووو أن بس عقولكم المره الجايه معلش
اي هو السر الا مخلي مقار يعمل كل ده في فريدة وكمان يخليه يخبيه علي اعز الناس ليه اللي هو صحبه هنعرف في الجزء اللي جاي أن شاء الله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يا من سكنتي قلبي عمدا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى