Uncategorized

رواية حب لا يفنى الحلقة الأولى 1 (معشوقة قلبي 2) بقلم روفيدا السيد

 رواية حب لا يفنى الحلقة الأولى 1 (معشوقة قلبي 2) بقلم روفيدا السيد

رواية حب لا يفنى الحلقة الأولى 1 (معشوقة قلبي 2) بقلم روفيدا السيد

رواية حب لا يفنى الحلقة الأولى 1 (معشوقة قلبي 2) بقلم روفيدا السيد

في مكان..  موحش.  كان هناك  من يصرخ.  ويطلب  النجده….  لاكن بلا جدو  فإن المكان  الذي. وضعوا  به.  لا احد يستطيع  ان يصل له.  كان مهجور.. وهناك اصوت. لراجل. مقرفين. كل ما يردونه. ان يكسب المال  ويشربو الخمر  .  لما تكن  تهمهم  الطريقة  التي. يجمعو بها  هذا المال. فإنهم  ناسو ان  الله  يرا كل شيء  .  ولكنه  يتركهم..  لي يوم  لا ينفعهم  به  هذا المال. ولا هذه الدنيا….. 

شخص.ــ. كل حاجه جاهزه يا باشا. مستنين اوامر حضرتك

شخص ـ تمام.  اسمعو يا رجاله كل واحد ياخد مكانه مش عاوز غلط  المهمه لازم تتم من غير اي غلطه فاهمين..

الكل ـ تمام يا فندم

شخص ـ  يلا كل واحد ياخد مكانه. في رعاية الله

وبدا الكل  يا خد.. مكانه وينفذو الاوامر…

شخص..ـ ايو يا باشا كل حاجه تمام.   متخفش يا باشا البضاعه هتكون. بره مصر بكره الصبح.. 

شخص ـ تمام مش عايز غلط انت فاهم الغلطههنا فيها رقبتك..

شخص ـ وهو بيحط.ايده علي رقبته بخوف.. لا لا متخفش مش هيكون في غلط بعون الله…. وقفل

…….

وقد بدا الهجوم.. 

كان مثلا الصياد يصتد فريسته دون اي معانه.

كان يضرب الكل بوحشية.  فانه  يكره الجريمة بكل اشكالها… وها قد انته من  الرجال الذين كانو  يحرسون الباب…. وفجأة

شخص ـ اقف مكانك متتحركش.لو اتحركت هاجر المسدس كله في دماغك..   ارمى سلاحك في الارض.

شخص اخر. ـ  وهو يضع  المسدس  في راس.  المجرم. تؤتؤ ارمي  سلاحك انت يا خفيف ليعورك..

لي لتف..زين.ويمسك الرجل من راسه ويلويه. ويقع الرجل ع الارض  .

مراد ـ طب كانت تسيبني اقضي عليه دايما داخل حامي كد انت

زين ـ بصله..  ومسك المسدس ووجهو نحية راس  مراد. للحظة  بدا مراد بلخوف ولكنه يعرف نظرة صديق عمره فابتسم… ليطلق.زين رصاصته لتاخذ طريقه  الا راس.. الشخص الذ كان يقف خلف مراد.

مراد ــ يا اخي مبتخفش لتيجي في الرصاصه في مره. واموت

.

زين ـ عادي هيقولو  مات شهيد  

مراد ـ زييين.ومسك مسدسه  وضرب الراجل اللي كان جاى يضرب زين

زين ـ  اول ما سمع اسمه من مراد ميل راسه..

وبداو هما الاتنين في الهجوم..   كانو يضربون الكل بوحشية.  فإنهم هنا اذ لما يقتلو… قتلو…. 

مراد ـ  وهو يمسك احد الرجال. انظن مبقاش غير ده..  وهو زاي الشاطر هيقولنا كل حاجه..

واخده ع كرسي. وجاب حبل وربطه بيه

.

زين  ــ بصله. وفض يبص في المكان..

الفريق بتاعه..  دورنا في المكان كله يا زين باشه ومفيش اي اسر  للبنات..

زين. ـ متأكدين..

مراد ـ  وهو  يضرب  ايده  في الحيطه. هيكونو اخدوهم ع فين بس  وراح عند الراجل. قولي  مخبيين البنات فين..

.شخص ـ معرفش يا بيه والله

مراد ـ  والله  طب انا  هخليك تعرف يا خفيف. و فضل يضرب فيه لحد ما خلاص الراجل.قرب يغمي عليه. 

شخص ـ خلاص هقول يا باشا بس كفايه ضرب ابوس ايدك.

مراد. ـ انت كده تعجبني. 

شخص ـ البنات في. ولسه مكملش. وفي رصاصه دخلت في دماغه.

.زين ـ اطلعو  شوفو مين اللي عمل كده بسرعه.

الكل.طلع  . وراح ع المكان اللي جت منه الرصاصه

مراد. ـ وهو يضرب  رجله في الأرض اي كده مش هنعرف مكان  البنات فين 

زين ـ اهد  يا مراد. انا جيت انفذ مهمه ومش همشي  من هنا غير ومعايا البنات..

مراد ـ ازي يا زين.   الفريق اللي معانا.دور عليهم في كل مكان ومفيش اي اسر ليهم. حتى  الراجل اللي كان هيقولناا ع مكانهم قتلو واحنا معاه.. ف ما بالك بينا…

زين ـ وهو يمشي في المخزن اللي.كانت في العصابه. قالتلك هلقيهم يعني هلقيهم.. 

مراد ـ طب قولي  هتلقيهم.ازي وانت بتتمش في المخزن كده..

زين ـ وهو يدخل غرفه كانت. تختلف عن باقي المخزن. كان كل شيء فيها مراتب وكان يوجد بها مكتب.  بختصار كانت فاخرة….   مش ملاحظ ان الاوضه دي مختلفه عن باقي المخزن.. 

مراد ـ فعلا…بس البنات مش هنا   ولو هنا هيكونو فين.

 زين ـ  اشار لي مراد انه يسكت.. وراح عند المكتبه.وشالها من ع الحيطه..  ليظهر باب.كان خلف هذه المكتبه.. 

مراد ـ ياولاد الا اي…

 ليخرج زين مسدسه.ويفتح الباب ليجدو مامر. 

مراد  ـ ياتري  الممر ده اخرا اي وهنلقي  البنات  ولا

 لا

شريف.. وهو  واحد من الفريق بتاع زين.    لازم ناخد بالنا كويس واحنا داخلين.. 

معتز ـ عندك حق يمكن يكون كمين  عشان يوقعونا.. يا ريس

.

زين ـ كل واحد ياخد باله كويس. ويجهز نفسه. لاننا اكيد  هيكون في ضرب نار جوا..   يلاا ادخلو.ورايا..

وبدا الكل يدخل.ورا زين.  مراد كان بيامن  ضهره. وشريف.ومعتز وراهم.  لحد ما واصلو لمكان واسع وفاضي.. زين.بدا يتكلم معهم بالشارة. شاور ليهم. بمعني كل واحد يقف في مكانه.. 

وفجأة. يظهر واحد قدام زين ويرفع المسدس عشان يضربه لاكن زين بحركه سريعه. يمايل راسه.  ويتفاد الرصاصه. ويضربه برصاصه في نص دماغه.. بيقع الرجل ع الارض ميت.

 لتخرج راجال. ضخمه. بلا  مثل الوحوش.. 

معتز.  ـ يا حلاوه مش هلحق اتجوز وتفرحو بييي. 

شريف ـ  احنا في اي ولا اي يا زفت. ليجد واحد من الرجال يتقدم.نحيته..  لاكن.معتز. بحركه سريعه.يخبط الراجل.بالرصاصه في رجله..

وشريف. ـ يكمل ويبدأ يضرب فيه…ولاكن الراجل قام وفضل يضرب.في شريف. 

معتز كان رايح يساعد شريف لاكن جله واحد  وبدا يضرب  فيه. 

اما عند زين ومراد. كان كل واحد بضرب في واحد. 

مراد ـ  وهو يضرب في الراجل يخربيتك انت مس عايز تموت ليه..   ليضريه الرجل  ليقع مراد  ع الارض.. 

زين ـ لما يستطيع. الرجل..  ان يمس منه. شيء بلا كان زين هو من  يضربه وبكل وحشيه.  حت اصبح  كل مكان  فيه ينزف  بالدماء.. ليقع  ع الارض.. 

 مراد ـ وهو تحت  ايد.الراجل.. شاطر يازين ممكن بقا تيجي تساعدني وتشيل الجته دي من عليا.. 

زين ـ.  لما انا اجي اشيله من عليك.امااال انت دخلت المخابرات تعمل اي.. 

مراد ـ وهو بيزق الراجل ويدله بالبوكس. كانت غبييي اعم. 

زين  ـ وهو  بياخد  الراجل  من ايد مراد  ويضربه  .  كويس انك عارف  انك غبي

مراد  ـ وهو  بياخد  الراجل تاني  ويضربه بالبوكس.   من بعد ماعندكم 

زين  ـ وكان  لسه هيضرب  الراجل.. بس الراجل  بصله  والله  مانت  تاعب نفسك ان هقع  لوحدي  .  ويقع  ع الارض..  

مراد ـ.وهو بيبص ع شريف ومعتز  اللي كانو خلاص هيموتوا تحت ايدي اللي كانو بيضربوهم…. بص انت شريف وانا معتز..

زين ـ تمام ويروح عند.شريف ويشيل الراجل من عليه. ويبدا ضرب فيه. لحد ما وقع

شريف ـ شكرا ياريس

مراد ـ اي يا زيزو.محتاج مساعدة. 

معتز ـ وهو تحت ايد الراجل..  كل نظر يااابروووو

مراد ـ. شد الراجل  من علي معتز وفضل يضرب فيه.  احد ما. وقع  ع الارض..  

معتز  ـ وانا اللي كانت فاكر  اني مش هدخل  دنيا.. 

مراد   ـ متخفش  هتدخل  دنيا  بس بعد  مانرجع  البنات.. 

زين ــ  في صوت جاى من هنا تعالوا ورايا.

الكل بدا يدخل ورا زين.. 

زين ـ كان واقف قدام باب اوضه.. جاى منها  صوت بنات بتصرخ.. 

مراد ـ هما شكلهم هنا..بس الباب مقفول..

زين ـ وهو بيرجع ورا عشان يكسر الباب.  وكسره فعلاً ليجد.البنات جوا الاوضه.

مراد ـ متخفوش احنا.جينا نساعدكم..  وبداو يخرجو البنات من الاوضه….. الحق يا زين البنت مش  موجوده. 

زين ـ ازي  اكيد مع البنات 

مراد ـ انا دورت مش لقيها. 

شريف ـ معقول  يكونوا اخدوها مكان تاني

معتز ـ، ممكن. 

زين ـ وهو يخبط ايده في الحيطه.. لازم القيها مش هرجع المقر.من غيرها… لياتي صوت من  خلفه..

بدور ع دي يا باشاه طب مش كانت تقول وانا اجبهالك بدل مانت تعبت نفسك وقتلت الرجاله..

زين ــ.  وهو يرفع.مسدسه

مراد ــ اهدا يا زين انت مش شايف ان البنت معاه والمسدس في دماغه..

شخص ـ ايوو اسمع كلام زميلك يا باشا. عشان الحلوه.دي متموتش ودلوقتي كل واحد ينزل سلاحه. يلااا بسرعه قبل ما افرغ.خزنه المسدس في دماغ القطه.دي

مراد ــ اهد. هنزل.اهو ونزل سلاحه وبعده شريف نزل ومعتز.. 

اما زين. كان ماسك المسدس. وفجأة جتلها فكره. وبعدين بص للبنات.اللي كان الراجل مسكها. وعملها اشاره من غير ما خو ياخد باله

الشخص ـ اهاااا يابنت….

لترقد البنت بسرعه ع جنب وزين بحركه سريعه يضرب الراجل بالمسدس في ايده اللي كان ماسك بيهاالمسدس.. 

زين.ـ وهو رايح عند الراجل. ورزعه بوكس????..  وبكل كبرياء  قاله…. مش زين الدمنهوري اللي يتهدد.يا حلو  

هاته يا شريف 

 مراد ـ  برافو عليك يا برووو  المهمه نجحت وكمان جبنا البنت من غير ولا خدش

زين ـ ليه.انت كانت متوقع ان المهمه تفشل.. 

مراد ـ لا طبعا تفشل ازي ومعايا نسر المخابرات..

……….

في.مكان تاني.

 انا لو بنتي حصلها حاجه.هقلب الدنيا انت فاهم. يا سليم

سليم..ـ  اهدا حضرتك انا مكلف احسن فريق عندي بالمهمه دي. 

اللواء  طاهر. ـ امااال فريقك ده اتخر ليه.

سليم. ـ حضرتك متقلقش  . الرائد زين مش هيجي غير وبنت حضرتك معاه هو عمره ما فشل ولا في مهمه..   

لي يدق الباب

سليم ـ  ادخل

ليدخل.زين ومعاه مراد ومعتز وشريف. ويدوا  التحيه الرسميه

 اللواء طاهر ــ هاا  بنتي فين

سليم ـ طمني.يازين المهمه نجحت.. 

زين ـ بكل ثقه وكبرياء  وانت من امت ادتني مهمه وفشلت فيها.وبص نحيه الباب لتدخل تلك الفتاة لترقد نحو ابيها وترتمي باحضانه..

 سليم ـ برافوعليك يابطل.. 

اللواءطاهر ـ شكرا ليكم يا شباب.. 

زين ـ ع اي يا فندم.ده واجبنا.. 

اها صح.يا سليم باشا في.واحد. حطناه في الحجز.روقه. لحد ما  اجي.

سليم ـ لي انت رايح فين 

زين ـ انا دلوقتي مهمتي خلصت.. بعد اذن حضرتك انا  والفريق بتاعي محتاجين راحه. 

سليم ـ تمام خدو بكره وبعده اجازه 

معتز ـ  يعني مش اول ما اوصل البيت الاقي تلفوني بيرن وتقولي جهز نفسك لمهمه جديده 

سليم ـ لا متخفش بس لو حكمت  هتلقي بيرن

والكل خرج

 مراد ـ  هتروح ع الشركه ولا البيت.

زين ـ هروح البيت اغير واطلع ع الشركه

.

مراد  ـ تمام وانا هطلع  ع البيت

وكل واحد  اخد عربيته ومشي

……………

في مكان.تاني في ڤيلاه الدمنهوري

كانت تجلس  ع احد الكراسي تقراء في كتاب الله.

وتبكي  فقد كان القلق  تمكن منها  هذ المره  ع ابنها الوحيد

 انتي مش هتبطلي العاده.دي.بقا. 

روفان ـ فهد.  انت عارف اني.مش برتاح الا لما زين يبقا قدامي  انا قلقانه عليه اوي  الساعه بقت  7 الصبح.. وهو لسه مجاش

فهد ـ وهو يخدها في حضنه.يا روفي يا حببتي. انتي عارفه طبيعة شغله وانه بيتاخر غصب عنه..  وبعدين متقلقيش عليه ابنك بطل.  وهو بينقذ اروح ناس هو تحت حماية ربنا.  

روفان ـ بص انا عارفه ده كله بس برضو مش هرتاح الا وزين.قدامي

 وادي.زين قدامك يا ضي عين زين

روفان ـ.خرجت من حضن فهد.. زين وراحت وحضنته

زين ـ اي يا روفي.مش هتبطلي تستنيني.

روفان ـ  لا مش هبطل.. انت ابني ومن حقي اقلق عليك.

فهد ـ احم.احم نحن هنااا..  اول ما ابنك بيوصل بتنسي اني موجود اصلااا

روفان ـ  طبعا ده زيني  ونور عيني.

فهد ـ بقا كده.يا روفان.

 زين ـ ليخذه في حضنه اكثر..  كده ونص.امي وليا فيها اكتر منك…

لتنظر روفان لفهد بضحك ع غيرته عليها من ابنه..

فهد ـ بغيره يشد روفان من حضن زين  ويخده في حضنه. لا فوق لنفسك كده دي مراتي وحببتي وامي واختي انا ليا فيها اكتر منك ياض انت..

 زين ـ بضحك خلاص.يا ابو الفهود متزعلش نفسك.. 

صح هي فين  العفريته.. مش باينه  ليه 

فهد ـ متقولش عليها  عفريته  

روفان ـ ايو.يا زين متقولش عليها كد  عشان فهد بيزعل ع الاميره بتاعته.

زين ـ مش المفروض انها تصحى علشان الجامعه.. 

فهد ـ بخضه معقول تكون تعبانه.. ومش قادره تروح

روفان ـ لا مش تعبانه انا راحت اصحيها قالت سبيني انام شويه….. 

زين ـ ولا يهمك انا هدخل اصحيها في طريقي.  

فهد ـ بنبرة تحذير.. بلاش  حركاتك  اللي بتصحيها بيها دي.يا زين

زين ـ عيب عليك يابابا ده انا هصحيها بكل هدوء

فهد ـ والله مانا خايف غير من الهدوء بتاعك ده… 

………….

كان يفتح باب الغرفه بهدوء برغم انه عارف ان نومها تقيل بس كان بياخد حذره برضو..

 ويقترب. منها بكل هدوء.وعلى وجهه ابتسامه شريره

ويضع المزمار في ودنها. وينفخ فيه

اعااااااااا.اي في اي.مين مات.  لتنظر لي اخيها الذي كان يضحك. عليها 

زين ـ بضحك. محدش مات بس منظرك وانتي مخضوضه يموت من الضحك

مليكه. ـ. تقوم  من ع السرير.والله من سيباك يا زين. وتجري وراه وتحدفه بي  كل اللي يطلع قدمها..   وبعدين مسكت سكينه وبصت لزين

زين ـ  اهدي.كده.يا لوكه.انا زاي اخوكي برضو.

مليكه ـ دلوقتي بقيت لوكه.. هقتلك يا زين عشان ارتاح منك…  وتجري وراه

زين ـ يا بنت المجنونه.. عايزة تقتلي اخوكي حبيبك الناس تقول اي

مليكه ـ عادي هيقولو قتلت اخوها وريحت الناس منه

زين ـ وانا ميرضنيش الناس تقول عليكي كده..  اي ده اوعي صرصار 

مليكه ـ اعاااا فين اقتله اقتله

زين ـ  يخد منها السكينه بسرعه..  اقتليه انتي.ده لو لقتي.. ويمسك السكينه ويقرب منها

مليكه ـ اي  يا زين يا حبيبي هتعمل اي ده انا اختك الصغيره حببتك

زين ـ اي يا لوكه جبتي ورا ليه  مش كانتي شبح من  شويه وهتقتليني عشان تريحي الناس منيي

مليكه ـ  بهزر يا بروو اي مبتهزرش..

زين ـ   عشر دقايق وتكوني جهزتي غير كده هسيبك وامشي فاهمه.

مليكه ـ عشر دقايق لا كتر خيرك  هلحق البس الكوتشي فيهم

زين ـ خلاص يبقا خمس دقايق وكلمه تانيه. هتبقا دقيقه 

مليكه ـ لا وعلي اي  فوريره.

……………..

ع الفطار..

روفان ـ هما الولاد لسه منزلوش

فهد ـ هتلقيهم نازلين دلوقتي

 زين ـ   كان ينزل من ع السلم.. بكامل انقته. 

روفان ـ راحت عليه بسم الله الرحمن الرحيم.. تبارك الرحمن. وفضلت تقرا.اية الكرسي.

زين ـ اي يا امي  هتفضلي  تقراي عليا اية الكرسي قبل ما اخرج   علطول كده…

فهد ــ متحولش امك مش هتتغير

روفان ـ اها مش هتغير. هفضل كده 

مليكه ـ.صباح الفل ع الناس الفل..

فهد ـ صباح الورد.ع وردة ابوها..

 روفان ــ صباح العسل يا قلبي  يلاا عشان تفطارو.. وتلحقي جماعتك

.

 مليكه ـ   اي يا فهوودي مش انت قالت هتاخدني  السينما..  

روفان ــ اي فهودي ده.اسمها بابا.

مليكه ـ  قولي انك غيرانه يا روفي.. مش هزعل والله قولي ????

  فهد ـ بضحك.اها هنروح يا قلبي. بس.خليها بكره عشان عندي اجتماع مهما انا وزين النهارده.. 

مليكه ـ تمام بس وعد.

فهد ـ وعد 

روفان ـ كل كويس يا زين

زين ـ. مانا باكل اهو يا روفي

مليكه ـ اوعدنا بشوية.دلع زي دول يارب… 

روفان ـ كفايه عليكي دلع ابوكي يا ختي..

زين ـ  يلاا يا مليكه. لو اتخرتي همشي..   وخرج..

مليكه ـ والله من عارفه اي معمله مرات الاب دي 

زين ـ سمعتك. علفكره

مليكه ـ يقطعني..ده لساني مانت عارف مبيقدرش يسكت.

طب ـ يلاا يا ام لسانين..

وخرجوو

…….

في العربيه  

مليكه ـ قولي يا برووو. اي اخبار مهمه امبارح

زين ـ  مش هقولك وبعدين مانتي عرفتي  من المخبر بتاعك عايزة اي تاني

مليكه ـ بتحاول تتوه ع الموضوع..  اها صح   بابا بيقول ان  ليليان هتنزل بعد بكره وتستقر في مصر 

زين ــ   بيحاول يبين انه مش فارق معاه طب كويس

 مليكه ـ  زين انا عندي محاضراتين بس   هخلص واكلمك عشان تاخدني

زين ـ تمام.  

وبعد فتره وصلوا  عند الجامعه

 مليكه ـ  متنساش تعدي عليا يا زين

زين ـ حاضر

ومشي

ومليكه دخلت الجامعه..

وقبلت صحبتها.    هنا

هنا ـ اي يا بنتي اتخرتي ليه المحاضره هتبدأ

مليكه ـ اسفه  صحيت متاخر والله 

هنا ـ بس فكك اي الجمال ده.كله..

 نعم فإن.مليكه كانت تمتلك جمال خاص.يلفت الانظار.   ف لها عيوني عسلي فاتح تسحر.من يارها.وبشرة بيضه مثل بيض الثلج. وكان طولها مناسب  

مليكه ـ جمال اي انتي اللي قمر ويلاه بينا عشان المحاضره 

هنا ـ يلاا

وراحوا دخلو المحاضره

…………..

 امام شركة  من اكبر الشركات في العالم.  

تقف  السياره معلنه عن وصول  الوريث الوحيد لشريكات الدمنهوري..  زين الدمنهوري 

لينزل زين بكل كبرياء  ووسامه  ف نعم انه يمتلك من الوسامه  . فإنه يملك عيون رمادية اللون. وبشره قمحية.وجسد ممشوق.  فإنه يتوج ع عرش الوسامه ملك…

ليدخل زين الشركه ويقف.الكل  احترام له  فانه يستحق.  فان الكل يعمل له الف حساب. لانه لا يغفر الاخطاء.. 

ووصل لمكتبه..

 زين ـ مني ابعتيلي.الاوراق  بتاعت الاجتماع بتاع النهارده ارجعهم قبل الاجتماع. 

مني ـ حاضر يا فندم

وكلها كانت ثواني والورق كان قدامه.وبدا يراجع ع الوارق 

 ليدق الباب. 

زين ـ ادخل

فهد ـ اي الاخبار  الورق سليم

زين ـ قام وقف  اتفضل الاول اقعد   . مكانك 

فهد ـ ده مكانك انت يا زين 

زين ـ لا طبعا  ده مكاني في غيابك بس.لاكن في  وجودك يبقا ده مكانك انت. 

فهد ـ ابتسم ع اخلاق ابنه واحترامه.له  وراح وقعد… اهو يا سيدي.قعدة قالي بقا اي رايك في الثفقه دي 

زين ـ اولا. هي كويس واحنا مستفادين.بس في شويه شروط هغيرهم وبكد نبقا  احنا  اسفادنا اكتر. 

فهد ـ تمام اعمل الي شايفه صح الثفقه دي بتعتك 

لتدخل. مني 

مني ـ  الوافد الالماني وصل حضرتك وهما في غرفه الاجتماعت دلوقتي. 

فهد وزين تمام. 

.

فهد ـ يلاا بينا 

زين ـ يلاا 

وراحوا غرفة الاجتماعت والكل وقف احترام ليهم.. 

.

وبدا  زين. يشرح تفصيل  الثفقه

اكرم ـ افهم من كده ان حضرتك وافقت ع الثفقه ونقدر نمضي  الورق 

زين ـ انا موفقتش وكمان ومرفضتش. 

اكرم.ـ يعني اي 

زين ـ يعني في شوية شروط لازم تتغير  وكمان في شرط عاوز اضيفه ع الشروط.فا لو حضراتكم وافقتم يبقا الثفقه تمت.

اكرم ـ بدا يفهم.الوافد الالماني  كلام.فهد. وهما وافقوا

اكرم ـ تمام ممكن تشرحلنا اي هي.شروط حضرتك.

زين ـ اوك.ووقف وبدا يشرح  بكل ثقه 

وكان فهد،ـ بينظر ليه بفخر.  لانه دايما بيشوف.زين عظيم.. ودايما بيفرح بنجاحه. 

………

اما عند.مليكه فا كانت خلصت محاضرات. 

مليكه ــ يووو زين اتخر ليه 

هنا ـ اهدي زمانه جاى 

مليكه ـ اول مره يتخر عليامش عويده

وفجأة.تلفونها يرن 

مليكه ـ.ده رقم غريب 

هنا ردي.يمكن زين ولا حاجه.

مليكه ـ ردت الو 

شخص ـ ايو يا قطه 

مليكه ـ مين انت

شخص مش مهم مين المهم هقولك كلمتين.  اخوكي وابوكي الغالي عندهم اجتماع دلوقتي.طبعا.وفي بقا في المبنا اللي قصدهم..  قناص بيستعد عشان يعلن لكم خبر موتهم… ف لو  تقدري تلحقيهم  الحقيهم وفضللل يضحك..

مليكه ـ بدموع الو انت يا حيوان.

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراء باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية نهر موسى للكاتبة منار أحمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى