Uncategorized

رواية شروق الليث الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبوالخير

 رواية شروق الليث الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية شروق الليث الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية شروق الليث الفصل الأول 1 بقلم ميرا أبوالخير

الجد بصرامه:  دا يلي عندي هتتجوزها يا غيث. 
غيث بغضب:  اتجوز مين بقا غيث المنشاوي يتجوز حتة عيلة عمرها17 سنه انا اكبر منها بكتير لا و ايه جاهلة و من العامة كمان اسيب مزز الدنيا وابص لحته عيلة . 
الجد بنفذ صبر:  انا اديت كلمه للناس هتكسر كلامي. 
غيث بغضب:  مش هتجوزها مش انا يلي اتجوز بت زي دي. 
الجد بحده:  خلص الكلاام بكرا هننزل البلد و يتكتب كتابك عليها مفهوم وايلا مفيش ورث تجيب حتة عيل منها تاخد ورثك . 
غيث بص له بغضب ومشي. 
……………….. 
في مكان ما. 
مرات الاب بحده و بتضر*بها بالحزم:  بقا بتبوظي البيت ومش بتعملي الاكل يا بنت نعمات. 
شروق بالم:  والهي عملت ابوس ايدك سبيني ج*سمي وجعني والنبي. 
مرات ابوها رمتها علي الارض:  غوري كتك الارف في خمس دقايق البيت دا يتروق فاهمه. 
شروق بدموع والم:  ح حاضر. 
سابتها ومشيت وهي دموعها علي خدها. 
داخل شخص ما:  مانا قولتلك احسن خاليكي كده. 
شروق بخوف:  انت يلي بوظت عشان انا اضر*ب. 
هيثم بخبث:  اه طلما مش هتسمعي كلامي. 
شروق:  اطلع برا. 
هيثم بمكر:  يا بت اعقلي هي ليلة هيقضيها معاكي و هتاخدي كتير. 
شروق بغضب:  انت زبا*لة وانا مستحيل اعمل كده. 
شدها من شعرها:  بقا هي كده طب انا هوريكي هعمل ايه.
سابها وهي خايفه وبتترعش. 
……………. 
عند غيث. 
السكرتيره بدلع:  وامضي هنا يا فندم. 
غيث بقرف:  اي محن الكلاب دا يا بت انتي اتلمي وايلا تغوري داهية تاخدك. 
السكرتيرة بخوف:  ا اؤمرك. 
وطلعت جري. 
احمد بيداخل:  اي يا شبح مالك. 
غيث بغضب:  جدي هيجوزني بالغصب. 
احمد بضحك:  بتهزر صح هي مين. 
غيث:  معرفش بنت من البلد و جاهلة وصغيرة. 
احمد برفع حاجب:  دا بجد. 
غيث:  ههزار معاك انا. 
احمد:  وهتعمل ايه. 
غيث بخبث:  هعمل المطلوب وبعدين ارميها. 
احمد:  اشطا هتسهر معانا النهارده. 
غيث:  لا. 
احمد: اوك سلام. 
……………….. 
تاني يوم. 
شروق بدموع:  لا مش عايزة اتجوز. 
مرات ابوها:  بت انتي تحمدي ربك انه واحد زي غيث المنشاوي بص ليكي ودفع فيكي كتير. 
شروق بصدمه:  ا انتم بعتوني. 
مرات ابوها ببرود:  اه يلا عشان هما برا. 
شروق بقلة حيلة لابست وحطت حاجة علي وشها بص غيث ليه بقرف. 
بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير. 
الكلمة دي كافية انه تد*مر حياة شروق. 
هيثم بهمس:  مبروك يا عروسه بس وحياة امي لهتعملي يلي في دماغي. 
شروق دموعها نزلت. 
غيث ببرود:  يلا. 
شروق اؤمات براسها ب يلا. 
…………………… 
داخلت الفيلة جميلة جدا جدا تحت نظرات ترحيب ونظرات غيظ.
غيث ببرود:  دي اوضتك يلي تحت السلم اوضة الخدم مكانك. 
شروق ابتسمت و راحت لهناك و هو راح البار يشرب.
قلعت وصلت و نامت وبتبكي علي الاقل مفيش ازعاج من مرات ابوها و هيثم تاني. 
غيث بيشرب بكل جبروت لحد ما سكر راح قام وبص علي اوضة شروق وداخل لاقها نايمه. 
راح حضنها. 
شروق كانت بتحلم ضربته كف وفاقت:&nbs
p; ا انت. 
غيث بغضب:  يا بنت الك لب بتمدي ايدك عليا. 
شروق بخوف:  والهي لا ك… 
ااااااه.. قلم وقعها علي السرير. 
غيث بغضب اعمى:  وحياة امي مش هسيبك مش جدي عايز عيل عشان اورث بيه عنيا. 
شد الفستان من عليها بيد واحدة اصبحت عار*يه امامه وانقض عليها بلا ر*حمه تحت صوتها وصراخها بلا اي شفقه عليها. 
بعد شوية. 
غيث بيصدمه:  انتي مش بن………. 
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى