Uncategorized

رواية طليق أختي الفصل العاشر 10 بقلم آية زين

رواية طليق أختي الفصل العاشر 10 بقلم آية زين

رواية طليق أختي الفصل العاشر 10 بقلم آية زين

رواية طليق أختي الفصل العاشر 10 بقلم آية زين

 رقية بدموع:يو..يوسف..الحقني يا يوسف..
يوسف بخضة:رقية..مالك يا عيوني فى اى! اهدي..
رقية بدموع:دا..داليا يا يوسف..الحق داليا
يوسف بغضب:ملنا…
رقية بتوهان:بابا..اتصل ب بابا يلحقها يا يوسف انا معرفش اختي مالها..الحق داليا يا يوسف
يوسف بعدم فهم:اى اللى حص…
رقية وهيا بتتصل بأبوها:مش وقته يا يوسف مش وقته.. بابا..اخرج حالا روح لداليا بالله عليك
الاب:فى اى يا رقي…
رقية بدموع:يا بابا والنبي اسمع مني..لو تعرف حد من جيرانها خليهم يروحوا يطمنوا عليها وانا ويوسف هنجيلكم..بس متتأخرش بالله..مش عايزة اخسر اختي
الاب:يا بنتي طيب فهميني..
رقية بتلم هدومها وهدوم يوسف:انا نفسي مش فاهمة غير ان اختي فى مشكلة..فالحقها يا بابا بالله عليك
~~~~~~
الاب بخوف: يعني ايه سا.يحة فى د.مها!!اتصلتوا على الاسعاف! ماشي أنا دقايق وهكون عندكم
الام بدموع:بنتي جرالها اى يا حاج! 
الاب بخوف:ادعيلها..ادعيلها عشان لو ربنا ان.تقم من اللى عملته فى أختها مش هترجعلنا تاني..
الام:لا..لا متقولش كده..ربنا يردها بالسلامة واحنا مسامحين والله..والله مسامحينها
~~~~~~
محمد بنوم:ماما..يوسف
ام احمد:اسكت يالا..
احمد:بس يا ماما متزعليش حفيدك
محمد:انت واخدني ورايح فين يا اونكل! 
احمد بخبث:بابا قال هنلعب سوا ولما يلاقينا يكسب هو..
محمد:لا لا..احنا اللى هنكسب..بس احنا رايحين فين؟ 
احمد:دى مفاجأة بقا..
~~~~~~
رقية بدموع: انا عايزة ابني يا يوسف..داليا قالت احمد خده..انا خايفة على محمد اوى..
يوسف: هنلاقيه يا حبيبتي متقلقيش..ان شاء الله هنلاقيه ويرجع لحضننا ونخلص من كل ده بقا 
~~~~~~
ام احمد بخبث: بس الحمدلله اننا خلصنا من داليا دى..اهى زمانها ماتت وارتاحنا منها..
احمد بيبص على محمد:هشششش..الواد هيسمعك..
ام احمد:يااخويا ده عيل 3 سنين..هيفهم اى يعني! وبعدين انت كنت عايز تخلص منها..ادينا خلصنا منها خالص اهو..
احمد بتنهيدة:فعلا يا ماما..دى غمة وراحت من حياتي..
محمد بخوف لنفسه:ماما كانت بتقول اننا مينفعش نتكلم وحش على حد..عمو ده شكله شرير..انا عايز يوسف ورقية..اعمل اى..ااااه انا عرفت هعمل اى..شكلنا هنلعب فعلا..بس يارب يوسف يجي يارب
محمد بدموع:ااااااه..انا تعبان اوى يا عمو
احمد بخضة:مالك! فى اى! 
محمد:محمد ببتعب من العربيات..وقف العربية..
احمد:شوية وهنقف فى استراحة وهننزل
محمد بزهق:ماشي..
~~~~~
الاب للدكتور:طمني ياابني الله يخليك
الدكتور:للأسف نز.فت د.م كتير ودخلت فى .غيبوبة.. الحمدلله ان ا.لضربة مجتش فى .منطقة. حيو.ية..هيا دلوقتي هتبقا فى العناية فترة لحد حالتها ما تستقر.. ومعلش الزيارات ممنوعة
الام بلهفة: اهم حاجة تكون بخير ياابني الله لا يسيئك..
الدكتور:ان شاء الله خير يا حاجة..دعواتكم ليها الفترة الجاية..
~~~~~
محمد بهدوء:ممكن اروح الحمام! 
احمد: يلا يا حبيبي وانا هاجى معاك
محمد بسرعة: لا..انا كبير..هروح واجى
احمد: ماشي يا بطل بس متتأخرش..احنا هنستناك هنا اهو
محمد بيمشي شوية وفجأة يخرج من الاستراحة ويجري 
محمد بدموع:يارب..يارب خلى يوسف يلاقيني وانا مش هزعله تاني ابدا..يارب متخليش عمو ا.لشر.ير يشوفني يارب
ام احمد باستغراب: هو الواد ده اتأخر ليه! 
احمد:والله ما عارف..انا هروح اشوفه كده واجيلك..اسبقيني انت على العربية
بعد ربع ساعة
ام احمد:فى اى يا احمد! ومحمد فين اومال! 
احمد: روحت الحمامات ملقتش حد هناك..ولما سألت النا.س قالولي انهم شافوه طالع بيجري من الاستراحة
ام احمد: ياابن ال…الواد ده لازم يجي..وانا هربيه من اول وجديد
احمد بغل: كنت مستهو.ن بيه..بس شكله كده عايز يحصل أمه
ام احمد: سوق بسرعة اكيد مش هيكون ب….حاااااسب
*لا حول ولا قوة الا بالله..العربية دخلت فى عمود ا.لكهر.با..تعالوا نحاول نخرج الناس دى
“لا لا استنوا..ده البنز.ين بيتصفى..ابعدوا عشان العربية ممكن تنف.جر فى اى لحظ…ااااااه
~~~~~~
ابو رقية:انا مش فاهم حاجة..
*……
ابو رقية بصدمة:ازاى ده! امتى حصل! 
*……
ابو رقية:لا حول ولا قوة إلا بالله..انا هاجي دلوقتي واشوف الموضوع ده..شكرا لحضرتك..سلام 
ام رقية:خير يا حاج فى اى! 
ابو رقية:ده جار داليا بنتك بيقول ان البوليس جه البيت وبيقول ان احمد وامه عملوا حا.دثة وما.توا هما الاتنين
ام رقية: يا .مصيبتي! 
~~~~~~
يوسف:طب هنروح دلوقتي لداليا المستشفى يمكن تعرفنا محمد فين! 
رقية بتعب:يلا يا يوسف الله يخليك انا قلبي وا.جعني لوحدي
يوسف بدعم:اتفائلي خير يا حبيبتي وان شاء الله محمد هيرجع لحضننا..متقلقيش
~~~~~
الدكتور:مين رقية يا جماعة! المريضة فاقت وعمالة تنادي عليها
ام رقية:اختها ياابني..هيا شوية وجا…
رقية بلهفة: داليا عاملة اى يا ماما طمنيني
ام رقية:كويس انك جيتي يا بنتي..اختك فاقت وعايزاكي
رقية:ممكن ادخلها يا دكتور! 
الدكتور:بس يا ريت متغيبيش عندها..عايزين لسة نطمن عليها
~~~~
داليا بدموع:رقية! انا اسفة
رقية بسرعة:متتأسفيش يا. هبلة .ده احنا اخوات..بس بالله عليكي قوليلي محمد فين! 
داليا بدموع:احمد خده وهيروح بيه الصعيد..كنا واخدين شقة هناك عشان متعرفوش مكاننا..انقذي محمد منه يا رقية..انقذي محمد
~~~~
يوسف بهلفة:ها.. قالتلك احمد ومحمد فين! 
ابو رقية باستغراب:واى اللى خلى محمد مع احمد ياابني
يوسف بغضب:داليا كانت خاطفاه ودلوقتي محمد خطفه..قالتلك هما فين ولا اى! 
ام رقية بدموع:يا مصيبت.ي يا مصيبت.ي..احمد وامه لسة عاملين حادثة دلوقتي والعربية ولعت بيهم
الدكتور:للأسف يا جماعة..مدام داليا اثر الوقعة العمود الفقري اتأثر..وده هيسبب لها ش.لل..ارجو انكم تراعوا الموقف
يوسف بلهفة:رقياااااااا..لااااااا
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى