روايات

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الجزء الرابع والعشرون

رواية منزل تجمع به الأحبة البارت الرابع والعشرون

رواية منزل تجمع به الأحبة الحلقة الرابعة والعشرون

كانت تجلس في غرفتها
فجائها اتصال من ادهم نظرة للهاتف بحزن و تركته ولم ترد عليه فقام ادهم بالاتصال مره اخري فتنهدت وقامت بالرد فقلبها لم يطاوعها
ادهم بهدوء رهف
عندما استمعت رهف لصوته قامت بالبكاء
ادهم بهدوء رهف انتي سمعاني
فقامت رهف بمسح دموعها وبجمود عاوز ايه ياادهم
ادهم بنبرة طبيعيه انتي لسه زعلانه
رهف بسخريه هزعل من ايه انت عملت حاجه لسمح الله
ادهم بجديه رهف انتي عارفه اني بعمل كده علشان مصلحتك وعشان خايف عليكي
رهف بجمود وانا مبقتش صغيره ياادهم وعارفه مصلحتي كويس
وبتنهيده أحمد اتقدملي وانا وفقت
ادهم بصدمه ايه
رهف بدموع سلام ياادهم
ادهم بغضب رهااااف انتي ازاي مقلتليش
رهف ببكاء وانت من امته بتسمعني من امته وانت بتاخد رأي من امته ياادهم انت بتحكم عليا وبس بتتهمني من غير ماتسمعني انت اناني ياادهم وانا بكرهك
ادهم بحزن بتكرهيني يارهف
رهف بدموع ياريت ااقدر ياادهم ياريت واغلقت الهاتف
لما يتحمل ادهم فكرة خطوبتها لأحد غيرة فظل يكسر في كل شيء ويصرخ بغضب وبعدها غادر المنزل فكان المنزل عباره عن حطام من كل شيئ وذهب للعب الرياضه فعندما يغضب ينفس عن غضبه في الرياضه وبعد عدة ساعات من لعب الرياضه كان ادهم يقسو علي نفسه
المدرب ادهم هذا خطرا عليك.. ارجوك توقف
ادهم بغضب غور من قدامي وظل يلعب الي ان اجهد نفسه وذهب الي البيت ورتمي علي الكنبه
وفي الصباح قام اسر بالأتصال عليه
ادهم بهدوء نعم يابابا
أسر بجديه ايه اللي المدرب قلهولي دا
ادهم بغضب هو بيرقبني والا ايه
اسر بجديه ادهم اتعدل وانت بتتكلم معايه ومش مشكله اللي تخليك تعمل في نفسك كده لو واثق من نفسك كنت وجهت
ادهم بدموع خايف يابابا ومش قادر افكر
اسر بحب انا عمري ماعرفت عنك الخوف وصدقني ياادهم كل اللي رسمه في خيالك هيبقا غلط ومش هتعرف غير لما يفوت الاوان
ادهم بحزن بس هيا قلتلي انها بتحب غيري
اسر بهدوء لو بتحب غيرك مكنش دا هيبقي حالها لما تمشي رهف حبسه نفسها في اوضتها من يوم مامشيت فكر بقلبك ياادهم وواجه عشان متندمش بعدين ياابني رهف بتحبك
ادهم طيب ليه قلتلي انها وفقت علي الواد اللي متقدملها دا
اسر بسخريه اظن مش محتاج مني افهمك
ادهم ببتسامه شكرا يابابا
أسر بحب اما نشوف هتعمل ايه
ادهم ببتسامه هبهرك.
اسر بسخريه بكره نشوف واغلق الهاتف
ادهم ببتسامه استعنا علي الشقا بالله
وبعد شهر حاول ادهم انهاء كل عمله وحجز اقرب طائره وغادر دون علم احد
في هذا الشهر لم تحدثه حور ولا مره فكانت طوال الوقت تبكي فهي كذبت عليه عندما صرحت بموفقتها علي احمد فهي لا تريد ان تظلم احد فقلبها يحبه منذ الطفوله ولن يأتي مكانه شخصا اخر
وعندما كانت تقف في الشرفه استمعت لصوت يقول
وحشتيني
فنظرت رهف ورأها وعندما رأته تجمعت الدموع في عينها فذهب ادهم اليها وقام بضمها وبحب انا اسف حقك عليا
رهف ببكاء انا بكرهك وظلت تلكمه فسحبها ادهم وقام بضمها بحب وبصوت خفيف وانا بحبك
فنظرت له رهف بدموع انت اناني مش بتحب غير نفسك
ادهم بابتسامه قام بمسح دموعها وبهدوء اناني بحبي ليكي يارهف
رهف بدموع بس انا مشفتش منك غير غضب و اتهام انا بخاف اغلط عشان عرفه عصبيتك عارفه اني لو غلط انت هتعقبني وعقابك ببقي بعدك وانت عارف اني متعلقه بيك بتصعبها عليا او ياادهم
ادهم بحزن انا اسف ياروحي علي كل الوجع اللي سببتهولك بس انا بخاف اللي حصل زمان يتعاد بشد عليكي لاني مش هستحمل تضيعي مني يارهف انا مقدرش استحمل اللي حصل دا تاني
فقامت رهف بضمه وبحزن وحشتني اوي ياادهم
وانتي كمان وحشتيني ياروح ادهم
وبسخريه مكنتش اعرف انك ديبه فيا كده
رهف بسخريه هي الاخري عشان جبله ياروحي
ادهم بضحك انا جبله يارهف ماشي فقامت بالجري
ادهم بضحك تعالي هنا ياجبانه
وبعدها اتي سليم وقام بطلب رهف نزلت رهف اليه وكان اسر يجلس هو ايضا فذهب ادهم ليعلم ماذا هناك
سليم بهدوء رهف ياحببتي في عريس متقدملك وانا قلت اخد رأيك
رهف بستغراب عريس مين يابابا
سليم بهدوء هو جالي كام مرة وراح لخالك وانا قلت ااجل الموضوع بس الحق يتقال شاب محترم ومن عيله محترمه
كان ادهم يستمع والغضب يعميه
رهف بستغراب مين يابابا
ادهم بغضب وانتي عوزه تعرفيه ليه بتفكري
سليم بهدوء الشاب محترم ياادهم وانا سئلت عنه وهو زميلها في الكليه
ادهم بغضب وانتي رأيك ايه يارهف
رهف بهدوء اللي تشوفه يابابا
ادهم بغضب نعم ياختيي ايه اللي تشوفه دي
سليم بجمود ادهم صوتك دا ميعلاش
ادهم بغضب مكتوم انا اسف ياخالو بس رهف مش موفقه
سليم باستغراب وانت عرفت منين
ادهم بهدوء علشان انا طالب ايدها
سليم وهو يرفع احد حاجبيه لا ياشيخ
ادهم بجديه انا كنت ناوي اجهز يوم اجيلك فيه بس الظاهر مبقاش ينفع وانا طالب ايد بنتك
سليم بهدوء وان قلتلك اني مش موافق
ادهم بهدوء مش هيحصل لاني عارف انك مش هتستأمن بنتك مع غيري وثانيا محدش بياخد حاجه بتاعت الادهم ولا ايه ياسليم بيه
سليم بتحدي بس انا ااقدر ياابن اسر
ادهم بتحدي هو الآخر علي عيني بس مش في دي
اسر بجمود هنقرأ الفاتحه ولا لسه هتتلكو كتير
ادهم بابتسامه نقرأها ياكبير وقرؤ الفاتحه وقامت حور بالتهنئه وببتسامه الف مبروك ياحبيبي
ادهم بحب قام بضمها الله يبارك فيكي ياحوريه
وبعدها قامت بتهنئة ابنتها
تالين بدموع مبروك ياادهم
ادهم بحب الله يبارك فيكي يااعز الناس وقام بمسح دموعها
وبعد التهنئه غادر الجميع الي الحديقه وذهبت رهف لجلب بعض المشروبات… فتسحب ادهم وذهب ورأها وعندما جلبت رهف المشروبات التفتت راته يقف وعيونه تطلق شرار
رهف بخضه حرام عليك ياادهم وقعت قلبي
ادهم بغضب اقترب منها وقام بإلصقها في الحائط وبنبره مرعبه انتي ازاي تقولي لولدك اللي تشوفه يابابا ليه مرفضيش علي طول ليه كنتي سكته ولا اكن فيه حاجه
رهف بهدوء عشان عرفاك جبله ياحبيبي وكنت عوزاك تتحرك
ادهم وهو يقترب منها لا يشيخه
رهف ببتسامه انا بحبك ياأدهم بحبك من واحنا اطفال وكنت متأكده ان مهما حصل مش هقدر اشيلك من قلبي ومش هقدر اظلم حد عشان انا محبتش والا هحب حد غيرك
ادهم بحب قام بضمها وانا بعشقك ياروح وقلب ادهم متعرفيش لما كذبتي وقلتلي انك بتحبي الواد دا انا كنت بتعذب قد ايه
رهف بحب انا اسفه اني كذبة عليك بس انا اتصدمة منك وكنت عوزه اوجعك زي ماوجعتني
ادهم بحب مش هتحصل تاني فبتسمة رهف وقامت بضمه
وبعد مرور اسبوع اقام ادهم حفله كبير لخطوبته هو ورهف وقام بكتب الكتاب
وبعدها قام الجميع بالتهنئه
فرأت رهف فتاه فائقة الجمال وتأتي بتجاه ادهم فوقف ادهم بابتسامه عن رؤيتها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منزل تجمع به الأحبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!