Uncategorized

رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

مشيت جميله 
ومحمد اتصل بالفندق وجابوا له الفطار وطلب بوكيه ورد وجاب الفطار وحط معه الورد وراح يصحي نور 
نور بتفوق لقيته بيلعب في شعرها ا اتخضت نور. في حاجه 
محمد والله حرام انا مش مصدق نفسي ان كل يوم اصحى الاقي الجمال ده كله نائم جنبي
نور.  طب قومي يا اخويا بقى وبلاش بكش خليني الحق اصلي اول يوم تروح على صلاه الفجر بسببك قعدت ترغي  
محمد. معلش المره الجايه انا اللي هصحيك وصلت نور  ودخل محمد لقاها قاعده بتدعي ربنا انه يهديه وانهي راضيه بقضائه وبتحمده
 محمد خرج استناها بره قعدوا يفطروا 
محمد.  بصي بقى يا نوري 
نور. نوري هههه
محمد.. ايوه يا نور انت من هنا ورايح اسمك نوري لانك النور اللي نور حياتي ويلا بقى افطري علشان عندي مفاجاه حلوه 
بقلم جوري محمد 
نور.  قشطه يا عم 
محمد. ايوه هاتقلبي على عم عبده القهوجي
نور.  ايوه يا باشا وقعدوا يضحكوا 
محمد.  يلا البسي علشان نروح المفاجاه 
نور. ماشي
 ومشوا وراحوا الفيلا بتاعتهم
نور.  الله شكلها حلو قوي
محمد.  هتشوفيها من جوه انا عملتها بالالوان اللي انت بتحبيها كل حاجه على فكره انت اللي مختاراه 
نور.  ازاي بقى وانا اول مره اجي هنا
محمد. فاكره لما كنت اجي اسالك عن الوان للحيطان وانت كنت تختاري حتى الفرش انت اللي مختاره كل قطعه هات يدك بقى علشان افرجك عليها 
نور. دخلت من باب الفيلا الجنينه رائعه و دخلت الى جوه اول ما دخلت لقيت ورد كثير على الارض مين اللي هي بتحبه وقع عليها ورد من فوق وراح النور مطفي ولعت اضاءه خفيفه بحبال من نور مكتوب بها باحبك يا نوري يا حب عمري
 نور واقفه فرحانه مش عارفه تقول ايه كل ده انت عامله عشاني 
محمد..ولو اعرف اعمل اكثر من كده كنت عملته انما مشاعر اللي جوه ما فيش حاجه تقدر تترجمها وقعد على ركبته قاعده الافلام دي ههه وطلع الخاتم من يده تسمحي لي يا نور اني نبدا حياتنا مع بعض مين دلوقت
 نور ضحكت وهزت راسها بنعم لبسها محمد الخاتم وحضنها قوي وراح شالها و وطلع بها السلم وقال لها هافرجك علي باقتها وانا شايلك في حضني مش عايزك تبعدي عني يا نوري انا ما صدقت انك لي
نور. بس انا تقيل
محمد ثقيله ايه ده انت كلك على بعضك 50 ..60 كيلو يعني سلكت سنان بالنسبه للي بنشيله 
 اتفرجوا على بقيت الفيلا وبعد كده
محمد.. قال لها ايه رايك بقى 
نور. قالت له انا سعيده جدا مكنتش متخيله انك بتحبني كده 
مهما تكلمت مش هاعرف اوصف لك احساسي اللي انا حساه 
محمد بيقرب
نور.  انت هتعمل ايه الدكتوره قالت لا
محمد.. بس ما قالتش ما فيش بوس
نور.  بلاش قله ادب احنا لسه الصبح 
محمد. طب وهي قله الادب ليها معاد 
نور. محمد بليز 
محمد نورا بليز لو علي الليل اجيبه دلوقتي
نور.  وازاي بقى
محمد.  ا اهو يا ستي و داس  على الزرار كل الستائر اتقفلت 
نور بلاش قله ادب
محمد.. والله انا متجوز عشان قله الادب ههه 
نور محمد الدكتورة 
محمد. والله الدكتوره دي شكلها ما بتفهم يا شيخ سيبك منها شكلها بتكرها الرجاله عشان كده قالت اول رجل انتقم منه
 نور يا راجل احنا هنستهبل 
محمد احلى حاجه في الجواز الاستهبال صدقيني 
ونسيبهم بقى وهم ما انفذوش  اي حاجه من كلام الدكتوره قالت  هم حرين بقى
بقلم جوري محمد
وهنا بدات حياه نور الجديده ياترى هتفضل كده ولا الاختين الحلوين ثريا وفاكهة  مبدعين في الخراب ده اللي هنعرفه
الفصل الجاي
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى