Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت العاشر 10 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت العاشر 10 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت العاشر 10 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت العاشر 10 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

فجاءه دخل فارس وسمع هذه الكلمة وصدم بحق وكان يقف لا يعلم ما الذي سيفعله فا حبيبته ستتركه أجل حبيبته آلات وقد اعترف عندما شعر انها سوف تتركه وتذهب وقف فارس وهو مصدوم
احمد:فارس…. فارس
توقف الزمن فقط ينظر لعينيها وراي حزن فيها فاق على صوت والده
احمد:فارس
فارس بصدمه:ها ن نعم
احمد بشك:ممكن تستناني شويه بره
فارس بحزن ولكن برع باخفاءه:تمام
خرج فارس كان اعصارا خرج ورزع الباب ورائه فكان كالثور الهائج ولا يمكن لأحد إيقافه
احمد:ليه يا ملك حد ضايقك يا بنتي
ملك بحزن:لا ابدا بس بس
احمد:بس ايه يا ملك
ملك بحزن:جدتي عرفت اني بشتغل خدامه ولازم ارجع حالا انا خايفه يحصلها حاجه ولازم ارجع مصر حالا 
احمد بتفهم:ماشي يا ملك بس اكيد هتزورينا انتي خلاص بقيتي فرد من العيله 
ملك يا بتسامه باهته:اكيد 
خرجت ملك ولكنها اصتدمت بجسم صلب ولم يكن غير فارس تمسكها فارس من زراعها بقسوه واصبح يجرها ورائه لفوق
ملك بالم:فارس سيب ايدي 
صعد فارس لغرفته وفتح الباب ودخل وهي ورائه واقفل الباب وحاصرها عليه وقال بصدمه:انتي هتسلتقيلي 
ملك بغضب وهي تحاول أن تذيحه من طريقها:فارس ارجوك سيبني امشي انت ليه بتصعب الموضوع عليا بعد اذنك علشان اتاخرت ولازم امشي 
فارس بغضب:مش هتمشي يا ملك غير لما تعرفيني هتمشي ليه 
ملك بغضب لأول مرة:علشان جدتي عرفت اني بشتغل خـدامـه سامع يا فارس خدامه
قالت ملك كلمة خدامه كأنها تذكره انها ليست إلا و خدامه
فارس بغضب:بردو ده مش سبب يخليكي تسيبي الشغل 
ملك بعدم فهم:أنت أنت ليه مهتم بيا كدا ليه انا مجرد خدامه 
فارس بغضب:علشان بحبك
ملك بصدمه:ا ا ا ازاي انت اكيد غلطان 
فارس وهو يمشي في الغرفه ويمسك شعره ويرجعه للوراء:مش….. مش عارف لما بشوفك قلبي بيفضل يدق ولما بتمشي بزعل ولو فرحتي بفرح بحب طفولتك بحب هدوئك بحب جنونك من الاخر يا ملك انا بـحـبـك
تطلعت ملك إليه بصدمه واصبح وجهها شديد الأحمرار 
اقترب فارس منها وقال بأمل:انتي بتحسي بحاجه اتجاهي يا ملك 
ملك بتوتر:ا ا ا ا 
فارس بحزن:عرفت الاجابه يا ملك انا اسف اتف…..
قاطعته ملك وهي تقول بخجل:أه 
برق بعينيه وقال:اه ايه
ملك وهي ترجع خصله قد تمردت من شعرها:اه يا فارس اه 
فجاءه احتضنها فارس بحب كبير وأمل خجلت ملك كثيرا ولم تعلم ماذا تفعل فابتعدت ببطئ وقالت:انا همشي علشان الحق اوصل اسكندريه بليل 
فارس بزعل:لا 
ملك بخجل وجهها كلها أصبح شديد الاحمرار:ا ا ا باي خرجت سريعا فهي قد كانت تموت خجلا ذهبت لغرفة اسيل ولكن لم ترى تلك العيون التي كانت ترقبها كالصقر ولم يكن إلا وهدان 
دخلت إلى غرفة اسيل 
اسيل باستغراب:ملك مال وشك محمر كدا ليه 
ملك بخجل:ا ا ا انا هرجع اسكندريه وهستقيل 
اسيل بزعل:ليه يا ملوكتي
ملك وقد تناست ما حدث منذ قليل وقالت بحزن:تيتا عرفت اني بشتغل هنا وكلمتني وقالتلي لازم انزل اسكندريه حالا انا اسفه يا أسيل 
اسيل وهي تحتضنها وحاول أن لا تبكي فملك بالنسبه لها اختها الذي لم تلدها امها:هتزوريني صح 
ملك بابتسامه:اكيد 
اسيل بحب:كان بودي اوصلك بس انتي شايفه على إلى وهدان بقيت الرجل الأخضر 
ملك بابتسامه:ولا يهمك يا حبيبتي هغير هدومي علشان متأخرش بقى 
اسيل وهي تحاول منع دموعها من الهطول:ماشي 
خرجت ملك فحررت اسيل دموعها وبكت على فراق من تعتبرها اختها 
##################
غيرت ملك ثيابها إلي???? وتركت شعرها مفرود وقد نست كل ما قاله لها فارس
نزلت لاسفل ومن حظها السئ رائها فارس وهي تخرج من الغرفه
فارس بصوت عالي:ملك
انطفضت ملك على صوت فارس العالي ونظرت له بخوف فقد كان يخيف بحق وقالت بصوت مهزوز:ا ا ا ن نعم
ذهب لها فارس كادت أن تجري ملك ولكن مسكها فارس وادخلها الغرفه ونظر لها باعين تفيض منها الغضب
ملك بتوتر:ا ا ا ف ف فارس فيه. ايه
فارس بزعيق:انتي مش شايفه لبسك ولا ايه
ملك بخوف:ا ا ا ماله
فارس بعصبيه:انتي اتجننتي يا ملك عايزه تنزلي كدا ورجلك كلها بايه وايدك انتي عيزاني اتجنن وكمان مسيبه شعرك وانا قولتلك كذا مره تلميه
فجاءه بكت ملك كالأطفال واصبحت تدبدب القدم بقدميها وهي تقول:متزعقليش تاني انا مخصامك متكلمنيش تاني انت فاهم
ضحك فارس بدون إرادته على حركاتها الطفوليه
اخذ رأسها في حضنه فأصبحت تحاول التخلص منه
فارس بضحك:خلاص بقى التيشيرت اتملي دموع عاجبك كدا
ضحكت ملك وهي تبكي
فارس وهي بحضنه:خلاص يا ملاكي انا اسف
ملك باستغراب:ملاكك
امسك فارس وجهها بيديه وقال:طبعا ملاكي وروحي وحبيبتي وقلبي
أصبحت وجهه ملك كاحبة الطماطم 
فارس بغزل:حبيبي بيتكسف
ملك بخجل:فارس بس بقي
فارس بغضب:روحي غيري هدومك واياكي اشوفها قصره فاهمه 
ملك بخجل:حاضر حاضر ممكن امشي بقى اتاخرت اوي 
فارس بحب:ماشي يا حبيبتي هبقي اكلمك 
ملك بخجل:ماشي
خرجت ملك من الغرفه ولكنها اصتدمت بمرام كانت مرام سوف تدخل غرفة فارس
وقفت تنظر بها ملك باستغراب وكذالك مرام
خرج فارس فاصتدم بملك فكان ينظر لهاتفه
فارس بغضب:انتي لسه هنا ومغيرتيش بردو
ملك وهي ترفع حواجبها وتنظر لمرام فكانت مرام تنظر لفارس بهيام:كنت رايحه بس اتخبطت فيها
نظر فارس لما تشير ملك ف وجدها مرام:مرام كنتي عايزه حاجه
مرام بتوتر وخجل:ا ا ا ا الچده بتجولك انزل علشان تتغدي
ربعت ملك يديها فوق صدرها تنتظر رد فعل فارس وهي ترفع حاجبيها
نظر لها فارس بتوتر ونظر لمرام وقال:طيب يا مرام انا نازل
جاء وهدان فجاءه وظل ينظر ل ملك بحب وغرام فغضب فارس وسحب يديها إلى غرفتها ودخل وهي بيده وتقول:فارس أيدي وجعتني سيبني
أغلق فارس الباب وقال:قولتلك غيري هدومك ومغيرتيهاش شفتي الزفت ده كان بيبصلك الزاي
ملك بغضب:والله يعني انت شوفت نظراته ليا ومشوفتش نظرات مرام
ملك بتقلد لمرام:الجده بتقولك انزل علشان الغدي نينينيننيني
ضحك فارس بدون إرادته على حركاتها الطفوليه
ملك بغضب:أنت بتضحك ماشي يا فارس متكلمنيش تاني
جاء لكي تخرق ولن امسك فارس يدها وقال:بردو يا ملك هتغيري هدومك ومش هتخرجي كدا
ملك بطفوليه اصبحي تدب الأرض بقدمها وتقول:انا هغير هدومي بس علشان مش عجباني
ذهبت ملك من أمامه وغيرت ثيابها وعندما خرجت لم تجده بالغرفه أخذت حقيبتها وخدجت فوجدت وهدان بوجهها ولكن من سوء حظها………..
يتبع..
لقراءة البارت الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!