Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

في الكوخ الخاص ب صابر.
صابر ببرود/خلاص لما تيجي بكره نبجا نشوف الموضوع ده .
قمر بعصبية ودموع/بكره ايه ي صابر بجولك حبله دي مصيبه مصيبه.
صابر بغضب/جرا ايه عاد مجولتلك هنشوف حل وبعدين مالك خايفه من ايه انتي مراتي يلا سلام .
عنيات/هي قمر حبله ي صابر.
صابر بشماته/ايوه ي خيتي حصل الي كنت مستنيه وانتجامنا من عثمان هيبجا جامد جوي.
عنيات بعصبية/بس انا مش موافجه علي الموضوع ده ي صابر.
صابر باستغراب/قصدك ايه ي عنيات.
عنيات بحده/قصدي أن دي اعراض بت وربنا ميرضاش بالظلم عثمان وحمدان يستاهلوا الجتل لكن قمر مهما كانت وليه والي بيجي علي الولايا عمره مبيكسب واصل دي شايله ابنك .
صابر/سيبك من الموضوع ده ي عنيات انا هتصرف فيه بطريقتي المهم انتي خالك بالك من حالك.
عنيات /متجلجش عليا ي اخوي .
في دوار العمده …
عثمان /ي مراحب ي مراحب منورنا والله ي سلطان بيه.
سلطان/ده نورك ي حضره العمده خير كنت عايزني في ايه .
حمدان /مصلحه ي باشا مصلحه وهنكسب فيها كتير جوي.
سلطان/وانا احب المصالح.
عثمان /الله ينور عليك ي سعاده البيه هو ده الكلام هو فيه أحلي من المصلحه وبالذات لو ملايين..
سلطان بتساول/وهي ايه المصلحه دي .
عثمان /اثار ي سعاده الباشا لقينها واحنا بنحفروا في الأرض ولجينا أنها تساوي كتير اوي ي باشا .
سلطان/تمام اوي وانا عندي الي هيشتري.
حمدان /كده تمام جوي ي باشا مصلحتنا بجت واحده والرزق هيعم علي الكل ..
في منزل صابر..
ربيع بسعاده/مبروك ي فجر ي بنتي الف مبروك .
فجر بحزن /الله يبارك فيك ي أبا .
ربيع /يلا عاد ي عروسه جهزي حالك كتب كتابك بعد بكره .
صفيه /الف مبروك ي ضنايا .
ربيع باستغراب/هي البت ايه فين انا مش شايفها.
صفيه بغضب/فكرتني ده انا هجوم اجيبها من شعرها كل ده جاعده عند الي متتساما.
فجر /استني ياما انا جايه معاكي .
صفيه بحده/يلا ي بتي.
في فيلا سلطان ..
فارس بسخرية/حمدالله على السلامه ي سليم مبروك ي عريس .
سليم باستفزاز/الله يبارك فيك ي فارس .
فارس باستفزاز/تفتكر لو ساره عرفت هيكون ايه شكلك قدامها .
سليم بقوه/قولها ي فارس لو هو ده الي انت فاكر انك ممكن تمسكني منها تبقا غلطان انا معملتش حاجه غلط انا هتجوز علي سنه الله ورسوله وده حقي الي ربنا ادهالوي يبقا اكيد مش هخاف من ساره.
فارس بضيق/هو سوال واحد ي سليم وتجوبوني عليه بصراحه انت بتحب فجر وهي بتحبك.
سليم بتنهيده/تفرق معاك .
فارس بعصبيه /تفرق كتير ولازم اعرف الاجابه.
سليم /الاجابه أننا ممكن نحب بعض لما تقرب من بعض لما أهديها واطمنها وانسايها الي انت عملته فيها فاهم تصبح على خير وزي مقولتلك الي عايزه اعمله.
فارس بتوعد /الي هعمله كتير اوي ي سليم وهتشوف .
في منزل داليا ..
صفيه بجنون/ي عني ايه مشفتهاش كيف الكلام ده هي مش كانت معاكي .
فجر بغضب/انطجي ي داليا اتكلمي ايه اختي فين .
داليا بمكر/انا معرفش اختك فين هي كانت عندي صح وبعدين مشيت شوفيها بجا هي بتروح فين .
فجر بغضب/جاتك قطع لسانك اختي ايه اشرف من الشرف .
صفيه بخوف وغضب/انطجي يبت لوديكي في ستين داهيه بتي فين .
داليا بعصبية/جولتلك معرفش بتك فين ويلا من هنه شوفوا حد غيري ترموا عليه بلاويكم .
فجر بحده/ماشي ي داليا ماشي بس قسما بالله ماعرف انك وراء اي حاجه عفشه حصلت لاختي  لهتشوفي من العجب يللا ي أما اكيد ربنا هيعترنا في ايه يلا .
داليا بخوف /الله يخربيتك ي حمدان كان يوم اسود يوم مطوعتك ..
في شقه كريم …
كانت تحاول تتدريجيا أن تفتح عيناه لتفتحها اتصال بالاندهاش من ذلك المكان الغريب لترفع رأسها بخوف .
ايه بخوف وتعب/انا فين انا مين جابني هنه .
حنان /اهدي اهدي ي ضنايا الحمد لله ربنا نجاكي كنتي هتروحي في شربه ميا.
ايه بدموع وخوف/ليه هو ايه الي حوصل ابوس يدك جوليلي انا جيه هنا ازي وايه الي حوصل معايا..
كريم بابتسامه/حمد لله علي سلامتك .
ايه بتذكر/دكتور كريم .
كريم باندهاش/انتي تعرفيني .
ايه/ايوه اعرفك انا جيه المستشفي من فتره وانت الي كشفت علي اخويا عمار الي عنده سكر .
كريم بمرح/طب كويس ده احنا طلعنا معرفه.
ايه/هو ايه الي حوصل ي دكتور ابوس يدكم حد يفهمني .
كريم /بصي ي ستي الي حصل وقد قص عليها ماحدث.
ايه ببكاء/اه ي حمدان الكلب هي حصلت ل كده طول عمرك ابن حرام حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
حنان/انتي تعرفيه كويس ي بنتي.
ايه بكره/ده ابن عمي بس شيطان عايز يتجوزني بالعافيه بس بكره كره العما هو وأبوه بهدلونا وسارجوا حقنا.
حنان بضيق/يااه معقوله في بنادمين يعملوا في اهلهم كده .
كريم /ده فيه الي اكتر من كده ي امي .
ايه بابتسامه/دكتور كريم انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي مهما عملت عمري مهكفيك حقك واصل.
كريم بإعجاب/المهم انك بخير.
ايه بلهفه/طب ابوس يدك اكلم اهلي ده زمانهم عيموتوا عليا .
كريم /ماشي بس فهميهم يجوا وخاليهم يخلوا بالمهم أن محدش مراقبيهم فاهمه .
ايه بلهفه/حاضر حاضر .
في دوار العمده ..
حمدان بغضب/كيف ي عني مش جادرين توصلولو ي بهايم بقيتوا شويه حريم ولا ايه اسمعوا يمين بالله لو معرفتوش توصللهم لهجتلكم واحد وراء الثاني غورورا لينصاعوا إليه رجاله ويفروا هاربين للايجاد كريم الذي سرق منه معشوقته لذلك يتوعد له بالكثير .
في شركه عاصم ..
جلال/عاصم بيه كل الملفات بقت جاهزه والبنات كمان.
عاصم يزهق/انت متاكد ان دول كل البنات الي اتقدمت بعد الإعلان .
جلال/ايوه ي عاصم بيه دول كل البنات .
عاصم بهمس/للاسف ولا واحده فيهم هي واضح اني بدور علي ابره في كوم قش .
جلال باستغراب/فيه حاجه ي عاصم بيه .
عاصم /لا لا ابدا ي جلال خود الملفات انت وقوم بالازم.
جلال/تمام سعادتك .
عاصم بتمني/يارب عطرني فيها يارب انا مش عارف ايه الي حصلي من ساعه مشوفتها.
في محل المجوهرات ..
ساره بسعاده/ايه رايك في الكوليه ده ي سليم .
سليم بإعجاب/بجد هايل شيك اوي .
ساره بعشق /واضح أننا متشابهين في حجات كتير اوي .
سليم بغمزه/ودي ادخل حاجه هتخلينا نقرب من بعض يسهوله.
ساره بخجل/انشاء الله ..
رنا بغيظ/ممكن تسيب موبايلك وتنقي معايا لأن الناس بجد عماله تتفرج عليا وعلي شكلنا .
فارس ببرود/انا ماليش في التفاهه والكلام الفاضي ده نقي الي انت عايزاه وحلي عن نفوخي .
رنا بغيظ/ده علي اساس أننا واقعه في هواك ده انا مش طيقاك اصلا لولا الظروف .
فارس باستفزاز/خلاص طالما الظروف استحملي بقا كده الظروف زي الشاطره .
رنا بغيظ/انت بجد بنادم مستفز اوووف ..
فارس ببرود/عارف مش محتاجه تقويلي.
في منزل ربيع ..
صفيه ببكاء /ي ضنايا ي بنتي شوف صوتها كان خايف ومرعوب ازي هي حصلت ل كده ربيع ابن اخوك كان عايز يعمل كده في بتي.
فجر بغيظ وغضب/ابن الكلب قسما بالله مش هاسيبه واصل لاروح اطربق الدوار بتاعهم علي دماغه.
ربيع بضعف وقله حيله/فجر استني احنا مش عايزين حمدان يعرف اي حاجه عن اختك زي مقال م
كريم لانه مش هيتسبها احنا نحمد ربنا دلوجت أنها بخير وربنا بعتلها الي ينقذها في الوقت المناسب . .
فجر بغضب/ي عني ايه ي ابوي هنسيبه عايش كده بعد الي كان عايز يعمله في اختي.
ربيع بقليه حيله/ايوه ي ضنايا علي الاقل دلوقتي لازما ايه تختفي لحد ماجدر احميكم صح .
صفيه بلهفه/انا عايزه اروح لبتي لازما اشوفها صوتها في التلفون ي كبدي كان عيموتني من الخوف عليها.
ربيع /هنروحلها بس مش دلوجت لما الدنيا تعتم علشان حمدان الكلب اكيد مماشي كلابه ورانا .
صفيه بغيظ/والحيه الي اسمها داليا دي هنسبوها.
فجر بتوعد /لاع ي أما دي سيبيها ليا اني انا هعرف اتصرف معاها زين .
في الكوخ الخاص ب صابر ..
قمر بدموع/لاع ي صابر لاع لو روحت جولت ل حمدان ولا ابوي أننا متجوزين اسهل حاجه يجتلوك ويجتلوني .
صابر/جولتلك مليون مره متخافيش انا هجدر احميكي انت مراتي وهتبجي ام ولدي .
قمر برعب/لا ي صابر لا انا مش مستغنيه عنيك انك تعلن جوازنا جدامهم انت كده بتحكم علي نفسك بالموت .
صابر /جولتلك متخافيش الموت مصرنا كلنا وبعدين لو ماعلاناش جوازنا هتعملي ايه في الي فبطنك عاد .
قمر برعب/مفيش غير حل واحد .
صابر /ايه هو .
قمر بدموع/هسجط نفسي.
صابر بعصبيه/اييه انتي باين عليكي اتجنيتي عايزه تجتلي ابننا وتموتي حالك .
قمر بدموع/مفيش غير الحل ده ي صابر مش هستنا لما يجتلوك مش هجدر استحمل ..
في شقه كريم ..
صفيه بدموع واشتياق/ي حبيبتي ي ضنايا كنت هتجنن عليكي ي ايه .
حنان بابتسامه/ربنا ميحرمكم من بعض ابدا .
ايه بدموع /شوفتي ي أما حمدان الكلب كان عايز يعمل فيا ايه لولا دكتور كريم كنت ضعت .
ربيع /بصراحه ي ابني انا مش عارف لجوالك ايه عاد انت رديت فيا الروح ي ولدي .
كريم /ده واجبي ي عم ربيع اي حد ف مكاني كان هيعمل كده المهم أن ايه مينفعش ترجع الصعيد دلوقتي خالص .
صفيه برعب/كيف ي عني انا مش ههاملها بعيده عني واصل .
ربيع /استني بس ي صفيه أما نسمع كريم عيجول ايه .
كريم /ي عم ربيع من الي عرفتوا أن حمدان مش هيسكت وانا اسف ي عني انتوا مش هتقدروا تقفوا قصاده علي الاقل دلوقتي .
فجر بعصبية/متجلجش ي دكتور اختي احنا هنعرف نحمياها زين .
حنان/ي جماعه انا مش مطمنه طب تقعد هنا كام يوم لما نشوف الوضع ايه 
كريم بابتسامه/واطمنوا انا والله بنام في الشقه الي قدامنا.
ايه بإعجاب/انت اي حد معاك ي دكتور كريم لازما يبجا في امان كفايه شهامتك ورجولتك معايا .
فجر بهمس/جرا ايه ي بت هي السناره غمزت ولا ايه انتي لحجتي ده انتي طلعتي ميه من تحت تبن.
صفيه /ي عني ايه عاد مش هتحضر كتب كتاب اختها بكره .
فجر /معلش ي أما عاد اهنه هتبجا في امان اكتر بس ي دكتور كريم فيه حاجه انت ناسيها حمدان واعر جوي واكيد عيسال عليك هنه .
كريم /ده اكيد بس مش هيوصل ل حاجه لاني لسه جديد هنا ومحدش ي عرفني اطمنوا.
حنان /اطمنوا عليها والله دي بقيه بعتبرها بنتي .
صفيه بتنهيده/ربنا يساعدني ويقويني علي فراجم انتوا التنين ..
في فيلا سلطان تحديدا غرفه سليم ..
كان يذهب الي السرير ل يخلد في النوم ليقاطعه رنين هاتفه وهذا لم يكن إلا عاصم .
سليم /عاصم عامل ايه ي حبيبي .
عاصم/الحمد لله ي سولي علي فكره البنات قربت تكمل فين البنت الي كنت حابب تشغلها عندي .
سليم /قصدك فجر معلش ي عاصم عندها ظروف كده جدت بس لو سمحت تخللها مكان .
عاصم /ماشي ي حنين دي واضح انها غاليه عندك اوي .
سليم بضحك/ههههه بصراحه غاليه عندي جدا ونفسي اساعدها .
عاصم /ماشي بس متخليهاش تأخر لأن التدريبات هتبدء.
سليم /حاضر ي عاصم ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
فارس بحقد وهمس/الله الله كمان عايز تشغلها عن عاصم انتوا الاتنين هتشاركوني فيها واضح اني لازم اكتب النهايه علشان اخلص من كل كده ايوه ي بيتر عايزك تمام ثواني وهكون عندك ..
في فيلا بيتر قناص محترف ..
بيتر/خير مستر فارس ما شأنك .
فارس/عمليه بيتر وقصادها خمس مليون دولا .
بيتر بطمع /كام ويترا مين ده الغالي ده الي هتتدفع قصاد موته كل الفلوس دي .
فارس /انا عايزك تقتل …. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!