Uncategorized

رواية اغتصبت ولكن الفصل العاشر 10 بقلم دودي

 رواية اغتصبت ولكن الفصل العاشر 10 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل العاشر 10 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل العاشر 10 بقلم دودي

___ام حور ماتت من الحزن والالم والحسرة ع بنتها من كلام الناس اللي كان بيقطع فيها وهي عارفة ومتأكدة أن بنتها مظلومة وكل الكلام ده كذب ،
احنا عارفين مجتمعناااا عاوز يشهر بالمجني عليها وخلاص 
حتي الام المسكينة التراب خذها قبل أن تر بنتها ،عادت حور وذهبت والدتها لخلق الله ……
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
واحمد قاعد ف البيت وعامل يفكر هو ليه متعلق بيهاا ما خلاص أنقذها وعامل اللي عليه ،بس الحقيقة هو عاوز يعرف حكايتها إيه ..
حتي لما لقا ادم اد ايه متعلق بيهاا وبيحبها ولحفته عليها اول لما شافها ف المستشفي ….
_-_-_-_-_-_- ي احمد يلا الغدا جاهز
=______
ي بني الحاج نحن عناتا
_اي ف حاجة ي سارااا 
_ي عم انا هنا من زمن وبكلمك ،اي اللي واخد عقلك 
_مفيش كنتي عاوزة حاجة _____يلا الغدا جاهز من زمن 
_مشي روحي انا جاي وراكي اهو 
_طيب …….
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
وطبعاًكل ده وادم لسه ف صدمة ،مش عارف يعمل ايه ويتصرف ازي ،طاب يفرح علشان حوريته رجعت ،ولا يزعل ويفارق ،افكار كتير اووي ف دمغه دخل ع حور الاوضة وكانت لسه مش فاقت وفضل يبص ليها وف ملامحها من جديد ،گانه اول مرة يشوفهاا اول مرة يعرفها ،
اول مرة تكون غريبة ولا عارف مين دي …….
__ادم//يأه ي حور كل ده غايبة عني ويوم ما ترجعي تكوني كدا وبالشكل ده ،طاب لما تفوقي إيه اللي هيحصل بعد كدا هتروحي فين بعد والدتك ويبص ليها وبحر دموع عامل بيجري ع حالها ……
افتكر أن كان ليها عم ادم مش عرفه كويس أو شخصياً ،بس هو يعرف ابنه ياسر وكان معه رقمه ،فقرر يتصل عليه ويقوله إلا حصل ……….
-_-_-_-_-_ احمد يلا سلام انا رايك الشغل 
_والدته//طيب ي احمد بس متتأخرش ،اعمى حسابك هنروح نشوف علا بنت صاحبتي …زي ما اتفقنا وتقعد معهاااا ،وتتكلموا هتعجبك ي احمد اوي انا متأكدة 
_ي امي قولتلك ،مش بحب جوا الصالونات ده 
والدته//ي حيبي بئا عاوزة اطمن عليك ،هتفضل كدا لحد امتاااا !؟
احمد //لحد ما الاقي اللي قلبي يروحلهاا واختار اكمل معها حياتي الباقية وتكون امي لعيالي واحد قلبي للابد 
__اللي تشوفه يحيبي ،انا عارفة مش هقدر عليك 
احمد //وهو بيبوس رأسها ربنا يخليكي لينا ي رب ،انا بحبك ،بس سبيني ع راحتي 
والدته//ماشي يحيبي 
__وبعد كدا مشي -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
نرجع بئا لادم ،،،اتصل بياسر ابن عم حور وحكله ع اللي حصل من الاول حتي ياسر اتصدم كل ده اتعمل ف بنت عمه وهم مش عارفين ……
Wait….
_الو ي ياسر 
_الو ي احمد اي ف اخبار عن حور جديدة
_انا مش عارف اقولك إيه بس اللي حصل …….
_طاب هي فين دلوقتي ،وعاملة اي ……
ادم//هي ف مستشفي ال***** ،ولسه ف غيبوبة لحد دلوقتي 
_ياسر//تمام ،انا هجاي ف السكة انا وابويا سلام 
_-_-_-_-_-_-_-وطبعا الحاج احمد راح مع ياسر ،بس ياسر مش قاله اللي ادم قالهوله ،قاله أن حور ف المستشفي وبس كدا ،،، وفعلا راحوا بس هناك الحاج احمد عارف الحقيقة وجاه يمشي 
 بعدنا ادم قاله ،هي ملهاش ذنب استنة بس ي حاج 
الحاج احمد //استناااا إيه ،بعد ما جبتلنا العار وحطت راسنا ف الطين بنت اللي متتسم دي ،
ياسرر//بس مش ذنبها زي ما ادم قالها ي ابوياا  ،وهي ف غيبوبة زي عالم هتقوم منها امتااااا 
الحاج احمد //إلهي ما توع تقوم ابدا ،ي ريتها كانت ماتت وارتحنا منهااا زي امهااا ، والله لو مش كناا ف مستشفي لكنت طختها بالنار وغسلت عارنااا 
___ادم بغضب تتخط مين ي راجل انت ،انت اتجننت دي بنت اخوك ،من لحمك ودمك ،حرام عليك
الحاج احمد //واطخ بنتي لو عملت كدا ،وبعدنا مش انت خطبهااا 
طاب خليك بئا جمبها وشوف هتتجوز واحدة حد اغتصبها  لا وكمان ف بطن عيل ،واهلك هيسمحولك ولا لا ي حلو ….
يلا ي ياسر نمشي من هنااا ،علشان نرجع البلد ونقولهم مرات عمك وبنتها ماتوا ،،،،،،،
___ياسر وهو بيبص لابوه بصدمة //ازي ازي ي ابويا عايزنا نسبها كدا ،وهي ف الحالة دي ولوحدها !!؟
_ما تتفلق ولا تروح ف داهية يلا 
__ياسر بااااس
الحاج احمد ///مفيش حاجة اسمهااا باااس يلا يعني يلا 
____وطبعاً ياسر مش كان ف أيده حاجة يعملها …غير أنه يسمع كلام أبوه ،لانه لو عصاه عارف اي اللي هيحصله …
____ومشيوا بعد كداا 
وادم لسه واقف مصدوم ومستغرب ،من الكلام اللي عمها قاله ،اي ده هو ازي ده عمها لا لا مستحيل …….
__وبعد كدا ادم مشي هو كمان لأنه مفيش فايدة أنه يقعد وحور لسه مش فاقت من الغيبوبة 
-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-ويعدي يوم ورا يوم بلا الف الايام وفجأة حور تستعيد وعيهااا  من جديد لتفتح عينها وتجد نفسها داخل غرفة ع السرير ف أيدها حاجات ،جمبها أجهزة ومحاليل ،،
تبص لكل ركان ف الاوضة ،تغمض عينها وترجع تفتحها تاني ،ومع كل ظلم بتشوفه وهي مغمضة تفتكر وتفتكر اي اللي حصلها ،بصدمة وغضب وصرخ  ف كل مكان صرخ جاي من اعلي ما ف جوفهااا …….
___الممرضة//اي ده الحق ي دكتور. المريضة الللي كانت ف غيبوبة شكلها فاقت  ……
___دخل الدكتور لقها بتصرخ رامية كل حاجة كانت حوليها ،
بتبص لجسمها وتشوف جروح واثار ادين معلمة ،،،وبتنهيدة اااأاااااه ،ليه كدا ليه حصل فيااا كدا وبتحاول تخرج من الباب ……
___الدكتور //مسك حور ،،،_____وقال للممرضة روحي هاتيلي حقنة مهدأ بسرعة بسرعة 
___وراحت الممرضة جابتها ______والدكتور ادها الحقنة 
___وبعد كدا حور غمضت عينها من أثر المهدأ …ونمت 
الدكتور//ايوه كدا هديت اهي ،المهدأ هيهديهاا شوية ،انتي روحي اتصلي بالاستاذ ادم بلغيه 
__حاضر ي دكتور …..
__الممرضة //الو استاذ ادم 
_ايوه مين معايا 
_حضرتك انا الممرضة اللي متابعة حالة الانسة حور 
_ايوه ايوه ،ف حاجة 
_الانسة حور فاقت و…….
____وقبل ما تكمل الممرضة كلامهااا كان ادم واخد عربيته ورايح ع المستشفي …….
____وطبعا المهدأ عمره ما هيكون قووي أنه يأثر ع حور من اللي شافته ،،،،كانت بتترعش وراسهاا مهزوزه من كتر التفكير  واللي حصل معهاااا ………فاقت بسرعة مش تتخيل 
“”””””ولن يگون ذلگ المهدأ قوي ،فلقد  لديها حزن وألام واوجاع وألاف من البگأ والصرخات العالية ..كل هذا گان اقوي من ألاف ألاف المهدأت……….”””
___وادم مشي بعربيته وبيفكر وقلبه بينبض بشدة ……
ولما وصل وفتح الباب ……….
يتبع ..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!