روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل العاشر 10 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل العاشر 10 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل العاشر 10 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل العاشر 10 بقلم رحاب رمضان

وصل سليم إلي الفيلا ودخل الفيلا
رأته الفت
الفت بلهفه:سليم
سليم :نعم
الفت :روح فين ي سليم
سليم:طلقتها ومش عايز اسمع اسمها تاااني هي زيها
الفت بخوف ع سليم:اهدا ي حبيبي وأطلع اوضتك
مشي سليم طالع الي غرفته وعندما دخل قام بتحطيم كل شي ف الغرفه لحد مهدي وذهب ف سباق مع نوم
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
ف مكان آخر عند روح ف المستشفي
روح ببكأء :لي ي سليم ظل انا كنت هسامحك وكنت هعيش معاك لي حرام عليك عاااااااااااا????????????????????
عقلها :قولتلك هياذيكي
قلبها:بس انا حبيته
عقلها :ملعون الحب ده انتي لازم تمشي
قلبها:هروح فين يعني
عقلها:اي مكان بعيد عن الشيطان ده
قلبها:بس انا شوفت حنيه وخوف ف عيونه
عقلها:ما تمثيل عشان يبيعك انتي لازم تمشي
روح لنفسها أيوة انا همشي
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند البنات
شمس:اي هنروح الجامعه بكره
رقيه :اه هنروح وبعد الجامعه هنعدي ع روح
شمس :خلاص تمام يلا ننام
وذهبوا البنات ليناموا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند مراد بيفكر ف رقيه
مراد بلا ارادي يمسك فونه ويتصل بريقه
بعد دقيقه يتم الرد
مراد:الو
رقيه:وعليكم السلام
مراد بضحكه رجوليه:هاهاهاهاها حلوة
رقيه بانسحار من ضحكته:نعم
مراد:اي مالك
رقيه:لا مفيش
مراد:تمام حبيت اطمن عليكي
رقيه:شكرا انا هناك عشان عندي جامعه بكره
مراد:انتي ف جامعه اي
رقيه:تربيه
مراد:طيب ربنا معاكي
رقيه:يرب
مراد:تصبحي ع خير
رقيه:وأنت من أهل الجنه
????????????????????????????????????????
تاني يوم ف فيلا سليم
يفيق سليم وهو حاسس بتعب
سليم يقوم يلاقي الموضه تقلب تعدل
يد هل الي المرحاض ياخد شاور
ويغير ملابسه وينزل
سليم وهو خارج
الفت:سليم
يقف سليم بدون رد
الفت:انت مكلتش
سليم:انا مش ها كول سلام
يخرج متجه الي الشركه
وصل الشركه ودخل مكتبه وقام بالعمل بعد بضع الوقت دخل كل من مراد وكريم
استغربوا سليم مخدش باله انهم مخبطوش
وقعدوا
كريم :مالك ي سليم
سليم ببرود:انا كويس
وأخرج سلسله من جيبته
وهو يعطيها الي كريم
سليم:كريم خد السلسه دي اديها لروح وتلبسها قدامك
فاهم
كريم بأستغراب :ف اي ي سليم
سليم بأمر:نفذ وبس
كريم:حاضر
سليم:وأنت ي مراد رووح لرقيه وشمس ووديهم لروح
مراد بطاعه:حاضر
كريم ومراد:طيب وأنت مش هتروحلها
سليم ببرود عكس الي جواه:انا طلقت روح
الشباب بصدمه:ايييي ازاي
سليم بعصبيه :خلصنا كل واحد ع شغله
خرجوا الشباب وظل سليم يفكر ف روح
—————————————–
عند البنات
نزلوا ووصلوا الجامعه
رقيه:خلصي محاضرتك واستنين
شمس:الي يخلص الأول يستنا التقنيه
رقيه :خلاص تمام
شمس:بلاي
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند كريم ومراد
كريم:انا هخلي سليم يجي يقعد معايا كام يوم
مراد:وأنا كمان والنبي
كريم:لا مهو انت فاهم غلط
مراد بعد فهم:هو اي الي فاهمه غلط
كريم:دا مش ملجأ يروح أمك
مراد بهزار:أخي عليك ي كيمو يهون عليك ابننا
كريم:أمشي ي حقير ع مكتبك
مراد:اه ي قاسي
كريم:برا ي حيوان
خرج مراد جري
????????????????????????????????????????
عند روح
صحيت روح وهي حاسه بالتعب
روح لنفسها:خلاص قررتي تمشي وتعيط
بعد دقائق دخلت الممرضه لروح
الممرضه:صباح الخير
روح:صباح النور
الممرضه:انا جبتلك أكل والعلاج
روح:شكرا
خرجت الممرضه
روح لنفسها:يريتك مجبتي الموت عندي أهون
وظلت تبكي
????????????????????????????????????
عند البنات ف الجامعه
خرجت رقيه من المحاضرة وقواعده مستنيه شمس ف الكفاتيريا
صوت رجولي من وراها ينفع أقعد
رقيه بأبتسامه:اتفضل
مراد:شكرا
رقيه:اي الي جابك
مراد:جاي اخد بنتين من هنا
رقيه وهي حست بغيره غريبه:أمم طيب رحلهم
مراد وحس بغيرتهاوفرح:لا مهو انتي وحده من الاتنين
رقيه بأستغراب:ازاي
مراد :جاي أخدك انتي وشمس اوديكم عند روح
رقيه:احنا كنا هروحلها بعد منخرج
مراد:طيب كويس
ف نفس الوقت جات شمس
شمس:مراد اي الي جابك
مراد بضحك:ف اي ي جدعان هو انا نكره
شمس بضحك:مقصتش بس انت جاي لي
مراد:عشان اوديكي انتي ورقيه لروح حسب اوامر الامبراطور سليم
البنات:تمام يلا
وخرجوا من الجامعه متجهين الي المستشفي
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
ف الشركه
كريم وهو يخبط ع غرفه سليم
سليم:ادخل
كريم :سليم تعالي اقعد عندي كام يوم
سليم:لي
كريم وهو بيفكر ف سبب:عادي مراد جايلي تعالي نقضي وقت سوا بدال الشغل وحشتني ي صح بي
سليم:تمام
كريم:انا رايح لروح
سليم واول ما سمع اسمها رفع رأسه
ورجع كما كان
سليم :تمام
????????????????????????????????????????
عند روح ف المستشفي
الباب خبط
روح:ادخل
دخل كل من مراد ورقيه وشمس
روح بأبتسامه باهته:وحشتوني
شمس:وانتي كمان
رقيه:يلا بقا شدي حيلك عايزين نجيلك بيتك
روح بدموع:أن شاء الله
وظلوا يحكوا حتي الباب خبط تاني
:مراد :ادخل
دخل كريم وهو يحمل بوكيه ورد
كريم:حمدلله ع السلامه
روح بأبتسامه:الله يسلمك شكرا تعبت نفسك لي
كريم:لا تعب ولا حاجه دا أقل حاجه
مراد:ي حنين دا انا ببقي بموت مش بتدخل عليا بربطه جرجير
كريم وهو يضحك:طاب انت ست
مراد بأحراج:لا يعم
كريم بأنتصار:يبقي تسكت
كل الحوار ده وفي وحده متابعه كريم ف كل كلامه
بعد رغي كتير
أخرج كريم سلسله
وهو يعطيها لروح
كريم:دي هديه بسيطه يرب تعجبك
روح بأنبهار:حلوه اوي ميرسي
كريم:الحمد لله أنها عجبتك
بعد ما اتكلموا كتير زرعوا كتير
كريم:نستأءذن احنا بقا
وخرج كل من مراد وكريم ورقيه وشمس
كريم :جاي النهارده
مراد:الإمبراطور جاي
كريم:أيوة جاي
مراد:خلاص راشق انا ي معلم
كريم:تمام سلام
ومشي كريم
مراد موجه كلامه للبنات
مراد:يلا عشان اوصلكم
البنات:يلا
—————————————
ف مكان تاني عند اوس
اوس وهو بيتكلم ف التليفون
اوس:انا لازم أسافر ف أسرع وقت
الشخص:حاضر ي اوس بس انت جهز نفسك
اوس :انا جهاز
الشخص :تمام هبقي اتصل بيك واقولك معاد طيارتك يلا سلام
اوس:سلام
☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم كان يعمل وفجأه فونه رن معلن اسم جيسي
سليم:أيوة
جيسي:ازيك ي سليم
سليم:بخير
جيسي:طيب سليم انا هرجع أمته
سليم بزهق:احنا الي هنعيدوا هنزيدوا ولا اي اي الاقرف ده
جيسي بدموع :انا قرف
أحس سليم بألندم فهو بنسبه لها أب وأخ وأم
سليم :معلش ي حببتي انا آسف بس عني شويه ضغوطات
جيسي بتفهم:ولا يهمك انا هقفل سلام
ف نفس الوقت خبط باب مكتب سليم
سليم:ادخل
دخل كل من مراد وكريم
سليم :نفذتوا
الشباب:تمام ي امبراطور
الشباب مش يلا نروح
سليم بلا
مشيوا الشباب متجهين الي منزل كريم
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف المساء ف المستشفي
كانت روح بتجهز نفسها للمغادره وبصت ف طرقه المستشفي لا يوجد احد
دخلت اوضه لقيت بلطوا دكتور لبسه وخرجت من المستشفي أخدت تاكسي ووصلها لحد المحطه
روح لسواق:انا م
وقبل أن تكمل جملتها انزلي ي بنتي ربنا يسترها عليكي
روح :شكرا ونزلت ودخلت المحطه لقيت قطر متعرفش رايح فين وركبته
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف الصباح ف المستشفي
الممرضه دخلت اوضه روح لم تجدها ظلت تدور
عليها لم تجدها اتجهت الي الرسبشن وسألت عنها محدش يعرف عنها حاجه
????????????????????????????????
عند الشاب سليم يفيق ع رنين هاتفه سليم يرد دن أن يرا الاسم
سليم بنعاس:أيوة
الدكتور:سليم بيه
سليم:مين
الدكتور:احنا مستشفي. …..
قام سليم مفزع
سليم بخوف:روح هانم فيها حاجه
الدكتور بتوتر :ب ب بصراحه الممرضه دخلت تديها العلاج ملقيتهاش موجوده لا ف الاوضه ولا ف المستشفي كلها
سليم بفزع:اي ازااااي
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!