Uncategorized

رواية حب بعد معاناة الفصل العاشر 10 بقلم بسملة عادل

 رواية حب بعد معاناة الفصل العاشر 10 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل العاشر 10 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل العاشر 10 بقلم بسملة عادل

Basbosa, [27 Jul 2021 at 11:14:23 PM]:
…*خلود*-قول ي حبيبي
*احمد*-حبيبك! هوا انا فعلا حبيبك
*خلود بكسوف*-طب قول بقا
*احمد*-انتي عارفه اني بحبك صح وعملت المستحيل علشان تكوني حلالي صح
*خلود*-صح
*احمد*-يعني مستحيل اكون عايز أازيكي
*خلود*-ايوة طبعا في اي بقا
راح احمد جاب الموبايل وسمعلها مكالمه خلود وهيا بتسمع 
*خلود*-دا صوت ندي بيستي
*خلود*-اي دا ثانيه وهيا تكلمك لي اصلا
*خلود*-اقفل دا وفهمني يلاااا
بالفعل احمد قفل التسجيل ومسك اديها الاتنين وباس راسها وخدها في حضنه وقالها اسمعيني لحد الاخر بدون م تقاطعيني
Flash back 
ندي مش بتحبك وبتكرهك طول عمرها. 
خلت خالد السمسار دا علشان يأذيكي وين*م معاكي علشان متبقيش بنت بنوت ويصورك ويفبرك الفيديو يخليه ان انتي راضيه ع اللي بيعمله مش بتقاومي يعني وسعتها خطته ممشتش. 
ويوميها انتي حكيتي لندي كل حاجه وكنتي بتحكيلها كل يوم تفاصيل يومك واللي هتعمليه تاني يوم ف كانت بتعرف هتأذيكي ازاي وهتدمرك ازاي اليوم اللي روحتي فيه ل خالد والخطه بتاعتهم منفعتش اتواصلت بياا وهدتني ان لو معملتش اللي هيا عيزاه هتموت امي وكانت كل يوم بتقولي تحركات امي حتا في شقتها ف خفت عليها يوميها خلتني نزلت بوست للشغل في الجروب بتاع…….. اللي انتي كنتي فيه وعلشان الريتش عليه فيه ف ظهر قدامك وسعتها انتي كلمتيني ولما قولتيلي اسمك عرفت انك تبعها وكانت عيزاني ادمرك انا واعمل اوسخ من اللي خالد معرفش يعمله بس مقدرتش انا حبيتك من اول يوم شوفتك فيه لبست الهادي الطويل اللي مش مبين حاجه منك طريقتك الهاديه تعاملك الهادي كل حاجه فيكي حبتها حبيتك بكل تفاصيلك سعتها كنت بنيم ندي يعني بفضل اقولها انك لسه مخديش عليا وانك مس مطمنالي وكدا كانت عيزاني احبكك واخليكي تحبيني علشان يحصل م بنا ♡علاقه محرمه♡وعلطول من غير جواز ويبقا برضاكي ولما تجبيلي سيره الجواز اقولك استني شويه واتوهه الموضوع دا معاكي لغايت م تبقي حامل واسيبك بقا وعلشان هيا متاكده ان قلبك مش جامد لدرجه انك تسقطي ف كانت متأكده انك هتفضحي قدام كل الناس وسعتعها هيا هتجيلك وهتخليكي تحكي وهيا تسجلك وتمشي من عندك تنشره ع جميع مواقع السوشيل ميديا بس انا لو كنت عايز اعمل دا او اني محبتكيش مكنتش اتجوزتك ع سنه الله ورسوله وقدام كل الناس 
Back 
طلعت من حضنه وبتقوله 
يعني حبك ليا كدبه. 
يعني جوازك مني انتقام. 
لا لا لا لا اكيد كل دا كدب. دي بيستي لا لا دي اكتر من اختي دي كل حياتي دا انا اامنتها ع كل حاجه. 
احمد شدها في حضنه وقلها 
*احمد*-علشان خاطري اهدي
زقته وبتقوله
*خلود*-خاطرك. 
خاطرك اي وانت دمرتلي حياتي دا انا لما كنت بشول بنت قريبه منك كنت بعيط لي عملت كدا لييي ولي قولتلي دلوقتي
*احمد*-قولتلك علشان مش هبني اول يوم من حياتي الجديده ع كدب ي خلود وكان لازم اعرفك 
*خلود*-هيا ندي فين اظن انت عارف مجتش الفرح لي
*احمد*-…… 
Flash back 
يوم فرحنا بعد م وديتك البيوتي سنتر روحت الشرطه وسمعتهم كل التسجيلات اللي بنا وتم القبض عليها انهارده
Back 
*خلود*-احمد
*احمد*-قلب احمد
*خلود*-طلقني
*احمد بدموع*-نعم اطلقكك
*خلود*-ايووه طلقني
*احمد*-بعد كل اللي عملته علشان تكوني بتاعتي تيجي بكل سهوله وتقولي طلقني. 
انا عمري م هسيبك انا مش هسيبك لحد غيري مش هستحمل تبقي بتاعت حد غيري مش هستحمل حد غيري يلمسك مش هستحمل
خلود بكل م فيها من وجع وصوت عالي
*خلود*-لجعنك م استحملت انت عارف انت عملت فيا اي كل م اتخيل ندي امي واختي وحببتي وكل حياتي وجوزي اللي حبيته لا عشقته هما اكتر اتنين كسروني 
قامت وقفت
*خلود*-اتفضل شوف كماله خطتكوا وشوف هتعمل اي انا قدامك اهو يلاا
*احمد*-وانا مش هاخد حقي الشرعي منك غصب عنكك بس متبعديش عني والنبي 
عيط احمد وفضل يترجا خلود علشان متبعدش عنه 
وطبعا خلود كانت هتضعف يجدعان احنا بنتنا مهزقه اصلا والله دخلت اوضه الاطفال الاوضه دي حرفيا مش للاطفال لاا دي للكبار بس والله يعني هيا اسمها اطفال بس استخدامها كبار 
دخلت خلود وقفلت عليها ومن كتر عياطها نامت ب اسدال الصلاه
    اما احمد ف مكنش عارف ينام فضل يعيط بردو لحد م نام في الاوضه الكبيره وساند راسه ع السرير وهوا قاعد في الارض اصلا ف نام مكانه بنفس المنظر 
               صباح يوم جديد ع ابطالنا 
صحي احمد بص في الساعه لقاها 10:00 ف قام 
راح للاوضه اللي فيها خلود علشان يصحيها لان انهارده صبحيتهم وطبيعي اهلهم هيجوا 
دخل لقاها نايمه سرح شويه وبعدين صحاها بصتله وتلقائي عنيها دمعت قامت قلها انا اسف اني دخلت بس لازم تقومي تاخدي شاور وتغيري كدا  علشان اهلك جايين ومش عايزنهم ياخدو بالهم بعد ازنك وياريت تقومي ونصلي مع بعض
… 
راح احمد فتحلهم ودخلوا وشويه ومشيوا اصلها عرسان جداد بقا وهيهي… ميعرفوش اللي حصل، عدى شهر بدون اى احداث غير ان خلود بتتجنب احمد و مبتخرجش من الاوضه غير لما احمد ينزل بتعمل الاكل و تاكل و بتسيب ل احمد الاكل على السفرة و احمد بيحاول ان هو يكلمها بس هى رفضاه تماماً بس حصلت مفجأه و احمد جاله خبر صادم 
FLASH Back: 
احمد ـ بص يا مصطفى انا عايزك تبعت حد يراقب امى 
مصطفى ( صاحب احمد) ـ ليه فى حاجه ولا ايه 
احمد ـ انا حاسس ان امى مخبيا عليا حاجه و انا لازم اعرف هيا ايه 
مصطفى ـ تحت امرك هخلى واحد تبعى يراقبها زى ظلها 
احمد ـ تمام يا مصطفى 
Back: 
احمد ـ الو 
اللى بيراقب امه: ايوه يا استاذ احمد 
*احمد* ـ بترن ليه فى حاجه حصلت 
*شخص*-: ايوه ده حصل…………….
*احمد*-مستحيلل انت بتقول اي
تخيلوا حصل ايه ل مامت احمد؟واي اللي صدم احمد اوي كدا؟!! 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى