Uncategorized

رواية اعشقني كما أكون الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

 رواية اعشقني كما أكون الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي
رواية اعشقني كما أكون الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية اعشقني كما أكون الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

دخل ادم ل مليكه كانت نايمه وممرضه قاعده جنبها
ادم شورلها تطلع وراح قعد جنب مليكه وقرب منها ولمس شعرها وهو سرحان فيها /انتي ازاي حلوه كدا ازاي عرفتي تجذبيني كدا ازاي خليتي حياتي كلها تتغير
وراح قعد علي الكرسي وهو سرحان فيها لغاية منام وهو قاعد صحيت مليكه بصتله وابتسمت أنه مهتم بيها اوي كدا صحي ادم مسك أيدها وبصلها/ انتي صحيتي من امته 
مليكه بابتسامه/لسه صاحيه من شويه صغيرين
ادم ابتسم علي ابتسامتها اللي بتخلي ف عالم تاني/عامله اي النهردا 
مليكه /الحمدلله كويسه …هو امته هخرج بقي من هنا
ادم/لي زهقتي مننا ولا اي
مليكه ابتسامه/لا ازاي بس انت اكتر حد كنت بتساعدني 
ادم /متقوليش كلام دا عشان هزعل
مليكه ابتسمت بعدها قالت/بس عاوزه أخرج عشان لانا وحشتني اوي 
ادم مش عارفه يلاقي اختها أزاي/اوعدك هجبهالك بس فكري ف صحتك وبس النهردا اول جلسه
مليكه كشعرت
ادم قام وقعد جنبها علي السرير ومسك أيدها/متخفيش انا جنبك وربنا جنبك قبل اي حد وكل دا هيعدي وتبقي كويسه
مليكه ابتسمت علي حنيته/ممكن اسالك سؤال
ادم /طبعا اتفضلي
مليكه/هو انت لي بتعمل كل دا معايا
ادم سكت…مكنش عارف يعمل اي ولا يرد يقولها اي
مليكه بزعل /خلاص فهمت عشان انا لوحدي صعبت عليك
ادم بتسرع/لا والله مش كدا خالص في ناس كتير هنا ونا مش كدا معاهم
مليكه باستغراب/اشمعنا انا
ادم مسك أيدها/ممكن بعد متقومي بالف سلامه هجاوبك علي السؤال دا
مليكه ابتسمت/موافقه
تسريع الأحداث مليكه بداءت ف جلسات بتاعتها ومازن خايف يقول لادم أن لانا معاه ل ياخدها ولانا بداءت تتشد ل مازن جامد وديما وعمر بيقربو من بعض جامد
دخل ادم يطمن علي مليكه
كانت قاعده وماسكه الفون وعيونها مليانه دموع جامد
قعد جنبها ادم/مالك ي مليكه ولي ماسكه الفون هو مش غلط عليكي
مليكه بتحاول تخفي دموعها/لا مفيش كنت حاسه بملل ف كنت بقلب ف فيس بس كدا
ادم/ هو انا دكتور بيتابع حالتك ولا اصدقاء
مليكه بحزن/طبعا اصدقاء
ادم/لي مخبيه عني في حاجه مزعلاكي
مليكه حضنته وعيطت جامد
ادم حضنها/بسس هشش مالك في اي لي كل عياط دا 
مليكه طلعت فون كانت صورة اياد ومروه ف خطوبتهم 
ادم حس بغيره جامده أنها لسه بتحبه بس حاول يتماسك عشان هي عاوزه حد يقويها/مليكه لسه بتفكري في دا واحد ميستاهلكيش دا واحد باعك وقت تعبتك بعد كل اللي عملتي معاه أزاي تكوني لسه بتفكري في
مليكه كانت بتسمعه ودموعها نازله
ادم /انا عارف أنه غصب عنك واكيد مش تنسي بسرعه بس وحده وحده هتنسي ونا جنبك دا واحد ميستاهلكيش انا جنبك وهتنسي وعد
مليكه بدموع /وعد
ادم مسح دموعها واخد فون قفله/قوليلي انتي قمر كدا ل بابا ولا ماما
مليكه ضحكت وهي بتعيط
ادم مسح دموعها/ايوا كدا اضحكي ضحكتك هي اللي بتنور حياتي كلها 
مليكه اتكسفت وشها حمر
ادم حب يكسفها اكتر/حتي وانتي مكسوفه جميله ف كل حلاتك قمر
مليكه/انا هتشكيك انك بتعاكسني
ادم فضل يضحك ومليكه تضحك
ديما كانت قاعده ف بلكونه لاقيت مسج من عمر
عمر/عامله اي ي ديما
ديما /الحمدلله وانت
عمر/كويس طول مانتي بخير
ديما حست بسعاده
عمر/بقولك
ديما/اي
عمر /كنت عاوز اكلمك ف موضوع
ديما/قول في اي
عمر/لا مش هينفع هنا تعالي ننزل ونكلم في كافيه**لو معندكيش مانع
ديما/لا طبعا خلاص ماشي وقفلت
وقامت دخلت /يتري عاوزني في اي وراحت لبست دريس رقيق اوي وصاندل بكعب وسابت شعرها وحطت ميكب خفيف
عمر رن عليها/الو ي ديما
ديما/ايوا ي عمر انا خلاص جهزت
عمر/انا تحت بلعربيه انزلي يلا وقفل
نزلت وركبت العربيه كان عمر واقف ولابس قميص اسود وبنطلون اسود وكان شكله حلوه اوي 
عمر يصلها بحب/معقول ف قمر زي كدا ف عربيتي
ديما وشها حمر وضحكت /خير بقي في اي
عمر/دايما كدا مستعجله اصبري بس وهعرفك وراح عند الكافيه وقالها/هنزل كلم صحبي واجي وندخل
ديما /تمام
نزل عمر ودخل
جه واحد وخبط علي الازاز الشباك
فتحت ديما/خير
_عمر بيه بيقولك ادخلي
ديما استغربت لاقيت عمر بيرن عليها/الو ي ديما ادخلي يلا
ديما/هو في اي ي عمر
عمر/اسمعي الكلام
ديما/ماشي وقفلت ونزلت داخله كافيه النور مطفي مفيش حد كانت حاسه بخوف ومره وحده انصدمت وبصت
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى