Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سندس المصري

وصلت فتون هي وزين البيت
اسماء جريت عليها هي وملك حضنوها
.أسماء كدا يابنتي تعملي فينا كدا
فتون واقفه زي الصنم.وساكته سابتهم وطلعت
اسماء وملك طلعوه معاها
اسماء قربت منها وحضنتها مالك يابنتي
فتون حضنتها انا تعبانه اووي ياعمتو
اسماء من ايه يافتون
فتون بعياط مش عايزه احكي خوديني في حضنك بس
ملك بمرح الله الله وانا بنت البطه السودا صح ابعدي يابت انتي دي امي لوحدي
.فتون ابتسمت
ملك طلعت لبس لحور عشان لبسها مبلول
اسماء طيب هنزل احضر لينا الاكل
ملك بزعل ليه مشيتي
فتون حكتلها اللي حصل مع الدادا وجو
ملك مقولتيش لزين طبعا
فتون انا خايفه عليكم
ملك انتي هبله صح
فتون بقلق انا مستحيل اقوله آنا خايفه عليه اكتر لانه لو عرف هيهد الدنيا
ملك بخوف وبعدين
فتون انتي ساعديني اخد دش عشان مش قادره وهنام
ملك نعم لا انتي هتاكلي معانا محدش كل حاجه
.فتون مش قادره عايزه انام وجسمي بردان
ملك خلاص انتي قومي خدي دش ونامي عشان هدومك مبلوله اصلا
فتون حضنتها انا لو عندي اخت مش هتعمل معايا كدا
.ملك بمرح عدي الجمايل يامزه سلام
وعند زين
زين خلصت الشغل
حمزه اه وحازم جاب ملف الشاحنه اللي طلعت
زين تمام انت مش عاجبني
حمزه بقالك كتير مبتسالنيش عن حالي
زين انا متابعك وحاسس ان فيك حاجه
.اسماء يلا الاكل جاهز
زين كلامنا مخلصش
حمزه تمام انا أصلا محتاجك
زين ربت علي ظهره
واكلوا
زين فين فتون
اسماء شكلها تعبان فسبتها تنام
زين كنت خليها تنزل تاكل
اسماء ماانا لقيتها عايزه تنام سبتها علي راحتها البنت حالتها صعبه
زين فعلا عن اذنكم
وقام طلع اوضته
زين كان قلبه واجعه عليها وكل ما يفتكر ان كان حد ممكن يخطفها ده بيعصبه اكتر لازم يعرف من دول لانهم مش رجال بلطجين ده ناس لابسه بدل عارفين بيعملوا ايه
لقي الاجابه وعرف انه جو
وعند جو قفل مع مايا
الشاب ايوه ياجو بيه
جو ها جبتها
الشاب لا واحد ظهر فجأة واخدها
.جو بغضب وعصبيه وانتم شويه بهايم
الشاب…..
جو بغضب قفل وبصراخ زين والله لاندمك على اليوم اللي اتولدت فيه
وعند زين خلص شغل علي اللاب
ودخل عند فتون قرب منها ومسك ايدها وباسها لقي حرارتها عاليه حط ايده علي دماغها لقاها سخنه
اخدها وحطها في البانيو
فتون زي ماتكون متخدره وبتعيط لان المايه ساقعه الرؤيه مشوشه قدامها لان السخونيه نازله على عينها
خرج غيرلها هدومها
فتون بعياط جو زين ماما لا
زين رقدها علي السرير وعملها كمدات الفجر اذان قام يصلي واخدها في حضنه ونام
فتون صحيت الصبح لقيت نفسها في حضن زين
فتون بصراخ اعاااااا
.زين بغضب ايه يابنت المجنونه
فتون انت حقير وسافل اطلع برا وباصه علي هدومها انا مكنتش لبسه الهدوم دي
زين بخبث ماانا غيرتها لانها مكنتش عجباني
فتون بخجل ودموع انت عملت حاجة
زين عملت كل خير
فتون قامت عمتو
زين شدها من ايدها خبطت في صدره اهدي وبطلي عياط أنا مجدش جنبك بس غيرت الهدوم
فتون بصدمه انت ازاي تعمل كدا
زين عادي وبخبث بس انتي فرسه
وغمزلها وخرج
فتون وشها بيطلع نار من الخجل وانه ازاي يعمل كدا
وقررت ماتنزلش تفطر
ملك خبطت علي زين.
زين تعالي
ملك كنت عايزني
.زين اقعدي ياملك
ملك ايوه
زين حازم عايز يتقدملك
.ملك بخجل ون‘انت رايك ايه
زين انا عن نفسي موافق
ملك بس
زين حازم اتغير معاكي 3ايام تفكري وصلي استخاره ولو مرتحتيش خلاص ماشي ياحبيبتي
ملك بخجل تمام وخرجت
اسماء دخلت واقفت
زين لسه ياماما ونزل
وعند
مازن بابا أحنا هنكتب الكتاب انا ومليكه امتي
.الاب اخر الاسبوع يامازن
مازن مش هتنزل شغل تاني عرف اختك ان كتب الكتاب اخر الاسبوع اول مااكتب الكتاب مفيش شغل تاني
الاب تمام يابني هقولها
وعند حازم وزين
زين قولتلها ياحازم
حازم بتوتر قالتلك ايه
زين لسه الرد بعد3ايام
حازم كده كتير
زين بقولك ايه انا مديلها فرصه تفكر
حازم هتوافق
زين بصرامه ماتنشف يلا اومال
.حازم ياعم الحب مفهوش نشفان انت تعرف حاجه عنه
زين افتكر فتون وانه بيبقي ضعيف قدامها ولو دمعه نزلت منها بيبقي عايز يهد الدنيا فهو عدي مراحل الحب بكتير
فهو دخل في اعلي درجات العشف والجنون
حازم روحت فين يابني
زين معاك واتكلموا في الشغل
حازم تمام سلام انا
.حمزه دخل بملفات محتاجه امضاء زين
وعند فتون
فتون مالك كدا
ملك مش عارفه اوافق ولا ارفض
فتون على ايه
ملك حكتلها
فتون وافقي يابنتي
ملك خايفه اتجرح خصوصا انه هو اللي بعرفه انه كان بيسهر وكدا
فتون اخواتك مش هيسمحوا لحد انه يجرحك
وزين مش هيقولك كدا الا لما يبقي حازم اتغير وصلي استخاره وفكري
.ملك بإبتسامه تمام ياقمر
وعند حمزه وزين
زين مالك ياحمزه
حمزه بحزن انا تعبان نفسي اصرخ واطلع الالم اللي جوايا
زين مليكه صح
حمزه انت عارف
زين ايوه
حمزه انت متابع وانا اللي بحسبك مش عارف حاجه نسيت انك الشبح وكدا
زين بغرور مصطنع ياعم اخلص
حمزه طلعت مخطوبه بس بالغصب جبت معلومات عنها
زين وانت مستني لما تضيع منك
حمزه حاسس اني مشلول مش عارف اعمل ايه
زين بصرامه اعمل اللي المفروض يتعمل انا اديتلك التصريح
حمزه قام حضنه تمام ياشبح
وعند ام مليكه
الام تعالي يااخويا
ابو مازن يحي
يحي بصرامه انا جاي اقولك كتب كتاب بنتك اخر الاسبوع
.الام بصدمه ايه انا بنتي مش هتتجوز دلوقتي كفايه خطوبه بس دلوقتي لسه مااخدوش على بعض
يحي بإستفزاز ماهو عشان كدا هيكتبه الكتاب عشان بنتك مش كل شويه تقوله انت ملكش حكم عليا انت خطيبي بس
ومشي
مليكه قاعده في المكتب حزينه لانها معجبه بحمزه
بس مخطوبه لابن خالها واتخيلت انها لو مخطوبه لحمزه كانت هتبقي اسعد واحده
ياتري مصير مليكه وحمزه ايه
وحازم وملك هيتخاطبو
داليا هتعمل ايه لو تمت الخطوبه
وزين وفتون مصيرهم ايه وهل هيكون محفوف بالمخاطر
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى