روايات

رواية المتملك القاسي الفصل العاشر 10 بقلم حور يوسف

 رواية المتملك القاسي الفصل العاشر 10 بقلم حور يوسف

رواية المتملك القاسي الفصل العاشر 10 بقلم حور يوسف

رواية المتملك القاسي الفصل العاشر 10 بقلم حور يوسف

في طريقهم للسفر لباريس
يجلس ياسين بطائره وبجانيه الحيه جوانا (تنشلي ي بعيده ) جوانا بدلع  :  هو انت مش قلتلي يا  ياسو انك هتاخد حور معاك
ياسين بحزم : حور تعبانه غير كده مقدرش اخد اي حد من الشركه بدون اعلامع قبلها بأيام فملقتش غيرك   وياسو دي في البيت ي جوانا احنا راحين نشتغل
لتبتسم جوانا له  : ماشي ي  ياسو بس هتفرجني علي باريس دي اول مره اجيها
ياسين : تمام اما نخلص شغل ابقي افكر في الموضوع ده
جوانا :  بفرحه وضحك وعاوزه اعمل شوبينج كتير
ياسين ببرود : تمام هنام انا اول منوصل عرفيني
جوانا بدلع ومياعه : ماشي  و عندما ذهب للنوم نزلت برأسها علي  كتفه  واخرجت هاتفها والتقطت عده صور
وكلمه امها  تتردد في رأسها : استغلي اي فرصه علشان تقربي منو واي  لحظه صوريها هنستغلها فاهمه ي جوانا
تبتسم جوانا بفرح : بعد السفريه دي هبقا مراتك يا ياسين وهفرق بينك وبين حور وعد وعد مني وتبتسم بخبث وتنام علي كتفه
تنادي مضيفه  الطيران  علي ياسين ليستجيب ياسين لنادئها ويستيقظ
المضيفه : اربط حزام الامان الطياره علي وشك الهبوط ي فندم
ياسين : ببرود تمام
ليقوم بهزز جوانا لتسيقظ جوانا : احنا وصلنا واوو
بعد ان وصلو لمطار باريس توجهه ياسين وبصحبه جوانا للفندق
ياسين : جهز بأسم ياسين  المنشاوي (مترجم )
موظفه لاستقبال : اجل سيدي يوجد جهز بجناح المتزوجين
لتغتاظ  جوانا بمجرد ان تذكرت ان حور وياسينها متزوجين
ياسين : اريد.حجز الجناح ومعه غرفه منفصله
موظفه الاستقبال : لا يوجد غرف فارغه مسيو
ياسين  بغضب : يعني  اي  مفيش اي غرف هتقضي
الموظفه بخوف : بعد بكرا هتفضي اوضه
لتقرب جوانا من ياسين وتهمس له : خلاص يا ياسين نقضي الليله دي هنا ونشوف بكرا فندق
ياسين بغضب: انتي فاكره الحجز في باريس سهل لازم قبلها بأسبوع
جوانا بهدوء : يبقا نقعد في الجناح مع بعض لحد  مالاوضه تفضي اكيد الجناح فيه اكتر من سرير وكمان  احنا  ولاد عم يا ياسو
ليقتنع  ياسين  : تمام ويتوجهه للجناح بعد ان اخذ المفتاح من الموظفه
ليذهب ياسين الي غرفه في الجناح بصمت ويتكرها في الصاله
جوانا : اوف بقا لازم اعمل حاجه  مينفعش اقعد كده
—–
وفي مكان اخر  في قصر المنشاوي
 تعبت حور من كتر البكاء  بجانب  اصابع ياسين التي تزين خدها لتنظر لنفسها في المرأه بألم  ولنفسها ماشي ي ياسين  اما وريتك لازم اروح اشوف ميرا
 كانت ميرا نائمه من كتر البكاء  لتترك حور الباب  لم يأتيها الرد  لتخاف حور ان يكون حدث شي لميرا لتفتح الباب  بخوف
حور ميرا ميرا انتي كويسه
لتنتفض ميرا من مكانها  في اي زياد حصلو اي
حور : اهدي ي ميرا زياد كويس انا بطمن عليكي يس
لترمي ميرا نفسها في احضان حور وتشهق في البكاء لتربت حور علي ظهرها وتبكي هي الاخري لتهدأ ميرا وتخرج من حضن حور
لتنظر لوجهها برعب : مالو وشك ي حور
لتضع حور يديها علي مكان صفعه ياسين : وتررق عيناها بالدموع : ياسين
ميرا بصدمه:  ضربك
حور : ايوه
ميرا : لي حصل اي
 لتحكي حور لميرا  كل ما حدث في السياره
ميرا : طب هوفين دلوقتي
حور : معرفش لتنادي ميرا الخادمه
الخادمه :نعم ي ميرا هانم
ميرا : هو زياد رجع وياسين فين
الخادمه : زياد بيه لسه مرجعش وياسين بيه جه وجهز  شنطه السفر وسافر مع جوانا
لتشهق حور : سافر معاها ازاي
الخادمه : معرفش ي هانم
حور : طيب روحي انتي
لتذهب الخادمه من امامهم
ميرا بغضب شفتي يا فالحه اهي هتسرقو منك زي مزياد اتسرق مني
حور بخوف : انا  هقوم اتصل عليه
لتذهب حور وترن علي ياسين
———
عند ياسين
يدلف لغرفته ويغير ملابسه   ويجلس يفكر كيف احوال حور لكن يجب ان  يعاقبها علي ارتفاع صوتها عليه   ياسين : عقابك هيبقا شديد ي حور  هوريكي
ليقطع تفكيره ارتفاع  صوت هاتفه ليجد المتصل حور
ليفتح الخط
ياسين ببرود  في اي ي حور حصل اي
حور ببكاء انت سافرت من غير متقولي
ياسين : وفيها اي كنتي وليه امري
حور ببكاء : انا مراتك حبيبتك
ياسين : لحد ١٨  هكتبو رسمي وتاني يوم هطلقك  اقفلي
لتشهق حور  : لاللا ي ياسين انا بحبك   متعملش فيا كده حرام عليك
ليغلق ياسين الهاتف في وجهها  وفي نفسه منتي مش هتفضلي  متدلعه كده  لازم تحسي بالمسؤليه لانك في يوم هتبقي ام عيالي  ليشعر بالعطش ليخرج من الغرفه  للمطبخ ليشرب
—–
وفي غرفه جوانا لتسمع خطوات ياسين بالخارج   فكانت ترتدي  قميص نوم مثير يبين اكثر ما يخفي
لتذهب خلفه للمطبخ
—-
جوانا :  اي ده ياسين
ياسين وهو يعيطيها ظهره بعد ان رأه ملابسها :  اي ي جوانا  ال لابساه ده حد يطلع من اوضته كده
جوانا بمكر ؛ اصل كنت عطشانه ومتوقعتش انك تبقا برا في الوقت ده
جوانا هاخد الكبايه وامشي : لتوقعها من يديها متعمده لتتهشم الي  مائه  قطعه   لتنزل ميرا علي ركبتيها لتلم قطع الزجاج
ياسين بفزع : هتتعوري متلميش جاحه
جوانا :  طب امشي ازاي دلوقتي هيدخل في رجلي ليرتدي ياسين خفه   ويذهب لها ويحملها بين زراعه  وويضعها علي  الكنبه
 ياسين وهو ينظر للاسفل  : ادخلي اوضتك ألبسي حاجه
لتومأ جوانا بنعم  وتذهب من امامه وتذهب غرفتها لتحكي لامها ما حدث
الام المهم ي فالحه  تكوني صورتي
جوانا فديو كامل هاخد منو صورتين وهو شايلني
لتضحك الام  بفرح  انتي بنتي بحقيقي   علي اخر السفريه دي لازم يحصل ال اتفقنا عليه فاهمه
جوانا موءكده : اكيد هيحصل ي مامي
——
وعند ياسين ينعل بصوت عالي في غرفته فهو بحاجه لحبيبته حقا  لينام وهو يشعر بالضيق
—-
لتذهب  حور  لميرا  لتخبرها ما حدث وما قاله ياسين
لتدخل الغرفه وتبدأ بحكي ما حدث لميرا ببكاء  ليتربت ميرا  علي ظهر حور  اهدي هيرجعلك اكيد
يا حبيتي دا بيحبك ليقطع  حديثهم   دخول زياد المفاجئ زياد بغضب وصوت عالي : اطلعي برا ي حور
حور بصدمه : لي هتعمل فيها اي
زياد :  قلت اطلعي   اخلصي
ميرا بخوف : والنبي ي حور  لا متطلعيش  مش شايفه شكلو هيضربني اكيد
حور بطمئنه :  مش هيضربك   متخافيش  زياد ميعملش كده
ميرا بصراخ : لالا دا كان موت  ايات من الضرب
ليشد زياد يد حور ويخرجها من الغرفه علي اوضتك.
حور بخوف : حاضر .
ليقترب من ميرا   لتنظر له بخوف
ميرا : عايز اي يا زياد
زياد : بخبث عايزك   هكون عايز اي مثلا
ميرا بخوف : تب اطلع برا
زياد :لي ي حبيتي دانا هدخل عليكي النهارده
ميرا  بخوف : هتدخل عليا ازاي
زياد : متعرفيش اني متجوزك من سنه اصلا
ميرا برعب متجوزني ازاي
زياد : زي الناس ويخرج من حقيبه كانت في يدبه قميص لنجري قصير ألبسي ده
ميرا : لالا اي ده ي قليل الادب
زياد  بصوت عالي : ادخلي الحمام غيري يلا اخلصي
ميرا بخوف حاضر حاضر وتركض للحمام لتلبسه
ليجلس زياد ويتنتنهد بحزن
فلاش باك
ليتصل ياسين علي زياد قبل ان يركب الطائره
ياسين بغضب : اي  القرف ال سمعتو ده البت دي حامل منك بجد  ورقه جواز اي دي
زياد : اهدي يا ياسين وانا هحكيلك كل حاجه ليحكي له   كل شي من بدايه تعرفو بها الي ان طلقها
ياسبن بغضب : وهتعمل اي مع ميرا
زياد بحنف ميرا مراتي متنساش
ياسين : معرفش عقلي كان فين وانا موافقك تكتب عليها من غير متعرف دي قال ايه  خايف لحد يخدها منك
زياد بحنف خلاص  يا عم اعمل اي بس   مراتي من سنه ومكلمتهاش كلمه تبل ريقي وانت  يا عيني عليك  داخل طالع مع حور
ياسين :  عمتا طالح ميرا وفهمها ومتقساش عليها واوعه فاهم اوعه تقربلها قبل الفرح
زياد : هربيها شويه علشان تثق فيا
ياسين : عندك حق انا مسافر خلي بالك من حور
زياد : هيه حور مش جايه معاك
ياسين : لا لازم حور تتربي وتفهم المسؤليه ال هتتحط فيها بعد شهر  يلا هقفل علشان معاد الطياره
ليتبهد ياسين : وانا رايح اشوف الدكتوره عملت اي مع الزفته ايات
ياسين : تمام ابقي طمني
زياد  : اوك
لينهي الكلام مع ياسين تزامنا مع خروج الطبيبه من عند ايات
الطبيه حضرتك المدام مش حامل
زياد : حضرتك دي انسه مش مدام
الطبيبه : لا يا فندم دي مدام واضح جدا ان الممارسه ال تم فيها فض الغشاء كانت قريبه   يعني من اسبوع مثلا
زياد بصدمه طب شكرا اتفضلي
ليذهب لها والشر يتطاير من عيونه
زياد مين  بعتك تعملي المسرحيه دي اتكلمي
ايات بخوف مش حد انا بحبك وعايزاك  يا زياد
ليقترب منها زياد مزمجرا لولا العشره ال بينا كنت قتلتك يلا قومي امشي  احسن مقتلك وخلي الباشا ال  ضيع شرفك يتجوزك  بدل الفضايح لتخرج ايات ركضا وهي تشعر انها خرجت من عرين الاسد حقا لكن زياد لم ينسي اخد ورقه الزواج العرفي منها طبعا
بااككك
ليقطع تفكيرع روأيته لميرا وهي ترتدي برنص طويل   فخمن ان القميص تحته
ميرا بخوف : انا هعرف ياسين كل حاجه انت فاهم انت جايلي لي روح لحبيبه القلب  بتاعتك ام ابنك
لينظر لها زياد  بحده وغضب اقلعي البرنص ده
ميرا بخوف : لاا لاااا عيب
زياد بغضب هعد ل٣ لو مقلعتيش صدقيني   هتتمني الموت بعد  ال ههعملو فيكي
لتقلع ميرا البرنص بخجل وتبكي بصمت
لينظر لها زياد برغبه جامحه ها قد انقلب السحر علي الساحر ????????
……… نعلق دول بقا ونروح البت حور
حور ببكاء زمانه بيضرب ميرا يارب اعمل اي بس اقول جدو   اوف بقا  ليرن هاتف حور برقم غريب لترد األو ألو مين معايا
المجهول : حور  انا بحبك
حور بشده: حضرتك مين
المجهول : انا ال هتبقي ملكي قريب قريب اوي ي حوريتي ويغلق الخط لتنظر حور لهاتفها  بغضب اهي كانت ناقصه ده كمان
انا هنام خلي اليوم ده يعدي يارب بقرفه بقا
……………
ليستيقظ ياسين علي صوت الهاتف
لينظر ليجده جده
الجد : ازيك ي ياسين يا ابني
ياسين : حضرتك لسه منمتش
الجد : لا ي حبيبي   الصبح طلع عندكو صح
ياسين ايوه ي جدي
 الجد : الواد زياد في اوضه ميرا بقالو يجي ساعه وانا خايف عليها
ياسين : سيبو يربييها ي جدو
الجد بأستسلام :ماشي ي حبيبي اختك وانت ادري بمصلحتها  اسيبك ي حبيبي علشان تخلص شعلك
ياسين : نام انت ي جدي  وانا هقوم علشان اخلص الثفقه النهارده وارجع  بكرا
الجد بمكر : لي  مراتك وحشتك
ياسين بضحك : طبعا وحشتني
الجد : مين قدك ي عم مع السلامه
ياسين بضحكك : سلام  ليقوم ياسين ليرتدي ملابسه  لينهي هذه الصفقه  بسرعه ليعود لمحبوبته فلقد اشتاق لها حد الجحيم اشتاق لشفتايها لعيناها  لخجلها ولحماقتها  ليتنهد ياسين ويقول بخفوت احبك حورييتي
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!