Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل العاشر 10 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل العاشر 10 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل العاشر 10 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل العاشر 10 بقلم أسماء نبيل

وقفنا عند ان في عربيه قطعت على مارد الطريق وكاد ان يفقد السيطره علي سيارته ولكنه تحكم فيها بمهاره عاليه
مارد وهو يشد قمر الي دواسه السياره، متتحركيش من هنا ومتنزليش من العربيه هشوف مين دول لينزل
عند امير. 
كان يسوق السياره وسرح في قمر وذكرياته القليله معهاليفيق علي سياره امامه  وكاد ان يصدم بها واكنه سيطر علي سيارته في الوقت المناسب. 
عند مارد ينزل من 
مارد بغضب، تعرف انك غبي 
الشخص بابتسامه مستفزه، معلش. 
مارد، والله غبي 
جاك بصدق ، معلش غصب عني فقدت السيطره وانت كنت هتمشي على ما اتحكم فيها.
لينظر مارد الي السياره الاخري باستغراب.
جاك، ده شريف صحبي امان متقلقش لما بابا كلمتي كان معايا وهو كمان الي امن المكان الي هتروحه
ليقترب شريف من مارد ويسلم عليه، متقلقش انا لا اعرفك ولا شفتك تعالي وياخده الي شنطه العربية ويقول، ده سلاح مرخص وده الرخصة وده قنابل عشان لو احتجتها وده التصريح بتعها متقلقش
مارد، انت عملت كل ده ازي في وقت قصير ان لسه مكلم جاك من ربع ساعة بس وليه.
شريف، ازي عشان انا ظابط وليه عشان انت عملت الاكتر من كده انت خرجت حببتي واخت صحبي من بنهم يعني انا مدينلك بحياتي.
جاك، انت لازم تتحرك يا مارد يلا خد العربيه وامشي والعربيه ده  هطلع بيها على اسكندرية متقلقش
مارد، انا مش عارف اشكركم ازي ووصل سلامي وشكري لعمي حامد.
جاك، مفيش داعي انت اخويا سلام
ليذهب مارد الي سيارته
مارد وهو يفتح الباب، تعالي يا قمر
قمر بخوف، هو في ايه
مارد وهو يضع يده علي كتفها، مفيش يا قلبي تعالي هنغير العربيه عشان نشتتهم بس.
قمر، هو ليه فاضل كتير.
مارد، معلش اتحملي.
قمر، بس انا جعانه اوي
مارد بابتسامه، ماشي هجيب اكل من اول سوبر ماركت يقبلنا يا قمري.
عند امير
تفادي الاصتدام بمهاره ونزل ليعتزر، اسف معلش
الشخص بتوتر، حصل خير. 
ليعود امير الي سيارته ويكمل طريقه وفي ذلك الوقت يكون الجوكر ورجاله تحركوا الي الاقصر 
بعد ٤ساعات يصل مارد الي المكان المراد لينظر الي قمر ليجدها نائمه ويظهر عليها التعب ليحملها الي داخل البيت ويضعها علي السرير ويذهب ليحضر اي طعام فهي لم تاخد دوائها بعد ليجد كل شيء موجود ويحضر الطعام ويعود الي قمر 
مارد بحنيه، قمر قمري قومي. 
قمر بنوم، سبني انام ونبي. 
مارد، لا قومي كلي وخد الدوي ونامي يلا 
ليظل يلعب في وجهها ويقرصها من وجنتها حتي تفيق. 
قمر، هو احنا فين انا عمري ماشفت كده ده البيت شفاف. 
مارد بزهول ، شفاف ثم يضحك لفهم قصدها، لا ذه زحاج سداسي عازل يعني انت تشوفي الي بره بس هو لا تمام وده عشان المكان على البحر متقلقيش محدش هيشوفك بس اهم حاجه اوعي تطلعي من الباب. 
قمر، حاضر بس هو مش ممكن حد يدخل. 
مارد، انا مأمن الدنيا في كاميرات بره متوصله بالاجهزه في الصاله وفي جهاز كمان في اضتي عشان اراقب بره طول الوقت وفي اجهزه انزار ولو حصل حاجه لقدر الله في ممر سري هنطلع منه اطمني وكلي عشان تخدي الدوي وتنامي 
قمر، حاضر بس. 
مارد، كفايه اسأله بقي بصي انا عارف ان عندم ميت سؤال في دماغك بس انا معرفش غير الي قولته واكيد هنعرف بس لما الخطر يروح 
قمر، وهيروح امته. 
مارد، بعد يومين تحديدا ليله اكتمال القمر تخلص وبعدها هنروح الي أمير ونفهم منه بس دلوقتي اي حركه مش محسوبه غلط يلا نامي 
وينام ابطالنا
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!