Uncategorized

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة العاشرة 10 والأخيرة بقلم ريم محمد

 رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة العاشرة 10 والأخيرة بقلم ريم محمد 

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة العاشرة 10 والأخيرة بقلم ريم محمد 

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة العاشرة 10 والأخيرة بقلم ريم محمد 

جيلان نهار ابوكوا اسود

زين قام وقالها ايه الهبل  الي بتقوليه دا 

جيلان انت لسه شوفت هبل يا زين دي اللي مش عايز ترد عليا علشانها انت بتخوني يا زين

زين انتي شايفاني واحد حيوان وخاين

جيلان زين انا اسفة  مكنتش اقصد  زين رفع ايده في وشها بمعني  متتكلميش  تاني السكرتيره  اتحرجت  وقررت تخرج

جيلان زين والله مكنش قصدي انت عارف  اني بحبك قطعها زين  خلاص  يا جيلان

جيلان يعني  سامحتني صح 

زين انا مقولتش كده 

جيلان يعني  اي

زين يعني  نسيب بعض  يا جيلان جيلان انت بتهزر صح 

زين لا مش بهزر انتي اتهمتيني اني بخونك وده انسب حل اننا نسيب بعض 

جيلان  انهارت انت عارف اني بحبك  وبغير عليك مكنش قصدى  والله  ارجوك متسبنيش وقعدت تعيط زين فضل  يهديها لحد ما اغمى عليها

زين جيلان  قومي انا اسف واما لقاها مردتش راح بيها المستشفى 

عند ملك جهزت نفسها علشان  تسافر وخلاص طلعت من اوضتها وراحت  لامها الي بتعيط بتعيطي  ليه انا ولله  هروح  ومش هتاخر

الام هتوحشيني يا بنتي اوي بس سافري يا بنتي وشوفي مستقبلك متخليش حد  يكسرك  ولا يزعلك  تاني  خليكي  قويه 

ملك طبعا  يا ماما هكون قوية مش هكون ملك بتاعت زمان هتوحشيني اوي يا ماما ونزلت ركبت تاكسي 

 في قصر المهدي كان يزن ومالك قاعدين  ومالك عمال يشرب كتير يزن معجبهوش الوضع  وقال مالك كفاية دي تالت ازازة تشربها 

مالك وحشتني وحشتني وقعد يعيط

يزن قدام بتحبها روح وقولها 

مالك هي ممكن  تسامحني  صح

يزن لو بتحبك هتسمحك مالك ابتسم  وقام حس بدوخة انا لازم اروحلها 

يزن مش هينفع انت سكران

مالك متقلقش عليا ومشي علطول  يزن اتنهد واتصل على  بتول

ازيك….  اي اجي ليه…. 

. جاي

عند ملك وصلت المطار  بس قلبها مقبوض

اما بقاا عند صهيب عرف ازاي يتصرف  مع رودينا  وراح عند بيت بتول وخبط فتحتله رودينا صهيب

اه صهيب الي هينتحر منك قريب بت لنتي اما تتجوزيني لاما اروح ادور على بنت تانيه  

رودينا  نعم عروسه  ايه

صهيب  بخبث عروسه  تانيه قربت منه ورفعت صباعها في وشه وربنا لو سمعت  الكلام ده تاني لاقتلك مكانك

صهيب يخربيتك  بهزر مش بتهزر يا رمضان  

رودينا  لا مش بهزر  يا خويا

عند مالك كان سايق بسؤعة ومكنش واخد باله وبيفكر في ملك بس للاسف  وهو بيفكر فيها عربيته اتخبطت  في عربيه  تانيه  في الوقت  ده ملك ركبت الطياره  

عند يزن راح الاول كانت مستنياه في كافيه ازيك يا قلبي  كانت بتول عنيها  حمرا من العياط ووشها احمر  اتخض وقرب منها وقال مالك يا بتول بعدت عنه وقالت ابعد يا حيوان بتول بوجع علشان  خونتني

يزن بصدمه  نعم  خونتك

في  المستشفى  كان بيجري  صهيب هو ورودينا وبيسالوا على  مالك لحد ما عرفوا انه في  اوضه  العمليات خرج الدكتور  جريوا عليه 

صهيب ها يا دكتور 

الدكتور  هو كويس  الحمد  ولكن 

صهيب  ولكن اي

الدكتور  باسف الحادثه  كانت جامدة  فاثرت على رجله فقطعنا رجله اليمين 

رودينا  وصهيب اي انت بتهزر صحيا دكتور

الدكتور للاسف ده الي حصل ربنا معاكم ومشي

بعد مرورسنة كاملة كل حاجه اتغيرت  صهيب اتجوز رودينا وخلف مريم  جيلان وزين اتجوزوا وخلفوا ليل  اما يزن وبتول اتجوزوا بعد عذاب مع اهلها اما مالك ندم على الي عملوا  وبقاا يصلي ويعرف ربنا كويس

وسافر لندن علشان شغل

في لندن في افخم الشركات تحديدا في مكتب كبير  كانت قاعده وبتشوف اوراق الصفقة الباب خبط وقطع تركيزها 

ملك ببرود ادخلي يا ليلي

ليلي  ادخل ايه يلا قومي يا حلوة الاجتماع بدأ 

ملك تمام جاية وراكي 

ليلى اوك وخرجت

( ملك سافرت واتعلمت واشتغلت وبقت مشهورة والي ساعدتها في كده ليلي وبقت مبتضحكش كتير بعد وفاة امها)ملك قامت وخرجت من المكتب و دخلت غرفة الاجتماعات وقالت انا جيت اتصدمت في وجود مالك قلبها دق وحست بخوف يس اتجاهلت احساسها مالك فضل يبصلها وهي اتجاهلت نظراته الاجتماع  قعد 3 ساعات واول نا خلص خرجت  ودخلت مكتبها وفضلت  تعيط سمعت صوته وهو بيقولي  ملوكتي

مسحت دموعها بسرعه  وقالت اسمي الاستاذه  ملك اتجاهل كلامها وقالها وحشتيني  يا ملك 

ملك احترم نفسك اي وحشتك دي التزم حدودك ده مكان شغل 

مالك اتصدم من كلامها من اد ايه بقت قوية وقالها انا اسف بحبك  اوي

ملك ضحكت بسخريه  وقالت العب اللعبه  دي على  غيري 

مالك بندم انا مش بضحك عليكي انا بحبك  اوي ارجعيلي يا ملك انا ندمان على  الي حصل  

بصتله وبصريخ انت عايز اي مني انت طلقتني وقولت انك بتتسلى بيا ليه جاي دلوقتي تقولي بحبك لا  والف لا مش ملك الرفاعي الي يضحك عليها تاني مش هسمحلك تدمر حياتي تاني سمعت

مالك اسمعيني يا اية اخر مرة قاطعته اية بقسوة مش هسمع حاجه واطلع برا 

بصلها بدموع وخرج 

وهي وقعت في الارض وقالت ليه يا ربي انا اه بحبه بس مستحيل ارجعله وقامت وخرجت من الشركة

اما مالك خرج وقال هترجعيلي يا اية حتى لو غصب

 عدت أيام  كتيير  ومالك بيحاول كل يوم يصالح في ملك بس هي رافضه  مع انها بتحبه بس كرامتها فوق كل شيء  في بيت ملك كانت قاعده  بتفكر في مالك ومش عارفه  تسامحه ولا لا الباب خبط قامت فتحت كان مالك وكان شارب بطريقه  غبية

مالك بسكر ملوكتي

ملك عرفت انه سكران علشان  واقف بيتحرك  ومش ثابت 

ملك بقرف انت سكران  صح

دخل وقال عارفه ليه بسببك بصتله باستغراب وكمل علشان  انساكي ومش قادر انساكي  انا بحبك  اوى  يا ملك 

ملك بصتله وقالتلوا امشي  با مالك من هنا

مالك مش هقدر صدقيني فحس بدوخة  وكان هيقع مسكته وقعدته على  الكنبه لقته اغمى عليه وسخن اوي 

ملك يالهوي ده سخن خالص اعمل ايه دخلت المطبخ  جابت مايه وقماشة صغيره وعملت ليه كمدات وهي بتعيط جامد وتقول يا رب تنزل السخونية 

عند يزن كان اعد جنب بتول الي بتعيط جامد وتقول انا عرفت اني مش هخلف انت هتسبني صح 

يزن بتول

بتول نعم

يزن بضح انتي هبلة صح اسيبك اي يا عبيطه وكمل بعشق انا بعشقك واي يعني ما احنا عندنا لولا اهي واسكتي بقاا علشاان اركز في الفيلم 

عند صهيب و رودينا 

رودينا صهيب. قلبه 

رودينا بتوتر انا انا 

صهيب في اي 

رودينا انا حامل 

صهيب تاني انتي اكيد بتهزري 

رودينا والله مش بهزر صهيب يلهوي حامل تاني تاني

رودينا انت زعلان صح 

صهيب لا بالعكس مبسوط  بحبك يا ام العيال 

ملك اعدت تعمل كمادات لحدما حرارته نزلت وقالت ليه بتعملفي نفسككده يا مالك وبصت على رجله وركزت جامد وشافت الرجل الصناعيه واتصدمت اي الي عمل فيك كده واعدت تبثله وتعيط لحد ما راحت في النوم تاني يوم في بيتها صحي مالك لاقاها نايمة جنبه على الكرسي فقال بحب ملك ملوكتي 

ملك صحيت بصتله وحضنته وقالت انا مش بكرهك يا مالك انا بحبك بس مش هقدر ارجعلك انت وجعتني اوي كنت بحسبك بتحبني بس انت بتكرهني يا مالك

مالك انا مش بكرهك يا ملك انا بحبك يا ملك انا اسف انا غلطان في حقك انتي لازم تعرفي الحقيقه 

بصتله باستغراب حقيقه اي 

مالك اتنهد وحكالها كل حاجه وليه طلقها  وانه بيحبها وقد اي اتعذب علشانها  ايا سمعت كلامه وانهارت وقالتلوا انت بتكدب صح 

مالك اقسم باللهما بكدب عليكي انا بحبك ارجوكي متسبنيش انا بحبك 

ملك مش هقدر صدقني قرب عليها وقالها بحبك قالتلوا وانا بكرهك بكرهك ابعد عني  قرب عليها وقالها انتي كدابة انتي بتحبيني ايه انا اسف كنت خايف عليكي خايف تتاذي بسببي اقسمباالله بحبك اديني فرصه تانيه 

ملك حست ان كلامه صادق قالتلوا بحبك

مالك يعني سامحتيني يا ملوكتي ابتسمت وقالت اه 

بعد 8 شهور ملك اتعرفت علي البنات وبقوا صحاب اوي وملك ومالك اتجوزوا و ملك بقت حامل 

ملك اه ماااااالك

مالك قام مخضوض في اي

ملك شكلي بولد  مالك مكنش عارف يعمل ايه خدها ركبها العربية 

ملك اه مش قادرة هموت يا مالك 

مالك حاسة بايه

ملك يا اخي بطل بروود بمووت اه 

وصلوا المستشفى ومالك اول ما دخل دكتوووور 

الممرضة في اي

ملك هيكونفي اي بولد 

الممرضه طيب قعدها والدكتور جه استنوا شويه قطعتة ملك نستني اي ولدني يا متخلف هموت 

الدكتور بصدمة متخلف

ملك انت لسه هتتصدم ولدني انا كان مالي ومال الجواز طلقني يا ماااالك طلقني 

مالك كتم ضحكته حاضر هطلقك اما تقومي بالسلامة 

ملك ببكاء عايز تطلقني بعد السنين دي كلها يا خساره

مالك سنين اي دي يا ختي ده انا اعرفك من سنتين بس 

ملك خلفت بنوتة اسمها سلمى

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية للكاتبة لانا عبدالمجيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!