Uncategorized

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل العاشر 10 بقلم نور عصام

 رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل العاشر 10 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل العاشر 10 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل العاشر 10 بقلم نور عصام

بيسان.  دخلت عند فهد وصرخت وقالت فههههد
فهد.  قام وقف وقالها ايه مالك بتصرخي ليه
بيسان.  بدموع قالت انا حامل
فهد.  ابتسم وبعدين داري ابتسامته وقالها لا احنا متفقناش علي كدا
بيسان.   منهاره قالت يعني ايه
فهد. احنا اتفقنا علي جواز عرفي فتره وبعد كدا كل واحد يروح لحاله ولو حد عرف من اهلك بعدين طبعا هتقولي انك كنتي متجوزه عرفي ودا احسن من انك تكوني غلطي لكن لحد هنا وانا مش مسؤل انا مش هتدبس ف عيل كمان مستحيل طبعا
بيسان.  بضعف قالت فهد ارجوك متتخلاش عني انا بجد مش عرفه مين عمل كدا لاني مليش اي علاقه بحد ومحدش كان معايا غيرك لما صحيت بقلمي نور عصام 
فهد.  امممم وايه كمان يادكتوره
بيسان.   اتجوزني يا فهد علشان خاطري
فهد. ببرود واكتب الولد باسمي صح
بيسان.   بدون وعي قالت لا مش مهم انا بعدين اكتبه باسم بابا
فهد.  طيب خلاص محلوله ليه بقا عوزاني اتجوزك
بيسان.  فهد ارجوك انا كدا هدمر كل اللي حواليا مش انا بس
فهد.   انا خلاص هقطع الورقتين والاتفاف اللي بينا تنسيه
بيسان.   لو عملت كدا يا فهد انا هموت نفسي
فهد.  بهدوء قال وتفتكري بموتك الموضوع اتحل
بيسان.  بصتله بقلمي نور عصام
فهد. ايوا انتي كل خوفك علي اهلك وبموتك بردو هما هيواجهو الناس يبقي معملتيش حاجه غير انك موتي كافره
بيسان.   عيطت بصوت عالي
فهد.   بتعيطي ليه
بيسان.   بصتله وقالت انا هنزل البيبي واللي يحصل يحصل
فهد.   برا المشفي بتاعتي احنا ناس نضيفه ومبنعملش عمليات مشبوهه
بيسان.    اومال اعملها فين
فهد.  مش شغلي
بيسان.   بدموع قالت اتجوزني يا فهد قدام اهلي وبعد كدا هتصرف وانزله المهم تتجوزني رسمي
فهد.   مضمنكيش
بيسان.  يعني
فهد. ممكن تتدبسيني ف اللي ف بطنك وتقولي انو ابني
بيسان.  لا لا مستحيل اعمل كدا انا بس علشان لو تعبت ولا حصلي حاحه يبقي طبيعي اني كنت حامل وبسقط مفيش مشكله
فهد.  ويهون عليكي ابنك تنزليه
بيسان.   بصوت عالي قالت هو انا عرفه ابوه علشان اخليه 
فهد. ولو عرفتيه هتخليه
بيسان.  هموت ابوه الاول
فهد.  ابتسم وقالها ليه كدا متتجوزيه وتصلحي اللي انكسر
بيسان.  مستحيل انا لازم اقتله واخلص منه علشان اللي عمله فيا
فهد.   خلاص اهدي وبعدين نشوف حل نور عصام 
ببسان.   انت بتتكلم ببردو ليه انا ف مصيبه وانت عادي جدا
فهد.  خلاص روحي اتصرفي بنفسك
بيسان.   عيطت ودموعها مش قادره تسيطر عليها
فهد.  ممكن تهدي وتتفضلي دلوقتي
بيسان.   مسحت دموعها وبعد دقائق قامت
فهد.   قام وقف وقال لسه اللي جي احلي
وبعد كام يوم
بيسان.   خبطت ودخلت عند فهد
فهد. نعم حضرتك
بيسان.  استغربت رده وقالت فهد عاوزه اتكلم معاك
فهد.  معلش مش فاضي
بيسان.   فهد فوق وكلمني عدل
فهد. رجع بكرسيه ورا وقالها فوقت اهو خير ف حاجه يا دكتوره
بيسان.  بتحاول تكون هاديه اتنهدت وبعدين قالت ممكن اعرف بتهرب مني ليه احنا بينا اتفاق ولازم تنفذه
فهد.  اعتقد يا دكتوره اني متفقتش معاكي علي عيل وان كان علي الورقتين اهو وف لحظه طلعهم من الدرج وقطعهم
بيسان.  مصدومه من اللي عمله
فهد.  ممكن بقا تتفضلي تطلعي برا
بيسان.  غمضت عيونها ودموعها نزلت وبعدين قالت فهد ليه كدا انت الشخص الوحيد اللي عندي ثقه فيه انت الوحيد اللي اأتمنتك علي سري انا اعرفك من زمان من بقلمي نور عصام واحنا عيال وحبيتك كتير وصداقتنا قويه وانا مش بس بحبك كاصديق لا يا فهد انا بحبك بحبك واتمنيت اتجوزك وكنت بزاكر ليل نهار علشان ابقي دايما معاك لما عرفت انك جبت مجموع ودخلت طب حبيت اكون قريبه منك وبدموع بصتله وقالت انا بحبك يا فهد بحبك من اول ما شوفتك بحبك
فهد. غمض عيونه ومارد عليها
بيسان.  لو سمحت رد عليا
فهد.   بصلها وقال للاسف انا مش بخلف
بيسان.   انت بتقول ايه
فهد.  زي ما سمعتي كدا انا من فتره كنت بعمل اشعه وتحاليل وعرفت اني فرصتي ف الانجاب ضعيفه واحتمال تكون معدومه فأكيد انا مش هتجوزك وبعد فتره تقولي انك حامل مني وانا اصلا مش بخلف ولو حصل وعديتها لو انتي حبيتي تخلفي تاني او حد من اهلك او اهلي زنو عليكي وقالو خلفي تاني يبقي اي الوضع
بيسان.  مش عاوزه عيال انا عوزاك انته وكمان انا هنزله مش عوزاه مادام مش منك وراضيه اعيش معاك راضيه اعيش مع الشخص اللي حبيته واختاره قلبي عوزه الشخص اللي اتمنيته سنين وانتظرته كل الوقت دا انا مش عاوزه غيرك انت مش متخيل انا بحبك قد ايه
فهد.   متتعبيش نفسك
بيسان.  قامت وراحت وقفت جنبه وقالت حبيبي 
فهد. بصلها
بيسان.  حطت ايدها علي وشه وقالت ايوا حبيبي انا دايما كنت اقولها بيني وبين نفسي وبقولهالك دلوقتي وانا مش خايفه ولا مكسوفه ايوا انت حبيبي وعمري كله حبيبي اللي محبتش غيرو ف حياتي ولا هحب حد بعده ابدا مستحيل قلبي يدخله غيرك يا فهد حتي لو انت مش هتتجوزني مستحيل اتجوز حد تاني ولا حد يلمسني غيرك
فهد.  بعد عنها 
ببسان.  شالت ايدها من عليه وبصتله وقالت فهد انا محدش لمسني غيرك ولا حد شافني غيرك والي حصل دا انا مش عرفه ازاي حصل 
فهد.   ممكن تسبيني لوحدي لو سمحتي
بيسان.  حاضر يا فهد ومشيت
فهد.   قام وقف ومشي
وبعد شويه وصل البيت
زهره.  حبيبي حمدلله عالسلامه
فهد.  الله يسلمك يا ماما وراح علي عليه وباسها وقالها ازيك ياتيتا
عليه.  الحمد لله يا حبيبي 
زهره.  مالك يا فهد ليه شكلك زعلان
فهد. اتنهد وقال ابدا يا ماما ارهاق من الشغل مش اكتر
زهره.  لحد امته يا فهد هتخبي عليا 
فهد.  لحد ما اخد حقي وحقك
زهره.  عيونها اتملت دموع وقالت انا مش عاوزه حاجه وانت ملكش حق عند حد بقلمي نور عصام
فهد.  وحقي وسنين عمري اللي ضاعت من غير اب
زهره.  هو انا خليتك ناقص حاجه ولا قصرت معاك ف اي حاجه
فهد.   كفايه اني معنديش اب كفايه اني عشت سنين احلم باليوم اللي يضمني فيه لحضنه كفايه اني عشت عمري كله محروم من كلمة بابا كفايه اني عمري ما قولت بابا هيجبلي كذا زي صحابي وانا صغير 
زهره.  بقهر قالت كفايه عليا انا بقا عذاب لحد كدا انا تعبت عليك علشان اربيك احسن تربيه وادخلك احسن مداس وعمري ما قصرت معاك ف حاجه ولا حسستك ان نور عصام ناقصك اب علشان تقول كدا كنت ليك ام واب وكل شئ وف الاخر عاوز تدمر كل دا وتروح مني ف لحظه
فهد. مين قالك اني هروح منك 
زهره. اومال فاكر اللي بتعمله دا هيوصلك لأيه
فهد.  ل اسد باشا 
زهره.   مش عوزاه كفايه عليا انت
فهد.  خلاص يا ماما انا قربت احقق كل حاجه وهردله الطاق اتنين وكل اللي عمله فيكي عملته فيه 
زهره.  بصوت عالي قالت عملت ايه
فهد.  بعدين يا ماما تعرفي
زهره.   عيطت وقالت عملت ايه يا فهد قولي حرام عليك ريحني
فهد.   قولتلك كل اللي عمله فيكي عملته فيه واكتر كمان بس بطريقتي بطريقة الفهد وف النهايه انا ابن الاسد يعني مش جايبه من برا
زهره.  اااااه ااه ياني ليه كدا يا فهد ليه يا حبيبي 
فهد.  صرخ وقال ليه علشان دموعك اللي ما نشفت ابدا علشان حرقة قلبك علشان هروبك من بلدك علشان بعدك عن عيلتك علشان ابوكي اللي قاله اقتلها علشان وحدتك وهروبك من نفسك وانتي بتحاولي تخبي وتداري سنين علشان ما حسش بحاجه علشان شغلك وبهدلتك من بلد لبلد علشان عيشتي واتقاويتي ف بيت الست اللي 
زهره.  بصوت عالي قالت اخرص
فهد.  راح علي عليه وطي علي رجليها وباسها وقالها انا مش بغلط فيكي يا عمري كله انا بس برد علي كلامها لكن انا بموت فيكي وحياتي من غيرك متسواش ودموعه نزلت وقال سامحيني انا بس بفوقها علشان نسيت نسيت عذاب وقهر سنين 
عليه.   طبطبت عليه وقالت انا فهمالك يا قلب تيتا لكن ماما معها حق احنا عايشين ومش محتاجين حاجه وانت الحمد لله ربنا كرمك وبقيت دكتور شاطر وناجح جدا وصاحب مشفي مش عاوزين غيرك  
فهد. بصوت عالي قال يعني انا غلطان 
زهره.  لا مش غلطان لو كنت دورت عليه وعرفته بنفسك وفهمته انو غلط كان كفايه عليه بعدك عنه السنين دي كلها وكفايه عليه انك مش  بتحبه زي كل العيال اللي بتحب ابوها كان هيندم وينقهر ويحاول يعمل المستحيل علشان يرجعك ليه وكان هيتمني منك نظره كان هيتمني يضمك لحضنه كان هيتمني بتباهي بيك ويقول الدكتور الناجح دا ابني لكن انت اتصرفت غلط اتصرفت من دماغك ومشيت ورا شيطانك وعملت زيه بالظبط هو كمان اتسرع وحكم عليا بدون ما يسمعني ولا يعيد اشعته وتحاليله فرقت انت ايه عنه
فهد.  ما انا قولتك من الاول اني ابنه ودي جينات يا ماما وراثيه
زهره.  بدموع قالت طيب فهمني عملت ايه
فهد.   مش مهم المهم اني رجعت حقك وحقي
زهره.   بصوت عالي عملت ايه يا فهد 
فهد.   خدت منه كل شئ يملكه ودمرته ف السوق وخسرته ملايين وخد منه كل الثقفات اللي كانت متفق عليها برا وحرقتله اكبر ثفقه قدام عيونه وقدام شركته وسط ناسه بقلمي نور عصام
زهره.  دموعها بتنزل 
فهد. ومش بس كدا لا حرقت قلبه زي ما حرق قلبك بالظبط وبنفس الطريقه وبكرا يجي يترجاني علشان اسمعه ومش هرد عليه
زهره.  عملت ايه تاني فهمني كلامك
فهد. بعدين وسابها ومشي 
زهره.  صرخت وعيطت بصوت عالي
عليه.  اخدتها ف حضنها وقالت اهدي يا بنتي هو شاب ومقهور بس يهدي بنكلمه ونعقله ونخليه يرجع كل حاجه تاتي
زهره.  بدموع قالت هو انتي مش عرفه فهد مش عرفه غضبه وعصبيته دا زي ابوه ومش هيسكت ابدا غير لما يعمل اللي ف دماغه
عليه.  بدموع قالت ربنا يستر
زهره.  انا لازم اقابل اسد
فهد.  رجع وسمعها وقالها لو حصل من ورايا قسما بالله ما هتشوفي وشي تاني يا اما هموت نفسي يا اما هسافر ومش راجع هنا تاني ابدا
زهره.  ليه كدا ليه مش كفايه عليا اللي حصل
فهد.  انا اللي عملته دا علشان اللي حصلك اللي حصل لأمي 
زهره.  بتعب قالت انساه يا حبيبي انساه وخلينا نعيش ف حالنا احنا مش محتاجينه ولو مش عاوز انو يعرف بوجودك مفيش مشكله بس خلينا مع بعض وبضعف وقلة حيله قالت مش عاوزه غيرك يا فهد
فهد.  راح عليها وحضنها وقالها انا كمان مش عاوز غيرك بس كان لازم اعيشه ف نفس الجحيم اللي عيشك فيه كان لازم يعيش ويشوف جحيم الفهد ومش اي فهد دا ابن اسد بقلمي نور عصام
زهره.   مش مصدقه اللي هو بيقوله بصتله وقالت انت قابلته
فهد. ايوا قابلته وانا صغير بس هو ميعرفش انا مين
زهره. امته شوفته انت عمرك ما خرجت من غيري
فهد. قابلته ف مكتب استاذ مجدي وطلع صاحبه ولما انتي ورتيني صوره عرفته وقابلته بعدها عالبحر واتكلمت معاه وقولتله اني هيجي يوم واخد منه كل بقلمي نور عصام شئ يملكه واهو انا وعدته ووفيت
زهره. ليه مقولتليش وبعدين قالت طيب انت شوفته لما رجعنا من برا
فهد.  لا لسه بس اكيد هقابله
زهره.  بلاش يا فهد علشان خاطري
فهد.   لا يا ماما انا لازم اقابله وخصوصا المره دي
زهره.  ليه يا فهد 
فهد.  علشان هو هيتجنن ويشوفني
زهره.  بصتله
فهد. عاوز يعرف مين اللي ورا كل اللي حصله وانا لازم اعرفه بنفسي وكمان لسه عندي مفاجأه حلوه قوي ليه وبعدين قالها سوري يا ماما هما مفاجئتين مش واحده
زهره.   ايه هما يا فهد
فهد.  الاولي اني اخدت منه شركته وبيته وكل فلوسه اللي ف  البنك كل شئ يملكه كل شئ بقلمي نور عصام
زهره.  ازاي 
فهد.  السكرتيره بتاعته يا ماما 
زهره.  لعبت عليها يا فهد
فهد. خاينه وانا لسه هتصرف معها وافتكر لما قالها انا هبعتلك ورق ومحتاج امضة اسد بيه عليه بقلمي نور عصام ودا كان ورق تنازل منه ل فهد عن كل املاكه وفعلا حصل 
زهره.    غمضت عيونها وبحزن قالت والمفاجأه التانيه ايه يا فهد 
فهد.   بيسان
زهره.  مين دي اوعي تكون بنته
فهد.  لا يا ماما اسد باشا لسه مخلص ليكي وما اتجوز لحد دلوقتي 
زهره.  اومال بتكون مين بيسان
فهد.  بنت اخته
زهره.  صرخت وبعدين قالت اوعي يا فهد
فهد.   هي مش احسن منك يا ماما لازم اوجعه عليها وخصوصا وانا عارف انها غاليه قوي عنده لازم احسره عليها 
زهره.  اتوقعت اللي ابنها عمله وبعدين قالت هي ذنبها ايه
فهد. ذنبها انو خالها
زهره.   حرام عليك يا فهد
فهد.  وهو مكنش حرام عليه لما شك فيكي 
زهره.  هو معذور لان معاه اثبات اما انت ليه كدا
فهد.   حقي اللي ضيعه مني سنين 
زهره.  بدموع اتنهدت وتعبت
فهد.  مالك يا ماما
عليه.  مالك يا بنتي فيكي ايه
فهد.  قال ضغتها نزل وشالها طلعها اوضتها وجاب لها دوا وقعد جنبها وقال اسف يا ماما بس كان لازم ارتاح
زهره.  وارتحت يا فهد 
فهد.   خلاص يا ماما بعدين نتكلم ارتاحي انتي دلوقتي
وبعد شويه دخلت 
نهله.   خير مالك يا طنط 
زهره.  مفيش حبيبتي انتي ايه اللي اخرك كدا
نهله.  كان عندي عمليه ودا اللي اخرني
عليه.  حمدلله علي سلامتك حبيبتي
نهله.  الله يسلمك يا تيتا وبعدين قالت شكلك تعبان يا طنط
عليه. ضغتها نزل بس شويه
نهله.  اكيد البيه هو السبب
فهد.  مش ناقصك انتي كمان وباس امه وراح اوضته
عند اسد
بيسان.   كانت نازله عالسلم وف لحظه داخت 
هيثم. مالك يا بنتي
بيسان.  عادي ما انت عارف كل اليوم ف المشفي
اسد.  طيب تعالي حبيبتي علشان تاكلي
هيثم.  ماما اتصلت عليكي وانتي مردتيش
بيسان.  كنت بكشف علي حاله عندي بالمشفي وبس خلصت شوفت الفون وكلمتها وقالت انها هتيجي بعد شهر 
اسد. شهر 
هيثم. ايوا يا خالو
اسد.  اتنهد وقال تيجي بالسلامه
هيثم.  اكل وقام وقف وقال انا خارج شويه
اسد. رايح فين
هيثم.   هسهر شويه مع اصحابي 
اسد. متتاخرش لان عاوزك بدري ف الشركه
هيثم.  حاضر يا خالو ومشي 
بيسان.  قامت وكانت تعبانه 
اسد. مالك يا حبيبتي 
بيسان.  مفيش يا خالو انا هقوم انام لاني تعبانه من الشغل
اسد.  بيسو انتي لسه بتكلمي فهد
بيسان. اتوترت وقالت ايوا يا خالو من كام يوم كدا كلمته
اسد. وهو عامل ايه
بيسان.  بخير يا خالو
اسد. طيب ابقي سلمي عليه لان رقمه مقفول ومن فتره مش بعرف اكلمه خالص بقلمي نور عصام
بيسان.  بس انام شويه واقوم بديك الرقم يا خالو
اسد. ابتسم وقالها اوك يا قمر 
ببسان.  طلعت اوضتها واتصلت علي فهد
فهد. فتح عليها وهو متعصب وقالها مش عاوز اشوفك تاني انتي عاوزه مني ايه اياك اشوفك بقلمي نور عصام ف طريقي وكل اللي بينا انتهي فاهمه انا خلاص اللي عاوزه اخدته وجحيمي عاش فيه الاسد جحيم الفهد بقلمي نور عصام
بيسان.  عيطت وقالت ليه انا عملت ايه 
فهد.   انتي لسه هتعملي غوري من وشي وحلي مشكلتك لوحدك وإياك تدخليني فيها فاهمه وقفل الفون
بيسان.   صرخت وقعدت تكسر كل شئ ف الاوضه
اسد. طلع يجري عليها لقاها مغمي عليها شالها وحاول يفوقها وطلب لها دكتور وبعد شويه
الدكتور.  وصل وكشف عليها وقال انهيار عصبي ولازم ما تتعب اكتر من كدا علشان البيبي 
اسد.  انصدم وفتح عيونه وبعدين مسك نفسه وحاول يهدي قال تمام شكرا يا دكتور وبعد ما الدكتور مشي دخل عندها 
بيسان.  نايمه بس صاحيه وتعبانه
اسد.   وقف قدامها وقالها ممكن افهم ايه اللي الدكتور قاله دا 
بيسان. عيطت 
اسد.  اتعصب وقالها قسما بالله لو ما اتكلمتي ما هتعرفي هعمل فيكي ايه وانتي عرفاني 
بيسان.  بقهر قالت اللي حصل ف الفندق
اسد. مش مستوعب اللي قالتله
بيسان.   بدموع قالت لا بعد اتفاقي معاه قال انو مش بيخلف وعمل اشعه وتحاليل ومستحيل يخلف
اسد.  استغرب كلامها وكأنها بتتكلم عنه فاق من شروده وقالها قولتي ايه عيدي تاني كلامك دا 
بيسان.  قالت قالي انو مش بيخلف وانو مستحيل يتجوزني ويكتب الولد باسمه وخلاص عيش الاسد ف جحيم الفهد
اسد.    قعد جنبها وربط كل كلامها بكلام فهد وافتكر كلامه معاه لما كان صغير وقال مستحيل وف لحظه قام وقف ……
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!