Uncategorized

رواية شيطان المخابرات الفصل العاشر 10 بقلم ندى طلال

 رواية شيطان المخابرات الفصل العاشر 10 بقلم ندى طلال

رواية شيطان المخابرات الفصل العاشر 10 بقلم ندى طلال

رواية شيطان المخابرات الفصل العاشر 10 بقلم ندى طلال

_انت ازاى تجيب البنت الجربوعه دى هنا 
التفت لينظر لوالدته ثم اردف
محمود:اهلا ي ماما نورتي هودى ندى اوضتها وجاي اتكلم معاكي واتجه نحو السلم المؤدى لغرفه ندى وسط نظرات ندى المصدومه
ايمان :اسنتي يولد انا بكلمه ازاى البنت دى تيجي الفيلا بتاعتي انا وابني 
وقف قدام غرفه ندى ثم تحدث بصوت غاضب
محمود : الفيلا بتاعتك انتي وابنك اللى بتقولي عليها فهي تبقي فيلت جوزها 
ايمان :انت بتبقي الجربوعه دى علي امك اللى شالتك تسع شهور وربيتك لحد ماتبقي احسن عقيد في الداخليه 
محمود :انا مفضلتش حد علي حد مينفعش تطردى حد من بيته ي ايمان هانم زي ما مينفعش حد يطردك من فيله جوزك سالم الدمنهورى 
ايمان :وده عمره مهيكون بيتها طول ماانت ابني وهتطردها من البيت ي اما انا لا امك ولا اعرفك 
لم يرد عليها واكتفي بالصمت وادخل ندى الغرفه وغلق الباب وضعها علي الفراش برقه وقبل جبهتها واردف 
محمود:متزعليش من ماما هي طيبه وهتتعودى عليها واعرفي طول ماانتي موجوده ف حياتي م هسمح لحد انو يأذيكي
اؤمأت بالموافقه تركها ونزل الي الاسفل حيث ايمان هانم 
محمود :ندى فقدت الذاكره بسببي واي حاجه هتفكرها بماضيها المؤلم ممكن يحصلها نكسه لو عندى معزه عندك ي امي بلاش تأذيني فيها ارجوكي 
ايمان:ائذيك انا عمرى مأذيك انت ابني اللى كبرته وعلمته وعايزه اشوفه احسن واحد في الدنيا بس دى لا البنت دى م هي اللى اتمنتها لابني م هي دى اللى هتشيل اسمك م هي دى يمحمود ي ابني انت الف واحده تتمناك عيله ومنصب بلاش الفلوس وبلاش العيله لكن دى دى من غير تعليم دى متعرفش تكتب اسمها اصلا يبني هي عايزاك عشان جمالك وفلوسك وهتلاقيها بتكدب عليك ف فقدانها للذاكره ده زي مابتكدب انها بتحبك مش هي دى اللى تستاهلك يمحمود فوق ي ابني انا راجعه الفيلا تاني وابوك بيقولك ارجع الفيلا وقت متحب ابوك مرحب بمراتك وعايز يتعرف عليها وانا ي ابني م هأذيك ولا هأذيها مش عايزه حاجه في الدنيا الا انك تعيش مبسوط وبس
تركته وخرجت متجه خارج المنزل 
وقف للحظات وكأنه تذكر شئ ما ثم اتجه نحو غرفه ندى 
في فيلا سالم الدمنهورى 
سالم:هو اي اللى انا عايز اتعرف عليها وعايز هو ومراته في الفيلا انتى اتجننتي ي ايمان يعني يعصي اوامرى وارحب بيه 
ايمان بضحك:طول عمرك متسرع ي سالم وانت فكرك انو هيستسلم ويجي د بعدك ابنك م ساهل م زي العيال اللى بيضحك عليهم ابنك عاقل ومدوخ بلاد كامله اسرار دوله ف ايده فكرك انو هيدخل عليه دور انك عايزه هو مراته 
سالم :طلاما انتى عارفه كد عملتي لي كدا
ايمان وهي تشعل سيجاره :في الوقت المناسب هقولك اللى بنخططله من زمان حصل وان شيطان المخابرات انهار……
في شركه الدمنهورى 
تدخل فتاه شديده الجمال لمكتب محمد 
محمد :اي يسحر فيه اخبار عن الثفقه بتاعت النهارده 
سحر :فيه قلق ي فندم و ممكن معاد التسليم يتلغي 
محمد  بزعيق:وهو بمزاجهم بلغيهم حتي لو فيه قلق انا  هستلم النهارده عشان ميشفوش وش يزعل الكل اجرى بلغيهم 
سحر :ح ..حاضر يفندم 
 …..
 دلف الي غرفه ندى وجدها نائمه قام باحتضانها من الخلف وثبت حركتها وغمس وجه في عنقها
قائلا بحنان:ششش اهدى كملى نوم متخافيش
بعد فتره نجد هاتفه يصدر ضجيج لياخذه ويجيب دون النظر الي الاسم 
الو …اي ي ااسر …انت بتقول اي وامتي الكلام ده حصل ؟!..  
يتبع……
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!