Uncategorized

رواية كانسر الفصل العاشر 10 بقلم آية السيد

 رواية كانسر الفصل العاشر 10 بقلم آية السيد

رواية كانسر الفصل العاشر 10 بقلم آية السيد

رواية كانسر الفصل العاشر 10 بقلم آية السيد

مالك/ هقولك 
ومالك خلاص كان هيبوس حور فجأه الباب خبط عليهم
ايمان /حور مالك انتوا صحيتوا؟؟
حور ومالك اتصدموا وحور ارتبكت وزقت مالك بعيد عنها 
حور بارتباك/ا.. ايوة… يا ماما
ايمان /طيب يلا عشان ناكل
حور بارتباك /ح… حاضر
حور بصت لمالك بغضب/عجبك كده
مالك بخبث /انا مالي انتي اللي منفذتيش الشرط يلا بقا عشان تنفذيه
حور بغضب /اوعي بقا يا مالك عشان اخرج 
مالك بخبث /ما انا واعي اهوه 
حور بغضب /يا سلام طب اوعي من قدام الباب
مالك /انا حر ويلا بقا عشان تنفذي الشرط
حور بخبث ودلع /بس كده عيوني
مالك استغرب نبره صوتها اللي اتغيرت وحور قربت علي مالك بخبث وبسرعه زقته من قدام الباب وخرجت
مالك بغضب /يا بنت ال…. 
حور خرجت بره وطلعت لسانها  /أحسن عشان تبقا تهددني اوي
مالك /ماشي يا حور
حور بضحك /ماشي ليه الشاي علي النار
مالك بغضب بعد ما خرج من الاوضه /اوعي يا بت بدل ما ازعلك
حور بدلع /اهون عليك يا مالكي
مالك بحب /لا طبعا يا قلب مالكك
أسر /الله الله يا بتاع مالكك
حور اتكسفت وراحت المطبخ بسرعه
مالك /يخربيت مواعيدك الزفت
أسر بسخريه /يا عم احترمني شويه دا انا زي اخوها بردوا 
مالك باستفزاز لان عارف اد ايه أسر بيحب حور /وبقت مراتي وحبيبتي وليا لوحدي
أسر بغضب /تصدق انك بارد
مالك بضحك /ههههههههههه عارف
أسر /طب يلا يا استاذ بارد بقا عشان الاكل
مالك بضحك /هههههههههه يلا
______________________
في المطبخ
حور دخلت بسرعه وكان قلبها بيدق حامد ووشها بقا احمر من الكسوف
ايمان لاحظت حور وهي داخله جري ووشها اللي لونه احمر
ايمان باستغراب /مالك يا حور
حور بارتباك /ها لا يا ماما مفيش
ايمان /مفيش ازاي دا انتي وشك احمر وكمان جايه جري
حور حطت ايدها علي وشها وارتبكت اكتر /ها مفيش ممكن بس عشان الجو حر
ايمان باستغراب /جو ايه اللي حر يا بنتي احنا في الشتا
حور بارتباك /ها خلاص عادي يعني…… وأكملت بابتسامه /يلا عشان نحط الاكل وانا  هساعدك
ايمان حست بالسعاده ان بنتها رجعت تضحك تاني /يلا
__&&&&________________
في الصالون
مالك وأسر راحوا لقوا احمد قاعد
مالك /السلام عليكم
أحمد /وعليكم السلام يا بني كل دا نوم
مالك بحرج /بصراحه منمتش من امبارح
أحمد بتفهم /ولا يهمك يا بني دا بيت مراتك وبيت مراتك يعني بيتك
مالك بابتسامه /تسلم يا عم احمد….. كنت عاوز أسألك علي حاجه يا عم احمد
أحمد بانتباه /اتفضل يا بني 
مالك باستفسار /هي حور هتبدا علاج أمته بالظبط
أحمد /المفروض هنروح بكره المستشفى عشان نعرف معاد الجلسات ولو الأمور تمام هتبدا بأول جلسه بكره ان شاء الله 
مالك /تمام انا هعدي عليها الصبح ان شاء الله واخدها ونروح 
أسر بغيره فهو يحب اخته كثيرا /ما انا هاخدها 
مالك باستفزاز /حور بقت مراتي وانا هروح معاها وهي هتحتاجني جنبها اكتر 
أسر /بس… 
أحمد /مالك معاه حق يا أسر خليه هو يروح بكره مع حور 
أسر بامتعاض /ماشي 
مالك باستفزاز /وكمان عشان تروح الشركه لاني مش هعرف اسيب حوري لوحدها
أسر بضيق /حورك!!!! 
مالك باستفزاز /اه حوري عندك مانع ولا حاجه
أسر بص لأحمد اللي كان كاتم ضحكته بالعافيه  واتكلم بغيظ /لا ابدا
مالك واحمد بصوا لبعض وضحكوا 
ايمان وحور بعد ما خلصوا الاكل ايمان ندهت عليهم وكلهم قعدوا علي ترابيزة الاكل ومالك كان قاعد جنب حور وعمال يخبطها برجله كل شويه وحور كانت مكسوفه  واحمد لاحظ دا وابتسم وحمد ربنا جواه انه وافق علي اقتراح مالك
أحمد لحور /حور
حور بانتباه /ايوة يا بابا
أحمد /مالك بكره ان شاء الله هيعدي عليكي عشان المستشفى
حور زي ما يكون كانت ناسيه وافتكرت وضربات قلبها عليت ومالك حس برعشه جسمها
حور بايماءه /حاضر
مالك مسك ايدها عشان يطمنها انه جنبها وحور بصتله وهو بصلها نظرات مطمئنه وابتسم ليها
ايمان /هروح معاها
أحمد بصلها وهي فهمت/مالك هيبقى معاها يا ايمان وهي مش هينفع يروح معاها ناس كتير
ايمان /تمام
بعد مده خلصوا اكل ومالك استأذن عشان يمشي
مالك /انا هستاذن دلوقتي وبكره ان شاء الله علي تسعه هعدي علي حور عشان نروح المستشفى
حور ما كنتش مركزه غير في انها بكرة هتبدا معاناتها والمها 
أحمد بص علي حور ولاحظ شرودها وعرف هي بتفكر في ايه  /تمام يا بني
مالك /استأذن انا
احمد /وصلي جوزك يا حور
حور بانتباه/ها حاضر
مالك /السلام عليكم
الكل /وعليكم السلام يا بني
حور ومالك مشوا لغايه الباب وحور مش مركزه ومفقتش من شرودها غير ومالك حاضنها ومتبت فيها جامد اتفجات في الأول لاكن بعد كده حضنته هي كمان لأنها كانت محتاجه الحضن دا
مالك بهمس /كله هيعدي ان شاء الله وهتكوني كويسه
حور بخوف /بس انا خايفه عشا…..
مالك /هششششش انا عارف انك خايفه بس صدقيني كله هيبقي كويس انا معاكي وعيلتك كلها معاكي وبعدها عنه ورجع شعرها ورا ودنها
مالك بحب /وبعدين انا عاوز بنوتي القويه اللي عندها اراده
واكمل بمرح /انا عاوز بنوتي اللي قادره علي التحدي والمواجهه
حور بابتسامه/ليه فاكرني امينه خليل
مالك بحب /لا حور الصواف بنتي وحبيبتي…… واكمل بغمزة /ومراتي القمر
حور اتكسفت وهو شدها تاني لحضنه /انا بحبك اوي يا حوري
حور /وانا كمان
مالك بعدها عنه وقرب منها وباسها بسرعه وحور اتفجات
حور خبطته في كتفه واتكلمت بارتباك /ا… انت قليل الادب
مالك بضحك /هههههه عارف وبعدين قولتلك هاخدها يعني هاخدها ويلا بقا بدل ما اخد واحده كمان 
حور بعدت واتكلم بغضب /ا… انت….. 
مالك بضحك /هههههه خلاص اهدي يلا انا همشي وهعدي عليكي بكرة ان شاء الله يا قلبي تصبحي على جنه يا حوري سلام…. وبعدين نزل
حور بهمس وابتسامه /وانتي من أهلها يا مالكي
وفجأه سمعت صوت حد وراها 
أسر /انتي بتكلمي نفسك يا حور وبعدين كل دا بتوصله للباب
حور بارتباك /لا ابدا هو مشي وقفلت الباب وراحت اوضتها بسرعه 
أسر ابتسم من جواه لما لقي حور رجعت تضحك تاني بس هو حاسس بالغيرة انها رجعت تضحك بسبب مالك 
ايمان /شوفت حور كأن الروح ردت فيها تاني
أحمد /الحمد لله اني سمعت كلام مالك وكتبنا الكتاب
ايمان /الحمد لله… ربنا يتمم شفاكي علي خير يا بنتي 
أحمد / يا رب 
ايمان /بس انا كنت عاوزة اروح معاها 
أحمد /هي محتاجه مالك اكتر من اي حد يا ايمان صدقيني لو محتاجه لينا قيراط فهي محتاجه مالك 24 قيراط واديكي شوفتي دا بعنيكي
ايمان /بس… 
أحمد /صدقيني مالك بيحبها وبيخاف عليها من الهوا وهيفضل جنبها وحور محتجاه
ايمان /ماشي
__________________
في منزل المحمدي 
مالك وصل البيت ودخل وملقاش حد فدخل علي اوصاه علطول. 
مالك غير هدومه وسمع خبط علي الباب
مالك /ادخل 
ريهام بابتسامه /حمد لله علي السلامه يا بني
مالك /الله يسلمك يا أمي اتفضلي
مالك وريهام قعدوا علي السرير 
مالك مسك ايد والدته وباسها /سامحيني يا أمي علي اللي عملته وصوتي العالي مش عاوزك تزعلي مني 
ريهام بحب /مش زعلانه منك يا بني انا عارفه اللي كنت فيه ومش زعلانه منك 
مالك /ربنا يديمك لينا يا ست الكل 
ريهام /ويديمك ليا يا حبيبي 
انجي بتصفير /الله ايه جو العشق الممنوع دا
مالك بضحك /ههههه تعالي يا مجنونه 
انجي /بس متغلطتش بس انا عبيطه مش مجنونه 
مالك بضحك /ههههه ماشي يا لمضه 
انجي /يلا بقا احكيلي عملت ايه وحور اكيد زعلانه مني صح عشان قولتلك بس انت السبب و…. 
مالك /هششش افصلي ايه راديو اولا يا ستي حور مش زعلانه منك وانا حكيت ليها اللي حصل 
انجي بفرحه /بجد!! 
مالك /اه 
انجي /طيب احكيلي بقا اللي حصل
مالك حكي ليهم اللي حصل معاه وانه هيروح بكره هو وحور المستشفى 
ريهام بدعاء /ربنا يشفيها يا بني 
مالك وانجي /اللهم امين 
ريهام /يلا يا انجي عشان مالك ينام 
انجي /ماشي
ريهام وانجي /تصبح على خير يا مالك
مالك /وانتم من اهل الخير
بعد ما خرجوا مالك رن علي حور 
_____________________
حور دخلت اوضتها وقفلت الباب وفضلت تفتكر كل حاجه حصلت معاها وجوازها هي ومالك واحداث اليوم كله وافتكرت بوسه مالك واتكسفت ووشها احمر 
وقطع شرودها رنه موبايلها 
حور بصت لقيته مالك 
مالك بحب /ايوة يا حوري 
حور /ايوة رنيت ليه
مالك /فيه حد يقول لجوزه رنيت ليه 
حور /يوة بقا مش عارفه 
مالك /ههههه خلاص يا حوري بس كنت عاوز اسمع صوتك قبل ما انام وبعدين كنت متأكد انك بتفكري فيا
حور بصدمه /احم…. لا مش صح
مالك بمكر /امممم عيني في عينك كده 
حور /احنا بنتكلم صوت ازاي هتشوف عيني بقا 
مالك /بقلبي.
حور بارتباك/ا.. انا هنام تصبح علي خير
مالك /هههه ماشي يا حوري وانتي من اهلي 
مالك قفل مع حور وابتسم علي كسوفها اللي بيعشقه
__________________________
تاني يوم 
مالك صحي بدري وراح لحور عشان يروحوا المستشفى 
مالك بحب /صباح الفل يا حوري
حور /صباح النور
مالك /ايه القمر دا 
حور بكسوف /شكرا 
مالك /هو انا عازمك علي كيس لب قولي انت احلي بحبك اي حاجه كده اهوه
حور /لا ويلا بقا عشان منتاخرش 
مالك بضحك /ماشي يا ستي يلا 
حور ومالك وركبوا ومشوا وطول الطريق حور خايفه وبترتعش ومالك لاحظ دا 
مالك مسك ايدها وشدها في حضنه.
 مالك بحب /اهدي يا حبيبتي انا جنبك
حور هزت راسها وفضلت في حضنه لغايه ما وصلوا 
مالك /جاهزة
حور هزت راسها بايوة
ودخلوا المستشفى 
مالك /اقعدي هنا لغايه ما اسأل علي الدكتوره 
حور /تمام
مالك راح الاستقبال وحور قعدت وبتفرك في ايدها من الخوف 
يس بصدمه /انتي؟؟؟ 
حور باستغراب /افندم حضرتك تعرفني 
يس /انا…. 
ومكملش كلامه وووووو…….. 
وحور فجاه صرخت
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى