Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أشرف

ايهم بصدمه: مش موافقه ازاي يعني
زوزا: ايهم انت مش شايف فرق السن 
ايهم بحزن: بس بس انا بحبها 
زوزا: طب احكيلي حبيتها امتا 
حكا لها ايهم ان مليكه كانت تاتي له في احلامه كل ليله وعشقها من دون ان يراها في الحقيقه ولكنه كان علي يقين انها حقيقه وليس مجرد حلم 
زوزا: انا اسفه يبني مكنتش اعرف انك بتحبها اوي وكدا ومليكه طيبه وتستاهلك بس انت كلمتها ولا لمحتلها 
ايهم: انا قولتلها اني هتجوزها عشان المشكله بتاعتها مع عمها وادم 
زوزو: هتحبك متقلقش هو في حد يقدر يقاوم سحر ايهم باشا 
ايهم بضحك وحزن: ههه خايف ي امي خايف يكون فرق السن عائق في حياتنا انتي مش شايفها جانبي اكنها بنتي 
زوزا: هما يعني العشر خمستاشر سنه مش كتير علي فكره دا ابوك الله يرحمه كان اكبر مني بتلات سنين شوفت اكتر من كدا 
ايهم: والله انك رايقه ي زوز
زوزا: هي محتاجه تعديل بسيط تطول شويتين بس 
ايهم بعشق: لا انا بحبها اوزعه كدا 
زوزا: ربنا يديم البسمه في قلبك يبني 
ايهم: تسلمي ي حبيبتي
………………………. 
في جنينه 
ماسه: ما تمدي ي بارده 
مليكه: خلاص جايه يلا 
ماسه: عربيه ابيه هنا 
مليكه: اممم
دخلوا جوا 
ماسه: امي واخويا في حضن بعض ي مصبتيييي
مليكه: السلام عليكم 
زوز وايهم: وعليكم السلام
زوزا: في اي يبنت الهبله 
ايهم: غيرانه ي امي 
ماسه: اغير من اي 
زوزا: شكلكوا جعانين اطلعوا غيروا يلا عقبال دا احط الغدا
مليكه: ماشي يلا اساعدك
زوزا: شيفاني كبرت وشيخت يبت ولا اي اطلعي
ماسه: انا طالعه 
زوزا: شوف بنت الحزمه الي معندهاش دم 
ماسه: الله انتي مش كنتي شباب من شويه 
مليكه: خلاص ي ماما ماسه تعبانه سيبيها انا مش تعبانه وهساعدك يعني هساعدك يلا 
زوزا: ربنا يرزقك بابن الحلال الي يصونك يبنتي ويكون اسمه اوله اأ 
ايهم متما: يااارب 
نظرت له مليكه بغيظ
مليكه: يلا ي زوزو
ايهم: براحه ي امي ليطقلق عرق 
مليكه: يلا ي زوزو عشان ميطقش علي نفوخه
زوزا: في اي يولاد الجزم انتو الاتنين 
ايهم: هي 
مليكه: هو 
زوزا: كلاب حصليني علي المطبخ وخرجت 
كادت مليكه تخرج اسرع ايهم وقفل الباب 
ايهم: علي فين 
مليكه بتوتر: ااا.. ابعد عن الباب لو سمحت 
ايهم: بعشقق وانت متوتر كدا ي جميل 
مليكه: سبحان الله دمك سم 
اؤهم: سم… عيب تقولي لجوزك حبيب حبيب قلب قلبك وروح روحك وعشق عشقك وعيون عيونك ووو
مليكه: ناقص الكلاوي يعني ولا اي ما خلاص ي جدع انت افتح الباب خليني اطلع 
ايهم بغمزه: احبك ي شرس انت 
مليكه: وقح 
ايهم: ي قلب الوقح 
مليكه: افتح الباب ي ايهم 
ايهم: يخربيت ايهم منك عسل مسكر تتاكل اكل 
مليكه: افتح الباب مينفعش كدا 
ايهم: شرط 
مليكه: اسمه طلب 
ايهم: تدي لنفسك فرصه انك تتعرفي عليا كويس عشان نكون علي نور وراضؤن عن بعض تماما ولو في حاحه كدا ولا كدا براختك انك تاخدي موقف 
مليكه بتفكير:….
………………………..
كانت تالا تمشي الطريق الي بيتها 
تالا:ي حلاوه الاستفندي يبن عم البرتقال….وعند بيت ام فاروق اي اي..والشجره طرحت بروقوق اي اي….انا نفسي في برقوق اما اعدي اجيبلي كليوا ولا حاجه نتسلي بيهم في الطريق 
سيده معديه:شوف البت ماشيه تغني ازاي اكنها في بيت ابوها  معرفش بنات اليومين دول مالهم جاتك البلا في شكلك  
تالا:طب اشرشحلها دي ولا اي لا حرام قد امي بس ست بنت ستين ???? محتاجه ربايه هجوووم
تالا:جرا اي ي امي مالك 
السيده بردح:في اي يروح امك 
تالا:انا مش مرتحالك من الاول ي وليه انتي….دبور وذن علي خراب عشه…تعالي يروح امك
شخص:اهدوا ي جماعه في اي 
شخص اخر:استهدي بالله ي بنتي 
تالا:وليه بنت ***بتشتمني مش هسيبها 
ما تفكوا يراجل منك لي هيموتوا بعض 
اهدي ي بنتي مش كدا 
لا راجل والبت هديت 
ما تكتمي ي وليه انتي كمان ستات تجيب الهم 
اي يروح امك انت بتشتمني الحقواااا ي نسوان الراجل دا بيشتمني دا ميعرفش انا مين هجووووم 
لا مبدهاش بقا انا هنفذ بروحي من هنا 
عربيه معديه وسط هذا الشجار فكانوا يسدون الطريق بعددهم الكبير 
نزل هذا الشخص من سيارته 
الشخص بصوت ارعبهم في اي ي حوش  
منهم من هرب ومنهم من واقف 
تكلما ثلاثه في وقت واحد:يباشا البنت دي هي الي بدات 
تالا:جرا اي يروح امك انت مش شايف بنت ***هي الي شتمتني الاول 
الشخص:بس ي شويه همج اكتموا انا هحولكوا للتحقيق حالا
تالا: وانت مين اصلا عشان تتكلم كدا ومالك داخل فارد صدرك علينا كدا لي 
نظر لها من اسفلها لاعلها وتجاهلها وامسك هاتفه ورن علي….
الو
حبيبي 
لا مشكله  كدا متقلقش 
ابعتلي بس بوكس علي شارع****
تمام تسلم سلام
يباشا احنا ملناش ذنب هما الاربعه ول الي كانوا بيتخانقوا 
امشوا انتو وانتو الاربعه تفضلوا واقفين لحد ما البوكس يجي 
تالا:وانت مال اهلك كنت مين يعني انا ماشيه من هنا عالم زباله ولاد كلب 
الشخص: اقفي مكانك ي بت انتي 
تالا:بت اما تبتك ي جدع انت احترم نفسك لاعرفك تحترمها ازاي
انا زهقت وعايزه اقلكوا الشخص دا يبقي مين…هتموتوا وتعرفوا انتو 
عدي:لما عدي الشافعي يكلم يبقي حشره زيك تسكت وتحط في بقها جزمه قديمه 
تالا:انا يبن الجز**تقولي كدا 
عدي بغضب جحيمي:انا ابن ***يبنت***وحيات امي ما هسيبك 
امسكها من زراعها بشده وفي هءا الوقت وصل البوكس وجمع الثلاثه الواقفين واخذ عدي تالا معه في السياره الي وذهب الي المجهول
……………………..
ي تري عدي خد تالا فين؟
ومليكه هترضي تدي فرصه لايهم؟
جاوبني في الكومنت اهو نشارك بعض عقبال ما التفاعل يعلي تاني 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى