روايات

رواية أميرة الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم سما حسين

رواية أميرة الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم سما حسين

رواية أميرة الصعيد الجزء الثامن

رواية أميرة الصعيد البارت الثامن

رواية أميرة الصعيد الحلقة الثامنة

وفجأة شافوا زين
زين : ازيكم ي بنات عاملين ايه
فيروز وهند : الحمد لله
هند عشان كانت عايزة تسيبهم يتكلموا مع بعض شوية
هند :طب انا هروح اجبلك حاجة تشربها
زين :ملوش لزوم
هند : تمام براحتك
زين :انتي صدقتي هاتيلي قهوة سادة
هند :تمام
هند راحت عشان تجيب القهوة لزين
زين لفيروز : بصي اولا انا ….. آسف وثانيا
فيروز : وثانيا ما تتاسفش أما ثالثا ف شكرا علي اللي انت عملته معايا

 

زين : انا وبلا فخر لا دي اقل حاجة عندي
فيروز : لا بلاش الفشخرة الكذابة دي
زين : طب وانتي ناوية علي ايه
فيروز :يا ادي ناوية علي ايه هو اي حد يشوفني يقولي ناوية علي ايه
زين :بردو ناوية علي ايه
فيروز :مش عارفة والله انا تايهة
زين :ماتخافيش انا جنبك
فيروز :شكرا بجد علي كل حاجة عملتها انا صحيح كنت يكرهك بس دلوقتي …….
زين : دلوقتي ايه
فيروز :بقيت اكرهك اكتر

 

زين :يا سلام علي الصراحة متشكرين يا ستي
هند : انا جبت القهوة
زين :جت في وقتها صاحبتك صدعتني
فيروز :بابا أخباره ايه
زين :مش عايز اقلقك بس هو تعبان
هند :لا صراحة مقلقتهاش خالص دي مش هتنام وهتقرفني وانا عايزة انام
فيروز : طب وماما ايه اخبارها
زين :انهي واحدة فيهم
فيروز ببكاء : الاتنين
زين : اللي هي اسمها ليلي دي نايمة ومرتاحة عل الآخر
انما طنط شرين هتموت من العياط هناك
فيروز قعدت تعيط جامد
هند لزين : انت ايه اللي جابك جاي تنكد علي البت وبعدين ايه الصدفة اللي زي العسل دي
مشي روح امك عايزاك
زين: هوصلكم وهروح علطول
هند :شكرا احنا مش صغيرين
زين :لا اطفال ويلا بقا مشوا عشان تروحوا

 

زين وصلهم ومشي
فيروز اول ما دخلت الشقة
فضلت تعيط
هند : انتي بتعيط ليه
فيروز : انتي مش شايفة زين قال ايه
هند : يخربيتك يا زين بيت سنينك مش هعرف انام
هند : بقولك ايه يا فيروز انتي لو كنت عايزة تروحي كنتي روحتي انهاردة قبل بكرا بس انتي لا عارفة تروحي ولا عارفة تقعدي كل اللي انتي بتعمليه بتحطي ايدك على خدك وتفضلي تعيطي
فيروز : حطي نفسك مكاني هتعملي ايه في الوضع ده
هند : بصي بما اني إنسانة دمها بارد جدا هسيبهم يولعوا وانا اطلع اتفسح وارجع لهم يعني بعيط شوية دموع تماسيح يعني عشان يحسوا علي دمهم ويحسوا أن عندهم بت وكانت بتعيط ومش عارفة تعيش حياتها سعيدة بسببهم
عند الحاج سعيد
الحاج سعيد كان تعبان جدا والدكتور بيقول أنه لو فضل في حالته دي كتير ممكن يدخل في غيبوبة ومش عارفين ايه اللي هيحصل بعد كده

 

عند فيروز
فيروز بطلت عياط شوية ودخلت نامت
الصبح
فيروز: هند بتعملي ايه
هند :بحلق دقني
فيروز : يا خفة دمك
هند :بعمل الفطار
فيروز بالرغم من أنها كانت جعانة بس كانت زعلانة بردو
فيروز :طب ما متعمليش حسابي معاكي
فيروز كانت مفكرة أن هند هتقعد تتحايل عليها
هند :انا كدة كدة ماكنتش عاملة حسابك
هند كانت عايزة فيروز تقع في الكلام وتقول إنها جعانة
فيروز كانت بتتكلم بسرعة وتقول : بقا كده طب عند فيكي هتعمليلي أفطر معاكي عشان انا جعانة

 

هند :انتي ايه يا حلوة
فيروز :انا انا ايه انا ولا حاجة
هند :طب كويس انك عارفة أن انتي ولا حاجة
قعدوا يفطروا
وبعدين لقوا الباب خبط فكروه حازم بس المفاجأة أن اللي علي الباب كان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أميرة الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!