Uncategorized

رواية همسة وجع الفصل الثالث 3 بقلم تسنيم قاسم

 رواية همسة وجع الفصل الثالث 3 بقلم تسنيم قاسم

رواية همسة وجع الفصل الثالث 3 بقلم تسنيم قاسم

رواية همسة وجع الفصل الثالث 3 بقلم تسنيم قاسم

شجن: يوووه يابابي ده انت فصيل 
مازن بإصطناع الحزن: هو فيه بنت تقول لباباها انت فصيل
شجن بدموع: انت زعلت يابابي
مازن: لأ طبعا انتي صدقتي هاتي الشاحن يلااا 
شجن: ليه
مازن: علشان تشحنيني????
شجن: ماشي يامازن… طب يلا كمل رواية همسة وجع علشان انا زعلانة علي همس اووووي وعاوزة اضرب عمها الغبي ده بالجزمة
مازن: تؤتؤ كفايا كدة النهاردة يلااا نامي علشان المدرسة وبكرا اكملهالك
شجن: وعد
مازن: وعد
في الصباح ذهبت شجن إلي المدرسة فدخلت الفصل مدرسة جديدة اسمها همس اول ما شجن شافتها وعرفت اسمها جريت عليهاا وحضنتها وفضلت تعيط
شجن: انتي همس اللي عمك الحيوان خطفك قوليلي هو فين وانا هضربه انا وبابا بالجزمة
همس: اهدي بس انتي اسمك ايه
شجن: اسمي شجن
همس: اسمك حلو اوووي.. طب بصي انا مش همس اللي انتي بتقولي عليهاا خالص اشطااا يلاا بقي روحي اقعدي في الديسك بتاعك
شجن: حاضر
وفي نهاية الحصة
همس: قولولي ايه الموهبة اللي بتحبوهاا هنمشي بالدور
الطلاب: حاضر يا مس همس
بعد شوية كان جيه دور شجن
همس: يلا ياشجن دورك
شجن: بحب ارسم وبحب اكتب واغني واقرأ روايات 
همس: بتعرفي تقرأي روايات
شجن: اه بس بابا اللي بيحكهالي…بيحكيلي رواية اسمها همسة وجع 
همس: تعرفي تقوليلنا بتحكي عن ايه
شجن: بتحكي عن بنوتة اسمها همس عمها جوزها غصب علشان الفلوس وخطفها برده علشان الفلوس بصي انا مش فاكرة اووي انا ممكن اخلي بابي يحكيهالك ايه رأيك
همس: احم احم اقعدي ياشجن يلااا…. كمان الجرس ضرب يلااا انزلوا علشان تروحوا البيت 
وبعد شوية كان مازن رايح ياخد شجن من المدرسة
شجن: هييييه ماازن جيييه
مازن: تعالي يا شعنونة
شجن: هات ايدك ديه وتعالي معايا بسرعة هوريك حااجة حلوة اووووي
مازن: وخداني علي فين بس
شجن: امشي وانت ساكت بقي ده انت عامل زي الاطفال الرغايين
مازن: بت انتي اتجننتي ولا ايه
شجن: والله لو مسكتش مش هوريك الحاجة الحلوة
مازن: الا ماشايفلك حاجة حلوة
شجن: ششششش اهي ايه رأيك
مازن:فيه ايه
همس: ازيك ياشجن انتي لسة مروحتيش
شجن: لأ جيت اوريكي مازن
همس: مين مازن
شجن: بابا اللي حكالي الرواية بتاعتك
همس بضحك: بس انا قولتلك انها مش انا ياشجن 
شجن: بص يا مازن هيا ديه همس اللي حكيتلي عنها خايفة تقول ان عمها خطفهااا يلااا والنبي اقنعها علشان نرجعها لهيثم علشان هيموت عليها
مازن: ايه ده كل ده وانا اللي رغاااي…. ديه مش هيا التانية في الرواية يا شجن متلغبطيش الدنيا
شجن: مليش دعوة قولها تروح معانا علشان عمها مايخطفهاش تااني
همس: شجن انتي بتقولي ايه يا حبيبتي بس مينفعش طبعا ومش كل اللي اسمهم همس يبقوا اللي في الرواية
شجن بصراخ: مليش دعوة لازم تروحي معااانااااااااا
مازن بضيق وصوت مرتفع: شجن اسكتي بقي كفاية انا سكتلك وكنت واخد الموضوع بهزار وبقول ديه طفلة بس لأ يلااا امشي قدامي كدة عيب
شجن بعياط مستمر: لأ انا عاوزاها تروح معانا مليش دعوة
مازن: يلاااااااااا بقولك
شجن مسكت في همس وحضنتهااا ومردتش تسيبها
همس: طب ممكن تخليها تروح معايا ونيجي انا وهيا المدرسة بكرا مع بعض
شجن: لأ عاوزة اعيش معاكي علي طول
مازن: انا اسف بس اكيد مش هينفع
همس بعياط: علشان خاطري سيبها تروح معايا
مازن: انتي بتقولي ايه بس
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!