Uncategorized

رواية وتين الحلقة الحادية عشر 11 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة الحادية عشر 11 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الحادية عشر 11 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الحادية عشر 11 بقلم لولو 

وتين.ها خير عايزني في ايه

خالد.هقولك

وتين.في ايه انا بدأت اقلق

خالد.انتي متقدملك عريس

وتين.مين عتريس ده

خالد.وتين انا مش بهزر

وتين.طب خلاص ارفضه 

خالد.هو عايز يقابلك

وتين.بابا حضرتك عارف ردي صح

خالد.ده جالي اكتر من مره عشان يطلب ايدك وانا شايفه مناسب

وتين.لا

خالد.شوفيه الاول بس

وتين.لما اخلص دراستي

خالد.هتشوفيه وبعدين ارفضيه 

وتين.اوكى هفكر

خالد.وتين

وتين.ماشي هشوفه

خالد.شاطره

………….

تاني يوم

وتين صحيت على صوت تلفونها

وتين بنعاس.الو

حور.انتي لسه نايمه يا هانم

وتين.عايزه ايه احنا ورانا حاجه انهارده

حور.لا خالص..ده انا هاجي اجيبك من شعرك

وتين.فيه ايه

حور.انتي ناسيه يا هانم ان انتي جايه معايا انهارده اجيب حاجات

وتين.اه افتكرت.. هقوم البس

حور.يلا يا برده

وتين.خلاص اهدي مستعجله على الفرح اوي

حور.كلمه كمان وهتلاقيني جيت جبتك من شعرك قومي البسي

وتين.ماشي سلام

حور.سلام

…………..

في الشركة

الباب بيخبط

تميم.ادخل

تميم.ايه ده ادهم بنفسه في مكتبي

ادهم.شوفت المكتب نور ازاي

تميم.اه انت خلاص خطبت ونسيت صحابك

ادهم.وانا اقدر انسى حبايبي

تميم.اه ويترى هتعزمنا على الفرح ولا لا

ادهم.طبعا ده انت حبيبي

تميم.يا راجل

ادهم.والله حبيبي…امال فين مروان

فجأة الباب اتفتح 

مروان.انا سمعت اسمي صح

تميم.يارتني جبت سيره مليون جنيه

مروان.ايه ده انت مش عايزني

تميم.وانا اقدر استغنى عن غلستك

ادهم.مين ده اللي مش عايزك انت تقعد براحتك يا حبيبي

وقاطع كلامهم تلفون ادهم

مروان.شكلها حبيبته

تميم.شكلها كده

ادهم.انتو رخمين ليه

مروان.بقولك ايه انا همشي عشان تقعد تحب في التليفون وانتي يا تميم يلا

ادهم.ايه ده انت بتحب يا تميم

مروان.اه اهبل زيك

ادهم.بس يلا

تميم.انت واحد معندكش قلب اصلا

ادهم.ها قولي بتحب مين

تميم.بس يلا ملكش دعوه

مروان.انت مردتش ليه

ادهم.كده انا هروح اعدي عليها هي وصاحبتها هتجيب حاجات عشان الفرح

تميم.انت قولت هي ومين

ادهم.في ايه

تميم.لا عادي مفيش حاجه..ما تاخدني معاك عايز اجيب حاجات

مروان.اه عشان مش بيعرف يروح لوحده

تميم.اسكت انت

ادهم.مش بيعرف يروح لوحده ولا عايز يقابلها

تميم.مين دي

ادهم.انت هتستعبط

تميم.انا 

ادهم.علفكره باين عليك اوي

تميم.ايه ده انا مفضوح

ادهم ومروان في صوت واحد.اوي

تميم.طب خدني معاك

ادهم.اخدك معايا ليه

تميم.انا مش عايزها تبقى لوحدها انتو هتسبوها وتقعدو تتكلموا مع بعض

مروان.يا حنين

ادهم.انت يا تميم مكنتش اتوقع مش كنت بتتريق عليا

تميم.انت هتذلني

مروان.بصراحه البت عسل وعنيها الرمادي دي….

قاطعه تميم.ما خلاص ياعم

مروان.خلاص براحه انا بهزر

تميم.متهزرش كده تاني

ادهم.خلاص اهدى هتيجي معايا

تميم.لا هاقبلك هناك

……………

حور.لبستي ولا لسه

وتين.بلبس الكوتشي

حور.كدابه

وتين.هههههههه خلاص بلبس الطرحه والله

حور.طب يلا عشان ادهم جاي ياخدنا

وتين.ماشي

حور.يلا انا نازله

وتين.انتي لو سكتي مش هتعطليني

حور.سلام

………….

وتين نزلت وركبت العربيه

حور.اخيرا شرفتي

وتين.اه انا مكنتش هاجي اصلا

حور.ليه أن شاءالله

وتين.كده

ادهم.انتو هتتخانقو

وتين.انا معملتش حاجه هي اللي بتتخانق

حور.انا اللي بخانق

وتين.اه…صح يا ادهم

ادهم.صح 

حور.بقى كده

وتين.اه

ادهم.خلصتو خناق ولا لسه

وتين.خلصنا

………….

في المول

حور.تعالي ايه رايك في الفستان ده

وتين.حلو

حور.هقيسه

وتين.يلا

حور.ايه رأيك

وتين.جميل جدا

حور.خلاص هاخده

وتين.اوكى

……………

بعد شويه

وتين.خلاص انا تعبت من اللف

حور.تعالى معايا بس المحل ده

وتين.ادهم جه اهو روحي معاه

ادهم.فيه ايه

وتين.انا هروح اشرب حاجه وانتي روحي معاه

حور.اوكى

………….

ادهم.احسن حاجه ان هي قاعده لوحدها

حور.انت بتقول ايه

ادهم.شويه وهتفهمي 

حور.لا فهمني دلوقتي

ادهم.طب هقولك

………….

وتين قاعده في الكافيه وماسكه الموبيل وجه حد قعد قدامها

وتين.انت!!نعم

تميم.عامله ايه

وتين.انت عايز ايه

تميم.مش عايز حاجه

وتين.انت رخم وبارد

تميم.عارف

وتين.ومستفز

تميم.اوكى

وتين.لو سمحت قوم من هنا

تميم.لا

وتين.متعصبنيش

تميم.مش هقوم

حور وادهم راحولهم

وتين.خلصتي يلا نمشي

ادهم.مالك فيه ايه

وتين.هتروحي يا حور ولا امشي انا

حور.يلا

…………..

في العربيه

حور.وتين انتي مالك كل ما بتشفيه بتتعصبي ليه

وتين.لانه شخص مستفز وبيرخم عليا…بس هو عرف اني هناك ازاي

حور.عادي يمكن صدفه

وتين.هي صدفه فعلا يا ادهم؟

ادهم برتباك.وانا مالي هعرف منين

وتين.يعني مش اول مره اقابله وانت موجود

ادهم.عادي صدفه زي ما حور بتقول

وتين.ماشي

…………..

تاني يوم

خالد.وتين انتي رايحه الشغل

 وتين.اه يا حبيبي عايز حاجه

خالد.تعالى بدري عشان العريس جي انهارده

وتين بتنهيده.ماشي

خالد.انتي شوفيه وبعدين ابقى ارفضي أو وافقي براحتك

وتين.ماشي

…………..

تميم راح الشركه وكانت وتين وصلت قبله

تميم.معقول جايه بدري

وتين.اه

تميم.مكشره ليه

وتين كانت عايزه تضربه بس هي قررت انها تتجنبه.مفيش

تميم.اوكى

………….

بعد شويه 

وتين.ممكن اروح بدري انهارده

تميم وباصص في الورق اللي في ايده.ليه

وتين في نفسها.ده انت متطفل صحيح.عادي 

تميم.ايه هو اللي عادي لازم يبقى فيه سبب مش كفايه خدتي اجازه امبارح

وتين بصوت واطي.رخم

تميم.بتقولي ايه

وتين.اصل انا تعبانه شويه وعايزه اروح

تميم.اوكى بس مفيش اجازه تاني

وتين.ماشي

………….

وتين روحت وبعد شويه العريس جه ودخلتلهم

خالد. طب نسبهم لوحدهم شويه

*انتي متنحه في السجاده ليه

وتين بصدمه.وانت مالك

*طب بصيلي 

وتين.لا انا مش موافقه اصلا

*طب مش عارفه انا مين

وتين.عارفه

*انتي مشوفتنيش

وتين.عرفتك من صوتك الرخم

تميم.يبقى موافقه

وتين وبصتله.لا

تميم.هتوافقي

وتين.ايه الثقه دي…مش موافقه

تميم.يعني انتي موافقه انك تسبيني موافقه امشي من هنا زعلان 

وتين.اه

تميم.انتي موافقه اني اخرج زعلان

وتين قامت وقفت وزعقت.اه موافقه

خالد دخل وسمع اخر كلمه.مبروك يا حبيبتي

ليلي.الف مبروك يا حبيبي مبروك يا وتين

وتين.انا اا

خالد.حبيبتي متتكسفيش مبروك

طارق.نخلي الخطوبه يوم الخميس

وتين.خطوبه ايه انا

قاطعها تميم.اه انتي لسه مش جاهزه عادي ده اسبوع وبكره انزل معاكي نشتري الفستان

وتين اتعصبت ودخلت اوضتها

………….

بعد ما مشيو

خالد دخل لتميم

خالد.مبروك يا حبيبتي

وتين.بابا انا مش موافقه

خالد.ليه يا حبيبتي ده شكله بيحبك

وتين.لا يا بابا مش وافقه

خالد.خلاص احنا اتفقنا الخطوبه يوم الخميس 

وتين.بابا….

خالد.نامي يا وتين

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!