Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل الحادى عشر 11 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل الحادى عشر 11 بقلم نسمة سيد
رواية حياة فهد الفصل الحادى عشر 11 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الحادى عشر 11 بقلم نسمة سيد

وفجاه صوت صريخ مالی الفيلا وكله جري على اوضه
مي لان هي مصدر الصوت دخلو اوضه
مغطيه وشها و فهد واقف بيضحك
ومي بتقول: عفریییییت عفرییییییت
حياه: اهدي بس يا مي عفريت ايه
مي: قدامك اهو
وبصت مي
لقيته فهد بيضحك بشده
مي: انت يا فهد تعمل كده
فهد بضحك: أنا مش قولتلك مش هسيبك
مي: تقوم ترعبني كده
فهد: ياريت تتعلمي بقي
مي
لحظت أن حياه بتضحك
می: اضحكي.یاختي اضحكي
سماح: ربنا على المفتري
فهد بضحك: خشي نامي يا امي
حياه: انا بقول امشي انا بقي وانتي اتصرفي معاه يا مي
مي: والله م هسيبك يا فهد
فهد: ياشيخه اسكتي وانتي وشك اصفر من الخضه
حياه بضحك: انزل اجبلك. مياه
مي: ماشي يا حياه اضحكي
حياه: انا هخش انام عشان الشغل ياستي
فهد: لا انتي في اجازه عشان تجهزي للفرح
حياه: بس الفرح لسه بدري عليه اساسا
فهد: بدري ايه دا اخر الاسبوع
مي و حياه: نعم ؟!
فهد: اه اخر الاسبوع انا هخش انا بقي
بعد ما کله نام واشرقت شمس جديده بيوم مليئ بلفرحه
حياه صحيت واخدت دش ونزلت اوضه السفره
مي
حياه بابتسامه: صباح الخير
مي و سماح: صباح النور
بعد شويه صحي فهد ونزل
فهد صباح الخير
كلهم: صباح النور
فهد: نمتي كويس يا مي
: أنت رخم اساسا ملكش كلام معايا
فهد: كنت بطمن بس
كلهم ضحكو جامد
حياه: فهد
فهد: نعم
حياه: انا هاجي الشغل انهارده في حاجاطب لازم اخلصها
وهاخد الاجازه بكرا
فهد: ماشي يا حياه اطلعي البسي.عشان نروح سوا
حياه ابتسمت وقالت: في لحظه
هبقي
عنداء
وجريت على اوضتها عشان تلبس
فهد: ماما. لما تخلص قوللها اني مستنيها في العربيه
سماح: ماشي يا حبيبي
مي: فهد استني لحظه
فهد: في ايه يا مي
مي: انا هسعدك في حاجه بس متبقاش ترخم عليا
فهد: حاجه ايه
می: حياه…..
مجهول: الورق لازم يبقي عندى انهارده یا نانی
نانی: اوعدك هيكون عندك
مجهول: لو معرفتيش هننهى اتفقنا
نانی: عيب عليك يا باشا انا قد کلمتی
مجهول: لم تجيبي الورق تعالی نحتفل سوا
ناني: عنيا باي
مجهول: لو البت دي جابت الورق حاول تخلص منها من
غير اي اثر
مجهول 2: عنيا يا باشا بس في حاجه يعني تسمحلي
اقولهالك
مجهول: اقول انت ابني هنا مش واحد من رجالتي
مجهول 2: یا باشا الواد فهد متجوز حياه بس باين انه
حب مش مجرد جواز يعني هتبقي نقطه ضعفه
مجهول: ما أنا عارف بس دي سيبها وقت ما اكون
هخلص من فهد خالص واهو نتاكد يوم فرحهم حب بجد
ولا لا
مجهول 2: ناوي تعمل ايه يا باشا
مجهول: خالينا دلوقتي في ناني و وبكرا تعرف هعمل ايه 
دخلو حياه و فهد الشرکه سوا
وكل الموظفين بيتكلمو بهمس
..: شفتي كام يوم وهما بيجو سوا اكيد بنهم حاجه
….: وكمان نزله من عربيته يعني اكيد كانت سهرانه عنده
..: يومين و يزهق منها
كل دا وحياه سمعته وبان على وشها الزعل
فهد وقف قدام كل الموظفين ومسك ايد حياه
فهد: اسمعوني كلكم عشان مش هعيد كلامي تاني انا
وحياه كتبنا الكتاب امبارح و الفرح بكرا والشرکه كلها
معزومه بس طبعا لو سمعت اي كلمه مش عجباني او
عرفت ان حد ضيفها مش هرحمه وانتو عرفيني كويس
حياه بصتله بابتسامه كبيره وبعدين همستله
حياه: شكرا
فهد: تعالى نشرب قهوه سوا
وهما في المكتب عليهم أنس
انس: بقي انا قاعد كل دا مستنيكي في مكتبك وانتي هنا
حياه بخبث: وانت مستنيني ليه وحشتك
انس: وحشتيني اوي طبعا
قطعه فهد
انس: جي
فهد: مالك ي حيوان انت داخل كدا ليه
اخد الموزه دي
فهد: اقسم بالله يا انس لو مختفتش من وشي قول على
نفسك یا رحمان یا رحیم 
انس: انت غيران ولا ايه يا عريس
فهد: انسسس
انس: خلاص خلاص
بقولك يا حياه انتي معملتيش الجروب ليه
حياه بخبث: اوبس نسيت خالص یا انس بعد الفرح بقي
هبقي اعمله
انس: نعم ياختي نسيتي ايه.. 
اساسا بصي
انا هروح
فهد: بقولك ايه كلم مراتي كويس
انس: ماشي ماشي مش هكلمك عشان جوزك قاعد بس
هستناكي في المكتب و هوریکي
حياه بخبث: براحتك كدا كدا خارجه مع هدير و شهد و
مي وهقولهم الى انت بتعمله دا وهشوف هدير هتقول
ایه
انس: دا انتي سکر دا انا كنت بهزر اساسا
اخلص شغلي بقي
خرج انس وحياه بتضحك عليه
فهد: هو قلب ليه كدا
حياه: الاستاذ معجب بهدير وكان عايز الجروب عشان
ياخد الرقم
فهد: طب وانتي معملتيش الجروب ليه
حياه: عشان اربيه هو و عمر شويه
فهد بصدمه: انتي كمان عرفتي عمر
حياه بفخر: طبعا يابني هو انت فكرني هبله
لا يا احياه انتي عبيطه بس
فهد: لا لا ذكيه مشاء الله
حياه: انا هروح اخلص شغلي بقي عشان لازم انزل اجيب
حاجات كتير مع البنات للفرح اول مره اشوف عروسه
بتعرف فرحها بالصدفه
فهد بضحك: اديكي شفتي
حياه: ماشي یا لذيذ
وحياه خرجه ناني دخلت
ناني بدلع: فهد بيه صباح الخير
فهد: صباح النور.. ها خير
ناني: لازم نبعت ورق الصفقة انهارده يا فندم للشرکه
عشان يبعتو الرد
فهد : اعملی اجتماع
ناني بخبث: امرك 
وقت الاجتماع
فهد: طبعا انهارده معاد تسلیم ورق الصفقه ومش اي حد
هيروح يسلمه لازم اكون واثق فيه كويس عشان كدا انا
قررت أن حياه هي الى هتروح تسلم الورق
عمر: طب وليه مش انا او انس
فهد: اصل انا لسه عايز منکم حاجات تاني كتير
انا مش هلحق اجهز اي حاجه للفرح کده
فهد: متقلقيش مامتك و ماما والبنات بيعملو كل حاجه
ولو نقصك اي حاجه بعد الشغل ننزل سوا نجبها
حياه: بس
ناني بخبث: طب حضرتك تحب اراجع على الورق قبل ما
تاخده
فهد: لا انا رجعت عليه
يلا يا حياه خدي الورق
ناني خرجت ورا حياه و بتفكر تاخد الورق ازاي
اياد: حياه حياه استني لحظه
حياه: نعم
اياد: عامله ايه
حياه: أنا بخير بس معلش يا اياد انا مستعجله
اياد: طيب لما تخلصي ممكن نشرب قهوه سوا
حياه: اه طبعا عن اذنك
ناني لنفسها وضحکه خبيثه: شکرا یا ایاد على المساعده
دي
بعد ساعتين جت حياه الشرکه دخلت حياه على فهد
حياه: سوري اني دخلت كده بس ناني مش برا
فهد: ایوا عارف ها وصلتي الورق مظبوط
حياه: اه طبعا وصلته بس ليه…… 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!