Uncategorized

رواية أحببت توأمه الفصل السادس 6 بقلم أسيل حسام

 رواية أحببت توأمه الفصل السادس 6 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل السادس 6 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل السادس 6 بقلم أسيل حسام

.. لو عايز  تعرف السبب فى موت اخوك تعالى العنوان دا***..  يوسف  ملامحه اتغيرت  ونزل  ع العنوان دا  
اسيل  خرجت  ملقتش يوسف  .. راح فين ده!  قعدت  على  التليفون  لغاية  المغرب  قامت  صلت  وهو  لسه  مجاش  برضو  
يوسف  وصل  المكان  كان  كافيه احتار  ياترى مين  عايزة هنا   لقي  رساله بتقوله  روح عند  الطربيزه  5 راح  لقي  ورقه  عليها  اخدها  يقرأ اللى  فيها  
.. اسيل هى السبب في موت سيف  ولو مش مصدق  روح اسألها  ياترى  هى  كانت  بتحبه ولا  لأ  وكانت  موافقه على الجواز ولا  مغصوبه  قبل  كتب كتابها  طردته  وقالتله امشي  انام  مش عاوزه اتجوزك  وهو مشي مضايق  وعمل الحادثة بسببها.. 
يوسف  قرأ  الرساله  وبص  حواليه  ملقاش حد  برضو  خد  الرساله  في  جيبه  ومشي  قعد  على  البحر  وهو  بيقرأ  الرساله  تانى  وتالت  ورابع…. 
اسيل  قلقت  عليه  لأنه  اتأخر  قالت  هرن  عليه  رنت  مره  مردش عليها  مرنتش تاني  قالت  ممكن يكون في شغل  
يوسف  روح  ودخل  لقى  اسيل  لسه صاحيه  .. منمتيش  ليه! 
اسيل.. مش جايلى  نوم  انت كنت في الشغل  
يوسف  .. لأ  … انتى  اكلتى  ولا لسه  
اسيل.. لسه  وأنت 
يوسف  .. خلاص  هطلب  اكل   … طلب  الاكل  وكلوا  طول  الاكل  هو  ساكت  وهى كمان  كانت عايزة تسأله  في  اى بس  مرضتش  
يوسف  .. انا  نازل  
اسيل  .. نازل فين  تانى  الساعه بقت  ١١.. احمم  مش  قصدي  بس يعني  هو في شغل دلوقتي 
يوسف.. مش نازل  شغل  هتمشي  شويه  
اسيل  .. طيب  خدنى معاك  
يوسف  .. هنروح فين دلوقتي الساعه بقت ١١
اسيل  .. يوه  خلاص  مش جايه  روح انت ????
يوسف  .. قومي  يلا  بلاش شغل الاطفال ده  ????
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسيل.. الجو هنا جميل اوى  أنا بحب البحر  بس  مفيش حد  ماشي  غيرنا ليه 
يوسف  .. عشان  الساعه  بقت  ١١
اسيل.. خلاص  بقا  يا يوسف  بطل رخامه  
يوسف  .. هو  اسمي  احلو  كده  امتى؟ 
اسيل  بصتله بكسوف  وبعدين  بصت في  الأرض  تاني  
يوسف  .. مش كل  م اقولك حاجه  تقومي  قالبه  زى  الفراوله كده  
اسيل  .. كلامك  بيكسفنى  
يوسف  .. وهو سيف  مكنش  بيقولك  كلام حلو  
اسيل  .. نعم!  قصدك ايه  
يوسف  .. تعالى  نقعد 
اسيل  .. هنا  على  الرمل 
يوسف  .. آه  هو في احلى من الرمل  هادي  وجميل  شبه عيونك  
اسيل  .. ياريتني  م قولتلك عايزة  اجي معاك  
قعدوا  هما الاتنين  
يوسف  .. ممكن  سؤال  هو  ازاى  يو  الفرح  معرفتيش  تفرقي  اذا كان  ده انا ولا  سيف 
اسيل.. عشان انا  مكنتش  بحب  سيف  ولا كنت  حتى  بتكلم  معاه  ومكنتش  اعرف  ابص له  ولا  اقعد  براحتى  كان  دايما  في  فارق  مبينا  
يوسف  .. طب  وأنا  
اسيل  .. أنت  إيه 
يوسف  .. ليه  بتبصيلى  وبرتاحى  معايا  وبتتكلمي عادي  
اسيل  .. هااه  م مش عارفه  بس.. أنا  بصراحه  كده  معرفش  حاجه  والله 
يوسف.. هههه  بس خلاص  هو أنا  هضربك  اتلخبطى  كده  ليه  
اسيل.. متلخبطش  بس  ممكن  يعني عشان  أنت  اسلوبك  غير  سيف  انت  هادى  عنه  وكلامك  كويس  حتى  وأنت  متعصب  مبتزعلش حد منك  
يوسف.. اول مره اعرف اني فيا الصفات  دى  بس  مش  بتطلع  إلا  اما  اكون  معاكي  أنا  اكتر  حد  عصبى  ممكن  تشوفيه  بس  بتحكم  في  نفسي  عشانك 
اسيل  .. عشاني!؟ 
يوسف  .. آه  عشان  مزعلكيش  منى  المره  اللى  زعلتك  فيها  اتضايقت  عشان  زعلتك  يومها  
اسيل.. ليه  زعلت عشاني 
يوسف.. مش عارف  بس  ممكن  عشان انتي  هاديه  ورقيقه  ومينفعش حد  يزعلك  ! 
اسيل  اتكسفت  منه  وبصت ف  الأرض  
يوسف  لف  وشها  بإيده وهى  اتلخبطت  من كده  
يوسف  .. بصيلى  هنا  عيونك  حلوه 
اسيل  ببلاهه.. مش احلى  منك  
يوسف  .. يخربيت حلاوتك  ????????
اسيل  قامت  بسرعه  .. ءنا ااناا  مكنش  قصدي  اقول كده  
يوسف  .. اقعدي  بس  عشان  عايزك في موضوع والله  مالك  انتى  قولتى  اي يعني  
اسيل  قول  وانا  واقفه  
يوسف  .. اقعدي  يا  اسيل  
اسيل  قعدت.. مش قولتلك  معدتش  تقول  اسمى  
يوسف  .. حاضر  يا  ايسو  
اسيل  .. ماشي  
يوسف  ..  هو  أنتى  ليه  طردتى  يوسف  قبل الفرح بيوم  وقولتي  له  امشي  
اسيل  بصدمه  .. ايه؟  طردته  انا والله  ماعملت كده  
يوسف  .. امال  ايه  اللى  حصل  يومها  
اسيل حكتله كل اللى حصل يومها وهى بتعيط عشان حاسه بالذنب في موت سيف 
يوسف قرب منها ومسح دموعها.. متعيطيش انامش بسألك عشان تعيطى يا ايسو  
اسيل بعدت عنه شويه وهى بتمسح دموعها..حاضر 
يوسف..طيب انتي ليه وافقتي من  الاول 
اسيل..يوسف هو اللى اصر وبابا صاحب باباك وكده قلت هرفض الجواز  مامتك بصراحه دخلت قلبى وقلت هى اللى هاتهون عليا بس والله سيف هو للي جه في وقت كنت متعصبه فيه مش عارفه قلت كده ازاى 
يوسف..مقدر كل اللى مريتى بيه ودا قضاء ربنا ربنا يرحمه هو في مكان احسن دلوقتي  
اسيل..يارب  بس ممكن سؤال هو انت مين قالك انى طردته دى 
يوسف طلع ورقه من جيبه وادهالها..دى لما كنت برا حد بعتلى رساله انى اروح مكان ولقيت دى هناك بس مش عارف مين اللى بيحاول يوقعنى فيكي دا بس أنا مرضتش ارجع البيت غير لما اهدى عشان اعرف اتكلم معاكي ومجرحكيش بكلامي أنا آسف على اللى حصل المره اللى فاتت 
اسيل..متشكره  اوى يا يوسف انك فهمتنى 
يوسف..مفيش مبينا شكرا يا اسيل 
…..
يوسف..سكتى ليه 
اسيل.. طيب انت ليه رضيت تتجوزنى 
يوسف.. مشعارف بس ربنا عايز كده 
اسيل..طب لو أنت عايز نتطلق شوف الميعاد وانا عادى يعنى 
يوسف..طب ولو مش عايز 
اسيل..مش عارفه 
يوسف..هى السهره كلها برعاية مش عارف ومش عارفه ????
اسيل ضحكت 
يوسف..يخربيت ضحكتك دى احمم بقولك ايه 
اسيل..نعم! 
يوسف..متجيبي بوسه ????
اسيل صوتت وقامت ????????..يخربيتك  وطلعت تجرى 
يوسف وهو بيجرى وراها…خدى يابنتى هو أنا بقولك هقتلك  بقولك هبوسك 
اسيل لفت ليه وهى بتجرى..وطى صوتك النااس هتسمع يا غبى  وبتلف عشان تجرى قامت واقعه 
يوسف جرى لغايه م وصل لها..هه مسكتك مين بقا اللى غبى وانتي لسانك طويل كده ????
اسيل..خلاص والله أنا للى غبيه ????????????
يوسف وهو بيقرب منها..تؤ انتى مش غبيه  انتى قمر 
اسيل..يوسف ابعد والنبى 
يوسف خلاص لزق في وشها ???? 
اسيل…اااه رجلي يا يوسف 
يوسف بعد عنها..مالها رجلك 
اسيل..بتوجعني اوى من الوقعه 
يوسف قام وقف..طيب اقفي كده امشي عليها 
اسيل..مش قادره والله بتوجع 
يوسف طيب تعالى..وشالها وهى كانت مكسوفه  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
وصلوا الاوضه حطها على السرير..لسه بتوجعك 
اسيل..شويه 
يوسف.. لو كان في دكتور دلوقتي كنت وديتك بس الساعه بقت ١١ مفيش دكاتره 
اسيل..هههه مكنتش كلمه قولتها وبعدين الساعه داخله على ٢ اهى 
يوسف..ماشي  يا ستى  يلا تصبحي على خير انا هنام علي الكنبه هنا عندي شغل كتير بكرا 
اسيل..وانت من اهله 
تانى يوم قاموا فطروا وطلب لها دكتور وقال ان رجلها اتلوت وادلها مرهم 
يوسف..يلا انا ماشي لو احتاجتي حاجه رنى عليا 
اسيل..ماشي متتاخرش 
يوسف..هوحشك انا عارف ???? ( وهتوحشنا كلنا يا بنى والله????) 
اسيل..نينينيني????
يوسف.هههه يلا باى 
يوسف راح الشغل وهى قضت يومها عادى الوقت اتاخر وهو ليه مجاش الساعه عدت ١١ وهو مجاش برضو افتكرت لما كان بيتريق على الساعه ١١ ضحكت رنت عليه كتير برضو مردش قلقت عليه وفضلت راحه جايه تقول يا ترى راح فين 
لقت الباب بيتفتح ودخل حد  بدون مقدمات راحت جرى منغير متبص عليه حضنته 
اسيل.. اتاخرت ليه قلقت عليك اوى 
..كان نفسي الحضن دا يكون ليا بس للاسف مكنش ليا نصيب 
اسيل بعدت بسرعه…سيف؟!!!!
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!