Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل الحادى عشر 11 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل الحادى عشر 11 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل الحادى عشر 11 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل الحادى عشر 11 بقلم منى

” من النهارده انتي اخت خطيبتي وبس فضلت الجمله تتعاد في دماغي كتير لحد ما ماحستش بنفسي ووقعت “
فتحت عيني وكان الكل حواليا وقصادي الدكتور 
– حمدالله علي سلامتك ي دكتوره 
– اي اللي حصل 
– ابو ميرا : جارنا لاقكي واقعه في الجنينه وشافك وهو اللي جابك 
– طمني ي دكتور مالها 
– متقلقش ي حج هو ضغطها وطي شويه بس حاولوا أبعدوها عن التوتر والضغط وكل دا هكتبلها ع شويه ادويه ياريت تبقي تخدهم
– تمام وطلع بابا مع الدكتور يوصله 
– حمدالله علي سلامتك ي بنتي حد برضوا يطلع لواحده بليل كده دا كويس أن جارنا اللي في الوش استاذ عمر دا شافك والله
– بتوتر .. اصل ي داده طلعت اشم هوا وفجاه محستش بنفسي ودوخت عموما انا بقيت كويسه دلوقتي متقلوش والله روحي نامي معلش صحيتك 
– متاكده مش عاوزه حاجه !؟ 
– لا يحببتي انا كويسه 
– تصبحي ع خير 
– ونتي من أهله ي بطه 
– ونتي يمرام نامي 
– شوفتك ونتي وافقه مع كرم 
– اصل يعني .. هو كلمني نتناقش في كام حاجه بس 
– متبرريش ليا ي ميرا بالعكس أنا سمعتكم انا اسفه دا كله بسببي .. ماكنتش متخيله انك ممكن تضحي عشاني كده .. اسفه عن كل مره كرهتك فيها وماكنتش فاهمه خوفك عليا .. اسفه عشان خدت حبك منك 
– ي هبله انتي اختي عمري ما ازعل منك .. انا نصيبي كده وانا راضيه بيه المهم البيبي القمر اللي هيشرف الدنيا دا بس وحطت أيدها علي بطنها 
– ممكن انام جمبك 
– ياه دا عز الطلب تعالي طبعا  .. خدتها في حضنها ونامواا
” تاني يوم الصبح “
– مش مصدقه بجد يعني هشوفك عروسه  احيه ع الفرحه اللي انا فيها 
– ولا انا مصدقه فجاه لقيت اسر طلب يكلم بابا وقروا الفاتحه 
– حقيقي فرحنالك جااامد .. اختي هتبقي عروسه قمر والله 
– هتجي مش كده 
– هحاول نفسي ماشفهوش بس اكيد هيجي
– مش عارفه اقولك اي بجد انتي بضحي بحياتك كده ي ميرا بس برضوا ..  لا مافيش هحاول هتيجي مليش فيه .. معقول يوم زي دا ماتبقيش فيه معايا ي ميرا والله ازعل 
– اهدي اهدي خلاص هاجي كله يهون عشانك ي ست ليان
……
– ها هتجي الخطوبه مش كده ؟ 
– طبعا ي عم عيب عليك 
– هي هتبقي موجوده 
– وانا مالي بيها ي أسر انا هاجي انا و خطيبتي اصلا 
– نعم 
-اه زي ما سمعت كده 
– انت كده هتجرحها اكتر يصحبي
– وهي مفكرتش فيا فكرت في نفسها وبس وفي عليتها أما أنا مش مهم انجرح ولا لا مش مهم يغصبوني علي جوازه من واحده مش بحبها ولا لا 
– اهدا بس كله من الزفت اخوك 
– من كل حاجه والله  كله بيخبط فيا انا علي حساب نفسه في الاخر .. مش هي طلبت مني كده انا هنفذ طلبها عادي وهحاول اتاقلم علي الوضع دا وابقا اشوف بقا هي هتستحمل ولا لا
– الله يعينك علي اللي في دماغك بجد .. تعالي نروح نشتري البدله يعم نستني كنا جاين المول ليه اصلا ..  منك لله 
– امشي يخويا .. امشي يعريس الغفله
– بضحك  والله ماحد غيرك المفروض يتقاله عريس الغفلة دي 
………
“عند ميرا وليان في المول  ” 
– اااااه يرجلي جبنا حاجات كتير اوي تعبتت 
– وانا والله تعالي نشرب حاجه بقا 
مشيت انا وليان وقعدناا في كافيه في المول 
– الو ي أسر انت فين 
– في مول ****” 
– طب منا فيه انت فين بالظبط 
– في الدور التاني عند محل شنط اسمه***
– اه عرفته خلاص انا جايه هاخد منك باقي الحاجه  وقفلت معاه
 .. بصي هروح اخد منه كام حاجه قولته يجبهالي وجيالك ماشي 
– ماشي ماتتاخريش لسا ورانا كتير 
– حاضر
 ومشت ليان وفضلت اقلب في الفون بملل بعدها بشويه لقيت حد بيكلمني 
– ممكن اقعد 
– اهاا اهلا استاذ عمر .. اتفضل اكيد 
– شكرا اتمني مابقاش ازعجتك ولا حاجه
– لا خالص .. صحيح شكرا قولولي امبارح انك انت اللي جبتني البيت 
– علي اي بس ربنا عالم معزتك والله وحط ايده علي أيدها 
-نعم يروح امك 
– ميرا بصدمه : كرم
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى