روايات

رواية غرام رحيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء الثالث عشر

رواية غرام رحيم البارت الثالث عشر

رواية غرام رحيم الحلقة الثالثة عشر

رحيم بيمشي عند غرام وبيشدها من ايدها وبيق*بلها قدام كل العيله
والكل كان في حاله زهـُول
علي دخلت ياسر وبينظر بصدمه واندهاش لغرام ورحيم وهما مقب*لين بعض
غرام بإحراج شديد وبتحاول تبعد رحيم و ماسكها بإحكام
غرام بت*زق رحيم وبتنظر للعيله الي مازلت في وضع الاندهاش
رحيم بحده: مفيش خروج من البيت يغرام
غرام: هو انت بتصرف اللي عاملته ده هتخليني ارجع في قراري؟؟
رحيم: مهو مش بمزاجك ومتنسيش اني لسه جوزك يعني ليا حكم عليكي
غرام: ببساطه نتطلق ونرتاح وبذات امك واختك هيرتاحه
رحيم: تمام يعني ده اخر كلامك
غرام: اه
رحيم: يعني خلصتي خلاص مش عايزه تقولي حاجه تاني؟
غرام: قولت اه
رحيم بيقرب منها وبيشيلها
ومازل كل اللي في البيت بينظرلهم من غير ماحد يتكلم
غرام بعصبيه: رحيييم انت بتعمل اي نزلي يرحيم
رحيم بيتجاهل كلامها و بيطلع علي غرفتهم
جميله بترفع حاجبها وبتنظر لناديه وهي ببتتسم: شايفه يااااا ناديه هانم رحيم مسمحش لغرام تخطي خطوه بره البيت
ناديه بعصبيه ونرفزه بتسبهم وبتطلع
جميله بتضحك بصوت عالي قصده تسمعها وتستفزها
ياسر بعدم فهم: هو في ايي ومين دول وغرام شكلها كان عامل كدا لي وماما متعصبه لي هو ايه اللي بيحصل بالظبط انا غبت يوم رجعت لقيت البيت متشقلب؟؟؟
ميار بضحك: تعالي اما عرفك علي طنط جميله مامت غرام
ياسر بإبتسامة: والله انا عرفت غرام طالعه حلوه لمين
جميله بضحكه خفيفه: ده من زوقك
ميار: و ده عمر ابن خالتها
ياسر بضحك: هي العيله كلها حلوه ولا اي يعني غرام قمر ماشاء الله ومامتها قمرين وابن خالتها فراس احلام بنات كتير
عمر بضحك: انا مشفتش احد بيطبل زيك والله
ياسر: تؤ تؤ مسمحلكش ده انا عمري مطبلت انا اصلا صريح زياده عن الزوم
عمر: لا انا شكلي حبيتك وهنبقا صحاب
ياسر: انا قولت كدا برضو
عمر: يبقا هات فونك اسجل رقمي ونتقابل في يوم
ياسر: حلو اويي
جميله: يلا يعمر عشان نروح
عمر: حاضر.. باي
ميار وياسر في نفس الحظه: بايي
ياسر: عمر ده لذيذ اويي.. المهم فين ساجده هي اللي هتحكيلي كل حاجه بتفاصيل
ميار بحزن: ساجده هتلاقيها نايمه دلوقتي
ياسر: خلاص بكره بقا عشان انا هموت وانام انا كمان
ميار: تعالي معايه هحكيلك حاجه وف نفس الوقت هتشوف شخص
ياسر بستغراب: شخص مين
ميار: تعالي وهتعرف
~~~~~~~~~~~~~~~~~
غرام بعصبيه: ايي التصرفات العيال دي
رحيم بغمزه: والعيال هتعمل زي منا عملت برضو
غرام بخجل: مهو عشان انت قليل الادب
رحيم بيقرب منها: انا قليل الادب؟
غرام بتوتر: ا.. اه عشان مفيش حد بيتصرف كدا وقدام كل العيله فين الاحترام
رحيم : منتي لو معصبتنيش ونرفزتيني مكنش هعمل كدا
غرام: متتحججش انت ال قليل الادب بس مش اكتر
رحيم بيقرب منها اكتر: طب اي رايك اوريكي قلة الادب الصح
غرام بتعب بدوخ وبتحاوط راسها بأيدها
رحيم: غرام انتي كويسه
غرام بتعب وأرهاق: لأ مش كويسه خالص انا هدخل اخد شاور سريع ونام
رحيم: خلاص ماشي وبعد متطلعي هديكي مسكن هيريحك وهتعرفي تنامي كويس
غرام: تمام.. بس في علمك قراري علي الطلاق لسه مصممه عليه وانت عارف ليي وبعدين كدا كدا في الاول والاخر كنا هنتطلق دلوقتي او بعدين
رحيم بضيق: ادخلي انتي دلوقتي يغرام و نتكلم بعدين… انا رايح لساجده اطمن عليها
غرام: ماشي
رحيم: متفتكريش ان نسيت موضوع أسلام
غرام بتتهرب وبتدخل الحمام
رحيم: عادي يعني هتطلعي منه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ياسر بصدمه مزدوجه بخوف وقلق: طب ساجده كويسه
ميار: لحد دلوقتي مفقتش رحيم حكالي وقالي ان غرام هي اللي انقذتها وبسبب كدا الحيوان اللي خطفهم مسك غرام بهدلها وكان حاول بع*تدي عليها هي كمان
ياسر: انا حاسس نفسي اني في مسلسل او روايه ايي ده بجد انا مش قادر استوعب اللي حصل
آيسل بصوت رقيق: ياسر
ياسر بيلتفت ورا
ياسر بتفاجأ: آيسل!! لا مستحيل انا نايم طيب ما اللي بيحصل ده مستحيل يكون حقيقي
ميار: انت مبتحلمش يياسر ده الواقع
ياسر: انا دماغي لفت والله حاسس اني هتجنن ده انا غبت يوم بس يوم يحصل في كللللل دهههه اومال لو سافرت اسبوع هاجي هلاقي البيت اتغير كمان
ميار وآيسل بيضحكو علي كلام ياسر وريأكشنات وشه وهو مصدوم علي مندهش و مستغرب
آيسل بضحك: ايوا يعني هتفضل في الحاله دي ومش هتسلم عليا يعني موحشتكش
ياسر بيروح يحضنها: معقول ده انا مش مصدق انك واقفه قدامي
آيسل بدموع: ولا انا مصدقه اني بقيت في وسطيكو ومعاكو
وبيدخل رحيم
رحيم: ساجده فاقت يمي…….. وبينظر بصدمه لي آيسل
رحيم: اللي انا شايفه ده صح ولا ده قلة نوم؟
آيسل: يوووه مش كل محد يشوفني يقول نفس الكلام بس بطريقته
رحيم بفرحه: يعني انا مبتخيلش وبيروح *يسلم* عليها
آيسل بستغراب انه محضنهاش زي زمان
رحيم: انتي عايشه ازاي وجيتي ازاي وامتي
آيسل: يااااا ده موضوع كبيره اويي هبقا احكيلك عليه بعدين… اومال فين مراتك
رحيم: غرام… زمنها نامت بجد انا لو فضلت اشكرها طول عمري علي اللي عاملته لي ساجده برضو هكون مقصر
ميار: روح نام انت يرحيم عشان شكلك تعبان انت كمان وانتو الاتنين برضو وانا هفضل جنب ساجده
رحيم: شويه وهقوم
آيسل: وانا
ياسر بغمزه: اي اللي انت عاملته تحت ده يارحيم
آيسل بفضول: عمل اي
ميار بضحك: عمل عمايل
آيسل بتشويق: طب قولو يلا
ياسر: با*س غرام قدام الكل ومنغير ميتكسف ولا اي حاجه
آيسل : ايييي.. انا عايزه اعرف اي الحصل بالتفاصيل
ميار: انا هحكيلك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الاوضه بتاعة غرام
غرام كانت نايمه من كتر التعب والالم والارهاق
وبيدخل شخص الاوضه وماسك في ايدو سڪﯾنه وبيتجه ناحية غرام
غرام كانت بتتقلب وبتفتح عنيها بتلاقي شخص لبس اسود في اسود وماسك سڪﯾنه ورافعها ناحيتها
غرام بخوف ولسه كانت هتصوت بيكتم صوتها
أسلام بشر: انتي فكراني هسيبك بساهل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى