Uncategorized

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى تامر

 رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى تامر

**”(وكان الوقت ف بعدك واقف مبيمشيش ..وكأنك كنتي معايا بعدتي ومبعدتيش ..وبحبك وحشتيني????)????
احمد:قووول اتكلم
معتز بضعف:ن ن نادية هي اللي قالتلي اعمل كده مقابل لمار 
احمد بصدمه:قالتلك تعمل اي؟؟!قصدك اي
معتز بتعب:قالتلي اني اتقرب من لمار غصب عنها وهي تصورنا كأن دا برضاها..و..و..ابعتلها رسالة ان انت ف خطر وتجيلي على العنوان  اللي ف الرسالة…وقلتلها متقولش لحد ولا تتصل بيك لان هي كدا هتعرض حياتك للخطر…وهي نفذت الكلام وجت…نادية دخلت اوضتها وشافت موبايلها وبعتتلي رسالة بالكلام اللي انت شوفتو ونا رديت عليها ..وبعدها لمار طلعت الشقه وكانت مرعوبة عليك …قولتلها انك ف اوضه النوم ..دخلت وبعدين انت جيت ..اكيد انت عارف الباقي بقا …ممكن تسيبني
احمد كان مصدوم افتكر ضربو  وطردو ليها افتكر جرحها وعذبها ازاي..افتكر نظرتها المرعوبة ليه ..افتكر لما قالتلو (انت ابويا يا احمد )..(متقساش عليا يا احمد كفاية الدنيا جاية عليا)..(بحبك يا احمد)..(نفسي اخلف منك)..(مش عايزة حاجه غيرك ف الدنيا)..(انت محور حياتي يا أحمد )
ساب معتز وطلع من عندو وهو مش شايف قدامو غير نظرة لمار ليه المرعوبة..افتكرها وهي طفله ..بسمتها ..ضحكتها…غيرتها..طفولتها 
احمد بصدمه وهو بيتكلم مع نفسو:ل ل لمار ..انا ازاي عملت كدا ازاي ..وانهار على الارض وصرخ بعياط:لماااااااررررر ..انا ااااسف ..ارجعيلي ..انا تايه من غيرك ووحيد ..انا كنت بكابر بس انا كنت بموت من جوايا…ااااه يارب همموووت ….سامحني يارب على اللي عملتو ف الانسانه الوحيدة اللي حبتني …سامحني يارب ..وانهار من العياط
????????
**””
(مشتاقه ليك حبيبي)????
لمار فجاه حست بنغزة ف قلبها ودموعها نزلت من غير ارادة:اه ..فيك اي يا احمد …فيك اي ياحبيبي انت اكيد مش كويس طالما حسيت …وفضلت تبكي بضعف
****
في الصعيد
جميلة جريت على بيت عمها صالح ودخلت
وشافت عمر قاعد مع امو وابوه واخواتو التلاته وبياكلو ف جو اسري جميل وسط ضحكهم وهزارهم وقفت وبصتلو بحب واشتياق واتمنت تكون وسطهم وتأكلو بإيديها
منار شافتها ونادت عليها:تعالي يا چميله يابنتي كولي معانا
صالح:تعالي يابت ياچميلة
جميله دخلت وعنيها على عمر :اذايك ياولد عمي حمدلله عالسلامه
عمر بإبتسامه جميله:الله يسلمك ياقمر كبرتي مشاء الله
جميلة بهيام وهمس:قلب القمر 
سمعتها منه اخت عمر وضربتها برجليها:اهدي يامفضوحه انتي باينه اوووي
جميلة وهي ماسكه كوباية العصير:ملكيش صالح
منه بشماته:طب على فكرة بجى عمر اخوي هيخطب
جميلة طفت العصير بصدمه
وكلهم استغربوها
صالح:مالك يابنتي فيه حاچه
جميله وهي بتحبس دموعها:ها لأ ابدا يا عمي بس افتكرت حاچه ولازم امشي…وبعدين بصت لعمر وقالت:مبروك ياولد عمي 
عمر بإبتسامه:الله يبارك فيكي ياجميله عقبالك يارب
جمبله:بعد اذنكو يجماعه
وسابتهم ومشت
جميله طلعت تجري ودموعها مغرقه وشها ولمحها جاسر اللي كان واقف قدام بيتهم
جاسر بحزن:اكيد عرفتي…امتى بقا يجميله تحسي بيا وتعرفي ان اللي بتحسيه تجاه عمر دا مجرد اعجاب مش اكتر..
جميله روحت بيتها ووقفت قدام مرايتها:انت ليا انا بس يا عمر ومش لحد غيري..
***
عمر طلع أوضتو اللي ف القصر واتصل بحنين
حنين مسكت التليفون وردت:ألو
عمر بحب وهيام:يلللهوووي عالصوت اللي واحشني قولي ألو كدا تاني …طب ياستار قلبي ولع نار دنا عيني منك مستحيل استغني عنك نظرة ترضيني
حنين بحب وخجل:صوتك حلو اوي
عمر بحب:اوعدك اني هغنيلك ف فرحنا
حنين بلهفه:عملت اي 
عمر بعشق:هحدد معاد مع ابوكي وهجيب الصعيد كلها معايا واولهم ابويا الغالي وهجيلك ياقلب عمر حضري نفسك علشان كمان كام شهر هتبقي مدام عمر الهواري
حنين بفرحه ودموع:انا فرحانه اووي ياعمر مش مصدقه نفسي 
عمر بحب:لأ صدقي ياقلب عمر ..عشقتك من أول نظرة وحلفت انك تكوني ليا ووعدت نفسي…وهحقق الوعد دا لأني مش بخلف بوعودي..سلام دلوقتي ياقلبي علشان اطمن على أحمد
حنين بقلق وحزن على صحبتها:طب ياعمر هنفرح وصحابنا مدمرين كدا
عكر بحب:متقلقيش ياقلبي هخلص موضوعنا دا وانشاء الله هحل مشكله احمد..ومتنسيش كمان ان فرحنا هيقربهم من بعض
حنين بتنهيدة :معاك حق
عمر:خلي بالك من نفسك
حنين بحب:ونت كمان خلي بالك من نفسك وقفلت معاه وهي فرحانه…سمعتها لمار وبصتلها بفرحه وحب وجريت حضنتها 
لمار بفرحه:مبرووووك فرحنالك اوي ياقلبي ربنا عوضك بخير 
حنين بدموع وحب:انا فرحانه اوي يالمار ..ربنا يفرح قلبك  يارب  زي الفرحه اللي ف قلبي 
لمار بإبتسامه:يارب يقلبي 
****
احمد اول حاجه عملها انو رجع القصر وهو حاله يشفق عليه وعنيه حمرا بعصبيه وحزن
احمد بصراخ:ناااادياااااة ..نااااديااااة اطلعيليييي 
نادية بخضه:فيه اي وبتزعق كدا لي ..وبعدين اي نادية دي يا ولد..(ولية باردة)
احمد وهو مش شايف قدامو من العصبيه :اقسم بالله لو وحطي ألف خط تحت لو دي ملمتيش هدومك وغورتي من هنا لهنسى انك مرات عمي وللأسف حماتي وهوريكي وش عمرك مشوفتيه وكمل بصرااخ:برررررااااة اطلعي برررراه
نادية فهمت انو عرف كل حاجه وجرت بخوف  تلم هدومها وتغور من هنا ..قصدي تمشي????.
**
صافي راحت لأحمد بعصبيه
صافي:انت ازاي تطرد ماما من البيت انت اتجنيت!؟
احمد بعين حمراء:اقسم بالله لو ممشيتيش من قدامي لهخلي يومك اسود وهطلع اللي عملوه اهلك عليكي وهنسى انك حامل ..غوووري.
نادية مسكت شنطتها ومشيت 
وهي فاكره انو مؤقتا متعرفش ان احمد اتبدل١٨٠درجه وناويلهم على كل شر
*****
(اتفرج على نفسك ياللي فرحت كتير باللي حصلي وياريتك فكرت تتداري..بقا جاي بتندم دلوقتي وحياتك متضيع وقتي دا بنارك انا بردت ناري):-????
لمار كانت قاعده لوحدها ف البيت بتفكر ف حياتها وانها لازم تستقل وتبني حياتها من جديد
الباب خبطت اتوترت شوية وحطت طرحه على شعرها بإهمال وراحت علشان تفتح الباب 
فتحت ولقت أحمد بعين حمرا وملامح حزينه وشعرو متبهدل( ورغم كدا قمر برضو????)
لمار بصدمه:احمد؟!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!