Uncategorized

رواية جحيم الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران عاطف

 رواية جحيم الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران عاطف

رواية جحيم الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران عاطف

رواية جحيم الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران عاطف

…ملك و أسد. الكابتن فهد
فهد ببرود. اه
ملك. انت تعرفوا منين يا أسد
أسد. كان هو مدرب أول معسكر ليا و الصراحه عمل الواجب و زياده و انتي
ملك. انا كان مدرب ليا في مسكر روسيا
أسد. تتم ربنا يستر
ملك يارب
بعض مرور بعض الوقت….. 
زين. احنا هنوقف عند البنزينا الجايه عشان نجيب اكل 
نوران. ونجيب ليه 
زين. عشان جعانين ياذكيه 
نوران. قصدي نقف ليه و ملك معاها سندوتشات 
زين. يابت بطلي اكن الجحيم هيبقى في شنطتها سندوتشات 
نوران. ملك حاتي الشنطه 
ملك. لا 
نوران. مللللك
ملك. حدفتهالها 
زين. ده بجد الجحيم في شنطتها سندوتشات 
الكل. ????????????????
نوران. مش هتاكلي
ملك. لا 
ملك سرحت في الماضي… 
ملك. أسد انا قولت سوري خلاص 
أسد. لا 
ملك. والله يا سد مش هعلي صوتي تاني سوري 
أسد. اصلا انتي أن علتيه تاني هتلاقي قلم على وشك 
ملك. لا اراديا حطت يدها على خدها أسد ملك مش تعلى صوتها خالص 
ملك. شاطره 
ملك. أسد انت ممكن تضربني 
أسد. لا انا بحبك و مش هضربك
ملك. تب تعالا اطلبني من بابا 
أسد. مش هينفع لما أكبر شويه 
ملك. لا انت بضحك عليا 
أسد. والله مش هينفع انتي عندك ٥سنين و انا عندي ١٠ اطلبك ازاي لما أكبر هطلبك من عمو حافظ
ملك. وعد 
أسد. وعد 
عوده… 
في مخزن الأفاعي…. 
محمد. البوص حدد معاد الصفقه 
جومانا. أمتي 
محمد. بعد اسبوعين يوم….. في….. 
سيرين. انا مش مطمنه 
محمد. طول ما البوص موجود اطمنوا
جومانا و سيرين. تمام 
ع
في الباص 
بعد مده توقف الباص في مكان التدريب أو المعسكر … 
فهد بنظره شر . دلوقتي هتدخلوا تظبطوا حجيتكم و هنبدأ بكره الساعه ٥
زين بهمس. منك لله 
فهد. بتقول حاجه يا رائد زين 
زين. ولا حاجه يا فندم 
فهد.  نسيت اقولكم ان مفيش غير غرفه واحده 
الكل. مش هينفع 
فهد. احنا هندلع يلا انصراف 
الكل مشي 
في الغرفه… 
ملك. يزن حبيب قلبي 
يزن. مش مرتاحلك عايزه ايه 
ملك بتصنع البراءه. عيب عليك ا
يزن. اخلصي 
ملك بسرعه . عايزه شنطتك عشان اخد تيشرتين اعمل ستاره 
يزن. لا لا لا انا لسه شريهم 
ملك بعيون قطه. بليييز 
يزن. خدي 
المهم ملك جابت حبل و ربطت عليه التيشرتات وعملت ستاره 
في الصباح الباكر…. 
الساعه ٥..
نوران. ملك هدخل الحمام اغير وبعدها انتي 
ملك. تمم 
البنات خلصت لبس 
الشباب كانت بتلبس في الغرفه ماعدا…… زين 
أسد. زين اصحى 
زين. شويه كده 
أسد. انا قلتلك عشان فهد ميعملش فيك حاجه 
زين. فهد مين يبني دا انا الحوت المفروض يخاف مني 
ليث. اللي يسمعك دلوقتي ميشوفكاش امبارك 
زين. يبني داانا مكنتش عايزه احرجه قدامكم و
فهد. وايه كمان 
زين بيبص ل ليث بخوف . هو 
ليث وهو كاتم ضحكته. اه 
زين. اهلا اهلا يافهد باشا دانا كنت لسه بقولهم اد ايه حضرتك مخلص في شغلك و قد ايه انت جامد و منتظم 
فهد. تمام دقتين و تكون بره و تعمل ١٠٠ضغط قبل مانبدأ
زين ١٠٠
فهد. خليهم ٢٠٠
زين. خلاص 
فهد خرج 
بعد مرور خمس دقائق 
زين عمال يعمل ضغط و يدعي على فهد…… بعد مخص 
فهد. اجمع هنا هنبدا بتمارين الإحماء واللي هيا عباره عن… 
لف الملعب ١٠ مرات 
عمل ١٠٠ ضغط
…………….. الخ
ليث بهمس. لما دي تبقي احماء التمارين الاساسيه هبقي ازاي 
فهد. بتقول حاجه يا رائد ليث 
ليث. لا يافندم 
فهد. يلا 321 
في قصر العدلي…. 
مهند راح الشركه و روز و سمر قاعدين لوحدهم.. 
روز. هتعملي ايه يا سمر 
سمر. هعمل ايه في ايه 
روز. بطلي استهبال يا سمر انتي عارفه 
سمر عشان تتوه. العيال و حشوني اوي 
روز بعصبيه. سممممر 
سمر. خلاص هو آن عليا انا هرده وقال عايز يقابلني في….. 
روز. وهتعملي أيه 
سمر. هروح لأنه كان بيتكلم بعصبيه و هو وقت عصبيته مبيشوفش قدامه 
روز. لوفي حل وافقي 
سمر. ان شاء الله 
في المعسكر.. 
بعد مخلصو تمارين الإحماء.. 
فهد. دلوقتي هختبر مهاره التصويب عندكم 
زين. اللي بدأ و كان قريب من الهدف 
فهد. تمام 
ليث. كان نفس تصويب زين 
فهد. تمم 
يزن. جابها في مكانها 
نوران. كانت قريبه من الهدف 
فهد. كده حلو و بنسبه لقواد الفريق فهيصوبوا عل نقطه ابعد و أصغر 
أسد. صوب على الهدف الصح و كذالك ملك 
فهد. جميل جدا 
زين قاطعه لو سمحت احنا من الساعه ٥ بندرب ودلوقتي الساعه ١٠ مش هنفطر
فهد ببتسامه شر. عايز تفطرو 
الكل. ياريت 
فهد. في قريه على بعد ٥كيلو هتلاقو فيها اكل 
زين لي ليث. خمسه كام 
ليث. كيلوا 
زين. ????????و الله حرام 
فهد. قدامكم ٢ تكونوا رحتو و جيتوا و الكل هيروح مش واحد بس +و كمان في تدريب بعد الأكل انصراف 
في قصر العدلي… 
روز. ايه الجمال ده يا سمر 
سمر. بجد حلو 
روز. جدااا 
… 
لحد ما صلوا مطعم……. 
سمر. المطعم كان مألوف 
سمر. المطعم مفهوش حد 
حافظ. ما انا عارف 
بمجرد ما دخلوا 
بدأت الموسيقى وكان المكان مزين و شكله رائع 
سمر. تظاهرت بلا مبالاه وقعدت 
سمر. خير 
حافظ. سمر انا عارفه انك زعلانه مني بس اعمل ايه انا دخلت في غيبوبه بعد الحادثه و بعدها صحيت ملقتكيش ولا لقيت بنتي و بعدها بابا جبرني انا اتجوز سمر والله ما حاجه كانت في يدي
سمر. ببرود. المفروض اعمل ايه 
حافظ. خرج مسدس و وجهه ناحيت راسه وقال 
سمر. اختاري اه ولا لا هترجعي ولا لا 
يتري سمر هتختار ايه؟؟.
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى