Uncategorized

رواية روح الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السرايا وفي الوقت ده رووح نزلت.
الراجل قال ….. اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله
وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعامل فيها كبيرنا ،طب ما تجيب لينا معاك .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت زي فحيح الافعي …… بقا انا مرايتي يتقال عليها كده،مراتي غازيه يبن ****ومسكه من رقبته جامد ،الراجل كان بيموت ومخنوق لدرجه وجه بقا لونه ازرق بس رووح جريت عيله وخلصت الراجل قبل ما صقر يموته .
الراجل بخنقه …. كح كح كح .
صقر راح اخد مسدس من الحارس الي كان واقف على بوابه السرايا ،ورفع المسدس في وش الرجل وقال ورحمه ابويا لو ماقولت  مين الي بتاعتك لاكون طخك عيارين قوووووول .
الراجل بزعر …… اااا مفيش حد .
صقر  بغضب شديد…… طيب وراح حاطط المسدس في وشه الراجل وقال اتشاهد على روحك .
الراجل بخنضه……. خلاص خلاص هقول والله .
صقر بغضب….. قوووول .
الراجل ….. والله يعمده انا عبد المأمور في ست كبيره كلمتني في التليفون وقالت ليا اعمل كده وبعتت ليا 10تلاف جنيه وانا والله كنت محتاج الفلوس يعمده .
صقر بغضب وقرب منه …… ي ******،لو كنت جيت وطلبت مني الفلوس كنت هديهالك وقال لاهل القريه ……. اي كلب فيكوا عاد هيجيب سيره مرتي هدفنه بس بعد ما اوريه الويل .
اهل القريه اتأسفوا ومشيوا .دخلوا جوا كلهم .
هنيه بحب راحت لروح حضنتها وقالت بحب ….. متزعليش ي ست البنات ،واهو جوزك جايبك  حجك .
ازهار بطيبه مصطنعه…… متزعليش ي ضره بنتي ولاد الحرام كتروا.
صقر ببرود ….. اسمها رووح مش كل شويه ضرت بنتي ضرت بنتي .
ازهار بمسكنه….. انا مش قصدي حاجه ي صقر .
صقر بهدوء …… حصل خير وشد  روح من ايديها ومشا راح الجناح .
دخلوا صقر بهدوء  قرب منها وقال بحنان ….. مالك .
رووح بحزن وشرود … مفيش.
صقر بحنان قعدها قدامه…..لا في.
روووح ببكا…….  انا جيت بوظت حياتك ،انا بنحس بجد زي ما بيقولوا ،من ساعه ما جيت وفي مشاكل مشاكل قاطعه صقر بحب…لا يروحي يتقطع لسان الي يقول كده وكمان المشاكل دي هي الي بتقوي علاقتنا ،واضاف بعد المرح وقال …..اهو شويه اكشن بدل الملل والله كأننا في مسلسل تركي وبعدين لازم نقول الحمدلله على كل حاجه تمم ي مارشيميلو وقرصها في خدها 
رووح  بستغراب ….. مارشيميلو اشمعنا .
صقر بمشاكسه ….. عشان خدودك زي المارشيميلو عايزه تتاكل ،هروح اخد شاور عشان نخرج .
رووح بفرحه ….. بجد طب يلا بسرعه .
صقر بضحك…. طيب يمجنونه 
عند مها وازهار .
مها بشر وغضب……. يماااا الخطتين فشلوا و  المتخلف الي اسمه زين كنت فاكره أنه هيعمل حاجه ،اهو اتكشف غبي  ،هموت ياما كل يوم بيقربوا من بعض اكتر ياما هتاخد كل حاجه بس وربنا لو الي في بالي حصل لكون. مخلصه عليها. 
ازهار بشر….. ولا الغبي الي روحت قولت ليه يجمع اهل القريه ويشعللهم راح اعترف من اول قلم ،بس احسن حاجه اني مش بينت ليه نفسي
مها بشر…. طب ونعمل اي هنعد كده لحد ما تجيب ليه العيل ونطرد احنا .
ازهار بشر وخبث …… مين قال كده اسمعي *********.
مها بفرحه وشر …… يارب يما تظبط بس حاسه انها هتظبط .
ازهار بشر…. هتظبط يمها هتظبط
عند روح لبست لبست فستان اسود طويل وعليه جاكيت ابيض وشنطه بيضاء وجذمه كعب حمرا وعملت ديل حصان وصقر لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره الجذاب ونزلوا فكانوا خاطفيين الأنفاس نزلوا تحت لاقوا مها وازهار وهنيه بيتفرجوا على  tv.
مها اول ماشافتهم جريت على صقر وقال …. اي ده انتوا رايحين فين .
صقر بهدوء …….. رايحين نشتري هدوم لروح عشان هتتحجب وتلبس الحجاب .
رووح اتفاجات بس فضلت الصمت.
مها بحزن مصطنع…… وما قولتوليش ليه آجي معاكوا .
صقر بهدوء ….. غلط عليكي المشي كتير .
رووح بطيبه…….. لو عايزه حاجه قولي وانا اجيبهالك .
مها بستهزاء…….. لا يروحي انا مرات صقر القاسمي يعني ليا مصنع بيعملي هدومي ومجوهراتي وكل حاجه .
صقر بهدوء قرب من رووح ومسك أيدها وقال …… روح زيك برده بس انا نفسي انقي ليها هدومها ،رووح بصتله بحب .  
وهو بادلها الابتسامه .
ومها بتبص عليهم بغضب وشر .
صقر بهدوء  قال ….. السلام عليكم وشد روح وخرج .
مها طلعت لغرفتها ووراها ازهار .
مها بشر…. شوفتي يماااا اهو الي خايفه منه حصل  بقا انا اعمل كل الخطط دي ومش تيجيب فايده ،كل ما اقول لها حاجه  عشان اغيظها واكيدها وفي الاخر انا الي اتغاظ وبتعمل فيا كده ، عامل زي المحامي ليها ،بقا احنا نتفق مع زين ،واجيب الراجل عشان يسوأ سمعتها ونظرها في عينه ،وانا اقول اني حامل واتفق مع الدكتور وادفع الفلوس بالهبل وهي الآخر كله يروح هدر قاطعها صوت وقوع كوبايه العصير من ايد هنيه .
هنيه بغضب وصدمه وووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى