Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم دهب مبروك 

رواية مريض بحب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم دهب مبروك

نور….. لاااااااااااا تمييمممممم!! 

نور بدموع….  لا يارب لا تميم لا مش هقدر اعيش بعد منوه تميمممممممممممم  واغمي عليها…. 

الشغلين جريوااا اول ما سمعوا الصوت وطلعوا عند نور…. 

في المستشفي…. ” 

الدكتور….  قلب المريض اشتغل 

حطوه علي الاجهزه وتميم رجع للحياه مره تانيه بعد ما الدكاتره قالوا انوا مات لان حالتوه مش مسترقه نهائي

في فيله اسر…. ” 

نور…  بدأت تفتح عنيها 

نور… تميم 

اسر…  اطلعواااا برااااا 

نور…. بتعب في ايه….  

اسر… قرب منها ومسكها من شعرها واتكلم بعصبيه طول ما انتي متجوزاني اسم حبيب القلب ميجيش علي لسانك سامعااااااا 

نور بدموع…. ماااااشي… ماشي 

اسر…  يريت نفهم بقااااا وخرج 

نور…. يارب يارب 

.

.

بعد مرور شهر…… 

الحال عند نور زي ما هو  اسر بيعملها زي الخدامه وضرب وشتيمه واهانه واخر زل…. وبيهددها انها تفهم نورين انها عايشه احسن عيشه 

اسر… فرحان جدا باللي بيعملوه في نور وان تميم مكسور بس مبقاش يراقبوا من ساعه جوازه من نور 

تميم…  فاق من الحادثه وحالتوه مستقره وهيخرج خلاص 

اهل تميم وصلوا للتميم بعد ما فاق وقال بينتوه للمشتشفي 

نورين ومؤمن… علاقتهم كويس جداً  وتمارا بعدت عنهم نهائي ومؤمن هو السبب بيخوفها ويزعقلها دايماً 

ومراقبتهم لاسر كشفوا حقيقه انوا تاجر مخدرات والعين بقت عليه ومنصور لسه موصلوش للقاتل لسه،ومهمه هنتهي بعد يومين يعني انهرضه….” 

.

.

الدكتور… الف سلامه عليك يبطل،خفيت خلاص هتخرج انهرضه 

تميم..بس انا لسه مريض،مريض بحب نور ومش هتعالج من حبها أبداً يلا ربنا يسمحها ويسعدها مع اسر 

الدكتور…ربنا يريحك قلب يتميم وان شاء الله تحب غيرها 

تميم… مفتكرش اني احب غيرها يدكتور،هي غير كل بنات العالم هي اللي قدرت توقعني في حبها بس خلاص اتجوزت وانا اهووو هعيش مكسور وعلي ذكريتنا سواا حياتي الجايه 

الدكتور…. للدرجادي بتحبها 

تميم… واكتر والله يدكتور،انا بحب حب مش موجود ومقدرش اوصف هي وصلت لانهي مكانه في قلبي 

الدكتور….ربنا يريح قلبك يبني وخرج 

فاطمه في الوقت ده دخلت لتميم ابنها… ” 

فاطمه… اي يحبيبي مش يلا بينا علي البيت بقاا

تميم… ماشي يلا بينا يستل الكل

فاطمه وتميم خرجوا من المستشفي وروحوا علي البيت

نور… اي ينورين في ايه،  وليه جيتي وانتي متأكده ان اسر براا الفيله 

نورين…  نور راقبي اسر دوري في مكتبوه علي ورق اي حاجه  

نور…  ليه بتقولي كدااا 

نورين…  لانه تاجر مخدرات ينور، هو انت متاكده انك بتحبي 

نور بتوتر…  اها ينورين، بحبوه 

نورين…  بس ليه منصدمتيش لما قولت انوا تاجر مخدرات 

نور…  هحكيلك وحكتلها عن تهديد اسر ليها وانا مش بتحبوه وانتوا عارفين بقاا الباقي 

نورين…  ياابن ال بقاا كدااا المهم ينور اللي قولتلك عليه تعمليه وهنسجنوه الله واعلم عمل كام جريمه تاني نور…. ياها اخير هخلص من سجني يارب وابتسمت 

نورين…  حضنتها همشي قبل مايجي واوعي تغلط في اي حاجه وعرفي اني شغاله دكتور اوعي تتلغبطي ها 

نور…. متقلقيش 

نورين….  خرجت من الفيله واتحركت علي فيلا منصور…. “. 

في فيله منصور….  ”  

مؤمن…  نورين هو ايه الجديد او اي هدفكم مش منصور مات ومعرفناش نوصل مين وراه ولا مين قتلوه

نورين..   اسر مهمتنا بقت اسر  

مؤمن… ونور 

نورين… حكت لوا ازاي اتجوزها 

مؤمن..   ايوااا كداا اصدق انا معاكي لحد ما تخلصي مهمتك

نورين…. مقلتلهاش علي حادثه تميم 

مؤمن….كفايه اللي هي فيا ينوربن 

نورين… عندك حق يمؤمن 

مؤمن… بقولك اي انا عايز اتجوزك 

نورين… اطلبها بكريقه اشيك 

مؤمن… افهم انك موافقه مش كداا وغمز

نورين… اسكت يحمااااار وجريت علي المطبخ 

.

.

عند تميم….”

تميم….قاعد في اوضته وبيفكر في نور يقكع تفكيره رن فون باسم نورين ورد…..

نورين… تميم ازيك 

تميم…الحمد لله انا في البيت 

نورين….مش ناوي تعمل العمليه بقاا 

تميم… مش ناوي ينورين سيبك مني،اي الجديد 

نورين…منصور مفيش في موضوعه اي جديد وااللي وراه معرفناش هم مين بس في اسر يتميم 

تميم…. اسر مين 

نورين… اسر جوز نور 

تميم… نور اها نور مالها نور 

نورين…. اسر تاجر مخدرات يتميم وروحت لنور وهي هتدور وراه وكداا 

تميم… بس هي بتحبوه ازاي هتسجنوه بنفسها 

نورين….مش وقته المهم انا عرفتك اي حاجه او دليل هيتم القبص عليه 

تميم…. ماشي ينورين 

وقفلوااا 

تميم….. ياها ينور محتاجك اووووووي بجد،محتاج حضنك،محتاج ابتسامه منك،محتاجك كلك علي بعضك ينور،لا بس ازاي هتعملي كدااا في اسر ليه مبقتش فاهم حاجه ونام علشان يهرب من كل حاجه وخاصه نور اللي شغله تفكيره 

.

.

في فيله اسر….” 

نور….دخلت المكتب وبدأت تدور في ملقتش حاجه  

نور….اكيد في الخزنه طب الباسورد اي،اها منا شفتوا مره يارب ميكون غيره وقربت من الخزنه وهي بتترعش وكتب الباسورد

واتفتحت الخزنه…. 

نور…  لقت كارت مري وفلاشات كتير وورق فا صورت الورق علي فونها وكارت المومري عملتلوه  كوبي علي فونها والفلاشه سبتها زي ماهي 

نور….  اكلم نورين بقاااورنت عليها فون 

نور…  نورين هبعتلك حجات واتس دلوقتي افتحي بسرعه 

نورين….. ماشي 

نور….  فتخت الواتس وبعتتلها كل حاجه 

وقفلت بسرعه ومسحت كل حاجه 

.

عند نورين…   ” 

نوين….  يلهووووي اي الورق ده نصوا الملفات مظورها والله ونهايتك قربت يااسر ياها ده المهمه هتخلص بسرعه اووووي 

اليوم خلص علي كداا ومغيش احداث 

يوم جديد….. 

اسر….دخل الفيله وش الصبح زي كل يوم  ودخل علي مكتبوه بسرعه….

نور… صحيت من النوم وخرجت برااا اوضتها وسمعت اسر وهو بيتكلم بزعيق جريت قربت من المكتب وفتخت تسجيل، تسجل لاسر 

اسر…. منصور انا اللي خليت رجلتي تقتلوه ميهمنيش اي حد،وانت عارف منصور ده كنت بحبوه زمان وعملت بي اي لنا كان هيغدر ويبعني 

_يباشا انا اقدر انا اديتك كلمه 

_شاطر اوووي،احبك وانت تسمع الكلام كداااهههههه 

نور في نفسها… منصور مين وقتل طبعا واحد زي اسر القتل بالنسبالوه حاجه سهله وراحت علي اوضتها بعتت التسجيل لنورين واتس ومسحتوه من عندها  

.

.

اسر…. صباح الخير يقطهو

نور….خير ياسر،اه الا قولي عمرك قتلت 

اسر… ده انا قتلت وسرقت كل متتخيليه انا عملتوه بس بسألي ليه،اها يمكن بطمني علي حبيبك مش كداا 

نور… لا عادي 

اسر…بقولك اي يقطه،انا مش عايز اشوفك قاعده كداا اتحركي اتنططي اي حاجه المهم مشفكيش قاعده 

نور… اسر انا عمللك مفاجأه تحفه اوووي هفجأك يشبح 

اسر….لا والله ضحكيني 

نور…. هتشوف 

اسر….في نفسه دي بتلعبك هي بتخرج في حتي اصلا قال مفجأه قال امممم يمكن حبتني،منا اتحب برضوا 

اسر…. هههههههه،المهم مشفكيش قاعده وخرج 

نور….في نفسها ياها هخلص منك ياسر لا وهتتعدم كمان بالتسجيل اللي مع نورين ده انا هصدمك 

.

.

تميم…. ماما انا ورايا شغل ضروري لازم انزل 

فاطمه…انت لسه تعبان 

تميم… وهو خارج معلش لازم اروح 

واتحرك علي مكان واتقبل هو ونورين ومؤمن وخد معاه كام عسكري وعربيه البوكس بتاعت الضابط دي 

.

.

وبعد شويه وصلوا المكان المحدد 

دخل تميم هو ومؤمن ونورين….

تميم بصوت عالي…  اسر ياسااااااار 

اسر… نزل من فوق من علي السلم ووراه نور اللي عارفه وجودهم هنا ليه 

اسر بابتسامه…. تميم بااااشا اهلا نورت والله 

نور…عينها كانت علي تميم 

تميم… بصلها بصه كداا  وابتسم لها 

اسر….خير في اي ايه 

تميم…. من ناحيه خير فا هو مش خير بالنسبه لكم اما بنسابلينا فهو خير وفتح فونه وكانت مكلمه وهو بيعترف انوا خلها رجلتوه تقتل منصور 

اسر…. الكلام ده  محصلش 

نورين… انا شاكه فيك وانك مش مظبوط من ساعه مجت طلبت ايديها بس عارفه انا ومؤمن بندور وراك من اول ما قبلتك ومن يوم مقبلتك برضوا وانا شاكه انك متجوز نور غظب وطلع صح 

تميم…. بقاا تهددها بيا ياواطي هي ديه الرجلوه مكنت تاخد حقك بأيدك يراجل ولا بلاش راجل اصل انت عمرك ما هتكون راجل اصلاً 

مؤمن…. ياها هو انت مش،مكسوف من نفسك يلاااا 

نور… قربت منهم ووقفت جمبهم….. اوبس نسيت اقولك اي رايك في المفأجاه ياه في يومين بالضبط هخلص منك ما انا اللي مسجلالك يبيبي وضحكت بصوت عالي 

اسر…. يولاد ???? ،وجي يقرب من نور يضربها بس تميم لحقوه وضربوا بوكس في وشه 

اسر…. ياانا يا انتوا وكلع مسدس من جيبوه وضرب ومسك نور وحط المسدس علي دماغها يااخرج من هنا يهموتها لكم 

تميم… سبها هي ملهاش ذنب 

نور بصتلهم بدموع وكانها مستسلمه للموت 

خرجت طلقه من مسدس وجت في…..

الكل بص بصدمه وووووو 

يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى