Uncategorized

رواية عشق الطفولة الحلقة الحادية عشر 11 بقلم هنا

رواية عشق الطفولة الحلقة الحادية عشر 11 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الحادية عشر 11 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الحادية عشر 11 بقلم هنا 

سما: خلاص يا اسوري بقى انا اسفة يلاا تعالى وصلني

اسر: ان شاء الله

سما: يلاا بقى خلاص يسطا والله تعالى وصلني وانا هسكت

اسر: ماشي خلاص صعبتي عليا

نزلوا ركبوا العربية ومشيوا——–

سما: اي يا ابو الصحاب سرحان في اي

اسر:…. 

سما: ولااااااا

اسر: اي يا متخلفة بتعلي صوتك ليه كده

سما: بقولك سرحان في اي يابني

اسر: ولا حاجة وصلنا يلا انزلي

سما: اوك لما اخلص هتصل عليك

*سما دخلت واسر فضل مستني براا شوية ولاحظ ان في شاب واقف معاها فنزل من العربية بغضب ودخل

اسر: انتِ يا خراااا انتِ واقفة ليه كده وبتعملي اي

سما: انت لسة مش مشيت ولا اي يا أسر … اعرفك على هاني زميلي في الجامعه… هاني اعرفك ع اسر اخويا

اسر بضحكة مصطنعه: اااه هاني ازيك يا هاني 

هاني: بخير الحمد لله اتشرفت بمعرفتك جدا

*اسر سابهم ومشي وهو في قمة الغضب ركب العربية وقفل الباب بأقصى قوة عنده وراح قعد ع البحر لوحده(مكانه المفضل)

اسر بصوت عالي والدموع مالية عينه: ازااااي يعني هي كانت بتتكلم جد عن هاني دا مش بتهزر.. يعني دا كله وهي بتحب واحد بجد اسمه هاني.. وانا الغبي ال كنت فاكر انها بتحبني ومش عايزة تقولي.. ازاااااي انا طلعت غبي كده ازااي حبيتها وليه ياااا رب  ليييه انا بحبها وعملت كل دا عشانها يا رب ريح قلبي بقى يا رب

*قام عدل نفسه وركب العربية ومشي ودخل البيت من غير ما حد يحس بيه

سما: الساعة واحدة اسر لسة ما وصلش ليه بس والنهاردة كان شكله غريب جدا حاسة ان هو في حاجة اما اروح كده اشوفه ليكون جه وانا مش واخده بالي

سما: اي دا اسر انت جييت… اسر.. اسر.. انت نايم ولا اي

*راحت ناحيته ولمست وشه: اسررر انت سخن ليه كده ووشك احمر ليه كده مالك

اسر مش قادر يتكلم: سيبيني واطلعي براا

سما: انت اهبل يابني انت شكلك بتموت هروح اعملك كمادات 

*سما جابت الكمادات وفضلت قاعدة معاه طول الليل 

اسر:ماتسيبنيش والنبي انا مش هقدر اعيش من غيرك بجد انا بحبك وما اقدرش اشوفك مع حد غيري

سما: هو انت وانت نايم كمان بتتكلم اي راديو مش بيفصل وبعدين ما تخافش ياخويا سارة بتحبك وعمرها ما هتس….

اسر: ما تسيبنيش

سما:اي دا هو بيعيط ليه..اسر..اسر..مالك يابني مش تخوفني عليك بقى..يا اسر والنبي

سما:لا كده انا لازم اصحي بابا بقى

*جات تقوم لقت اسر ماسك ايديها:ما تسيبنيش

سما بعياط:اسر انت مالك في اي تعبان من اي وبتعيط ليه كده

اسر لسة نايم ومفيش على لسانه غير كلمة:ما تسيبنيش

*سما فضلت قاعدة معاه لحد ما راحت في النوم وهي بتعيط عشانه

الصبح—-

اسر:اااه هي البت دي نايمة هنا ليه كده…بت يا سمااا

سما:امممم في اي 

اسر:يا بنتي انت نايمة هنا ليه كده

سما:اسر عامل اي دلوقت انا كنت هنا عشان انت كنت تعبان جدا امبارح وانا ما عرفتش اسيبك وامشي

اسر:هاااا مين ال كان تعبان انت بتتلككي عشان تنامي هنا صح وماسكة ايدي ليه كده

سما رفعت ايديها:مين ال ماسك ايد مين يا متخلف

اسر شال ايده:اححححم ماشي خلاص اوعي كده من قدامي عشان امشي

سما:هتمشي تروح فين وانت بالشكل دا

اسر:مالكيش فيه انت يا باردة

*اسر قام مشي لقى سما بتمسك ايده:هتسيبني

اسر:نعمم اسيبك اي انت ال مسكاني اصلا

سما عنيها دمعت:طيب تمام

اسر:سما انت مالك 

سما بعياط:هتسيبني

اسر:اسيبك ازاي يا بنتي ما انا معاكي اهو

سما:تمام

اسر اخيرا فهم قصدها(اصله حمار مش بيفهم غير بعد سنة????):سماا هو انا وحش

سما:ليه بتقول كده انت طيب جدا ومش وحش خالص

اسر:طيب سارة هتقبل بياا لما اتقدملها

سما حاولت تخفي زعلها:اكيييد يعني هتقبل انت اي بنت تتمناك اصلا وسارة معجبة بيك واكييد هتوافق

اسر:طيب اي رأيك تتجوزيني

سما:هااا نعم ااه لا لا انت اه انا لا

اسر:اهدي اهدي يا بنتي في اي

سما:انت قولت اي

اسر:بقولك تتجوزيني يا سما تتجوزيني

سما:طيب وسارة

اسر:لا سارة دي اصلا عمري ما شوفتها انا كنت بكدب عليكي بس عشان استفزك بس انت طلعتي باردة عادي مش حوار

سما:امممم وبعدين

اسر:بحبك يا سما والله بجد بحبك

سما:يعني وانت بتعيط امبارح وتقول ما تسيبنيش كنت تقصدني انا 

اسر:بعيط؟ واقول اي؟ بس مش مهم اي كلمة قولتها امبارح كنت بقولها ليكي انت وانت الوحيدة ال في قلبي بس محدش غيرك

سما اتكسفت:امممم

اسر:يعني موافقة ولا لا يا سما

سهير من وراه:ما خلاص بقى يا حمار سيب البت ما تكسفهاش

اسر:طيب الحق بقى انا اروح اتقدم ل سارة

سما:اثبت مكانك هنا يلاا رايح فين

اسر:ايوا كده طلعيلي جعفر ال جواكي دا بقى

سما:ماما اي رأيك اوافق ولا اي ع الواد دا

سهير:انا عن نفسي راضية وع فكرة هو دا العريس ال كان ابوكي بيقولك عليه

سما:هاااا

اسر:مش ناوية تفرحيني وتقولي موافقة

سما:مش هقدر اعتبرك غير اخوياا للأسف انا مش موافقة

اسر وسهير وعادل من وراهم:نعممممم؟

———-

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية وجدت قلبي معك للكاتبة غادة محسن.

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى