روايات

رواية حياة روح الفصل السابع 7 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح الفصل السابع 7 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح الجزء السابع

رواية حياة روح البارت السابع

رواية حياة روح الحلقة السابعة

الست بغضب: عايشة مع اخوكي زي مراته اتفووو.
ليلة بغضب: دا جوزززي مش اخويا.
اخرة مسكتها من شعرها: كمان يا فا”جرة متجوزة اخوكي و مراته الغلبانة رمتوها ف الشارع عشان تعيشوا ف الحرام.
روح كانت بتتفرج من فوق ب ابتسامة انتصار: حق ابني بيرجع اهو.
ليلة بترد عليهم: مش اخويا احنا كدبنا عليكم دا جوزي حلالي.
روح من البلكونة: عندها حق وللاسف كانو بيكدبوا عليا انا كمان طلعت ضرتي مش اخت جوزي و كانت رقاصة ف الموالد.
الستات بص عليها بقرف يلي تف ويلي حدفها بطوبة و يلي رش عليها مياة من فوق وهي بتجري منهم.
روح دخلت من البلكونة بهدؤء: باقي انت يا هه جوزي.

 

عند احمد.
احمد بغضب: تهرب اي انا متهربتش انا بس…
الظابط ببرود: من غير بس كل املاكك اتحجز عليها خلاص وانت كنت هتتحبس بس هتطلع ب كفالة.
احمد بجمود: طب ومين يلي حر”ق مصنعي.
الظابط بهدؤء: بعدين هنشوف يلا امضي هنا.
مضى ومشي وهو متغاظ.
احمد بغضب: مفيش غير الزفتة روح الحل ف ابني منها.
جاي يركب عربيته العسكري وقفه: للاسف اتحجز عليها.
احمد بغضب: تمممم.
ركب تاكسي وروح.
بقلم ميرا ابوالخير…..
بعد شويه…
احمد بيوصل بجمود: روح.
روح بهدؤء: نعم مالك.
احمد قلع الجاكت: تعالي.
روح بتوتر: اجي فين.
احمد ببرود: ايه نسيتي احنا عاوزين ايه.

 

روح بتوتر: ل لا بس انا مش جاهزة دلوقتي.
احمد بلا مبالاة: ميخصنيش يا هانم انا عاوز الفلوسسسس وانتي قبلتي ب دا.
روح بدلع خبيث: بس انا تعبانه خاليها بكرا يلاااااااا.
شدها وهي بتحاول توقفه: لاااااا.
احمد بهدؤء: لا؟؟؟؟.
روح بجمود: اه لا انا مش موافقة دلوقتي.
احمد بتافف: انتي عارفه اني اقدر غصب بس انا مش فايق لك بكرا اخرك معايا بكرا.
ابتسمت روح وهو دخل ينام…
الفجر….
روح لمت هدومها وسابت البيت وخرجت.
مشيت وهي مش عارفه رايحه فين قعدت لاقت شوية شباب وراها خافت قامت تمشي وقفوا حصروها: علي فين العزم.
روح بخوف: م ملكوش دعوة.
شاب بخبث: بتاخدي كام يا قطة.
روح لاقت عربية جاية جريت ناحيتها وقفتها: ابوس ايدك الحقني.
بينزل ببرود: خير.
روح استخبت وراه والشباب قربوا وهو ببرود: اركبي العربية.
بقلم ميرا ابوالخير.
ركبت وهو ابتسم بغرور وواحد طلع مطوة ابتسم ببرود و نزل فوقهم ضر”ب.
بيركب ببرود: ع فين.
روح بتوتر: م معرفش انا هربانه من جوزي.

 

عدنان ببرود: امممم تيجي معايا البيت.
روح بغضب: لا شكرا.
نزلت بغضب وهو ببرود ساق ومشي.
روح بغضب: وقح.
عدنان وهو سايق: براحتها بقا مش ناقص وجع دماغ.
روح بتتصل ب واحدة صحبتها من زمان وبتاخد عنوانها عشان تروح عندها.
بعد شويه.
بتوصل فيلا ما.
جميلة بتنزل تستقبلها: روح وحشاني يابت.
روح باحراج: انا اسفه يا جميله بس مينفعش ارجع بيت اهلي.
جميله بابتسامة: يابنتي دا بيتك انا منستش وقفتك جنبي ف اي وقت تعالي مامي نايمة الصبح هقولهم عليكي يلا.
بتروح معها باحراج.
تاني يوم…
احمد بغضب: هربتتتت ماااشي يارووح اما وريتك.

 

لابس ونزل يدور عليها.
عند روح.
كانت نازلة تشرب خدت الكوبية ولفت لاقت يلي واقف في عا”ري الصدر: اعااااااااا هو انتت.
عند طه.
خديجة رجعت البيت واتصدمت صدمة عمرها لاقت جوزها مرمي ع الارض سا”يح ف د*مه: طهههههههههههههههه.
بتجري عليه وو…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!