Uncategorized

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الصعيد

 رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الصعيد

في الطيارة
إياد …أنا فكرت ولقيت اني أنا كمان محتاج ماما لبدر وبصراحة مش هلاقي حد يتعامل مع بدر بحب زيك كده ..وانا كمان اوعدك اني هابقي اب كويس جدا لطفلك ..
ملك.بتوتر..مش فاهمة قصدك ايه
إياد بص لها بحب ورومانسية…تتجوزيني يا ملك
ملك…بصدمة وتوتر…ايه ؟؟؟!!! وقالت ف نفسها (مصيبة اتصرف ازاي)
إياد ….أنا عارف انها مفاجأة بالنسبة لك بس فكري شوية هتلاقي أن جوازنا فيه مصلحة للبيبي بتاعك
ملك….ابتلعت ريقها…بصراحة أنا لسة بحب سيف ..ممكن تسيبني افكر
إياد …بصدمة…لسة بتحبيه بعد اللي عمله معاكي
ملك…..اممم ..بس ما تقلقش هحاول أنساه
إياد….ملك انا هاكون صريح معاكي يمكن أنا كمان لسة ما حبيتك بس بجد انا معجب بيكي معجب بطيبتك واخلاقك وحبك لبدر
وبدر كمان اول مرة يتعلق بحد بعد مامته
ملك….ماتقلقش علي بدر أنا معاه مش هاسيبه ..هافضل جمبه
إياد همس لها ف ودنها…طب وبابا بدر كمان عايزك تفضلي جمبه
ملك…بتوتر وخوف همست له هي كمان …ابعد لحسن معدتي قالبة عليا وحاسة اني هارجع
إياد …بعد عنها بقرف ….ايه ترجعي
وقام قعد مكانه وهي غمضت عينيها وابتسمت …
في منتصف الليل
وصلت الطيارة ف دولة عربية
إياد صحا ملك وشال بدر ..ونزلوا قدام برج كبير ملك بمجرد ما نزلت حست بخوف  وقلبها اتقبض مرة واحدة..هي مش عارفة ايه اللي ممكن يحصل وسيف ما يعرفش هي فين عشان ينقذها
همست لإياد …إياد احنا فين دلوقتي
إياد …احنا في مدينة ****من اجمل مدن العالم هيبقي اجمل اسبوع ليكي هنا هفسحكوا كل يوم ف حتة …ملك اطمنت شوية وطلعوا شقة في البرج وملك كانت نعسانة جدا نامت هي وبدر في اوضة واياد ف اوضة تانية …
&&&&&&&&&&
في الصبح
في مصر
عدنان صحي وراح جاب فطار وطلع علي غرفة إليان اللي جمب غرفته ف الفندق
خبط وفتحتله وكانت لسة نايمة
إليان  بنوم….صباح الخير آران لما أحضرت الإفطار هنا كنت اود  ان نتناوله في الهواء الطلق
عدنان …اممم اردت فقط أن نحظي ببعض الخصوصية
إليان بفرحة…يبدوا انك بدأت تغرم بي أيها الضابط
عدنان …اممم اذا كنتي اكبر من ذلك لكنت فعلت ايتها الطفلة ..وبعدين ضحك ووقف عند الشباك
إليان …الم تتناول الافطار معي
عدنان …لقد تناولته منذ قليل
فطرت إليان وبعدها حست بدوخة ونامت تاني ..طبعا عدنان كان حاطط لها منوم عشان يعرف يخرج مع حبيبته ..
عدنان…لبس بسرعة وخرج راح عند نور .وهي كانت لابسة ومستنياه كلمها ونزلت وركبوا العربية
نور…عدنان احنا هنروح فين
عدنان …أحنا يا ستي هنروح عند ماما لأنها نفسها تقضي معاكي يوم وتعيش فيه جو الأسرة معانا كلنا ..ايه رأيك
نور…وانا كمان نفسي دا اكيد هيبقي يوم حلو اوي
عدنان …همس لها وانا كمان نفسي اعيش معاكي جو الأسرة
نور بصت للأرض بخجل ..طب يلا اطلع بقا
عدنان ضحك…ماشي يا طمطماية
نور…بصدمة …أنا طمطماية ليه بتقول كده
عدنان …بصي لوشك ف المراية وانتي تعرفي
نور فهمت وابتسمت وبصت الناحية التانية
عدنان ..اتكلم لبناني …لك يسلملي حبيبي الخجلان وضحك وطلع بالعربية ..
&&&&&&&&&&&&&
سيف لاحظ أنه فيلا إياد  كلها مضلمة ..ومافيش حركة عمل نفسه صحفي وراح يعرف سبب الهدوء دا
وندا قالته أنه سافر بس هي مش عارفة سافر فين
سيف كان هيتجنن وطلع علي حازم
بعد وقت
سيف وصل عند حازم ومش شايف قدامه من الغضب والقلق
سيف ..بعصبية ….حازم باشا …إياد اخد ملك وسافر .أنا خايف يكون شك فيها
حازم ..ايه سافر ..مش المفروض ملك تبلغك قبلها
سيف .بغضب..مهو دا اللي قلقني لو هي مش ف خطر كانت اكيد قالتلي .أنا مش عارف افكر تفكيري شل اتصرف ازاي
حازم…اهدي يا سيف ملك يمكن ذكائها محدود بس بتعرف تتصرف في الواقف دي كويس لما تحس انها ف خطر بتشغل مخها ..هي ف اقرب وقت اكيد هتبلغنا بس نهدي عشان نعرف نفكر ..
سيف ….بغضب …اهدي ازاي فهمني ..مراتي وابني مع واحد خاين وعميل وتقولي اهدي ..حط نفسك مكاني
حازم …ربت علي كت سيف …انا مقدر موقفك وربنا يستر ..
سيف مسح وشه بأيديه وكان بيتنفس بسرعة …ويردد ربنا يستر
&&&&&&&&&&&
عند عدنان
نوال (والدة عدنان)…لك يؤبرني هالجمال ما احلاكي يا نور
نور بخجل …تسلمي يا ماما وباستها
عدنان قرب جمبهم وقال…لك يؤبروني ها الأميرتين ما احلاكن
نور ضحكت علي كلامه اللبناني ..
وبعدين  هو كشر وقال …اشمعني بوستي ماما فين بوستي انا كمان
نوال ضربته …ضب لسانك عدنان يا قليل الادب
نور ضحكت بصوت عالي
عدنان….قال لمامته …لو عايزاني أبقي مؤدب قوليلها ما تضحكش تاني ..
&&&&&&&&&&&
عند ملك
فتحت عينيها  لقت إياد وبدر بيصحوها
بدر….مامي .يا مامي اثحي بقا
إياد ….ايه الكسل دا كله الساعة تقريبا ١١ اصحي بقا
ملك…فاقت وقامت اعتدلت بسرعة…انت انت ايه اللي دخلك هنا وفين حجابي
إياد …اوه ..بجد اسف ماخدتش بالي من موضوع الحجاب دا ..سوري يا ملك هستناكي برا بسرعة البسي  عشان هنروح الملاهي
ملك ….بضيق …حاضر
لبست وخرجوا
وصلوا الملاهي وبدأوا يلعبوا ويستمتعوا وفجأة ملك ركبت الساقية العالية جدا واياد ركب جمبها وبدر في النص ..إياد بدأ يقرب لملك ويضايقها بتصرفاته وفجأة هي حاسة بإحساس هي عارفاه كويس قبل كده …واتعمدت أنها تعمل كده ..قامت مرجعة ف وش إياد و علي هدومه
إياد الصدمة خرسته ماعرفش ينطق ولا كلمة خاصة أنه بيقرف جداااا
&&&&&&&&&&&
في اسرا…ئيل
وتحديدا في الو…ساد
تدخل ست في الخمسينيات وماسكة ورقة جريدة
الست ….اريد مقابلة الرئيس
احد الضباط …لماذا
الست…هناك أمر مهم للغاية
الضابط …تعالي معي ..أخدها فتشها كويس جدا وطلعوا علي مكتب الرئيس ودخلت
الرئيس …ماذا تريدين
الست…اريد مقابلة اران شمون
الرئيس …أنه في إجازة …ما سبب الزيارة
الست….مسكت الجريدة …هل هذا هو آران شمون
الرئيس …نعم هو
الست ….اسمع سيدي الرئيس أنا والدة اران شمون وابني قتل منذ أربع سنوات في أميركا ……
الرئيس……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى